De eerste km op mijn eigen motor. (Als ik later groot ben, wat duurde tot ik 65 jaar was)

Het is vandaag 16 april, ik heb vrij en de verwachting voor het weer is veel belovend. Mijn motormaatje @Erik411. had al eerder een route binnendoor over alleen maar kleine weggetjes van Dordrecht naar de Posbank aangemaakt voor de Tomtom 550 en vandaan staat deze op het programma.
2021_04_Posbank_16.jpg


Rond 11:30 rijd ik mijn BoxeRT de garage uit op naar Dordrecht. Daar aangekomen staat Erik al klaar met zijn fonkelende 1250RT en na nog wat voorbereidend afstemmen gaan we op weg. Mijn 1200RT start het gezang ook de 1250 RT voegt zich bij het lied, als een gezellig duet, en de rit begint. Een kronkelroute had hij als basis genomen , en idd dat was het. Eerst vanaf Dordrecht “de StaaRT” een rondje Dordrecht om uiteindelijk net over de brug weer terug te komen bij de Rotonde😉
Een prachtige tocht door allerlei dorpjes waar ik zelfs nog nooit de naam van had gehoord. Een heel stuk pRuTtelend langs de lek en laten lang de Rijn denk ik een stuk door de Betuwe.



2021_04_Posbank_02.jpg
2021_04_Posbank_05.jpg

2021_04_Posbank_10.jpg

2021_04_Posbank_07.jpg


Dan nog weer wat verder tot we bij Arnhem zijn en door deze moois stad heen steken op naar de bestemming POSBANK. Dit waren de eerste echt heulvels voor mij op de motor. Het was even wennen aan het grotere gewicht van RT vergeleken met de scooterjes die ik Griekenland altijd in de bergen reed. Maar wat een heerlijk vermogen. In een bocht kreeg ik even een flashback naar mijn nachtmerrie een paar jaar geleden in de bergen van Kreta. Een tegenligger (busje) op mijn baan in de buitenbocht, maar ik kan net het randje nog nemen, dat liep goed af😊

Daarna heerlijk verder geslingerd tot we boven waren en het was hard tijd om iets aan de inwendige mens te doen. Het restaurant was dicht en buiten een kraampje waar wel iets te bestellen was. Maar een tijd geleden dat ik een broodje kroket voor 4.25 euro heb gekocht. Maar okee we hadden iig wel iets te eten en te drinken. Daar kwamen we een hoop motoren tegen een nog even staan kletsen met een man met een Harley klassieker uit ’86 geloof ik. Die had een hoop verhalen dus de tijd vloog om en het was al snel tijd voor de terugweg. Nog even onderweg in het bos een paar foto’s
2021_04_Posbank_13.jpg

2021_04_Posbank_15.jpg


Weer een zeer geslaagde rit van ca 265 km en met al het kronkelen en slingeren zijn we toch zo 7 uur onderweg geweest. Erik wilde ook de terugweg eventueel nog binnendoor, maar ik moet nog rij conditie opbouwen dus het stuk tot Utrecht hebben we vooral snelweg genomen en vanaf de A27 nog even binnendoor tot we bij de N3 kwamen. Daar via de headset elkaar gedag gezet en ik nog de A15 op richting Capelle aan den IJssel.
 

Bijlagen

  • 2021_04_Posbank_09.jpg
    2021_04_Posbank_09.jpg
    222,9 KB · Weergaven: 15
Probeer eens: vanuit Capelle Brienenoord over, afslag Feijenoord, ronddraaien en Oostdijk op. Oostdijk, Ringdijk, Benedenrijweg, Industrieweg. Via Rotterdamseweg naar de brug over de Noord. Naar keuze rechtsaf via de Veersedijk naar de brug bij Dordrecht. Of via Papendrecht en dan naar de Bm Keijzerweg, rechtsaf de Noordhoek op, Industrieweg, Havenstraat, eventueel via Kerkbuurt en Visschersbuurt, naar de N3 en met een ontspannen lijf aan het werk.
Dat ga ik eens proberen:)
 
Eindelijk weer wat beter weer terwijl ik zelf ook in de gelegenheid ben om een stukje te gaan rijden met mijn maatje #Erik411 . Een bijzondere gelegenheid want hij heeft de voor mij onwaarschijnlijke overstap gemaakt van zijn mooie BMWR!250RT naar een Harley (streetglide). Ook een prachtige motor natuurlijk en hij is er in ieder geval heel blij mee.
Om een uur of één was hij bij me en na even Oh en Ah! Bij zijn nieuwe aanwinst en een bakkie pleur gingen we voor een kort ritje op weg. Het doel was een rondje Krimpenerwaard, geen geplande route maar gewoon uit de losse pols.
Het moment was daar en ik druk op mijn startknop en hoor het bekende boxer geknor onder mij tot leven komen. Dan drukt Erik op de knop en dat is toch een heel ander geluid. Een stukje luider en zwaarder maar zeker geen verkeerde sound. Dus tevreden knorrend en zwaar brommend de rit begonnen. Het eerste stuk Erik met zijn HD voorop want die is wat beter bekend in de buurt en we wilden eigenlijk de Hollandsche-IJsseldijk nemen. Helaas wordt er net over de brug heftig aan de weg gewerkt en via onze headset besloten dan eerst via de Lek te rijden. Uiteraard onderweg weer even een fotostop moment.
2021_05_krimpenerwaard_03.jpg
2021_05_krimpenerwaard_02.jpg



2021_05_krimpenerwaard_01.jpg

Na de stop heeft de BMWR1200RT de leiding genomen en zijn we verder gegaan nog een stuk over de dijk en in de buurt van Lopik naar Montfoort overgestoken. Daar de thuis locatie ingegeven als basis richting, maar natuurlijk niet de tomtom gevolg maar lekker eigenwijs gewoon een klein zijweggetje inslaan waar een voor mij onbekende plaatsnaam op stond. Nat wat gemekker was ook de TT het weer met me eens al gaf hij regelmatig aan dat we naar rechts moesten waar de N210 ligt, maar eigenwijs ging ik steeds weer de verkeerde richting door en wat een gave weggetjes kom je dan tegen. Smal en slingerend en weinig verkeer en in heerlijk rustig de boxer tevreden pruttelend het werk laten doen.
Natuurlijk kon ik niet laten om af en toe even de puber in mij wakker te laten worden en even mijn maatje het nazien te geven bij het acceleren , dat merkte ik ook wel een beetje in het bochtenwerk op de dijkjes, maar dat is niet zo gek op de eerste dag dat hij op deze andere motor reed.
Dit was voor mij beslist één van de meest relaxte ritjes
Ik heb er ook nog even een ‘relive clipje’ van gemaakt
 
Laatst bewerkt:
Leuk verhaal, mooie foto's en een leuk clipje weer!

Ik heb zelf vroeger ook een Harley gehad, maar die kon je natuurlijk niet echt vergelijken met degene die je maatje heeft nu.
Dat was een oude shovelhead, ex-politie motor. 1200cc, maar echt een berg ellende mee gehad, ik bleef sleutelen er aan.
Maar goed, ook dat is al ruim 35 jaar geleden natuurlijk.

Fijne avond, en groeten! 🙂 👍
 
Leuk verhaal, mooie foto's en een leuk clipje weer!

Ik heb zelf vroeger ook een Harley gehad, maar die kon je natuurlijk niet echt vergelijken met degene die je maatje heeft nu.
Dat was een oude shovelhead, ex-politie motor. 1200cc, maar echt een berg ellende mee gehad, ik bleef sleutelen er aan.
Maar goed, ook dat is al ruim 35 jaar geleden natuurlijk.

Fijne avond, en groeten! 🙂 👍
Dank voor de reactie Coert65 , ja deze is echt wel mooi, maar ik zou denk ik toch zijn ruil niet hebben gedaan. van een R1250RT uit 2019 naar deze uit 2013 . Ik kon iig wel merken dat hij wel even moet wennen. Toch anders kwa wendbaarheid en natuurlijk verder ook heel andere rij eigenschappen denk ik. Zijn HD is een srreetglide met bijna 1700cc en natuurlijk ook weer een stuk zwaarder.
Ik hoop voor hem dat hij aan deze niet zo veel hoeft te sleutelen. Ik had al gehoord dat de oudere HD's vaak wat gevoeliger zouden zijn.
Jij ook fijne avond!
👍
 
@BeRThenn, Leuk dat je deze stukjes inclusief mooie foto's plaatst, erg vermakelijk en makkelijk te lezen, thanks :-)
Voor mij ook leuk om daar feedback op te krijgen:}. Ik ben nooit echt een schrijver geweest maar merk dat ik het leuk ben gaan vinden dit soort stukjes te schrijven en te delen.:)
Het rijden :] op de RT bevalt me erg goed ik heb er even goed voor gezocht en een hoop tips gekregenen geen moment spijt.
Zo brengt de Motor hobby ook nog wat ander plezier :+
 
Gisteren een nieuwe jeans en zomerhandschoenen gekregen van mijn vriendin die moest ik natuurlijk snel even uitproberen dus weer lekker even een ritje gemaakt deze keer zonder mijn vaste maatje Erik.

Het weer was wat onbetrouwbaar in de ochtend maar zo rond lunchtijd zag het er wel veelbelovend uit. De kleding aam getrokken, auto van de oprit en de RT naar buiten gereden. Na indrukken van de startknop kwam deze enthousiast tot leven en bromde van plezier toen we weg reden.
Heerlijk binnendoor eerst richting Gouda langs het laagste punt bij Nieuwerkerk aan den IJssel
Vandaar verder binnendoor richting Zevenhuizen, Moerkapelle, Zoetermeer gewoon hier en daar een willekeurige zijweg ingeslagen en zo kwam ik weer bij een bekende plek

zestienhoven.jpg


Daar een rondje omheen gereden en toen richting Hillegersberg lang het AVB terrein van mijn lessen nog steeds binnendoor richting Brienenoord brug maar daar doorgereden lans De Esch naar de dijk en zo nog een stuk terug tot ik weer af kon slaan richting Capelle.

Zo toch even wat leuks kunnen doen met dit nogal frisse pinksterweekend. De kleding bevalt goed dus daar ben ik heel erg blij mee😉 Volgende ritje hoop ik weer met mijn vaste maatje😉
 
Eindelijk een einde aan de regen periode en wat beter weer om lekker te gaan rijden. Deze keer een hele nieuwe eerste keer, rijden met een groep mensen hier op het forum, gestart als een ex-lessers rit (DTR (@Diaantjes Tourclub Rit)) Best spannend zo voor het eerst met een wat grotere groep, tot nu toe heb ik alleen solo gereden of met mijn maatje Erik411. De animo was zo groot dat besloten was om de rit twee keer te rijden op verschillende data. De eerste keer moest ik helaas afzeggen maar vandaag is de grote dag.
De dag ervoor de BWM RT afgetankt en nog even opgepoetst en ook de voorruit even goed schoon gemaakt. De avond niet te laat gemaakt want om 7:00 de wekker en om 8:00 komt Erik voor een snelle bak koffie (pleur op zijn Rotterdams) Dus voor die tijd al de nodig kleding aan en de motor de garage uit gerold. Hij staat te glimmen in het vroeg licht en het lijkt wel of hij als een jonge hengst staat te trappen om op weg te gaan.
Na de koffie jas en laarzen aan en naar buiten, Ook de Harley van Erik staat te fonkelen met al zijn chroom en het belooft een heerlijke dag te gaan worden.

Erik start zijn Harley die stevig grommend tot leven komt en vlak daarna komt ook de Boxer iets rustiger grommend tot leven. De TomTom wil ons al gelijk naar de snelweg sturen maar natuurlijk ben ik een beetje eigenwijs en weet ik het beter en ga binnendoor en snij daarmee een heel eind af. En na een paar km krijg ik gelijk en is de reistijd ineens een paar minuten korter. We rijden binnendoor vanuit Capelle aan den IJssel naar Nieuwerkerk om daar direct de A20 richting Gouda de snelweg op te gaan. We zijn ruim op tijd dus met een beschaafd gangetje brommen en knorren we samen bij Gouda de A12 op richting Utrecht. Dan ineens wordt het scherm van de TomTom zwart en blijkt hij uitgeschakeld. Vreemd want hij draait op boorstroom. Maar even de weg af bij Bodegraven, om de Tomtom opnieuw wakker te maken. Nu blijkt ook de route naar het startpunt verdwenen maar gelukkig had Erik ook zijn tomtom mee en die deed het zonder makken. De weg vervolgd en ineens was daar weet een route op de mijne.
Ruim op tijd kwamen we aan bij de afgesproken locatie maar idd aan de verkeerde kant van de heg. Niet als enige maar we konden zonder veel moeite naar de juiste kant.


FOTO

De kennismaking is al gelijk heel gezellig en het is heel leuk om nu een gezicht te hebben bij de diverse namen op het forum. En natuurlijk worden al de nodige bewonderende blikken geworpen op elkaars motoren en de diverse enthousiaste opmerkingen over ieders machines waren erg leuk.
Na het kennis maken werden de diverse machines (14) gestart en een prachtig koor kwam in goede harmonie tot leven😊 De wat minder ervaren rijders volgen gelijk achter de voorrijder en ook ik ben lekker een beetje in de voorhoede begonnen. Zo kwam de rit vlot op gang en reden we met zijn alleen eerst even een stukje provinciale weg om te wennen. Al snel wordt deze weg verlaten en gaat het naar de binnen weggetjes. De route was echt heel goed uitgezet en het eerste stuk was een heerlijke afwisseling van smalle en iets minder smalle bos weggetjes. En na een goed uur was het tijd voor de eerste stop.

2021_05_Veluwe rit motorforum_06.jpg

Helaas was de koffie wagen deze keer niet aanwezig maar het was voor sommigen toch wel fijn om even een pauze te hebben. Nu stonde alle 14 motoren wat netter in het gelid en werd er al snel lekker gekletst over de diverse goed en enkele minder goede eigenschappen van onze mooie bezittingen. En het mooie is dat leeftijd, of prijs niet uitmaakt voor het gevoel wat we allemaal over onze mooie machines hebben.

Het wordt tijd om verder te gaan en helaas moet Erik afhaken in verband met een andere afspraak en de rest gaat weer in een iets andere volgorde op weg. Zelf laat ik me al wat verder naar achter afzakken in de groep zodat ik ook dat allemaal voor me kan zien. Dit traject gaat nog wat door het bos om daarna over te gaan op meer open terrein. Nu voel ik toch dat ik het in mijn zomer outfit wel een beetje koud had gekregen, maar het zonnetje maakte het al snel goed😊
eerst langs Epe en heerlijk verder vooral in het zonnetje genietend door naar de IJssel over de dijkjes met heerlijk bochtjes om te sturen en dat alles in een zeer aangenaam tempo zodat je ook de omgeving nog een beetje kunt zien. De boxer is dan ook helemaal in zijn element en laat dat met een tevreden knorrend geluid onder mij horen, mij soms een beetje uitdagen om even iets meer gas te geven op korte stukjes😉. Aangekomen bij de volgende stop in Ter Wolde de motoren weer netjes in gelid geparkeerd.

2021_05_Veluwe rit motorforum_07.jpg


En met zijn alleen op naar de lokale friettent welke een flinke keuze heeft in wat je allemaal kunt bestellen. Even een echte invasie en al snel heeft ieder iets van zijn gading besteld. Buiten staan gelukkig picknick tafels en ons hele gezelschap windt daar een lekker plekje om te eten.
Geanimeerde gesprekken te over en nu niet alleen over de motor maar ook wat persoonlijker. Leuk ook iedereen zo ook een beetje te leren kennen.


Dan de laatste etappe, ook weer en heerlijke route weer een beetje terug richting startpunt. Wederom zie ik plaatsnamen waar ik nooit van heb gehoord ( Heb ik wel meer sinds ik motortochtjes maak) Een wisselende rit met weilanden en bossen en af ent toe een stukje bebouwde kom. Dan bij een brug gaat het ineens mis, de mensen voor mij gaan nog net door het licht maar bij mij staat het echt op rood.

Ik stop natuurlijk en de mensen achter mij sluiten aan voor dit licht, Even een flink moment van onrust, maar gelukkig heb ik de route in mijn TomTom, daarop is te zien dat het een kleinstukje rechtdoor is en dan links.
Capture.JPG

Bij deze brug was het

Het duurt best wel even eer het op groen gaat en als het dan eindelijk zover is ga ik vol overtuiging een klein stukje rechtdoor de brug over en links en geeft even flink gas om op de voorgangers in te lopen, de boxer heerlijk een beetje brullend onder me. Maar als ik in mijn spiegel kijk zien niemand achter mij aan, oeps er is duidelijk iets mis en ik kijk nog eens op het scherm. Daar staat aangegeven dat is verderop naar recht moet en dat zal dan e.e.a. wel corrigeren, maar ik besluit toch om te draaien. De andere hebben mij mogelijk gemist en die zou ik dan mis kunnen rijden terwijl ze wachten.
Ik de eerste gelegenheid omgekeerd en terug gereden en daarna links gegaan en na een paar honderd meter, Inderdaad ze stonden te wachten. Pfew, zo dat was goed gekomen en geweldig dat de groep zo op elkaar let. Na nog een kleine omweg omdat op een andere plek even verwarring was zij we weer met zijn allen doorgereden op naar de eindbestemming in Hoenderloo , waar het plan was om een heerlijk ijsje te eten bij ‘ijs van Co’, volgens zeggen de beste ijsboer van de Veluwe. Helaas staat daar een hele lange rij mensen te wachten dus daar word van afgezien en we gaan net voor dat punt nog even verzamelen met alle machines. Hier nog even wat na gekletst en dat toch echt weer de terugreis aangevangen. Toch wel even weer wat saaier zo alleen en ook zonder mijn vaste rij maatje.

De rit gaat verder eigenlijk heel voorspoedig tot net na Utrecht. Ik zag links achter me een grote Volvo wat vreemd rijden en was even extra op mijn hoede en niet voor niets. De Volvo haalt mij in en terwijl hij eigenlijk nog naast me zit snijdt hij me en schuift gelijk nog een paar banen door om uit te voegen. Dit terwijl er achter mij zat ruimte is. Doordat ik hierop anticipeerde kon ik voldoende remmen en uitwijken om een klap te voorkomen. Dus ik ben blij dat mijn rij instructeur daar bij het lessen meerdere keren op gewezen heeft dat er dit soort ‘gekken’ bestaan. Dat je moe blijven spiegelen zodat je het patroon kan herkennen.
De rest van de rit gaat soepel en om ca 17:00 kom ik moe maar zeer voldaan thuis. Terug kijkend op een dag die ik absoluut niet had willen missen. Voor mij zeker voor herhaling vatbaar en altijd weer leuk om samen met anderen te rijden.
Gelukkig werk ik nog maar 3 dagen en heb ook vaak op maandag en vrijdag vrij om wat te rijden Dat is op de leuke weggetjes misschien ok net wat fijner als het niet te druk is. En wie weet met wie ik verder nog allemaal ga rijden.
 
Eindelijk weer wat beter weer terwijl ik zelf ook in de gelegenheid ben om een stukje te gaan rijden met mijn maatje #Erik411 . Een bijzondere gelegenheid want hij heeft de voor mij onwaarschijnlijke overstap gemaakt van zijn mooie BMWR!250RT naar een Harley (streetglide). Ook een prachtige motor natuurlijk en hij is er in ieder geval heel blij mee.
Om een uur of één was hij bij me en na even Oh en Ah! Bij zijn nieuwe aanwinst en een bakkie pleur gingen we voor een kort ritje op weg. Het doel was een rondje Krimpenerwaard, geen geplande route maar gewoon uit de losse pols.
Het moment was daar en ik druk op mijn startknop en hoor het bekende boxer geknor onder mij tot leven komen. Dan drukt Erik op de knop en dat is toch een heel ander geluid. Een stukje luider en zwaarder maar zeker geen verkeerde sound. Dus tevreden knorrend en zwaar brommend de rit begonnen. Het eerste stuk Erik met zijn HD voorop want die is wat beter bekend in de buurt en we wilden eigenlijk de Hollandsche-IJsseldijk nemen. Helaas wordt er net over de brug heftig aan de weg gewerkt en via onze headset besloten dan eerst via de Lek te rijden. Uiteraard onderweg weer even een fotostop moment.
Bekijk bijlage 1631217Bekijk bijlage 1631218


Bekijk bijlage 1631219
Na de stop heeft de BMWR1200RT de leiding genomen en zijn we verder gegaan nog een stuk over de dijk en in de buurt van Lopik naar Montfoort overgestoken. Daar de thuis locatie ingegeven als basis richting, maar natuurlijk niet de tomtom gevolg maar lekker eigenwijs gewoon een klein zijweggetje inslaan waar een voor mij onbekende plaatsnaam op stond. Nat wat gemekker was ook de TT het weer met me eens al gaf hij regelmatig aan dat we naar rechts moesten waar de N210 ligt, maar eigenwijs ging ik steeds weer de verkeerde richting door en wat een gave weggetjes kom je dan tegen. Smal en slingerend en weinig verkeer en in heerlijk rustig de boxer tevreden pruttelend het werk laten doen.
Natuurlijk kon ik niet laten om af en toe even de puber in mij wakker te laten worden en even mijn maatje het nazien te geven bij het acceleren , dat merkte ik ook wel een beetje in het bochtenwerk op de dijkjes, maar dat is niet zo gek op de eerste dag dat hij op deze andere motor reed.
Dit was voor mij beslist één van de meest relaxte ritjes
Ik heb er ook nog even een ‘relive clipje’ van gemaakt
Als je de volgende keer in de buurt komt van Vianen (Montfoort, Lopik of de Lek, stuur dan een berichtje. Rijdt ik een blokje mee!
FOTO

Bekijk bijlage 1639287


Bekijk bijlage 1639289


Na nog een kleine omweg omdat op een andere plek even verwarring was zij we weer met zijn allen doorgereden op naar de eindbestemming in Hoenderloo , waar het plan was om een heerlijk ijsje te eten bij ‘ijs van Co’, volgens zeggen de beste ijsboer van de Veluwe. Helaas staat daar een hele lange rij mensen te wachten dus daar word van afgezien en we gaan net voor dat punt nog even verzamelen met alle machines. Hier nog even wat na gekletst en dat toch echt weer de terugreis aangevangen. Toch wel even weer wat saaier zo alleen en ook zonder mijn vaste rij maatje.
Is altijd vreemd, als je de hele dag in een groep hebt gereden en je dan weer moederziel "alleen" zit. Net alsof je dan een beetje in slaap word gesust omdat je minder alert bent (zo ervaar ik dat dan).
En als Ome Co niet open is, dan rijdt je toch ff langs Garderen naar IJstijd, de op één na lekkerste van de Veluwe ;-)
 
Als je de volgende keer in de buurt komt van Vianen (Montfoort, Lopik of de Lek, stuur dan een berichtje. Rijdt ik een blokje mee!

Is altijd vreemd, als je de hele dag in een groep hebt gereden en je dan weer moederziel "alleen" zit. Net alsof je dan een beetje in slaap word gesust omdat je minder alert bent (zo ervaar ik dat dan).
En als Ome Co niet open is, dan rijdt je toch ff langs Garderen naar IJstijd, de op één na lekkerste van de Veluwe ;-)
Zal het onthouden en dan stuur ik ff een berichtje. OmeCo was open maar mega rij voor de deur.
Maar als ik eens in garderen ben.....
 
Vandaag is het 6 juni, de weersverwachting is perfect en gisteravond daarom even met mijn maatje kortgesloten voor een lekkere rit. Op Facebook was er in de groep ‘motorrijders’ een GPX bestand gezet met een tocht langs diverse forten en kastelen. Deze lijkt ons ook wel wat dus de GPX naar mijn maatje Erik411 gestuurd die hier en daar nog wat tweakte i.v.m. andere plek van aanrijden en wat afsluitingen dit weekend.

Vanochtend 10:00 was de koffie naar binnen gewerkt de voorruit opgepoetst en kon de RiT :] beginnen. Mijn maatje had zijn Harley ingeruild voor een nieuwer model. Ook weer een hele mooie machine, maar nu eerst lekker rijden. Diep grommend komt de Harley tot leven en mijn RT knoRT lekker zijn eigen lied mee. De afspraak was dat Erik voor zou rijden en we gaan de onderhand standaard route richting snelweg.

Voorbij Utrecht een iets andere route want we nemen de A27 en blijven die volgen tot het startpunt in Baarn. De route gestart en de echte rit begint. Wat een kasten van huizen staan daar zeg, wel opvallend wat zeer fraaie kantoorpanden die te huur staan maar een prachtige omgeving om te rijden . Over prachtige bos wegen richting Lage Vuursche en Bilthoven en Zeist.

Het weer is echt geweldig en er is geen enkele aanleiding om haast te maken. De route klopt ook echt goed met nauwelijks rare loopjes. Na een tijdje heerlijk rond touren komen we bij het eerste fort. “De Vechten” Hier was ik in het verleden al een keer maar nu rijden we door en komen bij de achteringang. Dit is een mooie plek voor een fotostop.


2021_06_forten rit_03.jpg


2021_06_forten rit_04.jpg

2021_06_forten rit_01.jpg



Hier komen we nog een groepje andere motoren tegen die de zelfde route gaan rijden.Na ook een sanitaire stop op voor het vervolg. Knorrend en brommend terug naar de doorgaande route.
We rijden door diverse dorpje en gehuchten waar ik echt nog nooit heb gehoor en we komen uiteindelijk uit op een bekend stukje Lekdijk. Helaas staat de fotograaf er niet want ik had best een actie foto willen hebben😉. Maatje wilde nog even terug voor een andere foto maar dat is toch niets geworden Onderweg nog even langs “Fort Everdingen” waar we even wilden lunchen.

2021_06_forten rit_06.jpg
2021_06_forten rit_07.jpg



Ze hadden alleen tosti en ik één van de weinige mensen denk ik die daar niet van houdt dus ik neem een soort van “Magnum”. Lekker even in de zon gezeten en weel lekker terug naar de route eb verder gereden.

In de buurt van Asperen en Acquoy (nooit van gehoord) gaat het een beetje mis met de route. Er zijn toch nog wat andere wegen afgezet en het wordt tijd om wat te improviseren. We komen op hele leuke smalle weggetjes uit maar geen idee waar die precies op de kaart zijn.
Maar zo links en rechts gewoon wat rond rijdend komen we bij Beesd en Tricht en na zo 5 uur rijden beginnen de blaren op mijn handen van het klussen de dag ervoor een beetje op te spelen dus we besluiten nu de terugweg aan te vangen. De kastelen hebben we denk ik gemist maar dat komt nog wel een keer. 😉

Dat deel is verder niet zo interessant want dat is eigenlijk gewoon A15 uitrijden tot Dordrecht waar Erik de N3 neemt en ik later de A16 richting huis.

Thuisgekomen de RT nog even na wat afkoelen even verwend door een kleine wasbeurt en even alle gimmende delen oppoetsen en dan mag hij weer op stal 8-)
 

Bijlagen

  • 2021_06_forten rit_01.jpg
    2021_06_forten rit_01.jpg
    314,1 KB · Weergaven: 12
  • 2021_06_forten rit_04.jpg
    2021_06_forten rit_04.jpg
    409,6 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Mooi man (heb niet Alles gelezen... ).
en door het neer te pennen kan je er over vele jaren Nog van Genieten.

ik zal deze zomer ook weer eens wat notities maken..
 
Vandaag is het 6 juni, de weersverwachting is perfect en gisteravond daarom even met mijn maatje kortgesloten voor een lekkere rit. Op Facebook was er in de groep ‘motorrijders’ een GPX bestand gezet met een tocht langs diverse forten en kastelen. Deze lijkt ons ook wel wat dus de GPX naar mijn maatje Erik411 gestuurd die hier en daar nog wat tweakte i.v.m. andere plek van aanrijden en wat afsluitingen dit weekend.

Vanochtend 10:00 was de koffie naar binnen gewerkt de voorruit opgepoetst en kon de RiT :] beginnen. Mijn maatje had zijn Harley ingeruild voor een nieuwer model. Ook weer een hele mooie machine, maar nu eerst lekker rijden. Diep grommend komt de Harley tot leven en mijn RT knoRT lekker zijn eigen lied mee. De afspraak was dat Erik voor zou rijden en we gaan de onderhand standaard route richting snelweg.

Voorbij Utrecht een iets andere route want we nemen de A27 en blijven die volgen tot het startpunt in Baarn. De route gestart en de echte rit begint. Wat een kasten van huizen staan daar zeg, wel opvallend wat zeer fraaie kantoorpanden die te huur staan maar een prachtige omgeving om te rijden . Over prachtige bos wegen richting Lage Vuursche en Bilthoven en Zeist.

Het weer is echt geweldig en er is geen enkele aanleiding om haast te maken. De route klopt ook echt goed met nauwelijks rare loopjes. Na een tijdje heerlijk rond touren komen we bij het eerste fort. “De Vechten” Hier was ik in het verleden al een keer maar nu rijden we door en komen bij de achteringang. Dit is een mooie plek voor een fotostop.


Bekijk bijlage 1641437

Bekijk bijlage 1641443
Bekijk bijlage 1641444


Hier komen we nog een groepje andere motoren tegen die de zelfde route gaan rijden.Na ook een sanitaire stop op voor het vervolg. Knorrend en brommend terug naar de doorgaande route.
We rijden door diverse dorpje en gehuchten waar ik echt nog nooit heb gehoor en we komen uiteindelijk uit op een bekend stukje Lekdijk. Helaas staat de fotograaf er niet want ik had best een actie foto willen hebben😉. Maatje wilde nog even terug voor een andere foto maar dat is toch niets geworden Onderweg nog even langs “Fort Everdingen” waar we even wilden lunchen.

Bekijk bijlage 1641445Bekijk bijlage 1641446


Ze hadden alleen tosti en ik één van de weinige mensen denk ik die daar niet van houdt dus ik neem een soort van “Magnum”. Lekker even in de zon gezeten en weel lekker terug naar de route eb verder gereden.

In de buurt van Asperen en Acquoy (nooit van gehoord) gaat het een beetje mis met de route. Er zijn toch nog wat andere wegen afgezet en het wordt tijd om wat te improviseren. We komen op hele leuke smalle weggetjes uit maar geen idee waar die precies op de kaart zijn.
Maar zo links en rechts gewoon wat rond rijdend komen we bij Beesd en Tricht en na zo 5 uur rijden beginnen de blaren op mijn handen van het klussen de dag ervoor een beetje op te spelen dus we besluiten nu de terugweg aan te vangen. De kastelen hebben we denk ik gemist maar dat komt nog wel een keer. 😉

Dat deel is verder niet zo interessant want dat is eigenlijk gewoon A15 uitrijden tot Dordrecht waar Erik de N3 neemt en ik later de A16 richting huis.

Thuisgekomen de RT nog even na wat afkoelen even verwend door een kleine wasbeurt en even alle gimmende delen oppoetsen en dan mag hij weer op stal 8-)
Was je weer in de buurt hé ;-)
Mooie omgeving hé, en de Lekdijk is weer open vanuit Vianen naar Hagestein of andersom als je wilt. Fluwelen laagje asfalt.
 
Was je weer in de buurt hé ;-)
Mooie omgeving hé, en de Lekdijk is weer open vanuit Vianen naar Hagestein of andersom als je wilt. Fluwelen laagje asfalt.
Ja wist helemaal niet dat we daar langs zouden komen mijn maatje reed voor. Ik had wel de gpx maar verder niet bekeken.. Maar komt een keer hoor;) Was ook een beetje een last minute call;)
 
Voor mijn trouwe lezers, ik was dus even op vakantie op Kreta gewoon met het vliegtuig en de BWM-RT dus op stal gelaten. Op Kreta aangekomen eerst even een paar daagjes genoten van de rust op het strand, maar ja als je dan in zee gaat en ziet dan de bekende heuvels en bergen dan gaat het bloed steeds meer kriebelen. Dus maar eens kijken wat er zoal te huur was. We konden een bijna nieuwe motor scooter gaan huren of eentje met wat meer ervaring. Aangezien dit mijn eerste ritten op een zwaardere scooter in de bergen zouden worden gekozen voor een ervaren brommer😊 Deze was allrisk verzekerd en zonder eigen risico. Dus lekker relaxed ook als je hem ergens neer zet. Wan ja ik huurde hem natuurlijk wel gelijk voor de rest van de vakantie en zo er dus 10 dagen op gaan passen. Her werd een 200 cc Kymco dink met flink wat bergruimte dus ook geen probleem om spullen mee te nemen Dus nu geen BMW ritten maar een gehuurde motorscooter. Dus lekker wat rond gereden in de bergen. Van een paar ritten heb ik een clipje gemaakt We hebben tegenwoordig onze eigen helmen mee, wel zo fris en dan weet je tenminste ook dat ze niet heel oud zijn.

De eerst lagere rit die we gemaakt hebben op de motorscooter op Kreta. Was wel wennen en heel wat anders dan mijn 1200RT, maar met 200 cc genoeg vermogen om hier door de heuvels te rijden. Prachtige slingerweggetjes met heel veel haarspelden en lekker rustig. Mooie dingen gezien. Na een eerste stuk de oude weg richting Chersonisos even wat verder langs de kust gereden. Niet heel spannend maar meer om even een beetje te wennen. Daarna bij Gouves afslag genomen richting binnenland en na een tijdje kwamen we een bruin bord tegen met daarop aangegeven dat we af konden snaal naar de Agias Pareskevi Cave. Deze herinnerde ik me nog van een eerdere rit dus daar ging de eestrr rit echt heen. Alhier heb ik de relive aangezet en vandaar de rit verder opgenomen. Hierbij een clipje van de rit. Heerlijk slingerend tussen de olijfbomen op verlaten weggetjes.
https://www.relive.cc/view/vrqDQLEyowv

en wat foto's onderweg gemaakt



image-bc8b2533-7d08-498a-8d64-78ed60aba950.jpg
image-31be82a3-b7ae-4c8e-8513-6ed0d909afa0.jpg


image-36e99094-59d4-4534-a69e-6925b83905b4.jpg
image-7102ad6c-ca96-4f70-a4e5-bc84c7068d31.jpg

image-c1b0c2ed-10db-4c12-901f-960042c5675c.jpg
image-1839904a-18f6-46bb-9411-50a5849e0a99.jpg


image-08461cdb-6c01-4ff7-acd5-1c2da9585e42.jpg

Een verzonken dorpje in het meer dat aangelegd is al water reservoir voor droge tijden.

image-d7d574b0-ebf6-4b98-a67a-f88b30a831b0.jpg

Hier hadden we een heerlijke lunch in de schaduw onder de bomen aan het einde van de rit.

De tweede rit was het nog wat warmer geworden, >35° op Kreta/Crete maar toch onze geplande rit door de heuvels/bergen op de scooter gemaakt. Ook dit was een rit die ik eerder met een brom scooter had gemaakt. Nu vanaf Stalida de andere kant op. Wederom de oude weg natuurlijk want die gaat door de steile heuvels, met heerlijke haarspeldjes en verder vooral weinig verkeer. Nu was ook echt het grote verschil te merken met de bromscooters van eerdere jaren. Zonder moeite ging het berg op en ook de haarspeldjes kosten weinig moeite. We gingen naar de Mylatos cave. Een plek met een tragische geschiedenis uit de tijd van de Turkse bezetting, met zeer heftige wreedheden

Gelukkig nu een mooie plek om te bekijken als je er wat moeite voor wilt doen.

image-89981826-307a-4089-8326-4ca27659939a.jpg



image-15936573-43d3-4604-aa38-ca70a90d8a03.jpg
image-7760d2dd-3243-466c-8ad0-b274a6d3a044.jpg

image-c4d17c61-81f6-4eda-9990-da030f6963fe.jpg
image-183f17ea-ea93-4115-bd4a-9c4c707a6034.jpg



image-84f1d5ac-58ae-4236-9eb3-e309dd5d54cb.jpg
image-42c628c6-da5c-43cd-a513-f5d971067b16.jpg

een grot met daarin onder meer een piek klein kerkje en een monument met wat botten die nog gevonden zijn van de mensen die hier omkwamen.

Vanaf de plek waar we parkeerden nog een aardig stukje lopen over een pad met rotsblokken. Hier hoor je weinig anders meer dan cicaden, vogels , geiten bellen en zoemende insecten. Een beetje alleen op de wereld

hier ook een clipje waarop deze route te volgen is https://www.relive.cc/view/vrqDQJXdLwv
 
Morgen als het goed is weer een ritje:] maken met mijn maatje. Weer beiden op de RT deze keer zeeland onveilig maken _O- , deze keer niet vanuit mijn huis maar vanuit Dordrecht waar hij zijn motor gestald heeft:)
Het lijkt een mooie dag te worden en we hebben er zin in.
 
Het is ondertussen 13 augustus en vandaag zag ik dat ik precies 6000km heb gereden met deze motor sinds de kerst.
De afgelopen weken is er niet zo heel veel van rijden gekomen behalve wat woon werk ritjes. Het weer was er vaak niet naar (althans de verwachting) en de felle buien trokken mij ook niet echt.
Daarbij het nodige verhuis gedoe met veel sjouw werk en opruim werk, maar dat is allemaal gelukt en vandaag lekker weer voor een leuke rit.

Het weer is niet zo mooi als voorspeld maar heerlijk om te rijden zelfs nog met doorwaai jack.
In tegenstelling tot de meeste riten zouden we gaan vertrekken uit Dordrecht. Voor mij dus om weer even wakker te worden een ritje vooraf. Alle kleding aangetrokken en de RT naar buiten gerold, Even een BRAVO rondje en dan de sleutel om en de startknop gedrukt. Heerlijk grommend komt de boxer tot leven, het lijkt even wat knorrig door het stilstaan, maar dat zal verbeelding zijn geweest.
De helm dicht geklapt en daar gaan we. We zijn gelijk weer goeie maatjes en de 1200RT motor laat een tevreden spinnen gebrom horen. De wijk uit op naar de Brienenoordbrug. Bij het stoplicht staat al een andere rijder en even een korte groet en bewonderende blik naar elkaar fiets. Ondertussen nog 2 motoren naar voren gefilterd en daar stonden we klaar voor de start. Groenlicht en Groahhhhh daar grommen we alle 4 vlot weg. Geen optrekwedstrijd maar heerlijk door de bocht draaiend en op de oprit gingen de kranen open. Dan voel je het vermogen en koppel van de RT zeg. Er is niet zo veel wat dat gevoel van accelereren benadert. Verder was het stukje naar Dordrecht niet zo vermeldenswaardig was het niet dat er al weken file op de N3 staat door werkzaamheden dus een mooie oefening in langzaam rijden en ballanceren😊

Bij de stalling van mijn maatje Erik staat hij al te wachten en we gaan gelijk weg. We gaan de 44 dikke dijken route doen. Dus eerst even snelweg naar het begin punt. We raken elkaar even kwijt aan het einde van de N3 bij het stoplicht en Erik zegt via de intercom dat hij wacht bij de Shell verder op.
En nadat ik weer groen krijg en achter hem aan rijd richting Moerdijk pik ik hem daar weer op, het was idd het juiste benzinestation😉.
Nu de weg vervolgd over A16, A17 en stukje A29 naar Steenbergen Het begin punt van de route. De twee boxers knorren tevreden achter elkaar aan en al snel zijn we ter plaatse. Het eerste stuk gaat over de N257 en daar rijden we op de dijk tussen het water door

Dit tot we bij de N59 komen. Deze
20210813_105944.png
volgen we naar Bruinisse en vandaar via dorpjes waar ik nog nooit van heb gehoord richting Zierikzee.

Een mooi plekje voor een foto.
20210813_114353.png

Daarna wederom de mooie rode knop gedrukt en de twee RT zongen vrolijk verder in een mooi duet.
Bij het Schouwse Pannnenkoekhuis in Burg was het echt even tijd voor de inwendige mens en zoals de naam van de locatie doet vermoeden word het deze keer een pannenkoek. Deze smaakte prima zo zittende in het bescheiden zonnetje.
Nu verder richting Neeltje Jans en vandaar de route vervolgd. Het was wel wat harder gaan waaien maar het rijden bleef zeer goed te doen. OP een gegeven moment komen we bij Aagtekerken alwaar mijn maatje Erik even down to memory lane ging en een jeugdherinnering ophaalde over een oude tank op de Boulevard. Deze blijkt bij navragen in Weskapelle te zijn maar tijdelijk weg gehaald is in verband met onderhoud/restauratie werk. Toch van de route af gegaan en even naar Westkapelle gereden om het zelf te checken. Helaas de Tank is er echt niet en het is onderhand flink gaan waaien en het wordt een beetje fris met het doorwaaijack aan ( ik ben eenmaal een beetje koukleum) Dus daar besloten dat het mooi was geweest en besloten de terugreis te aanvaarden.
Dat blijkt een deel de zelfde route te zijn maar dat drukt de pret niet, van de andere kant is het toch weer anders. In de buurt van Hellevoetsluis nog een stukje Groenekruisweg en daarna de borden Rotterdam gevolgd. Op het mededeling bord bij de botlekbrug staat dat er geen opening verwacht wordt dus goed gelovig als we zijn besluiten we via de intercom dat we de brug nemen. Nu moet je Rijkswaterstaat niet te veel geloven, want inderdaad de Botlekbrug staat open. Wij met de motor opgereden tot de kop van de file. Filteren gaat niet omdat er een aantal vrachtwagens erg naar links staan op hun baantje, dus we hebben even de rest van de invoegstrook benut en staan al snel vooraan met een paar andere fraaie motoren.
Gelukkig was het niet te lang wachten en nu mengde het boxer gezang zich met het vierstemmig gezang van de viercylinders. Het licht gaat op groen en we gaan er allen met gepaste snelheid vandoor op naar de snelweg A15.
Daar via de intercom afgesproken dat Erik zijn motor naar de stalling in Dordrecht brengt en ik vast naar huis rijd. Hij komt dan met de auto naar ons toe voor de BBQ die we als verrassing voor hem hebben gepland. Ook die was een succes en erg gezellig, maar dat is een heel ander verhaal.
 

Bijlagen

  • 20210813_114423.png
    20210813_114423.png
    349,1 KB · Weergaven: 8
Terug
Bovenaan Onderaan