De eerste keer met 't hele gezin ... pech!!!

Dun Braojur

MF veteraan
5 aug 2004
12.676
1
Braboland
Hoi spannerts,

Na vorige week voor 't eerst een paar kilometers met de kids gereden te hebben, hebben we het vandaag gewaagd met 't hele gezin een rondje met de dnepr MT 11 te maken: GROOT SUCCES, natturlijk voor mij en de kids, maar zelfs moeders vond het leuk (die mot eigenlijk niks van motors enzo hebben ...)
Onderweg na ong 30 km leuk terrasje, en toen weer een beetje richting huis. Op ongeveer 2 km van huis stopt ie der ineens zomaar mee, Duwen, trekken, trappen ... een keer vloeken ... NIKS MEER!

Nou was 't maar 2 kilometer, maar het duwt toch wel zwaar hoor (en vrouwlief hielp natuurlijk niet want die had het te druk met de kinderen huh huh)

Zal wel iets electrisch zijn, want vanavond laat in de schuur deed hij 't weer wel (of hij vondt 't sowieso gewoon ver genoeg) Ik zal alles gewoon eens nalopen, en bij de restauratiepoging van komende winter denk ik toch maar aan een complete nieuwe bekabeling.

Het zal alleen nog wel een tijdje duren voor ik moeders weer mee krijg denk ik 8-)




Sorry, maar'k most 't ff kwijt ...
 
:) shit happens, maar ze zal er toch wel van genoten hebben!

Morgen avond lachen jullie er om met een glas wijn.

keep on :]
 
Hoi hoi,

Dank je voor het (snelle) medeleven!!!!!

Mij maakt het niet zoveel uit hoor (het kan altijd erger, het had bijvoorbeeld kunnen regenen ... en dat deed het ook bijna)

De kinderen konden er zelfs de humor wel van inzien, en als ik dit niet zou willen had ik maar geen dnepr aan moeten schaffen, toch?


greetzz
 
Het zal alleen nog wel een tijdje duren voor ik moeders weer mee krijg denk ik

Da's maar een gedacht. Die is immers even begeest dan de kinders maar durft dat niet zo dadelijk te uiten....

Je verhaal doet me terugdenken aan de eerste rit met vrouwlief in de bak.
Mooie zomerse zondagmiddag, dé gelegenheid om met "dat Russisch machien" een terrasje te gaan doen. 700 meter van huis af..........niks meer, geen kik meer uit te krijgen. Moeders, na enkele minuten al razend, de helm in de bak gesmeten, en tevoet op terugweg. ST-er, een en al kalmte O-) , het euvel gevonden ( zonder benzine * ) , via mobieltje zoon verzocht om de voorraad voor de grasmachine even langs te brengen ( op de scooter ). Bijgetankt. Moeder, op 100 meter na thuis, opgepikt en alsnog , zei het met enige vertraging en vieze handen, dat terrasje bezocht. Sindsdien is ze niet meer uit die bak te slaan maar ze neemt wél, veiligheidshalve, eerst zelf een kijkje in de tank.

*) De benzine was weggelopen uit de linker carburator omdat de vlotter geblokkeerd werd door een losliggende sproeier in de vlotterkamer. Wie maakt zich dan nog zorgen om de juiste sproeiers, het kan zelfs zonder!!!
 
Laatst bewerkt:
hahah een wat, een djnepr??

anyways, lullig maar het hoort er allemaal bij ;)

volgende keer beter! :]

Ik gok dat een djnepr zoiets is!? Niet mijn stijl,..maar wel cool!!
dnepr.jpeg
 
Dnepr die er zomaar mee ophoud???

dan is de oorzaak zoals zovele keren ( schaamrood op de kaakjes)

De bobine !!!!!!!!!!!!!!!

als deze warm word gaat ie doorslaan.

gewoon vervangen door een beter exemplaar en je kunt weer verder
met de kids blij maken..
 
Een Dnepr die niet doet wat je wilt... :? :? :? wat raar :?

Vraag Ralf ff om hulp...die schijnt ook ooit eens een probleem gehad te hebben met een driewiel rus :+

O-) :P

Succes met herstel
 
Hmmmm ... de bobine, dat zou natuurlijk zomaar kunnen.
Ik dacht zelf aan iets van een draadbreuk of slecht contact ofzo, en ben al van plan komende winter het grootste deel van de bedrading te vervangen. Heb wel eens gehoord dat de bobine van een lelijke eend ook past, is dat zo of moet ik dan heel veel aanpassingen doen????? (of zijn er veel betere alternatieven?)

In ieder geval allen bedankt voor het medeleven :+ :+ :+
 
Hmmmm ... de bobine, dat zou natuurlijk zomaar kunnen.
Ik dacht zelf aan iets van een draadbreuk of slecht contact ofzo, en ben al van plan komende winter het grootste deel van de bedrading te vervangen. Heb wel eens gehoord dat de bobine van een lelijke eend ook past, is dat zo of moet ik dan heel veel aanpassingen doen????? (of zijn er veel betere alternatieven?)

In ieder geval allen bedankt voor het medeleven :+ :+ :+
Bobine staan nr's op en je kunt de spoelen meten...kans dat die van een CV ook kan is idd groot maar kijk even bij een onderdelen (auto enz)leverancier of auto sloop...Beetje elc zaak zoekt zo een vervang type voor je op.
 
He Ralfie,

Laat maar lullen, bekijk het positief: Jij weet tenminste hoe het er aan de binnenkant uitziet, en da's ook veel waard ... toch? ;)

Met collega's toeren we regelmatig enkele dagen, en tot nu toe hebben we alleen problemen gekend met hele dure harleys die kapot gingen. Ben ik ff blij dat ik voor weinig geld minimaal net zoveel problemen op mijn nek kan halen :+

motorgroet dun braoj
 
He Ralfie,

Laat maar lullen, bekijk het positief: Jij weet tenminste hoe het er aan de binnenkant uitziet, en da's ook veel waard ... toch? ;)

Met collega's toeren we regelmatig enkele dagen, en tot nu toe hebben we alleen problemen gekend met hele dure harleys die kapot gingen. Ben ik ff blij dat ik voor weinig geld minimaal net zoveel problemen op mijn nek kan halen :+

motorgroet dun braoj


Laat maar, ik weet wie het zegt :P

Thanks en succes met je masjientje 8-) . Wij weten wel beterderder. :+
 
ach....de eerste keer (uberhaupt) op m'n span met moeder-de-vrouw erachter in de auto....en ik lanceer mezelf een greppel in.... |( ...ik weet nu waarom er op die russen van die handige beugels zitten...altijd fijn om 'm weer de sloot uit te vissen :+ (maar ja, 1 x trappen en weer lopen, m'n rus had er toen meer vertrouwen in dan z'n baasje), dus 'gewoon' stilvallen is nog een zegen zeg maar ;) (en zal nog wel eens gebeuren lijkt me..)

maarrrrrr....zoals het er nu naar uitziet gaat ze wel mee in de bak naar het BOT!!!! :} (slijtboutje; bestel ff mooi weer...anders is het ook de laatste keer ben ik bang...)
 
Om weer even een collega rusrijder verder te helpen.

( stelletje lachebekkies) :( :( :(

een bobine van een eend is perfect hoor, ik heb er ook
één van een 2cv op zitten en heb totaal geen last meer.

OOK GEEN DOORGESLAGEN PUNTEN!!!!

maar als je echt veel verder geholpen wilt worden kom
dan effe buurten op ons eigen rusforum UDCN.nl

daar zitten mensen die weten wat vriendelijkheid is
en wat helpen is....en je NIET uitlachen.. B|
 
Hoi mr Q,

Ik heb inderdaad de site van de UDCN al gevonden, en ben meteen lid geworden ... leek me gewoon verstandig / veilig |(

Ik denk overigens dat ik mijn voor de komende wintermaanden geplande restauratiepoging maar beter meteen kan gaan beginnen, want van rijden komt voorlopig toch niks. De vloer van de garage staat inmiddels weer blank met olie, benzine, ... en angstzweet

Ik ben (nog) niet zo'n hele handige sleutelaar, dus ben voortdurend op zoek naar eenvoudige oplossingen die ik zelf kan doen. Zo'n 2CV bobine past dus zonder verdere aanpassingen? Dan ga ik dat eerst maar eens proberen!
Ik ben trouwens afgelopen week nogmaals (met t koekblik) naar Gossie gereden voor een handvol pakkingen en andere zooi.
Die onderdelen (ruil-) beurs van de club in Kesteren (?) is dat nog een aanrader?

greetz
 
Kesteren is zeker een aanrader verder Vehikel in
Utreg 2x per jaar...
verder zijn er bij de club verschillende leden met
wel HEEL VEEL sleutel ervaring..
en der Benno is de aangewezen persoon voor technische vragen..
 
Hoi hoi,

Nou dan ga ik me zeker in Kesteren melden hoor!
Ik begreep dat het een soor ruilbeurs is, maar ik verwacht dat er niemand meer zit te wachten op die bobine van mij (HAHAHAHAHA)

Enne, o ja, Benno woont volgens mij vlak bij mij in de buurt (kilometertje of 15 schat ik) dus die ga ik proberen te vriend te houden natuurlijk. Hij heeft me op het UDCN forum al eens goed advies gegeven, dus die houden we in ere :}

Er komt waarschijnlijk nog wel wat uitgebreidere info over de plaats en tijd van die beurs op de UDCN-site?

Groeten, en (v)rij veilig !
 
Om weer even een collega rusrijder verder te helpen.

( stelletje lachebekkies) :( :( :(

een bobine van een eend is perfect hoor, ik heb er ook
één van een 2cv op zitten en heb totaal geen last meer.

OOK GEEN DOORGESLAGEN PUNTEN!!!!

maar als je echt veel verder geholpen wilt worden kom
dan effe buurten op ons eigen rusforum UDCN.nl

daar zitten mensen die weten wat vriendelijkheid is
en wat helpen is....en je NIET uitlachen.. B|

ach...is niet echt UITlachen, meer MEElachen :+ jij zou toch als geen ander moeten weten dat je als rusbezitter niet alleen je technische kennis beetje-bij-beetje omhoogkrikt (lees; omhoog laat krikken), maar je ook al doende leert relativeren :] en wat is er dan fijner als mensen die lekker mee relativeren?? O-)

...eigenlijk zouden we, als rusbezitters, subsidie moeten krijgen van de overheid, bedoel...er hebben wel erg veel mensen plezier van (om) ons trots bezit (al dan niet met bak) en dat komt de samenleving weer ten goede (ken-je-buur, normen en waarden etcetcetc)...

wat betreft die bobine; klopt! 2CV past, maar volgens mij zo'n beetje elk uit een klein (al dan niet japans)koekblik afkomstig exemplaar past wel...ik meen dat op de udcn-site een link stond naar een word-documentje waarin een MT16-eigenaar verteld over (onder andere) het vervangen van een bobine door een (in zijn geval) subaru-exemplaar.... als je dat doet, check ook ff minimaal de connectors in je draadboom, daar zat in mijn geval (erg) veel speling op en ze waren inmiddels behoorlijk groen en wit uitgeslagen; schuurpapierte erdoorheen, contactspray erin en zorgen dat die speling weg is in de stekkers (isolatietape om de passing beter te krijgen); doet wonderen!

succes! (en blijf lachen!!) 8-)

ps; ik zal eens kijken of ik dat doc-je nog thuis heb....de udcn-link = dood B|
 
Laatst bewerkt:
veel speling op en ze waren inmiddels behoorlijk groen en wit uitgeslagen;

Is dat niet standaard af-fabriek dan??? (die speling en een groen/wit uitgeslagen bedrading) ... huh, is die rus van mij dus toch uitgerust met exotische accesoires!!! ;)


Ik was inderdaad al van plan om het grootste deel van de bedrading te gaan vervangen, want er zit dan wel niet zo heel veel elektriek op, maar bij mij functioneert het ook nog eens niet. En zaken als remlicht zie ik nu weer niet direct als een accesoire ...
 
Terug
Bovenaan Onderaan