De eerste motor+kleding, waar op te letten?

@ Faih
Bedankt voor je reactie! Ik had ongeveer de zelfde prijzen voor ogen wat betreft de kleding en iets meer gereserveerd voor een motor, dus dit is zeker een mooie indicatie! :Y

Goeie tip ook om iemand mee te nemen die kan 'voelen' of er iets mis is wanneer hij of zij er op rijdt. Alleen heb ik (nog) geen vrienden of familie die motor rijden dus dat wordt denk ik mijn rijinstructeur een beetje lief aankijken.. :+

@ Ton-up
Bedankt voor de sites, ik ben al lekker aan het shoppen.. *O*


Gooi ik er gelijk nog maar een vraagje tegen aan mbt tot de kleding;
Ik heb deze broek en deze jas op het oog. Heeft er iemand ervaring met witte kleding? Zo ja, wordt dit heel snel vies of valt dat heel erg mee omdat het textiel is?
Verder lees ik dat de broek geschikt is voor alle weersomstandigheden en staat er bij de jas dat die vooral voor kouder weer geschikt is. Ik ben van plan om te beginnen als mooi weer rijder, is deze jas dan te warm voor in het voorjaar en de zomer of is dat prima te doen als je de ventilatie ritsen open gooit? Staat namelijk wel iets over de slightly warmer days, maar geldt dat dan ook voor de zomer? :+

Hoor het graag!

Miezjell


Denk dat dat ook eraan lig of je een doorrijder of een mooiweerrijder bent. Ik zou zelf niet snel voor wit kiezen. Als ik jou was zou ik ook eerst een motor kopen en dan pas de kleding. Zo weet je meteen hoeveel van je budget nog over is en kan je je kleding aanpassen aan de motor.
 
Daar heb ik inderdaad ook aan zitten denken, maar dat zou wel betekenen dat ik me motor niet zelf naar huis kan rijden omdat ik nog geen kleding heb.. :/
Moet toch nog maar eens even achter mijn oren krabben.. Vind wit erg mooi, maar zijn veel mensen die het toch afraden.. :N
 
Ik heb zelf voor een neutraal pak gekozen, zwart met enkele lichtere banen. Aangezien ik in de winter door wilde rijden heb ik voor een jack en broek gekozen van het zelfde merk. Zo weet je zeker dat je de delen aan elkaar kan ritsen en zo geen kou op de rug krijgt! Dit werkt ook echt super, ik was hem een keer vergeten en ik zat direct te rillen op de fiets.

verder heb ik alles met gore-tex. Dat is de enige met 100% waterdichtheid garantie. Alle immitaties kunnen ook werken, maar zij garanderen dit niet...

Wat ik ook handig vind van m'n pak is dat er een winter voering in zit. rits je deze er uit dan heb je een zomer pak!

Wat betreft de helm, ik heb gekozen voor een Schubert C3. Aardig aan de prijs, maar zeer OK! Stil, met zonnevizier, pin-lock er al in en een systeem helm vind ik ideaal! Deze had ik al tijdens mijn lessen.

Met de motor moet je geluk hebben ja. Ik heb voor een prikkie een GS500E gekocht uit 1991 via MF. Deze heb ik voor €500 gekocht, vervolgens heb ik er voor €600 aan nieuwe onderdelen op gezet. Ik rijd nu dus voor €1100 een GS500E die in een zeer goede staat is! Wil je niet sleutelen aan je fiets dan is de bovengenoemde link een goede.

Ik heb nog een manual gedownload van mijn fiets Haynes (geloof ik). Hier is een hoofdstuk gewijd aan de MOT keuring (APK in Engeland). Hier stonden nog wel handige dingen in waar je op kan letten bij de aanschaf.

Suc6 met afrijden in decemer!
 
Laatst bewerkt:
Tip:
Probeer een jas te vinden met een uitneembare binnenvoering. Heb ik ook en het bevalt heel erg goed. In de zomer een jas met goede bescherming, mar wel lekker koel en in de winter een veilige jas met een goede warme voering.
Dit is toch zeker wel erg handig, met wintervoering in is het nu lekker warm :)
 
Ik vind een wit pak wel leuker dan dat eeuwige zwart. Ik heb een akito desert pak. Weer eens wat anders en niemand in NL heeft het. En na een reis van 2 maanden was het inderdaad wat vuil, maar gewoon in de wasmachine gedaan en bijna weer zo wit als nieuw.
 
Daar heb ik inderdaad ook aan zitten denken, maar dat zou wel betekenen dat ik me motor niet zelf naar huis kan rijden omdat ik nog geen kleding heb.. :/
Moet toch nog maar eens even achter mijn oren krabben.. Vind wit erg mooi, maar zijn veel mensen die het toch afraden.. :N


Wat is je meer waard. Dat je je motor zelf naar huis kan rijden of dat je de komende jaren een pak hebt dat bij je motor past. Zou anders zonde geld zijn van je pak vind ik. Wat heb je met lessen dan aangehad als je geen eigen pak hebt? Kan je niks van iemand lenen om je motor op te halen?

Meestal kun je de motor sowieso niet meteen meenemen dus dan heb je nog wel wat dagen tijd om een pak te kopen.
 
Wat is je meer waard. Dat je je motor zelf naar huis kan rijden of dat je de komende jaren een pak hebt dat bij je motor past. Zou anders zonde geld zijn van je pak vind ik. Wat heb je met lessen dan aangehad als je geen eigen pak hebt? Kan je niks van iemand lenen om je motor op te halen?

Meestal kun je de motor sowieso niet meteen meenemen dus dan heb je nog wel wat dagen tijd om een pak te kopen.

:')
 
Terug
Bovenaan Onderaan