De dagen van te luide voertuigen zijn geteld

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wij zijn zaterdag heerlijk over kleine weggetjes (ik met een heeele brave NC700S en zij een heeele brave Vulcan S) van Hoogeveen naar Ossendrecht gereden. Gek genoeg niet zo veel motoren tegengekomen. Wel heel veel klassieke auto’s gezien, ook leuk.
 
Wij zijn zaterdag heerlijk over kleine weggetjes (ik met een heeele brave NC700S en zij een heeele brave Vulcan S) van Hoogeveen naar Ossendrecht gereden. Gek genoeg niet zo veel motoren tegengekomen. Wel heel veel klassieke auto’s gezien, ook leuk.

Nee niet leuk!!1!

Die stinken en maken lawaai!!1! Heeft iedereen last van!!

Afschaffen!!
 
Advies aan kabinet:
Langzamer rijden voor natuur & pleiten voor snelheidsverlagingen & geluideisen op rijkswegen en provinciale routes.
 
Wat ik niet begrijp: ze hebben het steeds over stikstof en ik weet dat de lucht voor bijna 80% uit stikstof bestaat. of bedoelen ze bepaalde stikstofverbindingen, want stikstof ademen we de hele dag in en uit.
 
Stikstof geklets parkeren ze even als het niet uitkomt zoals bij F1:)

HOW DARE YOU!
 
Net als die tere kinderzieltjes met borden met: weg met Co2...

En maar blijven spijbelen, beter gaan ze naar natuur en scheikunde lessen:o
 
Kunnen de kinders daarna lekker opwarmen met een lekkere energieneutrale hamburger bij de Mac of Burgerking!
 
Wat ik niet begrijp: ze hebben het steeds over stikstof en ik weet dat de lucht voor bijna 80% uit stikstof bestaat. of bedoelen ze bepaalde stikstofverbindingen, want stikstof ademen we de hele dag in en uit.
In de context van milieuvervuiling word met "stikstof" voornamelijk ammoniak bedoeld.
 
In de context van milieuvervuiling word met "stikstof" voornamelijk ammoniak bedoeld.

Dat is voor grootste deel afkomstig van de veestapel, dus we moeten zachter rijden zodat de veestapel minder uitstoot?
 
Ammoniak is NH3 als ik het me goed herinner en hoor je vooral over NOx als broeikasgas
 
20190925_190453.jpg


20190925_190509.jpg

Bron RIVM gebruikt door de volkskrant artikel 'Wat is stikstof en hoe schadelijk is het en 4 andere vragen'
 
In vpro tegenlicht was er al een sjaak die praatte over het afstoten van provincies (bijv Zeeland, Groningen of Friesland) in nood om het water ruimte te geven, wellicht kan ipv de dijken het budget voor geestelijke gezondheidszorg omhoog..

Ik help @Dhr. Bosso iig zijn huis te verdedigen:+

Dhr geert van der Meulen van de TU Delft pleit hiervoor..

 
we hebben het dan natuurlijk over de Nederlandse maatschappijen
is ongeveer 2% wat er op schiphol land en opstijgt
en als een koe een vette plak neerlegt is dat ineens te veel
is toch ene grote poppekast
verziekt hebben we het toch al, en hier valt het best wel mee
je zou is een paar landen in Afrika moeten bezoeken,
in Nigeria bv ligt een meer half van ons ijsselmeer, met een meter olie drap dankzij ons schelpje
plastic langs de kust van meters breed en hoog, en dan bedoel ik geen klein stukje

als we echt wat willen : onmiddelijk stoppen met alle brandstof machines, en oplossingen voor dit soort landen zoeken
dan heb je nog kans dat over 150 jaar er nog enig leven is, anders bye bye aard bewoners


1569508116333.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan