De eerste km op mijn eigen motor. (Als ik later groot ben, wat duurde tot ik 65 jaar was)

In het kader van De eerst KM met mijn RT nog een ritje
Ook vandaag was het best lekker motor weer voor een ritje met mijn maatje @Erik411

vierde samen rit4_Screenshot_20210118-172424_TomTom GO_1_s.jpg
Deze keer zijn we wat meer in de buurt gebleven en zijn om de Rottermeren heen gereden. Van Capelle via het Lagebergsche bos, naar de Rottermeren. Van daar over de A12 heen langs Zoetermeer naar Moerkapelle. Van daar richting Zevenhuizen en even afgeslagen naar de molens.
Derde samen rit4_20210118_134655_4_s.jpg
Derde samen rit4_20210118_134751_5_s.jpg


Na het schieten van een paar foto's met de molens door gereden langs de oevers van de Rotte richting Rotterdam. Via Ommoord naar de Kralingse plas om ook daar nog even een kort pauze in te lassen en rond het bost terug te rijden richting Capelle, Het was heerlijk weer met 7 graden en we hebben het gewoon lekker droog gehouden. Zelfs de zadel verwarming en stuur verwarming konden uit:) En ook deze rit leverde weer wat fraaie oer hollansche plaatjes op:)
Derde samen rit4_20210118_142359_7_s.jpg
Derde samen rit4_20210118_142443_9_s.jpg
Derde samen rit4_20210118_142428_8_s.jpg


Op naar rit #5
 
Laatst bewerkt:
@BMWAndre Wat leuk dat ik jou hier tegen kom.Leuke foto met je DKW! En India, daar kan je gewoon met ons mee naar toe joh! Per vliegtuig dat dan weer wel. Hier een fotootje van Dia vorig jaar in Nepal. Ik hoop dat we in mei weer op pad kunnen naar India en in het najaar naar Zuid-Amerika!
511E24B1-EF10-4CBC-B4EF-EFAA52350F5B.jpeg
 
In het kader van De eerst KM met mijn RT nog een ritje
Ook vandaag was het best lekker motor weer voor een ritje met mijn maatje
Erik De Keizer
=AZWHUFyGfWJtJMZbnedBgPTo9rPPNyWTw8H6BVfGEvuKPKkKEgrYKvqX5SmO6N4KRlxiUoYt9oXHqbSW9ty-fGNoJ7pFxod16cQeP-sooaOhOByoRTLIXsox2sK3xXuqcaVVCwfbMyxAzEm472ueyvAL&__tn__=-]K-R']
Bekijk bijlage 1586048
Deze keer zijn we wat meer in de buurt gebleven en zijn om de Rottermeren heen gereden. Van Capelle via het Lagebergsche bos, naar de Rottermeren. Van daar over de A12 heen langs Zoetermeer naar Moerkapelle. Van daar richting Zevenhuizen en even afgeslagen naar de molens.
Bekijk bijlage 1586049Bekijk bijlage 1586052

Na het schieten van een paar foto's met de molens door gereden langs de oevers van de Rotte richting Rotterdam. Via Ommoord naar de Kralingse plas om ook daar nog even een kort pauze in te lassen en rond het bost terug te rijden richting Capelle, Het was heerlijk weer met 7 graden en we hebben het gewoon lekker droog gehouden. Zelfs de zadel verwarming en stuur verwarming konden uit:) En ook deze rit leverde weer wat fraaie oer hollansche plaatjes op:)
Bekijk bijlage 1586053Bekijk bijlage 1586057Bekijk bijlage 1586058

Op naar rit #5
Motors, ik zie er geen?
 
Het is een grapje: bezitters van bepaalde motormerken hebben er een handje van om alleen motorrijders van het eigen merk te groeten.
En met een lichte motorscooter word je helemaal niet meer gegroet, wat overigens heel ontspannend kan werken weet ik uit ervaring.
Pfff, moet je dus eerst kijken welk merk motor degenen die je tegenkomt heeft en dan wel of niet zwaaien. Ik zwaai gewoon op alles. Zelfs op de pizzakoerier als die gewoon op de weg rijdt _O-
 
hoezo niet zwaaien?

Motormerk gebonden:
- Harley rijders durven het stuur niet los te laten (anders trillen er onderdelen vanaf)
- Goldwing rijders zijn te zeer afgeleid door de espresso machine, de magnetron, of een vreemde blip op de radar
- Guzzi berijders zijn net aan het uitzoeken welke elektrische verbinding nu weer dienst weigert
- Honda Deauville berijders zijn zojuist in slaap gesukkeld
- En BMW berijders behoren tot de gezalfde elite, die niet wensen geassocieerd te worden met inferieure rijders op (de horror!) Japanse machines
:+
 
Pfff, moet je dus eerst kijken welk merk motor degenen die je tegenkomt heeft en dan wel of niet zwaaien. Ik zwaai gewoon op alles. Zelfs op de pizzakoerier als die gewoon op de weg rijdt _O-
Ik dus ook. Maak ook vaak de "fout" dat ik brommerrijders groet op de wat sportievere brommers die je vaker ziet tegenwoordig.
Vinden ze nog leuk ook. Maar de stelling dat het groeten vaak merkafhankelijk is klopt wel, al geld het niet voor iedereen op een BMW of Harley.
Ik word vaak zat gegroet door de rijders ervan. Vroeger toen ik begon waren er veel minder motorrijders, dan nu.
Het kan er dus ook aan liggen dat het een beetje een vergeten dingetje is.
Maakt me eigenlijk niet uit hoor, ik groet uit gewoonte altijd.
 
Ik dus ook. Maak ook vaak de "fout" dat ik brommerrijders groet op de wat sportievere brommers die je vaker ziet tegenwoordig.
Vinden ze nog leuk ook. Maar de stelling dat het groeten vaak merkafhankelijk is klopt wel, al geld het niet voor iedereen op een BMW of Harley.
Ik word vaak zat gegroet door de rijders ervan. Vroeger toen ik begon waren er veel minder motorrijders, dan nu.
Het kan er dus ook aan liggen dat het een beetje een vergeten dingetje is.
Maakt me eigenlijk niet uit hoor, ik groet uit gewoonte altijd.
Beter 'teveel' gegroet dan te weinig. Ik word opvallend vaak niet teruggegroet door BMW rijders, terwijl ik toch op een soortgelijk vehikel zit (Speed Triple). De laatste oorlog is toch al weer vergeven en vergeten?
 
Als ik iemand tegenkom groet ik ze volgens mij allemaal :] _O-
Okee soms ben ik nog te veel geconcentreerd misschien op rijden, dan mis ik je misschien maar dat is zeker geen opzet;)
Ik vind het wel een leuke gewoonte. Deed dat vroegen met mijn zeilbootje ook.
 
sorry het was niet mijn bedoeling om de vierhonderste zwaai discussie te beginnen maar om je meer thuis te laten raken in de motorwereld .

er zijn nog al wat vooroordelen tegen BMW rijders en gele hesjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan