De eerste keer

De eerste keer

  • was fijn

    Stemmen: 28 93,3%
  • deed pijn

    Stemmen: 2 6,7%

  • Totaal aantal stemmers
    30

2d0

MF veteraan
16 apr 2007
1.379
2
Europa
Iedereen herinnert zich wel de eerste keer. De eerste keer is vaak speciaal en wordt daarom vaak onthouden.

Mijn allereerste verkeersles op de basisschool.
Met playmobil poppetjes en speelgoed auto's werden verkeerssituaties nagebootst.
Zodoende leerde je over het verkeer. Je kreeg nog een theorie examen verkeersles.
Daarna afrijden op de trapfiets. Een rondje door de stad. Mijn geluk was dat de persoon die bij een mobiel verkeerslicht zat, aan het praten was met iemand. Daardoor kon ik lekker doorrijden en had ik dat ook zo gehaald.

Mijn allereerste keer koekblik rijden.
Dat was met mijn vader in zijn auto. Hij aanwijzingen geven op een parkeerplaats en nog tig keer af laten slaan of schokken wegrijden. Dan de eerste keer koekblik les. Net zo spannend en nieuw.
De eerste keer theorie wist ik ook niet wat me te wachten stond, daarom maar 2 x er over gedaan.
Dan het praktijk examen koekblik, spannend en gezakt vanwege incorrect inhalen op de snelweg.

Mijn allereerste keer motorrijles.
Dat was met 30 graden en zweten. Eerst de motor duwen, erop zitten en weg leren rijden. Keren en dat herhalen. Wat was dat spannend en nieuw en anders.
De eerste keer motorafrijden was net zo spannend. Gelukkig deze wel in 1 x gehaald.

En gisteren voor de eerste keer een snelheidsovertreding.
Maar liefst 6 km te hard wat me 24 euro kost. Wil deze bijna gaan inlijsten aangezien dit mijn eerst boete is in 11 jaar. Maar deze doet toch stiekem wel wat pijn en is minder fijn.
Want een eerste keer afgestraft worden is nooit leuk. :]

Hoe was jou eerste keer .....
 
Iedereen herinnert zich wel de eerste keer. De eerste keer is vaak speciaal en wordt daarom vaak onthouden.

Mijn allereerste verkeersles op de basisschool.
Met playmobil poppetjes en speelgoed auto's werden verkeerssituaties nagebootst.
Zodoende leerde je over het verkeer. Je kreeg nog een theorie examen verkeersles.
Daarna afrijden op de trapfiets. Een rondje door de stad. Mijn geluk was dat de persoon die bij een mobiel verkeerslicht zat, aan het praten was met iemand. Daardoor kon ik lekker doorrijden en had ik dat ook zo gehaald.

Mijn allereerste keer koekblik rijden.
Dat was met mijn vader in zijn auto. Hij aanwijzingen geven op een parkeerplaats en nog tig keer af laten slaan of schokken wegrijden. Dan de eerste keer koekblik les. Net zo spannend en nieuw.
De eerste keer theorie wist ik ook niet wat me te wachten stond, daarom maar 2 x er over gedaan.
Dan het praktijk examen koekblik, spannend en gezakt vanwege incorrect inhalen op de snelweg.

Mijn allereerste keer motorrijles.
Dat was met 30 graden en zweten. Eerst de motor duwen, erop zitten en weg leren rijden. Keren en dat herhalen. Wat was dat spannend en nieuw en anders.
De eerste keer motorafrijden was net zo spannend. Gelukkig deze wel in 1 x gehaald.

En gisteren voor de eerste keer een snelheidsovertreding.
Maar liefst 6 km te hard wat me 24 euro kost. Wil deze bijna gaan inlijsten aangezien dit mijn eerst boete is in 11 jaar. Maar deze doet toch stiekem wel wat pijn en is minder fijn.
Want een eerste keer afgestraft worden is nooit leuk. :]

Hoe was jou eerste keer .....


beetje bloed, niet teveel maar wel een beetje
 
Laatst bewerkt:
Mijn eerste boete deed niet zoveel pijn. Is door oma betaald (ik deedvoor haar een boodschap, en ze vond het sneu :P) Mijn laatste boete deed meer pijn. Ik vond het al zonde om een dure koppelingset op te halen voor mijn oude GPZ, maar ik had niet op de extreem hoge transportkosten gerekend: ben ik geflitst: 79 waar 50 is toegestaan --> €139,- IIRC :X
 
Eerste keer motorrijden was super :Y

eerste boete was uhm.. de eerste van vele :+ (20 km/h te hard op de snelweg)

daarna eerste autorijles.. tja, was wel geinig, maar kreeg meteen commentaar over mijn motorrijstijl dat ik probeerde toe te passen in de auto.. :P
 
Eerste keer motorrijden was super :Y

eerste boete was uhm.. de eerste van vele :+ (20 km/h te hard op de snelweg)

daarna eerste autorijles.. tja, was wel geinig, maar kreeg meteen commentaar over mijn motorrijstijl dat ik probeerde toe te passen in de auto.. :P
_O- Vraag me ook af hoe dat bij mij moet gaan, eerste rijles in de auto :P Volgens mij erger ik me dan groen en geel aan de traagheid van zo'n hok. Zie je een gaatje om in te voegen, haalt die auto dat niet O-)
 
Ik heb vandaag voor het eerst een proefrit gemaakt op een motorfiets.
Ik ben vandaag voor het eerst stil komen te staan tijdens een proefrit.
Ik heb vandaag voor het eerst meegemaakt dat je tijdens een proefrit stil komt te staan omdat de dealer geen benzine in de tank heeft gedaan.

Dat was dus einde proefrit en einde aankoop motorfiets.

-O-
 
Eerste rijles op motor was wel kicken. Reed al bijna een jaar met zgn proefrijbewijs en zo`n lullig L plaatje achterop. Met lessen kwam ik ineens in gebieden buiten m`n woonplaats.
Lessen later in koekblik bleken rampzalig. Instructeur als een soort sergeant uit een Amerikaanse oorlogsfilm, die de hele les keihard Nederlandstalige muziek(???) draaide. B nooit gehaald, nu is het te laat (lees duur). '(
 
M'n eerste motorrijles heb ik gemist, omdat ik iets te nonchalant in het stratenboekje had gekeken, en had gedacht: "ah OK, dat vind ik wel" :X
 
Eerste keer motorrijden was super :Y

eerste boete was uhm.. de eerste van vele :+ (20 km/h te hard op de snelweg)

daarna eerste autorijles.. tja, was wel geinig, maar kreeg meteen commentaar over mijn motorrijstijl dat ik probeerde toe te passen in de auto.. :P

Een knee-down is niet echt verantwoord in een auto he? |( :P
 
Eerste keer auto rijden was in een huurauto in Griekenland. Ben ik nog van de weg geraakt waarna ik ternauwernood net een rotsblok kon ontwijken. Voetje wilde niet van het gas af.

Eerste keer brommer rijden was op een spartamet (fiets met hulpmotor) toen ik 14 was. Maar wat voelde het toen al goed om met je hand gas te geven.

Eerste motorrijles was echt de shit. Naar het oefenterrein gereden terwijl ik achterop zat bij de instructeur. Daarna vond ie me zo goed rijden dat ik terug mocht met hem achterop.

Moet zeggen dat ik wel een veel specialer gevoel kreeg van motorrijden dan van autorijden, maargoed dat lijkt me niet meer dan normaal.
 
_O- Vraag me ook af hoe dat bij mij moet gaan, eerste rijles in de auto :P Volgens mij erger ik me dan groen en geel aan de traagheid van zo'n hok. Zie je een gaatje om in te voegen, haalt die auto dat niet O-)
dat heb ik nu nog.. als ik net van de motor af kom en dan de auto in stap.. damn echt aanpassen niet normaal. erger me echt kapot.. kan niet voordringen bij stoplichten, rechts inhalen is lastiger.. daarom gaat de auto er ook uit :+

Ik heb vandaag voor het eerst een proefrit gemaakt op een motorfiets.
Ik ben vandaag voor het eerst stil komen te staan tijdens een proefrit.
Ik heb vandaag voor het eerst meegemaakt dat je tijdens een proefrit stil komt te staan omdat de dealer geen benzine in de tank heeft gedaan.

Dat was dus einde proefrit en einde aankoop motorfiets.

-O-
heb ik ook mee gemaakt _O-
op de snelweg.. opeens.. stil.. GVD.. monteur was het even vergeten bij te vullen.. ook motor daar niet gekocht! :P

Een knee-down is niet echt verantwoord in een auto he? |( :P
alles kan :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan