De eerste km op mijn eigen motor. (Als ik later groot ben, wat duurde tot ik 65 jaar was)

Omdat ik een heel klein beetje schuldig ben aan dit topic... TS weet wat ik bedoel...
Na Corona gaan we een keer een ritje maken! :]:]
 
en is je vriendin ook al bezig met haar rijbewijs? dan kan je binnenkort samen rijden dat is veel leuker als met iemand achterop.
die moet ik eerst nog zo ver krijgen dat ze auto bewijsje haalt. Ze vindt het wel geweldig al om achertr op mee te kunnen , dat heeft ze deze zomer in Griekenland ervaren;)
 
Hi ex-collega! Mooi verhaal! Geniet ervan - doe ik ook. Als het weer kan moet je een keer naar Breda komen, kan ik het ding van dichtbij bekijken! :t:]
 
Wat een leuk geschreven verhaal! Groot gelijk dat je zo een mooie BMW hebt gekocht, ik wens je er heel veel plezier van, mocht je een keer lekker met een aantal geintereseerden de lekdijk af willen tuffen haak ik vanaf Houten aan, pracht omgeving om richting de Duitse grens te touren op het gemakje, veilige kmtrs!
 
nu even een meer uitgebreide reactie...
Op de eerste plaats cudo's om er nog aan te beginnen, en hoop dat je er nog lang en vol plezier van mag genieten, en ofschoon ik nog niet helemaal op die leeftijd ben , ka ik precies voelen wat je zeggen wilt en de beleving die je daarbij ervaart...
Ik ben wel op mijn 18e begonnen, en op mijn 19e een behoorlijk ongeluk gehad, maar dat heeft me niet kunnen weerhouden om toch direct weer op dat ding te stappen...
Dan leer je de liefde van je leven kennen, en laat die nou niet van motoren houden, en dan moet je keuzes maken, nooit zonder motor gezeten, maar bij alles rekening houden met.....
Kinderen komen, verantwoording nemen, maar de TT, Hockenheim, francorchamps, le Mans..toch nog regelmatig leuke tochtjes, weekends etc kunnen maken..
Kinderen nooit gepushed om motor t gaan rijden, maar mijn zoon was er alvroeg gek op en toen hij 18 werd ook zijn rijbewijs gehaald en SAMEN elk jaar minimaal een week naar het zuiden, maar toch altijd iets van hmmm ik heb nog niet alles gedaan wat ik doen wilde..
Dus toen ik 50 werd de sportfiets vervangen door een sportieve toer, koffers er op, tentje, en helemaal alleen een week door de pyreneeen gereden, wildkamperen, met niets en niemand wat te maken hebben..geweldige ervaring, en nooit geen spijt van gehad
 
Kei mooi verhaal :} ! Ik kan 't niet zo mooi verwoorden, maar ik herken mezelf er helemaal in. Zo te lezen zijn we aardig gelijk opgegaan qua lessen en afrijden. Alleen ben ik met 64 natuurlijk wel een stuk jonger, maar kniesoor wie daar op let.

Hele mooie fiets ook die RT, zo te zien heb je redelijk lange benen, ik had speciaal om 't goed te proberen een '98 R850RT in de buurt op de kop kunnen tikken, met 't zadel op de laagste stand kén ut nét voor mij. Daarbij zit het ex-politie boterhammentrommeltje nog achterop en daar moet ik dus ook 't rechterbeen nog 's overheen gooien. Goeie oefening zullen we maar zeggen O-). Als de fiets op de middenbok staat gebruik ik de linker voetsteun als opstapje, gaat perfect, alleen moet ik dan nog onder de knie krijgen hoe ik 'm al zittend van de bok af kan krijgen.

Met dit weer laat ik de R80 en de Shadow mooi in de garage staan blinken, de R850RT blijft gewoon doorrijden, als is 't maar voor de optimale bescherming die die geeft als 't weer 's wat minder is.

Heel veel rijplezier !

gr. Leo
 
nu even een meer uitgebreide reactie...
Op de eerste plaats cudo's om er nog aan te beginnen, en hoop dat je er nog lang en vol plezier van mag genieten, en ofschoon ik nog niet helemaal op die leeftijd ben , ka ik precies voelen wat je zeggen wilt en de beleving die je daarbij ervaart...
Ik ben wel op mijn 18e begonnen, en op mijn 19e een behoorlijk ongeluk gehad, maar dat heeft me niet kunnen weerhouden om toch direct weer op dat ding te stappen...
Dan leer je de liefde van je leven kennen, en laat die nou niet van motoren houden, en dan moet je keuzes maken, nooit zonder motor gezeten, maar bij alles rekening houden met.....
Kinderen komen, verantwoording nemen, maar de TT, Hockenheim, francorchamps, le Mans..toch nog regelmatig leuke tochtjes, weekends etc kunnen maken..
Kinderen nooit gepushed om motor t gaan rijden, maar mijn zoon was er alvroeg gek op en toen hij 18 werd ook zijn rijbewijs gehaald en SAMEN elk jaar minimaal een week naar het zuiden, maar toch altijd iets van hmmm ik heb nog niet alles gedaan wat ik doen wilde..
Dus toen ik 50 werd de sportfiets vervangen door een sportieve toer, koffers er op, tentje, en helemaal alleen een week door de pyreneeen gereden, wildkamperen, met niets en niemand wat te maken hebben..geweldige ervaring, en nooit geen spijt van gehad
Dat is een beetje mijn vaders beeld al is hij een tijdje wel helemaal gestopt en daarna om een Vespa scooter gaan rijden toen wij allemaal boven de 16 waren. Hij had oorspronkelijk volgens mij een puch motorfiets maar een met ongelijke cylinderinhoud. HIj is nooit meer op een motorfiets gaan rijden. het bleef tot zijn dood de scooter, maar daar reed hij wel mee tot de omgeving van Luxemburg. HIj zou denk ik deze motor ook helemaal geweldig hebben gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Kei mooi verhaal :} ! Ik kan 't niet zo mooi verwoorden, maar ik herken mezelf er helemaal in. Zo te lezen zijn we aardig gelijk opgegaan qua lessen en afrijden. Alleen ben ik met 64 natuurlijk wel een stuk jonger, maar kniesoor wie daar op let.

Hele mooie fiets ook die RT, zo te zien heb je redelijk lange benen, ik had speciaal om 't goed te proberen een '98 R850RT in de buurt op de kop kunnen tikken, met 't zadel op de laagste stand kén ut nét voor mij. Daarbij zit het ex-politie boterhammentrommeltje nog achterop en daar moet ik dus ook 't rechterbeen nog 's overheen gooien. Goeie oefening zullen we maar zeggen O-). Als de fiets op de middenbok staat gebruik ik de linker voetsteun als opstapje, gaat perfect, alleen moet ik dan nog onder de knie krijgen hoe ik 'm al zittend van de bok af kan krijgen.

Met dit weer laat ik de R80 en de Shadow mooi in de garage staan blinken, de R850RT blijft gewoon doorrijden, als is 't maar voor de optimale bescherming die die geeft als 't weer 's wat minder is.

Heel veel rijplezier !

gr. Leo
Ik moet dat van het zadel nog even gaan ontdekken, Zo een eerste ritje met mijn motor vriend Erik. Samen op de RT , daar verheug ik me nu al op:)
Volgens mij heeft hij geleerd dat je de linker steun ook kan gebruiken op de zijsteun,
 
Laatst bewerkt:
Ik moet dat van het zadel nog even gaan ontdekken, Zo een eerste ritje met mijn motor vriend Erik. Samen op de RT , dar verheug ik me nu al op:)
Volgens mij heeft hij geleer dat je de linker steun ook kan gebruiken op de zijsteun,
Veel plezier vandaag! Word vast weer een ritje dat je je lang zal herinneren. Maak je ook weer een paar van die leuke foto's?
 
Ik ben veel jonger dan de TS (moet nog 64 worden), maar ik moet mezelf regelmatig streng toespreken als ik me weer misdragen heb op mijn sport-toer machine. Het is maar goed dat de traction control het voorwiel aan de grond houdt.
Het is veel te leuk, hopelijk bereik ik spoedig een leeftijd waar de wijsheid eindelijk doorbreekt.
Het irritante is, dat ik juist jonger lijk te worden als ik op dat ding zit; de pubertijd dreigt zelfs af en toe.
Ik moet hier de TS dus ernstig voor waarschuwen! :+
 
Beste bhenn,

Geweldig dat dat je nog begonnen bent aan rijles op latere leeftijd en met succes afgerond. Je bent nooit te oud om iets te leren, als je het lichamelijk kunt en het vooral wilt. Ikzelf ben begonnen met mijn A-rijlessen toen ik 70 was en alles in 1 keer gehaald na in totaal zo'n 20 lessen (27 lesuren). Om vaak ritten te kunnen maken heb ik me aangesloten bij een internet groep, motormaatje.nl . Met deze groep rijd ik nu het hele jaar toerritten, meestal een beetje in de buurt, maar ook wel elders in Nederland en het bevalt mij geweldig. Ook voor deze club ben je nooit te oud: inmiddels ben ik 73 (en >30.000km gemaakt op mijn BMW F800GT) en nog lang niet de oudste. Leeftijd is absoluut geen issue. Ik ben erg enthousiast over motormaatje.nl . Kijk maar eens.

Ik geen zakelijke connectie met Motormaatje - De leukste motorclub op internet ; het is niet bedoeld als commerciële reklame.

Veel plezier mer de ritten en groeten, hhout
 
Laatst bewerkt:
Ik ben veel jonger dan de TS (moet nog 64 worden), maar ik moet mezelf regelmatig streng toespreken als ik me weer misdragen heb op mijn sport-toer machine. Het is maar goed dat de traction control het voorwiel aan de grond houdt.
Het is veel te leuk, hopelijk bereik ik spoedig een leeftijd waar de wijsheid eindelijk doorbreekt.
Het irritante is, dat ik juist jonger lijk te worden als ik op dat ding zit; de pubertijd dreigt zelfs af en toe.
Ik moet hier de TS dus ernstig voor waarschuwen! :+
Hahaha ik herinner me nog goed dat jij begon met de motor toen we in Gouda werkten _O- Had je nou net daarvoor nog een tijdje een monkey gereden? Ik herken dat gevoel wel, natuurlijk geef ik absoluut geen kwistig en verspillend gas:+ 😇Dus er is nog hoop voor de Blarp }) dat er enige 'wijsheid' komt.
 
Laatst bewerkt:
Beste bhenn,

Geweldig dat dat je nog begonnen bent aan rijles op latere leeftijd en met succes afgerond. Je bent nooit te oud om iets te leren, als je het lichamelijk kunt en het vooral wilt. Ikzelf ben begonnen met mijn A-rijlessen toen ik 70 was en alles in 1 keer gehaald na in totaal zo'n 20 lessen (27 lesuren). Om vaak ritten te kunnen maken heb ik me aangesloten bij een internet groep, motormaatje.nl . Met deze groep rijd ik nu het hele jaar toerritten, meestal een beetje in de buurt, maar ook wel elders in Nederland en het bevalt mij geweldig. Ook voor deze club ben je nooit te oud: inmiddels ben ik 73 (en >30.000km gemaakt op mijn BMW F800GT) en nog lang niet de oudste. Leeftijd is absoluut geen issue. Ik ben erg enthousiast over motormaatje.nl . Kijk maar eens.

Ik geen zakelijke connectie met Motormaatje - De leukste motorclub op internet ; het is niet bedoeld als commerciële reklame.

Veel plezier mer de ritten en groeten, hhout
Heerlijk om te zien dat er nog zo veel mensen zijn die het gewoon 'wat later' gaan halen:) IK ga zeker eens kijken op die link. Ik heb wel al iemand waar ik net samen mee een ritje heb gemaak, beide hebben we een RT, maar met een groepje rijden lijkt me echt leuk.
 
Kei mooi verhaal :} ! Ik kan 't niet zo mooi verwoorden, maar ik herken mezelf er helemaal in. Zo te lezen zijn we aardig gelijk opgegaan qua lessen en afrijden. Alleen ben ik met 64 natuurlijk wel een stuk jonger, maar kniesoor wie daar op let.

Hele mooie fiets ook die RT, zo te zien heb je redelijk lange benen, ik had speciaal om 't goed te proberen een '98 R850RT in de buurt op de kop kunnen tikken, met 't zadel op de laagste stand kén ut nét voor mij. Daarbij zit het ex-politie boterhammentrommeltje nog achterop en daar moet ik dus ook 't rechterbeen nog 's overheen gooien. Goeie oefening zullen we maar zeggen O-). Als de fiets op de middenbok staat gebruik ik de linker voetsteun als opstapje, gaat perfect, alleen moet ik dan nog onder de knie krijgen hoe ik 'm al zittend van de bok af kan krijgen.

Met dit weer laat ik de R80 en de Shadow mooi in de garage staan blinken, de R850RT blijft gewoon doorrijden, als is 't maar voor de optimale bescherming die die geeft als 't weer 's wat minder is.

Heel veel rijplezier !

gr. Leo
Hahah leo, ja ken je nog van het lessen topic, we liepen redelijke gelijk op. Volgens mij hebben we het beide allemaal in één keer gehaald. Komt natuurlijk door de banaatjes die we allemaal aten;)
Vergis je niet in het boterhamtrommeltje. Mijn RT met topkoffer is ook een aardige oefening;)
Maar opstappen via de voet steun gaat wel prima , alleen afstappen vind ik dan lastiger omdat je dan eerst de motor veilg op de zijstandaard moet hebben en het duwtje naar achteren als die aan de grond is lukt nog niet zo goed. Dan zwaai ik hem , toch wat stijver na paar uur rijden, voorzichtig terug.
Mijn benen zijn denk ik redelijk gemiddeld van lengte Jeans 33/33
 
Laatst bewerkt:
Dan nu de eerste echte rit samen met maatje Erik.

Zondag 27 december zag het er nog somber uit, de storm raasde in vlagen over het land en de regen viel met bakken uit de hemel. Maar later op de dag kwam er een berichtje dat de storm aan kracht verloor en de weersverwachting werd veel gunstiger. Weinig wind, soms een beetje zon en ochtend/voormiddag weinig risico van regen. Dus gelijk de afsprak gemaakt om maandag te gaan rijden.
We hadden 10:30 afgesproken maar Erik411 stond al 10:15 voor de deur. Gelukkig had ik mijn RT al uit de garage gereden en stond deze te fonkelen in het winterzonnetje. Natuurlijk wilde Erik mijn RT ook even goed bekijken en hij was onder de indruk hoe mooi de mijne er na 7 jaar uit ziet. Even wat vergeleken wat nou echt de grote verschillen zijn buiten dat hij natuurlijk met zijn motor van een jaar oud ook een waterboxer heeft en natuurlijk een wat andere neus. Verschil mag er natuurlijk na 6 jaar wel zijn. Zijn boordcomputer is wat uitgebreider en heeft wel een paar functies die ik niet heb maar de conclusie is dat er weinig ontbreekt bij de mijne😇

Wat uiterlijk aan gaat, zie je wel verschillen maat dat is ook veel doordat de diverse onderdelen van zijn motor in matzwaRT zijn en zijn motor ook een bijna zwarte kleur heeft, terwijl de mijne grijs met zilver is. Maar we kwamen beslist tot de conclusie dat we ze beiden erg mooi vinden. Tot zover het gezwijmel over uiterlijk en tijd om helm op te zetten en handschoenen aan te trekken.

63b06227-8a10-4d2c-8d69-71e4cc64fa8b.jpg

Dan de rit:]:
We stonden naast elkaar klaar en natuurlijk wilde mijn vriendin dat wel even vastleggen en zelfs haar fiets staat er nog bij zie ik nu :+ _O-
9814f0a5-ba50-4d9e-b0fc-b3fcaf925709.jpg


Beide motoren op de staRTknop en daar klonk een sonor grommend geluid. Erik411 had een rit uitgezet op zijn tomtom dus die mocht voorop. Rustig het woonerf uit en ook dit moest natuurlijk even vereeuwigd worden.
2d39343b-06ce-4edf-85fb-1e703599ffad.jpg

0983950b-276f-4651-96ff-342ffa8e2435.jpg

Het eerste stukje was gelijk aan mijn eerste ritje en dat was al het moment dat ik kon merken dat het steeds lekkerder gaat draaien op de rotondes. Nu reden we wat verder door en een stuk of 4 rotondes verder op naar ons eerste dijkje. Gelijk even lekker omhoog en genieten van hoe de motor slechts een snippie mee gromt. Het eerst deel was veel 30 km, maar dan na een paar kilometers komt dan eindelijk het bord einde 30. Je voelde de RT bijna ongeduldig wachten tot hij eindelijk mocht. Met een heerlijk gevoel de gaskraan wat verder open en voor je het weet zaten we op de maximum snelheid, Erik411 nog steeds voorop en ik kon het niet laten om hem af en toe even te laten uitlopen en dan de motor weer even extra te laten grommen onder mijn kont om weer bij te komen.
Erik had de meest kronkelige route op de tomtom ingesteld en dat was goed te merken. Kronkelend door Gouda, Reeuwijk, Nieuwkoop en allerlei dorpjes waarvan ik nog nooit had gehoord.
Op en gegeven moment doordat ik even zonder tomtom voorop ging rijden een heerlijk smal slingerweggetje ingeslagen (anders dan de TT aangaf) dat denk ik alleen maar door de mensen in de vakantieparken daar gebruikt wordt. Dat was echt even lekker bochtjes draaien, sommige waren voor mijn gevoel best flink lang en scherp maar dat voelde heerlijk om de RT een beetje meer schuin te drukken, al durf ik natuurlijk nog niet echt heel erg ver te gaan. Ik moet er niet aan denken om onderuit te gaan op de toch koude vochtige weg en dit mooie bezit te beschadigen. ( ik weet tijdens mijn lessen dat mijn instructeur zei dat ik veel verder kan gaan dan ik dacht maar toch…)

Natuurlijk onderweg nog even een fotostop moment/plaspauze want ja na zo 2 uurtjes rondrijden was ook dat wel even nodig. Even genieten van het onverwacht lekkere weer en de aanblik van de machines die zo naast achter elkaar in het zonnetje stonden te glimmen😊8-).
Eerste samen rit_20201228_1210563_s.jpg

Eerste samen rit_20201228_1213218_s.jpg
Eerste samen rit_20201228_1214011_s.jpg

Eerste samen rit_20201228_1213499_s.jpg
Weer snel Daarna weer snel verder gereden :]:]en zo omgeving Woerden en Woerdens verlaat de terugweg begonnen. De rider had voor ons nog een heerlijke weg gevonden. Erik dacht dat we er niet in mochten rijden met de motor, maar ik had het onderbord gezien dat het alleen de weekend en feestdagen betreft. Een prachtige slingerweg met bochten die wel voor motorrijden aangelegd lijken. Een war genot om daar zo rustig te genieten van het geweldige gevoel van vrijheid. Helaas kwamen er wat wolken en begon ik het met mijn leren broek en zomerlaarzen wat koud te krijgen na zo 3 uurtjes rijden dus hebben we besloten aan het einde van deze heerlijke weg de route af te breken en via de snelweg terug te gaan. Ik had tenslotte nog nooit met deze RT op de snelweg gereden en wilde dat eigenlijk ook wel even ervaren bij deze rit.Tussen Alphen en Bodegraven kwamen we de oprit tegen en Erik voegde voor mij in. Ik zag ik mijn spiegel en sportwagentje dat toen ik optrok om in te voegen ineens gas bij gaf. Toen was ik even een beetje geprikkeld en kon het niet laten om even het gas echt open te draaien en trok de RT even flink op met een heerlijk geweld waarbij dat wagentje het onderspit moest delven. Voor ik het wist zat k al aan de 130 en besefte ik hoe gemakkelijk je dat doe met zo’n mooie RT. Wat ligt dat lekker op de weg. Ik heb ook de kraan weer wat dicht gedraaid en de snelheid aangepast aan de maximum snelheid. Bij Bodegraven de A12 opgedraaid en daarna bij Gouda de A20. Nu ben ik weer voorop gaan rijden en zijn we bij Capelle de snelweg afgegaan, binnendoor naar mijn huis. Pas bij de voorlaatste rotonde herkende Erik waar we waren😉. Even afremmen voor de gevaarlijke fietsoversteekplaats naar 30 km/h en dan door naar het tunneltje. Ik kon het niet laten om pas in het tunneltje even gas te geven en nog één keer te genieten van de BRUL van de RT. Mijn vriendin had zelfs binnen gehoord en stond bij de voordeur te wachten op ons.
Gelijk even mijn motor in de garage en een verdiende bak koffie gedronken met een paar koeken er bij. Volgens mijn vriendin stuiterde ik bijna van vreugde toen we na 3 ½ uur terug kwamen dus er was voor haar geen twijfel of ik het naar mijn zin had gehad en ook Erik411 Erik had er vreselijk van genoten.

Ik was helemaal verbaasd dat we zo lang hadden gereden ik geen vermoeidheid merkte, want voor een eerst echte rit had ik eigenlijk iets van een uurtje gedacht😉:o
Ik verheug me dan ook al weer op een volgende gezamenlijke rit. Als het goed is ben ik er dan ok wat meer op gekleed want ik heb maar even via internet een broek besteld die beter geschikt is voor de winter. En natuurlijk wil ik nu ook een rider550 hebben, ik ga mijn telefoon er maar niet aan wagen om die in een houder te monteren.
 
Laatst bewerkt:
Geweldig verhaal Bert! Zo mooi om te lezen dat je genoten hebt van je ritje met je maat.
En wederom veel leuke foto's erbij! Daar doen we het voor in deze tijden van corona en met het nieuwe jaar komende.

Fijne dagen, en alvast een goed nieuwjaar gewenst!
Hopelijk krijgen we nog veel meer van je ritjes met je RT te zien hier op MF. 🙂 👍
 
Geweldig verhaal Bert! Zo mooi om te lezen dat je genoten hebt van je ritje met je maat.
En wederom veel leuke foto's erbij! Daar doen we het voor in deze tijden van corona en met het nieuwe jaar komende.

Fijne dagen, en alvast een goed nieuwjaar gewenst!
Hopelijk krijgen we nog veel meer van je ritjes met je RT te zien hier op MF. 🙂 👍
Hi Coert jij ook een geweldig en liefdevol nieuwjaar gewenst.
Ik ga proberen om regelmatig dit soort verslagjes te maken;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan