De eend zwemt verder...

Laat ik eerst mijn compliment geven voor de gemaakte en bedachte constructie. Zit vast veel energie en bedenken in.
Wat ik me bij het zien van het filmpje afvroeg.
In een echt werkende situatie bestaat er toch altijd de kans dat er een dominante kant is. Ik bedoel de veer hangt los tussen de 2 dragers, hierdoor krijg je weer een heel ander krachtenspel.
Hoe heb je het bedacht dat beide dragers gelijkwaardig gaan reageren op een veerbeweging?
De achterbrug zorgt voor de gelijkwaardige beweging.

Greetz, Q

Voor wat achterveer-leesvoer:
(1) MJ-Works Mono GP / Supermono| Pagina 15 | Motor-Forum (motor-forum.nl)
 
Het liefst had ik hem zo gehad maar of het dan nog iets doet🥺

Met een aantal maten zou er wel iets te berekenen moeten zijn.

-Afstand scharnierpunt achterbrug naar achteras
-Afstand scharnierpunt achterbrug naar aangrijpingspunt duwstang
-Afstand bevestiging duwstang naar scharnierpunt van de driehoekplaat
-Afstand bevestiging schokbreker naar scharnierpunt van de driehoekplaat

Verder is het handig om te weten.. de slag van de schokbreker.. en de gewenste veerweg aan de achteras. Mits de aandrijving en ruimte rond het achterwiel dat toelaat.
 
heb je ook een plaatje vanaf de zijkant en volledig ingeveerd?
Werk zelf met creo maar jouw snelheid van werken is 10x hoger ofzo.
klasse.
MrQ Moto Guzzi Centauro_04.jpg
MrQ Moto Guzzi Centauro_05.jpg


Greetz, Q
 
Maar weer ff een fotootje...sta ff vast door belabberde tig kwaliteiten cq ik bak er geen hout van en met spuug komt het helaas niet vast...
 

Bijlagen

  • IMG_20210206_194023_920.jpg
    IMG_20210206_194023_920.jpg
    266,7 KB · Weergaven: 42
Ah ja, ik ben nu op de flaptop even terug gebladderd, daar zie ik inderdaad foto's met een schokdemper met apart reservoir. Die hebben olie en gas gescheiden. Goed over nagedacht :t
 
Even kleine opmerking: let erop dat een gewone emulsie schokdemper niet goed werkt in horizontale positie. Voor het RetroRide systeem dat op K-serie BMW's wordt gebruikt is dan ook een speciale schokdemper ontwikkeld: RetroRides - Sidewinder
Thanx, zo leer je elke dag weer wat bij!! Maar het gebruik van deze veer is min of meer gewoon puur geluk omdat ik die nog had liggen😊
 
Mocht er in de buurt van de hoekse waard een geniale tigger met teveel tijd zijn die deze prutser wat hand en spandiensten/ uitleg ( heb al een paar jaar een ac/dc...thunderstruck!...lasdinges staan) zou willen geven ( uiteraard tegen vergoeding) hou ik met aanbevolen want ik zit nu echt te lang vast op laswerk.
 
Dankzij de watersnijdert weer wat onderdeeltjes... prutsen maar weer ....
 

Bijlagen

  • IMG-20210305-WA0000.jpg
    IMG-20210305-WA0000.jpg
    72 KB · Weergaven: 11
Ik heb een cardan aandrijving met een reactiestang die ergens aan vast moet maar liefst ook nog rubber geveerd dus een RVS watergesneden dinges met een bus erin geperst en dat vast aan mijn subframe😀
 
Ff weer wat verder maar tja nog steeds dat laswerk....deze "asbak" is de bodem van mijn to be plenumkamer😃
 

Bijlagen

  • 20210325_164312.jpg
    20210325_164312.jpg
    145,1 KB · Weergaven: 14
  • 20210327_113917.jpg
    20210327_113917.jpg
    94,2 KB · Weergaven: 14
  • 20210328_204411.jpg
    20210328_204411.jpg
    127,7 KB · Weergaven: 17
Holy mother of "c***st"....dat is gaaaaaaf! En u is helderziende?? Die schuinekantjes aan de zijkant van de plenumbak liggen op de freesbank voor wat koelribben!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: SP1R
Terug
Bovenaan Onderaan