De eerste km op mijn eigen motor. (Als ik later groot ben, wat duurde tot ik 65 jaar was)

Nou, Bert ik heb je route via Sluipwijk nog eens bekeken en kwam op jullie route dit bord tegen??🤔🤣😄
Misschien omdat het te smal was.😉

route.png
 
Eindelijk na een paar weken niet rijden door verkoudheid en rot weer met regen eindelijk weer even Black Beauty uitgelaten. Samen met twee andere motorvrienden Erik en Vince vertrokken we vandaag zonder vaste route in gedachten.
We zouden om 12:00 vertrekken maar mijn maatje Erik had er denk ik heel veel zin in want die was een uur vroeger dan afgesproken.
We zouden bij mij voor de deur vertrekken en dus even voor vertrektijd BB naar buiten gerold en daarna verder aangekleed.
Vince was ook mooi op tijd en na een begroeting werden de startknoppen ingedrukt. 2 grommende boxers als begeleiding van de 4 cilinder op de FRJ gaf een mooi geluid. We besloten de Algerabrug over te gaan en dan in de Krimpenerwaard te zien wat we zouden gaan doen. Al snel kom je dan toch op wat dijkjes en aangezien Erik daar heeft gewoond weet hij de snelste weg naar de dijk langs de IJssel.
Het is zondag middag rond half 1 en dan merk je dat daar heel wat auto's rijden met veel kerkgangers. De snelheid is wat onder Vmax maar drukt voor mij de pret niet. Dat geeft mij de gelegenheid om nog wat meer aan het gedrag van Black Beauty te wennen. Uiteindelijk heb ik haar nog geen 500 km bereden tot vandaag.
Nadat we Ouderkerk achter ons hebbe gelaten kan het tempo weer iets omhoog en gaan we grommend en brommend slingerend over deze heerlijke dijkjes. We rijden het helemaal uit tot aan Gouderak en besluiten dan dat we in Oudewater vast wel een lekkere bak koffie kunnen scooren.
Dat lukte prima in een gezellig bruin Eetcafé " Lumière" alwaar wij door een aantal charmante dames welkom worden geheten. Uiteraard smaak het dan allemaal nog beter en we hebben al snel een heerlijke koffie/choko met taart voor onze neus. Wel lekker even met het frisse weer zo binnen , dat is een heel stuk beter dan toen we vorige winter net na de kerst nergens naar binnen konden.
Na een half uurtje nog even een toilet bezoek en weer verder. Het is buiten al aanzienlijk drukker en we zagen wel wat enthousiaste blikken toen we de motoren weer tot leven lieten komen. Allemaal even een Grom Grom en Zwaai en daar gaan we.
Eerst even een heel eind richting IJsselstein om daarna af te buigen naar Lopik en dan naar Schoonhoven. Zo kruisen we met een lekker gangetje achter elkaar aan, wisselend een ander aan kop na de diverse rotondes, de N210 af richting Krimpen om via de Algerabrug de cirkel te sluiten en via het Capelseplein terug te rijden naar mijn huis. Bij elkaar hebben we dan bijna 100km gereden en het tegen verwachting in nagenoeg droog gehouden en we kunnen terug kijken op een lekekr ritje.
Na een box als afscheid spuit ik BB toch nog even af zodat zij weer schoon op stal kan.
Ik heb haar nu toch al bijna 600 km gereden :]en dat bevalt heel goed:) volgens mij zijn we een prima match 😎🤩
 
Laatst bewerkt:
Altijd leuk, zo'n prettig lezend reisverslag. Ik ben bang dat die van mij dit jaar niet meer buiten komen. Eén keer nog, als ze even naar buiten moeten als ik mijn gat voor mijn hefbrug moet uitslijpen in de betonvloer. Zal wel stoffig worden.
Komt een nieuwe, pneumatische tafel in, ik ben ook net de jongste meer. Comfort went snel.👍
 
Altijd leuk, zo'n prettig lezend reisverslag. Ik ben bang dat die van mij dit jaar niet meer buiten komen. Eén keer nog, als ze even naar buiten moeten als ik mijn gat voor mijn hefbrug moet uitslijpen in de betonvloer. Zal wel stoffig worden.
Komt een nieuwe, pneumatische tafel in, ik ben ook net de jongste meer. Comfort went snel.👍
Mondkapje voor! :P
 
Altijd leuk, zo'n prettig lezend reisverslag. Ik ben bang dat die van mij dit jaar niet meer buiten komen. Eén keer nog, als ze even naar buiten moeten als ik mijn gat voor mijn hefbrug moet uitslijpen in de betonvloer. Zal wel stoffig worden.
Komt een nieuwe, pneumatische tafel in, ik ben ook net de jongste meer. Comfort went snel.👍
Dat zal idd even een stofzooi worden maar idd daar zijn goede wel werkende mondkapjes genoeg voor te krijgen;)
 
Gisteren heb ik ook nog een ritje gemaakt met maatje Erik op zijn GS Beetje binnendoor van Cappelle naar de lier, daar lunch gegeten (voorlopig denk ik de laatste kans) en de komende weken als het een beetje aardig weer is moet het helaas weer zonder warme piststop. Maar dat zal ons niet weerhouden.
Allen als het echt pekel weer is moet BB op stal blijven eventueel met wat druppelende bijvoeding;)Het was deze keer een wat korter ritje met grijs miezerweer dus niet echt fotogeniek. Een echt verslag deze keer dus niet maar toch even een klein teken van leven.
Ik hoop snel weer een wat langere rit te gaan maken met lekker weer en dan ook de boel weer even te loggen. Nu voorbereiden op de kerst in lockdown.
 
Ben ook terug na 33 jaar met een Rebel van 1985 en bij de eerste rit kwam er een bout los van het windscherm. Na het aandraaien vertrek ik en 200 m verder ;bij de eerste bocht naar links hoor ik een geweldig geschuur .Zijstandaard vergeten in te klappen. Die vergeet ik NOOIT meer...
 
1e rit 2022
Het nieuwe jaar is begonnen dus laten we snel een ritje plannen, 1 jan zit natuurlijke de meerderheid van de mensen een beetje duf en met een grotere of kleine kater en zelf hadden we ook bezoek. Dan wordt het 2 januari als eerste optie. Nieuwjaarsdag in de avond in onze groepsapp een berichtje gezet wie er ook mee wil rijden. Er komt nog even geen reactie maar na het opstaan zie ik dat Martin heeft gereageerd dat hij wil rijden. Tijdens ontbijt even heen en weer bericht in de groepsapp en er besluiten nog 2 rijders mee te gaan.
We spreken half 12 af bij ikea Barendrecht, een plek waar we al eerder voor ritjes verzamelen
Even voor die tijd zijn we samen en worden nieuwjaarswensen uitgewisseld. Er was niet echt ene route uitgezet maar Martinl heeft wel een idee voor een rit langs Kinderdijk en de lek.
De start knopen worden gedrukt en het kwartet komt tot leven. 2 zware boxer bassen mengen zich met het gezang van de Ssuzuki 750 en de FRJ1300 en daar gaan we.
Eerst even een stukje snelweg over de A15 waar we een lekker tempo net boven Vmax achter elkaar aan zwieren. De tunnel onder de Noord door en dan rechtsaf richting Alblasserdam. Het is behoorlijk rustig en we zien eigenlijk alleen een enkele wandelaar met hond.

Rustig door het dorp heen de dijk op en aan onze rechterhand zien we de bekende molens verschijnen. Voor we gingen rijden had ik verteld hoe ik daar bij een vorige rit met de grijze RT gevallen was bij het opkeren naar de parkeerplaats. Ik kon niet weten dat we weer op deze parkeerplaats gingen stoppen. (wist Martin ook niet trouwens) Deze keer rijden we zonder enig probleem de parkeerplaats op voor een foto me molens op de achtergrond. Om de motoren netjes naast elkaar te krijgen moeten we even een stukje achteruit rollen op de parkeerplaats en daar gaat het mis. Mijn rechter voet glijdt weg op een plek met wat groene aanslag en Black Beauty krijgt daardoor flink slagzij naar rechts. IK probeer haar nog tegen te houden maar er was geen houden aan. Hoe zeer ik me ook inspan ik kan het niet houden. Snel komen de anderen van de groep en helpen ze om haar weer overeind te zetten. De valbeugels bij het blok deden goed hun werk, maar helaas zit er bij de koffer aan de onderkant nu wel een soort van schaafplekje. Dit is in kunststof en niet gespoten dus kan dit niet even naar de spuiter brengen. Dat moet dus op een later moment even bekeken worden als het wat warmer wordt. Die valbeugel is natuurlijk met een beetje zwarte lak weer gewoon netjes. We hebben het er over dat dit wel heel domme pech is en hoe zonde het is maar de enige manier om nooit iets te beschadigen is de motor binnen laten staan
De motoren staan op een rijtje, dan maar niet helemaal in het gelid, en de foto gemaakt.

1641639153941.png


Hierna de weg weer vervolgd over de Lekdijk, heerlijke slinger bochten op een nagenoeg lege weg. Gelukkig ben ik nu niet mijn vertrouwen kwijt en rijd ik heerlijk ontspannen op positie 3 genietend van hoe lekker het met Black Beauty rijdt. We zijn het gelukkig nog helemaal met elkaar eens en we gaan heerlijk knorrend en ronkend onze weg.
Helaas is er door de covid maatregelen niet de kans om even lekker ergens te gaan zitten om te lunchen dus het wordt Pauzeren in de buurt van Vianen bij een benzine pomp

Terwijl we daar met een kartonnen bekertje warme choko staan belt mijn vast motormaatje Erik. Hij had in de ochtend andere verplichtingen dus kin niet mee. “ Waar zijn jullie” vraagt hij , “Misschien kan ik aanhaken? “ maar hij is in Dordrecht bij zijn stalling en wij zijn op het punt op de terug weg te beginnen. Dat wordt dus niets deze keer voor hem.
Wij vervolgens onze weg even een stukje over A2 en A12 om richting Oudewater te gaan en zo verder richting Krimpenerwaard. Hier neem ik even de leiding en we nemen even een stukje dijk mee van de Hollansche IJssel. Bij krimpen laat ik Vince voor gaan. Hij weet vaak nog wel wat leuke alternatieven routes en ik wilde nu ook niet gelijk na de Algera brug langs mijn eigen huis rijden. Over de brug nemen we gelijk de dijk richting mijn geboorte stad Rotterdam. En via de maasboulevard en Rotterdam zuid komen we miraculeus weer bij Barendrecht uit waar we de rit afsluiten . Het was weer een waar genoegen en op ene klein incident na een perfect begin van motorjaar 2022.

Hieronder nog even de route die we hebben gereden

 
Laatst bewerkt:
Die van mij heeft ook al eens op z’n kant gelegen; inderdaad pakt de zijkoffer dan de grootste klap. Aan de cilinder(beschermer) en de spiegel (klapt in) was weinig te zien.

‘Gewoon’ plastic schijnen ze wel weer netjes te kunnen maken. In mijn geval was het gespoten gedeelte flink geraakt dus nog maar eens een adresje zoeken dat dat wil spuiten, de topkoffer kan dan ook meteen in de goeie kleur.
 
Die van mij heeft ook al eens op z’n kant gelegen; inderdaad pakt de zijkoffer dan de grootste klap. Aan de cilinder(beschermer) en de spiegel (klapt in) was weinig te zien.

‘Gewoon’ plastic schijnen ze wel weer netjes te kunnen maken. In mijn geval was het gespoten gedeelte flink geraakt dus nog maar eens een adresje zoeken dat dat wil spuiten, de topkoffer kan dan ook meteen in de goeie kleur.
Ik ga het ook denk ik even vragen als ik bij de dealeRT ben.
Of ga gewoon voorzichtig zelf proberen. Nadeel is dat het een beetje ruw materiaal is en met schuren wordt het gald
 
Bert, ik kwam gisteren toevallig je topic tegen, hartstikke leuk man! Op je 65ste beginnen en dan ook nog met zo'n zware fiets!
Ik ben ook 65 en heb inmiddels al 46 jaar motorrijden achter de wielen met het ene jaar meer kilometers dan het andere(kleine kinderen) maar altijd gereden. Van alles gereden van een Jawa Californian met nog geen 30 pk tot een ZZR1400 met bijna 200PK.
Ik rij nog met net zoveel plezier op de motor als in 1975 toen ik mijn eerste kilometers maakte.
Nu een Kawa Z1000SX en een Kawa ZRX1100. Verheug met nu alweer op het weekje Karintie in mei of juni!
Groeten uit het Oost'n van Nederland!
 
Laatst bewerkt:
Hoi @Kaxan JA het voelt ook helemaal geweldig en deel dat gevoel en ervaringen graag. Misschien si het aanstekelijk;)
Ik wilde ook eigenlijk helemaal niet met zo'n zware fiets beginnen. IK dacht in eerste instantie aan een Deauville, maar dat voelde voor mij niet fijn met rijden. Heb er een paar proef gereden de de klik kwam niet. Wilde wel iets waar je mee kunt toeren en met beschutting. Dan is een RT denk ik wel een beetje het summum:)
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijk ben ik niet zo van de logge en grote motoren al zal het rijdend wel meevallen. De motorzaak waar ik in 1975 mijn eerste motor kocht was BMW dealer en liet mij bij inruil een keer op een 75/5 rijden, helaas was mijn portemonnee daar destijds te klein voor.
Wanneer mijn 1000SX ga inruilen ga ik een proefrijden op een R1200RS, dat wil ik proberen voordat ik weer voor een 1000SX kies.
Die 1000SX is redelijk sportief en geschikt voor mijn duopassagier en je kunt er ook prima grote toertochten (>200 km binnendoor) mee rijden, ik vind dat de ideale combi!
 
Altijd leuk, zo'n prettig lezend reisverslag. Ik ben bang dat die van mij dit jaar niet meer buiten komen. Eén keer nog, als ze even naar buiten moeten als ik mijn gat voor mijn hefbrug moet uitslijpen in de betonvloer. Zal wel stoffig worden.
Komt een nieuwe, pneumatische tafel in, ik ben ook net de jongste meer. Comfort went snel.👍
En waarom is de keus dan gevallen op een dan zeer klein campertje ;) om daar kruipen erin te komen en eruit Comfort went snel.👍
geintje je moet wat je leuk vind 😉
 
Persoonlijk ben ik niet zo van de logge en grote motoren al zal het rijdend wel meevallen. De motorzaak waar ik in 1975 mijn eerste motor kocht was BMW dealer en liet mij bij inruil een keer op een 75/5 rijden, helaas was mijn portemonnee daar destijds te klein voor.
Wanneer mijn 1000SX ga inruilen ga ik een proefrijden op een R1200RS, dat wil ik proberen voordat ik weer voor een 1000SX kies.
Die 1000SX is redelijk sportief en geschikt voor mijn duopassagier en je kunt er ook prima grote toertochten (>200 km binnendoor) mee rijden, ik vind dat de ideale combi!
Dan zou ik toch voor de gein ook even rijden op een RT:) Als je rijdt merk je niet veel van het gewicht en het is perfect touren :]_
Als ik een minpunt zou moeten noemen is het dan toch ook idd gewicht maar dan stilstaande, maar alleen als je hem niet goed rechtop hebt.
 
Dan zou ik toch voor de gein ook even rijden op een RT:) Als je rijdt merk je niet veel van het gewicht en het is perfect touren :]_
Als ik een minpunt zou moeten noemen is het dan toch ook idd gewicht maar dan stilstaande, maar alleen als je hem niet goed rechtop hebt.
Het bezwaar van de RT vind ik dat er heel veel plastic aan zit, zodat je als hij valt meteen veel schade hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan