De dagen van te luide voertuigen zijn geteld

  • Onderwerp starter Anoniempje442
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
raar dat men miept over blerpijpen, terwijl er ergere dingen zijn... :/:/
full



om maar een voorbeeld te noemen... B|

Als ik het goed begrijp word je met een gele jas tussen de auto's wel gezien door iemand die niet kijkt, maar met een zwarte jas achter de auto's niet ?
 
nope, ik bedoel dat er koekblikkers zijn die wel bleren over blerpijpen, maar hun eigen fout (appen, aso gedrag) en daaruit voortkomende gevaren niet noemt...
dus in een paar woorden was de reactie: ´blerpijpen? er zijn wel ergere dingen...´
 
Ik denk niet dat men zomaar klepgestuurde uitlaten kan verbieden. Dat is Europees geregeld. Bovendien zitten die in dure auto's ook.
 
Hoe moet dat nu met mijn Suzuki GT750 met nagenoeg ongedempte 3in1.......


Ik ga er zomaar vanuit dat er op jouw kenteken geen waarde vermeld staat, zowel niet bij welk toerental gemeten zou moeten worden als het max aantal dB.

Al ik er vanuit ga dat jouw GT van na 1960 is en tweetact... dan kom ik uit op max 100 dB(A) bij 4500rpm.




Veel geld voor een oude Reimo pijp ..;)

Als die GT eraan vast blijft zitten heb ik daar geen enkel probleem mee :P
 
En terecht.
Waar er vroeger 1 in het uur met een open pijp bij ons over de dijk kwam rijden rijden ze nu in colonnes van 10-20 stuks met een open pijp langs en dan komt er 5-10min later weer zo'n colonne voorbij terwijl de vorige nog in de verte kunt horen.
Daarbij maken ze zo'n takkenherrie dat het niet uitmaakt of ze aan onze kant van de rivier voorbij komen of aan de overkant.

Iedereen mag zijn lolletje hebben maar dit wordt gewoon te gek.
Het zal ook wel komen omdat de meeste dijken inmiddels zijn afgesloten door die herriebakken maar op deze manier zal er bij ons ook snel door de overlast een verbod komen gok ik zo. De lokale politiek heeft het er i.i.g. al over.
 
:W
In Duitsland heeft de Bundesrat (Duitse Eerste Kamer) een motie goedgekeurd om het geluidsniveau van overlast gevende motorfietsen strenger aan te kunnen pakken. Vorig jaar augustus was er op Nieuwsmotor al te lezen dat er verschillende deelstaten campagne aan het voeren waren om de geluidsoverlast door motorfietsen aan te pakken.

Nou, mooi. Gelukkig wonen we in Nederland hè?!

Nog meer spannend buitenlands nieuws of was dit het wel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan