De eerste km op mijn eigen motor. (Als ik later groot ben, wat duurde tot ik 65 jaar was)

Beetje kort door de bocht. De alcholtester is altijd verplicht geweest tot en met mei 2020. Je kreeg er alleen geen boete voor. en wat betreft winterbanden. Als je een ongeluk krijgt in Duitsland onder winterse omstandigheden en je hebt er zomerbanden onder liggen, dan ben je toch echt wel de Sjaak. Nu mag je dus best met zomerbanden in de sneeuw rijden in duitsland, maar als het fout gaat........
Maar met zo'n redenering zou je dus ook net zo goed zonder autoverzekering kunnen rondrijden. Want zolang je geen ongeluk krijgt hebt is er niets aan de hand
Dit bedoel ik dus. Winterbanden zijn niet verplicht in Duitsland, alleen onder winterse omstandigheden. Dus als je een dagje Dusseldorf wil doen in de winter en er ligt geen sneeuw (wat daar meestal niet ligt) kan dat gewoon op je zomerbanden. Maar dat vertellen Kwikfit of ANWB je niet. En het was al jaren bekend dat je in Frankrijk geen boete kreeg als je geen alcoholtester bij je had. Maar toch bleef de ANWB ze promoten. Het beste blijft toch om zelf even onderzoek te doen. En zeker niet klakkeloos af gaan op wat je op de site van de ANWB leest.
 
Dit bedoel ik dus. En het was al jaren bekend dat je in Frankrijk geen boete kreeg als je geen alcoholtester bij je had. Maar toch bleef de ANWB ze promoten.
In alle jaren vakantie in Frankrijk ben ik er mss al 1.5jaar totaal geweest.
Ik heb alle hoeken van F gereden van Bretagne tot Corsica en van de Pyreneeën tot de Vogezen.
In al die KM's ben ik 1 keer aangehouden omdat ik in de auto geen 'ceinture' (gordel) om had. Tsja, 't was boven de 35'C!
Na een kort praatje (spreek redelijk Frans) ging 't vooral over vakantie en wat ik er van vond.
Daarna was het: Niet meer doen hoor! Toen kon ik weer verder.

Mss heb je de alcohol-tester dan niet eens nodig, maar de kans dat er naar gevraagd gaat worden is nihil!
Ik heb er iig zelf nooit 1 tje aangeschaft..................... 🤪
 
@Ulgi Je hebt gelijk maar ook weer niet voor wat betreft de alcoholtesters. Dat er niet op gecontroleerd werd is niet hetzelfde als dat het formeel ook niet verplicht was. Op de site van de ANWB staat de wettelijke verplichting en niet het gedoogbeleid.
Mijn lief kwam een paar jaar geleden elke 14 dagen enkele dagen in Frankrijk. Toen de alcohol tester verplicht was geworden vroeg ze aan een aantal Franse kennissen hoe het zat. Niemand van hen wist er überhaupt van 🤣 La douce France.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ulgi
Dat noemen ze: 'de Franse slag'........................ :?
Ik heb een keer controle gehad daar, was gewoon een fuik dus zonder directe aanleiding. Ze hebben mijn papieren gecontroleerd, tijdje aandachtig naar mijn kentekenbewijs staan kijken, maar alles was oké. Ik had geen zin om alles weer in zo'n mapje te frommelen, dus ik stop het los in mijn binnenzak. In de avond wil ik alles weer netjes opruimen, blijkt dat ik het kentekenbewijs van mijn auto had gegeven. Die vonden ze blijkbaar ook goed genoeg _O-
 
Weer een lekker ritje :] , ben de tel onderhand een beetje kwijt wat denk ik wel een goed teken is_O-
Een heerlijke winterzon op de zondag middag en ik kan me gewoon niet bedwingen. Het vriest nog een graad of 2 maar ik kleed me wat dikker aan met een extra laagje, (skipullie) en dubbele laag sokken want ik heb nog steeds geen motorlaarzen kunnen kopen.
Het blik van de afrit gereden en de roldeur van de garage open. Daar staat hij al te blinken nog helemaal glimmend van de laatste wasbeurt.
Het is denk ik nu een week of 2 geleden en het lijkt wel of hij van enthousiasme nog meer gimt dan normaal; :+
Deze keer rijd ik alleen dus verder geen intercom o.i.d. aan gewoon de Boxer and me.
Contact aan en dan na het opstart display even kort de startknop ingedrukt. Diep grommend komt hij tot leven en ik laat de motor rustig even de afrit afrollen. Het woonerf rustig aan en dat was maar goed ook want er reed iemand nogal hard een parkeervak uit, Ik zag het gelukkig aankomen maar toch verbazingwekkend hoe sommige mensen gewoon niet lijken te kijken. Deze keer bij de rotonde de andere kant op richting Rotterdam en bij de A16 even twijfel, zal ik binnendoor gaan of gewoon even stukje snelweg als begin. Een bekend stukje wat ik ook bij de lessen wel eens reed met een redelijk strakke 180 graden bocht en ik hoor mijn instructeur bijna zeggen " blijf goed vooruit kijken!". Vanaf hier op naar de Molenlaan, de eerste keer dat ik dat stukje lesroute rijd na mijn examen. Alle andere aanwijzingen op dit stukje komen gelijk weer in mijn geheugen opborrelen. :t Ik keek nog even in mijn spoegen maar hij reed er echt niet;)
Ik had geen echt lange rit bedacht maar ben lekker hier en daar een willekeurige zijweg in gegaan. Op een gegeven moment weer de provinciale weg die echt nagenoeg leeg was even waargenomen en even lekker doorgetrokken na het verkeerslicht. Oeps daar tikte ik de 100 al aan:o. Gelukkig ruim en ver zicht, maar wel de puber in mij even tot de orde geroepen, maar het voelt zo alleen lekker even zo wegtrekken.
Stukje A12 genomen tot Zevenhuizen en van daar de terugweg langs Nieuwerkerk doorgereden naar de dijk langs de Hollandsche IJssel.
Hier toch even een korte foto stop

rit 31-1-2021-1.jpg
rit 31-1-2021_2.jpg


Het was gewoon een te uitnodigend plaatje dat moest ik even vast leggen.
Heerlijk over de kronkeldijk helemaal terug gereden naar Capelle, helaas was het grootste deel max 30km. Ik denk dat het met de 60km/h die daar normaal heerst het nog fijne had gevoel. Maar nu bij deze lagere snelheid wel veel kans om te genieten van alles om mij heen.
Ik was onderhand vlak bij huis, maar had er nog geen genoeg van al, werd mijn kin onderhand wel ijzig koud. (Les om die bij deze temperaturen ook te bedekken) Dus nog even omgereden voor een stukje 70km om het af te leren.
Thuis gekomen eerst maar even kommetje soep genomen en daarna de grommende hengst maar even een afspuitbeuRTgegeven tegen de pekel en weer op stal gezet.
Misschien morgen weer een RiT met mijn maatje @Erik411 , als het een beetje droog is gaan we denk ik een keer richting Kijkduin/Scheveningen met onze RT's

Bert
 

Bijlagen

  • rit 31-1-2021_2.jpg
    rit 31-1-2021_2.jpg
    143,4 KB · Weergaven: 8
Deze keer alleen een paar foto;s van een heerlijk ritje Scheveningen met @Erik411
Voor de verandering heel pervers een heer de snelweg genomen:)
Voor het eerst de cruize control aan gezet, wat ik in begin best even een eng idee vond maar wat heel snel erg aangenaam voelde.
Maar vooral genoten van het sonore brommen en het zonnetje.
geen centje koud gehad maar het was dan ook wel een volle 9 graden. Dat zal komende dagen wel anders worden vrees ik
Voor de liefhebbers nog even een paar plaatjes:)


2021_2_Rit scheveningen_1_Ss.jpg
2021_2_Rit scheveningen_6_Ss.jpg



Weinig badgasten vandaag;)
 
Vandaag weer een lekker ritje gemaakt met mijn maatje @Erik411
Het was heerlijk weer☀️ voor een rit, bet twee spinnende RT's achter elkaar genietend van het zonnetje.
Van Capelle een klein stukje A16 en daarna gelijk er af richting Hillegersberg. binnendoor naar Berkel, Schipluiden, De Lier, Hoek van Holland, Maeslantkering, 's Gravenzande, Monster, door naar Den Haag.
Daar even langs de BMW dealer voor een vraag over zijn RT en daarna weer terug, zevenhuizen, Nieuwerkerk aan den IJssel en weer terug Capelle aan den IJssel. Heerlijk om te merken dat je steeds meer één wordt met de machine nu we er een paar maandjes mee rijden. :]
Bij het bakkie koffie buiten bij een strandtent in Hoek van Holland kwam er nog iemand met een 1200RS de stoep op rijden. Dan gelijk een gezellig praatje met ze gemaakt. Leuk de motorwereld hoe snel je even contact hebt met mensen:)





 
Nooit geweten trouwens dat Honda ook modellen heeft gehad met een boxer motor. Ik dacht dat BMW de enige was
 
Had wel een paar weken niet gereden, net met de sneeuw en ijs was is geveld door corona.IK probeer ook altijd een verslagje te schrijven hier maar soms komt het er even niet van. Niet elke rit leent zich ook voor ene leuk verhaaltje. Laatst mijn eerste retourtje Maastricht gereden omdat mijn maatje @Erik411 zijn RT een poetsbeurt liet geven en ik hem gezelschap hield en ik hem gelijk een stukje rondleiding gaf in deze mooie stad.
Daar dan wel een paar foto's gemaakt oa van een mooie klassieke Bugatti en de bekende rode kerktoren. Maar niet echt motor foto's
Wel leuk om zoveel positieve reacties op mijn schrijfsels te krijgen:)
Het is voor mij ook echt genieten elke rit weer.
 
Om te voorkomen dat men ongerust wordt weer even ritje :]gemaakt met @Erik411. Helaas wat frisser dat we dachten, maar wel heerlijk gereden.
Om 12:00 uur de RT's gestart en met een tevreden grommend geluid vertrokken uit Capelle aan den IJssel. Binnendoor naar Hillegersberg en vandaar de provinciale weg langs Zoetermeer en Benthuizen en veel hele kleine plaatsjes die ik niet kende. Heerlijk veel landweggetjes en rotondes zodat er genoeg te sturen en te kijken was. Af en toe even war het kon lekker optrekken maar wel steed geprobeerd de snelheidslimiet een beetje te RespecTeren. Onderweg ook een paar leuke Motorpolitieagenten tegen gekomen die vrollijk zwaaiden en vriendelijk lachten:)
Zo door een stukje door Leiden op naar Noordwijk , Noordwijkerhout richting Zandvoort en rustig pruttelend langs het Circuit naar het noorden over de boulevard. Jammer dat er geen zonnetje was want dat had beslist wat leuke foto's kunnen opleveren. vanuit Zandvoort door Bloemendaal aan zee , Overveen en haarlem richting A9 en van daar de A4, A13 A20 en A16 terug. Onder aan de afrit nog een keer een Motoragent en die liet bij het stoplicht even zien hoe hard zijn BMW RT kon trekken, natuurlijk lieten wij hem winnen_O-:+. Het volgende licht moesten wij rechtsaf en stonden we naast hem en hij groette ons zeer vriendelijk. We waren onderhand nagenoeg thuis en hebben daar eerst even onze 2 RT's geparkeerd om wat warms te drinken. Want al met al bleek dat we ons net wat fris hadden gekleed, maar we konden weer terug kijken op een heerlijke RiT
 
Laatst bewerkt:
Weer tijd voor een update van het verslag van mijn ritjes op mijn RT.
Gisteren was het weer geweldig weer voor een heerlijke motorrit :]samen met mijn maatje @Erik411.
Om half10 even samen nog een bakkie koffie en dan vertrekken was het plan, dus ik had alles klaar. RT op de oprit, helmcom opgeladen, tomtom opgeladen en ready to go. Maar hij had besloten om de 'magnetron' thuis te laten of ik hem even kon helpen demonteren. Hij vindt zijn RT mooier zonder dus dat ook even gedaan. Extra remlicht losgekoppeld en de 'magnetron' in de garage gestald._O- IK had vor deze rit een keer de zijkoffers thuis gelaten om te kijken of dat anders rijdt.
Daarna konden we dan de geplande rit gaan bezinnen, we hadden we beiden al heel veel zin in om weer met onze beider RT's over 's herenwegen te knorren. De geplande rit was op en neer naar de Veluwe over de snelweg met onze gezellig knorrende boxers R1200RT en R1250RT. Dat werd uiteindelijke heen over de snelweg dan een rondje Veluwe langs diverse landelijke wegen met af en toe een foto momentje.
2021_03_verluwe_Ss.jpg
2021_03_verluwe_04.jpg

O.A. Garderen Apeldoorn, Vaasen, Nunspeet (zandenbos)
2021_03_verluwe_02.jpg
2021_03_verluwe_05.jpg

Vierhouten. Hier bij een mooie tent staande op het terras een frietje met een kroket en een blikje ondertussen genietend van de heerlijke warme zon. Samen ook vele langs snorrende , zoevende en soms knallende motoren bewonderd, waarbij natuurlijk het al dan niet hebben van een topkoffer regelmatig ter sprake kwam. Daar heb ik hem heerlijk onderweg mee kunnenplagen dankzij de sena setjes, redenen genoeg om hem daar op te wijzen bijvoorbeeld als hij zijn handschoenen in de berm legde, of op mijn motor legde omdat hij dat geen gezicht vindt op de foto. We hebben iig heel wat afgelachen onderweg. Na de lunch weer verder riochting Elspeet, Uddel en daarna via Wijk bij Duurstede naar de Lek. Deze heerlijk afgeslingerd helemaal richting Krimpen en daarna terug naar Capelle aan de IJssel. BIj elkaar zo 312 km gereden:)



2021_03_verluwe_07.jpg



Voor de liefhebbers heb ik de route ook vast laten leggen met relive.
https://www.relive.cc/view/vxOQrk4yAM6
 

Bijlagen

  • 2021_03_verluwe_07.jpg
    2021_03_verluwe_07.jpg
    81,3 KB · Weergaven: 8
149 km/u ????

Dat had ik niet achter jou gezocht

Mooie app om het zo na te zien
Ik ook niet :?:$was tijdens inhalen, om mijn maatje te volgen die net die auto ingehaald had (hij bleef met ca 90 op de 2e baan hangen) en terwijl ik gas gaf om er langs te gaan gaf die auto ook gas _O- Iets met 2 uitlaten, maar inhaal manouvre netjes afgemaakt :o Daarna natuurlijk weer netjes met de juiste snelheid verder gereden:) Maar zag het tot mijn verbazing ook terug in de app.dat is wel bijzonder met zo'n RT zo gemakkelijk als dat gaat.
Maar zeker een grappige app. Je kunt als het goed is zelfs een GPX maken na afloop als je weer thuis bent. Maar ook wel een beetje opdringerige app die je vaak herinnert dat je nog wat kan opnemen. IK heb het gewoon met de gratis versie gedaan.
Wel letten op je batterij van je mobiel die was nu a ca 8 uur leeg
 
Laatst bewerkt:
Screenshot_20210401-203437_Digital Dashboard GPS Pro.jpg


ik gebruik op mijn Android telefoon de app digital dashboard gps (pro), deze neemt mijn route ook op, ik kan dan deze zelf weer afspelen maar niet zo mooi via een weblink delen. Wel zet ik hem vaak in het begin van mijn filmpjes, mijn ritten worden automatisch opgenomen en de laatste 2,5 uur wordt bewaard (tenzij ik eerder iets wil bewaren dan bewaard hij 10 minuten).
Met zo'n scherm heb je idd niet door dat je even zo hard gaat, gebeurt mij ook wel eens :)
 
Bekijk bijlage 1614410

ik gebruik op mijn Android telefoon de app digital dashboard gps (pro), deze neemt mijn route ook op, ik kan dan deze zelf weer afspelen maar niet zo mooi via een weblink delen. Wel zet ik hem vaak in het begin van mijn filmpjes, mijn ritten worden automatisch opgenomen en de laatste 2,5 uur wordt bewaard (tenzij ik eerder iets wil bewaren dan bewaard hij 10 minuten).
Met zo'n scherm heb je idd niet door dat je even zo hard gaat, gebeurt mij ook wel eens :)
Ook eel leuke app maar vind zelf dan dat 3D filmpje met wat foto's onderweg wel iets leuker. Zelfs met de gratis versie voegt dat toch wel iets toe aan een rit :]
 
Vandaag voor het eerst lekker pRuTtelend op de boxer :]naar mijn werk in Dordrecht gereden. Voelt toch heel anders dan met de auto.
Heerlijk in de frisse ochtend lucht knorrend de A16 op de Brienenoord over en dan A15 richting Gorinchem. Dan bij de A3 de weg weer af en de brug over. Helaas moest ik er al weer gelijk af omdat ik bijna bij het werk was, Tussen gevangenis en McDonald door en de RT in de stalling van het bedrijf gezet. Zou er bijna een baan voor zoeken die wat verder weg is _O- ook maar eens kijken of er een leuke binnendoor weg is:)
 
Vandaag voor het eerst lekker pRuTtelend op de boxer :]naar mijn werk in Dordrecht gereden. Voelt toch heel anders dan met de auto.
Heerlijk in de frisse ochtend lucht knorrend de A16 op de Brienenoord over en dan A15 richting Gorinchem. Dan bij de A3 de weg weer af en de brug over. Helaas moest ik er al weer gelijk af omdat ik bijna bij het werk was, Tussen gevangenis en McDonald door en de RT in de stalling van het bedrijf gezet. Zou er bijna een baan voor zoeken die wat verder weg is _O- ook maar eens kijken of er een leuke binnendoor weg is:)
Probeer eens: vanuit Capelle Brienenoord over, afslag Feijenoord, ronddraaien en Oostdijk op. Oostdijk, Ringdijk, Benedenrijweg, Industrieweg. Via Rotterdamseweg naar de brug over de Noord. Naar keuze rechtsaf via de Veersedijk naar de brug bij Dordrecht. Of via Papendrecht en dan naar de Bm Keijzerweg, rechtsaf de Noordhoek op, Industrieweg, Havenstraat, eventueel via Kerkbuurt en Visschersbuurt, naar de N3 en met een ontspannen lijf aan het werk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan