De eerste km op mijn eigen motor. (Als ik later groot ben, wat duurde tot ik 65 jaar was)

Leuk en erg enthousiast verhaal. Motorrijden is echt leuk, ook in de winter. Ik stop pas als de temperatuur rondom het vriespunt ligt vanwege gladheid en pekel. Met goede winterkleding, handvatverwarming en windbescherming, zoals bij de 1200RT, zijn temperaturen tot 2 graden Celcuis geen probleem.

Succes
 
Op geen enkele RT denk ik. Gisteren ook nog even lekker met 4 graden Celsius een kleine 70 km door Midden-Limburg gereden
 
Op geen enkele RT denk ik. Gisteren ook nog even lekker met 4 graden Celsius een kleine 70 km door Midden-Limburg gereden


Waar een wil is zijn er verwarmde handvatten..... :]

1609404014681.png



Vandaag 58 geworden; BMW's heb ik al gehad.
Dus als ik 65 wordt misschien een Harley? _O-
 
Net weer even het mooie weer waargenomen en een eerste ritje in 2021 gemaakt Binnendoor van Capelle over delft en De Lier naar 's Gravenzande. Helaas kon ik niet echt in de buurt van het strand komen dus even geen foto's gemaakt. Dat komt een volgende rit wel weer;)De beschutting op de RT is echt heerlijk zeg. Niet echt koud gekregen in deze rit van bijna 100 km en ca 2 uur zelfs niet met mijn old -skool leren broek;)
 
Laatst bewerkt:
ik zit al driftig te scrollen en te zoeken naar de opmerkingen als "ouwelulllen motor " , "dit is geen motor " enz enz toen ik pas door had dat ik niet op facebook zat maar op het forum _O-

Helaas heb ik geen toereikende middelen om een dergelijke fiets aan te schaffen maar met mijn ouwe K kan ik me je genot heel goed voorstellen .

Een heel fijn motorjaar toegewenst !!!
 

Bijlagen

  • bmw (9).jpg
    bmw (9).jpg
    168,2 KB · Weergaven: 8
Net weer even het mooie weer waargenomen en een eerste ritje in 2021 gemaakt Binnendoor van Capelle over delft en De Lier naar 's Gravenzande. Helaas kon ik niet echt in de buurt van het strand komen dus even geen foto's gemaakt. Dat komt een volgende rit wel weer;)De beschutting op de RT is echt heerlijk zeg. Niet echt koud gekregen in deze rit van bijna 100 km en ca 2 uur zelfs niet met mijn old -skool leren broek;)
Leuk hoor! Die rit maak ik erg vaak ivm familie en andere bezigheden in het Westland. Leuk om te zien dat je zo blij bent. Grt, capelle genoot 😄
 
Leuk hoor! Die rit maak ik erg vaak ivm familie en andere bezigheden in het Westland. Leuk om te zien dat je zo blij bent. Grt, capelle genoot 😄
Grappig ik woon in 's gravenland:)
HvH kwam ik vaak met mijn ex, haar dochter woont daar. Nu mijd ik HvH een beetje want heb geen behoefte hen tegen het lijf te lopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: *RW*
1967, Den Haag. Dan rijd je natuurlijk een Puch, tenminste, als je nog 17 bent. Maar dat jaar ging ik 18 worden en steeds sterker drongen de beelden door van de superbikes van die tijd: Triumph Bonneville, BMW R69S, Norton Commando om er maar eens een paar te noemen.
Samen met het autorijbewijs, 10 lessen in een Simca 1000 voor 85 gulden, vroeg ik een oefenbewijs aan. Samen met de examens had ik voor in totaal 125 gulden beide rijbewijzen.
Echter de UTS werd de HTS en van het geld van de vakantiebaantjes blijft na de vakantie niet veel over. Van mijn zwager kon ik zijn DKW overnemen. Een RT 250/2 van 1954. Oerdegelijk, voor slechts 150 gulden, dus dat leek een goede keus. Tussendoor kocht ik ook nog een BSA B33, ex wegenwacht. Als je het stuur losliet schoot-ie naar rechts. Samen met het probleem om inch-maat sleutels aan te moeten schaffen heb ik 'm maar weer weggedaan.
Volgens mij was het rond 1970 dat ik met m'n vrienden Easy Rider zag. Helemaal om. Gelijk moest de arme DKW een hoog stuur en een sissy bar krijgen. Het jaar erop ging ik met m'n nieuwbakken vriendin naar Yoegoslavië. Hier een foto van mij en de DKW op een camping.

scannen0052.jpg


Uiteindelijk heb ik met dit trouwe werkpaard half Europa gezien.
Nauwelijks had ik een echte baan, of de door mij begeerde tweedehands BMW R50S stond op de stoep. Met windscherm en tassen dachten we ermee naar India te rijden, maar halverwege Turkije zakte ons de moed in de schoenen. Koud, slechte wegen, jongetjes die met stenen gooiden, dat kon alleen maar erger worden, dachten we. Niet wetende dat Iran (toen nog onder de Sjah) een beschaafd land met prima wegen was.
Op de terugweg brak er bij Keulen een uitlaatklep af. Ik had wel spullen bij me, maar dit was niet te repareren. Tot onze grote vreugde stopte er een Hollandse vrachtwagen die ons en de motor terug naar Nederland bracht. Later pakten we de Magic Bus naar Istanboel, zodat we alsnog naar India kwamen, maar dat is een ander verhaal.

Nadat ik de R50 gerepareerd had zijn er nog heel wat motoren de revue gepasseerd. BMW R60, R69, Moto Guzzi V50, V50 Monza, 850T, Yamaha SRX, Moto Guzzi 1000S, Honda VTR1000F, BMW R1200R, R1200R DOHC en nu mijn laatste aanwinst, de BMW R1200RS.
Die Honda was toch ook een hele fijne motor. Dat is ook best een plaatje waard. Hier op het circuit van Croix.

09CR-6441-075.jpg


En tenslotte mijn R1200 RS uit 2017, vorig jaar gekocht. In het bouwjaar 2017 waren de kinderziektes eruit en hadden ze mijn favoriete kleuren nog. Reizen, toeren, sport, een geweldige alleskunner. Afgelopen jaar 15.000 km gereden. 8000 kilometer daarvan met de Pirelli Angel GT2's. Een paar nieuwe eronder en gáán maar weer.
Fantastische hobby, toch?

André

2019-09-18 12.24.56 klein2.jpg
 
1967, Den Haag. Dan rijd je natuurlijk een Puch, tenminste, als je nog 17 bent. Maar dat jaar ging ik 18 worden en steeds sterker drongen de beelden door van de superbikes van die tijd: Triumph Bonneville, BMW R69S, Norton Commando om er maar eens een paar te noemen.
Samen met het autorijbewijs, 10 lessen in een Simca 1000 voor 85 gulden, vroeg ik een oefenbewijs aan. Samen met de examens had ik voor in totaal 125 gulden beide rijbewijzen.
Echter de UTS werd de HTS en van het geld van de vakantiebaantjes blijft na de vakantie niet veel over. Van mijn zwager kon ik zijn DKW overnemen. Een RT 250/2 van 1954. Oerdegelijk, voor slechts 150 gulden, dus dat leek een goede keus. Tussendoor kocht ik ook nog een BSA B33, ex wegenwacht. Als je het stuur losliet schoot-ie naar rechts. Samen met het probleem om inch-maat sleutels aan te moeten schaffen heb ik 'm maar weer weggedaan.
Volgens mij was het rond 1970 dat ik met m'n vrienden Easy Rider zag. Helemaal om. Gelijk moest de arme DKW een hoog stuur en een sissy bar krijgen. Het jaar erop ging ik met m'n nieuwbakken vriendin naar Yoegoslavië. Hier een foto van mij en de DKW op een camping.

Bekijk bijlage 1581312

Uiteindelijk heb ik met dit trouwe werkpaard half Europa gezien.
Nauwelijks had ik een echte baan, of de door mij begeerde tweedehands BMW R50S stond op de stoep. Met windscherm en tassen dachten we ermee naar India te rijden, maar halverwege Turkije zakte ons de moed in de schoenen. Koud, slechte wegen, jongetjes die met stenen gooiden, dat kon alleen maar erger worden, dachten we. Niet wetende dat Iran (toen nog onder de Sjah) een beschaafd land met prima wegen was.
Op de terugweg brak er bij Keulen een uitlaatklep af. Ik had wel spullen bij me, maar dit was niet te repareren. Tot onze grote vreugde stopte er een Hollandse vrachtwagen die ons en de motor terug naar Nederland bracht. Later pakten we de Magic Bus naar Istanboel, zodat we alsnog naar India kwamen, maar dat is een ander verhaal.

Nadat ik de R50 gerepareerd had zijn er nog heel wat motoren de revue gepasseerd. BMW R60, R69, Moto Guzzi V50, V50 Monza, 850T, Yamaha SRX, Moto Guzzi 1000S, Honda VTR1000F, BMW R1200R, R1200R DOHC en nu mijn laatste aanwinst, de BMW R1200RS.
Die Honda was toch ook een hele fijne motor. Dat is ook best een plaatje waard. Hier op het circuit van Croix.

Bekijk bijlage 1581323

En tenslotte mijn R1200 RS uit 2017, vorig jaar gekocht. In het bouwjaar 2017 waren de kinderziektes eruit en hadden ze mijn favoriete kleuren nog. Reizen, toeren, sport, een geweldige alleskunner. Afgelopen jaar 15.000 km gereden. 8000 kilometer daarvan met de Pirelli Angel GT2's. Een paar nieuwe eronder en gáán maar weer.
Fantastische hobby, toch?

André

Bekijk bijlage 1581325
Wat een mooi verhaal! 😍
 
Grappig, ik herkende de omgeving op de foto direct. Ik woon een paar honderd meter bij je vandaan (Scarlattistraat) en loop dagelijks met mijn hond een rondje over het pad naast je huis. Wat is de wereld toch klein. :]
Hmmm dan zijn er dus meerdere RT liefhebbers in deze buurt:)
Jij woont dus bij die speeltuin in de buurt daar loop ik ook regelmatig langs ja als ik weer eens een pakje op haal of naar de bakker ga.

Dan heb je mijn mooie nieuwe schutting ook gezien ;) Woont hier ook heerlijk
 
Vandaag was het weer zo ver:) Ik heb weer afgesproken weer lekker te gaan boxeren, samen met mijn maatje Erik De Keizer.
Deze keer bepaalde ik de route en kon gelijk mijn sena setje in de helm uitproberen.
Om een uur of 11 gingen we weer samen naar buiten en reden we weg na een lekkere bak Rotterdamse koffie.
Een stukje van de rit was al bekend van eerdere ritjes maar al snel gingen we meer binnendoor over de 'oudste weg van Kralingen' richting Nieuwerkerk.
Heerlijk rustig aan gedaan genietend van de winterzon. op deze rit van een uur of 3 binnendoor van Capelle a/d/ IJssel via Gouda, Oudewater
Derde samen rit_ouderwater_10_s.jpg


Montfoort en Woerden, naar kasteel 'de Haar' in Haarzuilen
Derde samen rit_20210113_122914_4_s.jpg
Derde samen rit_20210113_122953_7_s.jpg


En daarna weer terug via deels de zelfde route omdat er een brug was afgesloten en de Rider550 er even geen raad mee wist. Raar dat je bij een kronkelroute geen blokkering kunt opgeven.
Derde samen rit_20210113_122930_5_s.jpg

Het gezellig knorren van beide boxers met elk hun eigen geluid klok als muziek in mijn oren.
Grappig was dat toen we bij het kasteel een paar foto's aan het maken waren er een vrouw naar me toekwam voor een praatje. Zelf ook motor rijdster maar nu met kind op stap.

Na nog een warm bak even de beide RT's afgespoten want ze waren niet echt schoon meer en er kan nog wel wat pekel liggen en we willen natuurlijk geen corrosie hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan