De dagen van te luide voertuigen zijn geteld

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
+ 1

Zonder db killer heb ik zelf al last van de herrie. Andere mensen dus ook. En je bent niet alleen op de wereld hè.
Da's een mooie aanname die je daar doet :W

Maar dan nog een vraag: Waar kan je je motorgeluid laten meten (zonder meteen je motor achter te moeten laten)??
 
Da's een mooie aanname die je daar doet :W

Maar dan nog een vraag: Waar kan je je motorgeluid laten meten (zonder meteen je motor achter te moeten laten)??
Ik denk dat er heel veel motorrijders zijn die niet weten of hun motor wel of niet voldoet aan de geluids-eisen.
Ja, dat zou nog eens een goede actie kunnen zijn om daarvoor in het land eens test-dagen te organiseren.
Bijv. door politie en landelijke belangbehartigers van motoren. (bijv. MAG-KNMV-ANWB) Nee, dan niet gelijk met het bonnen-boek erbij!
Deze actie zou dan vooral zijn voor bewustwording en weten wat jouw motor precies aan geluid produceert.

Ik denk dan aan zoiets als caravan-wegen net voor de grote uittocht door de ANWB. Daar krijg je alleen adviezen maar geen ongewenste prent!
 
Ze hebben bij Motozoom (Amsterdam) wel eens van die dagen dat je je geluid kan laten meten, het trekt meestal de herriemakers. 😉🤫
 
Ze hebben bij Motozoom (Amsterdam) wel eens van die dagen dat je je geluid kan laten meten, het trekt meestal de herriemakers. 😉🤫
Juist, ja geluid veelal boven de norm bij Motozoom dat heeft toch wel een voordeel.
Het is niet alleen bewustwording voor de motorrijder in kwestie maar ook van de overheid.

Als velen ver boven de norm zitten en trots zijn omdat ze 118dB produceren kan dat voor de overheids-instanties ook een signaal zijn dat ze iets moeten gaan doen. Veel klachten van de gewone burger komen natuurlijk niet zo maar uit de lucht vallen.
Het is natuurlijk belachelijk dat je de motor van je zoon al 3km verder op de snelweg hoort aankomen....... :X
De klachten van 'gewone' mensen zorgen voor politieke druk en op termijn voor afgesloten dijken waar ook 'stille' motorrijders last van gaan krijgen.

Klopt, ook wel eens gezien bij een zaak. De luidste motor kreeg dan een prijs. :+
DAT is al helemaal de verkeerde weg! ;(
 
Damn , wat was motorrijden vroeger toch leuk ,veel meer eensgezindheid, meer lawaai ,treffens en andere flauwekul ,heerlijk! , toen was je nog een beetje uitschot als motorrijder , zwaaide ik nog ;) niet dat gemiereneuk over teveel lawaai of te hard rijden of andere onmotor gerelateerde onzin ,ik word er een beetje melancholisch van ,bijna dan }) t zal wel door t weer komen
 
Ja, en de meeste vrouwen zitten nu op MF helaas. WTF, ik begon met rijden in '83. Niemand klaagde over een Marshall Deeptone uitlaatje..
en nu, iedereen valt over een beetje geluid. Man wat ben ik blij dat ik de vrije tijd nog heb mogen meemaken. En nu? Alle GL aanhangers hier, en maar krijsen over luide uitlaatjes? Get a life mensen. Dat gezeik over allemaal ergens wel overlast van hebben, fuck off. Kijk naar je eigen en laat het gaan.:r
 
Ja, en de meeste vrouwen zitten nu op MF helaas. WTF, ik begon met rijden in '83. Niemand klaagde over een Marshall Deeptone uitlaatje..
en nu, iedereen valt over een beetje geluid. Man wat ben ik blij dat ik de vrije tijd nog heb mogen meemaken. En nu? Alle GL aanhangers hier, en maar krijsen over luide uitlaatjes? Get a life mensen. Dat gezeik over allemaal ergens wel overlast van hebben, fuck off. Kijk naar je eigen en laat het gaan.:r
Dat komt een beetje door t westen Coert , t is daar veel te druk ,ze poepen elkaar bijna in de mond ,daar komt ergernis van :+
 
Ja, en de meeste vrouwen zitten nu op MF helaas. WTF, ik begon met rijden in '83. Niemand klaagde over een Marshall Deeptone uitlaatje..
en nu, iedereen valt over een beetje geluid. Man wat ben ik blij dat ik de vrije tijd nog heb mogen meemaken. En nu? Alle GL aanhangers hier, en maar krijsen over luide uitlaatjes? Get a life mensen. Dat gezeik over allemaal ergens wel overlast van hebben, fuck off. Kijk naar je eigen en laat het gaan.:r

Sorry Coert de herriemakers moeten maar naar zichzelf kijken, de afsluiting van bv. de Lekdijk (Lopik - Schoonhoven) is een mooi voorbeeld.
Je kan ook zonder veel geluid heerlijk motorrijden, ik ervaar het zelfs als hinderlijk als er iemand met open uitlaat achter mij zit.
Ik kan mijn vrouw soms niet verstaan door de headset/intercom.😡

Maar die deeptone Marschall klonk lang niet zo luid als wat er tegenwoordig rond rijd, ik heb hem ook gehad op een Honda CB 750 four.
hondaf2-750.jpg

PS. ik stem niet op GL. 🤫
 
Dat komt een beetje door t westen Coert , t is daar veel te druk ,ze poepen elkaar bijna in de mond ,daar komt ergernis van :+
Ik word schijtziek van dat eeuwige geklaag Jan. Ook hier kan ik meerdere motoren tot 2 kilometer ver horen, soms.
Vind ik dat erg? Nee. Ze zijn zo weer weg, en prima, is het weer rustig hier.
Sorry Coert de herriemakers moeten maar naar zichzelf kijken, de afsluiting van bv. de Lekdijk (Lopik - Schoonhoven) is een mooi voorbeeld.
Je kan ook zonder veel geluid heerlijk motorrijden, ik ervaar het zelfs als hinderlijk als er iemand met open uitlaat achter mij zit.
Ik kan mijn vrouw soms niet verstaan door de headset/intercom.😡

Maar die deeptone Marschall klonk lang niet zo luid als wat er tegenwoordig rond rijd, ik heb hem ook gehad op een Honda CB 750 four.
Bekijk bijlage 1418982
PS. ik stem niet op GL. 🤫
Mooie motor! Ik heb vroeger de CB750F1 gehad, en ervoor 2 CB750K2's. Mijn Z650b2 heeft ook een Deeptone uitlaat, en die klinkt echt luider dan de Akra die op m'n ZRX zit. Maar, dat is dan wel een grote, dus niet zo'n ingekort dingetje.
 
Sorry Coert de herriemakers moeten maar naar zichzelf kijken, de afsluiting van bv. de Lekdijk (Lopik - Schoonhoven) is een mooi voorbeeld.
Je kan ook zonder veel geluid heerlijk motorrijden, ik ervaar het zelfs als hinderlijk als er iemand met open uitlaat achter mij zit.
Ik kan mijn vrouw soms niet verstaan door de headset/intercom.😡

Maar die deeptone Marschall klonk lang niet zo luid als wat er tegenwoordig rond rijd, ik heb hem ook gehad op een Honda CB 750 four.
Bekijk bijlage 1418982
PS. ik stem niet op GL. 🤫
SGP :+ ? En zeggen dat een Deeptone weinig herrie maakte is wat hypocriet, je was alleen toen zelf jong ,en dat is er wel af !
 
In ‘t oosten houden ze wel van een beetje knetterende uitlaatjes en wat vlammen uut de piepe :}

Daar steken ze ook nog wel eens een paar takken en een berg pallets aan voor wat sfeer en kan ik me de Hellendoorn rally nog goed herinneren waar ze op 2 meter van je langs kwamen knappen, het grind in je gezicht en rubber om de oren..

oke ik kom weer terug naar Wierden😍
 
Ook hier kan ik meerdere motoren tot 2 kilometer ver horen, soms.
Vind ik dat erg? Nee. Ze zijn zo weer weg, en prima, is het weer rustig hier.

Coert, maar wat nou als bij mooie dagen steeds grote groepen voorbij rijden met herriemakers wat dan ?
Vergeet svp in je antwoord niet dat tegenwoordig ook grote groepen NFS tunebakken dag en nacht voorbij razen.
Tegenwoordig getuned op extra naverbranding knallen zodat het af en toe lijkt op pistoolschoten...de mafketels.
Dag en nacht en het neemt alleen maar toe, moeten die mensen dan gaan verhuizen ? dat kan je toch niet verwachten.

Borden-tegen-overlast-motorrijders.jpg


 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan