De eerste km op mijn eigen motor. (Als ik later groot ben, wat duurde tot ik 65 jaar was)

Heb het meegemaakt, zat toevallig in de auto. Wist dat er een onoverzichtelijk en krappe bocht aankwam. Blij dat ik op dat moment niet op de motor zat (had het waarschijnlijk niet overleefd). Komt er een vrachtwaggel over de middenlijn heen zetten, reed al ruim ivm kennis van die bocht, rechts en kon zodoende een fatale botsing vermijden.
Sindsdien neem ik bochten toch met meer reserve. Noem het je het noemen wil, maar wil graag nog een aantal jaren motor blijven rijden en geen rolstoel.
Ik neem over het algemeen in de bergen sowieso wat meer reserve. Ook altijd wat meer afstand tot mijn voorganger.
 
Laatst bewerkt:
Yep, andere benaming voor "klaar zijn voor de bocht". Linkse bochten heb ik trouwens altijd lastiger gevonden. En blinde linkse bochten al helemaal omdat ik die aan de buitenkant neem. Voelt tegennatuurlijk. Maar ja, ieder blinde bocht: eruit die snelheid.
Heb dat juist met rechterbochten.... iets met voorkeur (L/R).
 
IK heb dat ook met rechtse bochten, probeer altijd zoveel mogelijk aan de middenstreep te rijden (met de nodige reserve) Wat je veel ziet is dat rijders heel dicht langs de binnenkant gaan rijden met het gevolg dat de snelheid er bijna uit moet, gevolg, omvallen.
Persoonlijk vind ik de Eifel verneukeratiever om te rijden dan bijv. Oostenrijk, daar is alles net wat ruimer.
 
IK heb dat ook met rechtse bochten, probeer altijd zoveel mogelijk aan de middenstreep te rijden (met de nodige reserve) Wat je veel ziet is dat rijders heel dicht langs de binnenkant gaan rijden met het gevolg dat de snelheid er bijna uit moet, gevolg, omvallen.
Persoonlijk vind ik de Eifel verneukeratiever om te rijden dan bijv. Oostenrijk, daar is alles net wat ruimer.
Eifel of Ardennen is om het even, zijn diverse bochten te vinden.
Maar bochten rijden kun je daar zeker! En oefening baart kunst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan