De eerste komt eraan, maar welke ??

stijn89

MF'er
21 jun 2007
48
0
Belgie
Hallo,

Na een tijd van sparen, komt natuurlijk het kopen :P
In de vakantie is het zover, en ga ik zien achter een leuke, recente
2dehands crossmotor.

Maar, ik zit te twijfelen tussen enkele dingen.
Ik heb reeds op enkele crossmoto's gerede, en ben wel redelijk wat gewoon.
Ik zit te twijfelen tussen 2-takt, of toch een 4-takt.

Als het een 2-takt word, is het zowieso een 250.
4-takt weet ik niet. Daarom vraag ik het hier even.
Is een 250 4-takt wel krachtig genoeg, want van sommige
mensen hoor ik dat dit wel wat tegenvalt?
En ook, een 4-takt kost al wat meer in aankoop, en als je dan nog
stukken rijd, is het nog eens duurder.

Hiermee twijfel ik dus, een 2-takt geluid vind ik wel mooi, maar als ik zo een 4-takt hoor doorkome, die bij het remme zo een paar keer "ploft", kan me dat zeker ook bekoren.

Nuja, doe jullie zegje maar :)

Grtz
 
Budget :?

dat is best belangrijk namelijk, en ook hoe handig jezelf bent, 4 takt is niet het makkelijkste blok als 2 linkerhanden hebt, 2 takt is dan veel beter zelf te fixxen.
 
budget, weet ik niet 100 %, ongeveer 2500, maar daar kan altijd nog wat bijkomen.
de techniek is geen probleem, 2-takt motor ken ik van binnen en van buiten, 4-takt is wat minder, maar mijn vader is garagist dus dat is een pluspunt dan
 
En ook, een 4-takt kost al wat meer in aankoop, en als je dan nog
stukken rijd, is het nog eens duurder.

Grtz

Waarom dat? Een 4takt is aanschaf meestal duurder ja.
Maar qua verbruik zit je veel beter bij 4takt, je rijd zuiniger, en je moet niet zoals bij 2takt nog eens 5 liter olie bij een tank benzine gooien.
Enkel af en toe eens de klepspeling checken en je motor olie vervangen.
4Takt vind ik ook nog eens fijner rijden.
 
Waarom dat? Een 4takt is aanschaf meestal duurder ja.
Maar qua verbruik zit je veel beter bij 4takt, je rijd zuiniger, en je moet niet zoals bij 2takt nog eens 5 liter olie bij een tank benzine gooien.
Enkel af en toe eens de klepspeling checken en je motor olie vervangen.
4Takt vind ik ook nog eens fijner rijden.
5 liter olie bijmengen???er gaat nog geen 10 liter in,meng jij 1 op 2,zal wel mooi lopen dan O-) ..4-takt rijd veel duurder,en een moderne 250cc 4-takt kost veeel meer dan jouw budget,gewoon een Honda cr 250 2-takt,rijd je vrij goedkoop mee,en valt binnen jouw budget.
 
Waarom dat? Een 4takt is aanschaf meestal duurder ja.
Maar qua verbruik zit je veel beter bij 4takt, je rijd zuiniger, en je moet niet zoals bij 2takt nog eens 5 liter olie bij een tank benzine gooien.
Enkel af en toe eens de klepspeling checken en je motor olie vervangen.
4Takt vind ik ook nog eens fijner rijden.
mooi dat je bij een 4 takt crosser elke keer na het rijde je olie moet gaan verversen
wat ook al iets van 1 liter per keer is
als er ooit iets vastloopt ben je ook heel veel geld kwijt
ik zou tog voor een 2 takt gaan makkelijk in onderhoud en het blijft binnen je budget :]
 
ja, lijkt mij dan ook de betere keuze.
Heb al eentjeop het oog voor het moment.

2-takt ken ik ook alles van, heb genoeg 2-takt blokjes opengehad enzo, terwijl 4-takt toch iets nieuw is voor mij
 
mooi dat je bij een 4 takt crosser elke keer na het rijde je olie moet gaan verversen
wat ook al iets van 1 liter per keer is
als er ooit iets vastloopt ben je ook heel veel geld kwijt
ik zou tog voor een 2 takt gaan makkelijk in onderhoud en het blijft binnen je budget :]

dat is gewoon dikke bullshit, kheb hiervoor ook een 2takt gehad en durf te zeggen dat ik met de 4takt die ik nu heb minder aan onderhoud kwijt ben
olie doe ik om de 3x rijden, hoeft eigenlijk niet want er staat zelfs vanaf de kawasaki fabriek opgegeven 15! uur samen met het filter!
zuiger rij je gewoon 30 uur mee en kost misschien 2 tientjes meer dan een 2takt zuiger

en ja als ie vastloopt heb je pech, maar meestal komt dat omdat je zelf iets niet goed gedaan hebt

ik zou voor een 250 4takt gaan, rijdt stukken makkelijker en dat is zwaar zat als je nog geen of weinig crosservaring hebt
 
van de vorige eigenaar van mijn yz250f hoorde ik dat het eigenlijk elke keer na het rijden moest maar als het zo is als jij zegt kost een 4 takt idd een stuk minder
 
van de vorige eigenaar van mijn yz250f hoorde ik dat het eigenlijk elke keer na het rijden moest maar als het zo is als jij zegt kost een 4 takt idd een stuk minder

als je geld over hebt is het misschien leuk, maar ook dan zal je zien dat als je het aftapt je gewoon nieuwe olie weggooid :)
ik hou het zelf altijd op 3x rijden en dan eruit
 
kan je niet mee op de baan ...anders wel strak maar geen motorische info.
Zuiger is wanneer vervangen ?
kett ? tandwiele ? hoeveel ure hij er nu heeft opzitten.
blijf nog ffe op het forum en gebruik de search en doe dan pas een aankoop.
 
weet ik dat je er niet mee op de baan kan, is ook niet de bedoeling.
en heb al een mail gestuurd met deze vragen, maar nog niets terug gehad.

Maar kvroeg eigelijk of niemand niet wist welk bouwjaar die ongeveer was
 
ik denk dat het bouwjaar zo ongeveer 2000 is van de yz250 op kapaza. Bijzonder mooie yamaha.
maar waarom zou je met deze moto de baan niet opmogen als ik vragen mag????
 
met een fullcross mag je de baan niet op (geen verlichting ofzo, geen baanhomologatie)

en ik vind het idd ook wel een mooie, in de vakantie is achter gaan kijken. Wel ver rijden
 
maar persoonlijk zou ik voor de honda cr250 gaan, vanwege de looks.
Motorisch zijn ze ongeveer hetzelfde, kwalitatief zeer goede motoren die van yamaha en honda.
Maar ja bij honda heb je vanaf 1997/1998 wel een mooi aluminium frame op j moto zitten.

Ik zou vooral ook kijken hoe de moto eruit ziet, als de kappen helemaal beschadigd zijn, het frame overal beschadigingen heeft en zo. Deuken in de bocht.
Kijk ook of hij er netjes bijstaat en of dr nergens speling op zit. Kleine moeite allemaal wat uiteindelijk een heleboel kosten kan besparen

Succes met je aankoop
 
maar persoonlijk zou ik voor de honda cr250 gaan, vanwege de looks.
Motorisch zijn ze ongeveer hetzelfde, kwalitatief zeer goede motoren die van yamaha en honda.
Maar ja bij honda heb je vanaf 1997/1998 wel een mooi aluminium frame op j moto zitten.

Ik zou vooral ook kijken hoe de moto eruit ziet, als de kappen helemaal beschadigd zijn, het frame overal beschadigingen heeft en zo. Deuken in de bocht.
Kijk ook of hij er netjes bijstaat en of dr nergens speling op zit. Kleine moeite allemaal wat uiteindelijk een heleboel kosten kan besparen

Succes met je aankoop

Geen honda nemen uit 1997 / 1998. Ze sturen ten eerste zwaar verot en het subframe wilt nog es gaan afbreken. Als je een goede honda wilt die lekker sturen moet je vanaf 2002 nemen. Die hebben het nieuwe type aluminium frame. De jaren voor 2002 van het aluminium frame zijn te stijf.
 
ben ik eventjes blij, ben net drie maanden in het bezit van een honda cr 250 uit jawel hoor 2002 :) *O*


me honda

bikepics-926714-full.jpg


:}


Geen honda nemen uit 1997 / 1998. Ze sturen ten eerste zwaar verot en het subframe wilt nog es gaan afbreken. Als je een goede honda wilt die lekker sturen moet je vanaf 2002 nemen. Die hebben het nieuwe type aluminium frame. De jaren voor 2002 van het aluminium frame zijn te stijf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan