De eerste sneeuwbui.

Arckira

MF veteraan
15 jul 2002
12.732
26
..een dorp, bij Utrecht
Hmm..off-topic of niet :? Mwah, 't gaat toch over motorrijden dus, niet. Vanavond (..dus eigenlijk gisteravond..) naar den Bosch gereden..wat een takke rit! :( Vanaf Delft, A13 totdat ik de A59 opdraaide, alléén maar file.. B| En ook nog eens de hele rit regen en 't was koud..graadje of 7.. B| Leuke avond gehad (..Jumbo manifestatie..van die supermarkt, wel werk maar O.K...) en uiteindelijk naar huis rond 01:30 uur..SNEEUWT 't!!! Daar zat ik nou net op te wachten :( Maarja, tijd v/h jaar..tenslotte hadden we vorig jaar al op 23 oktober sneeuw..dus niet zeiken..rijden! ;)
Voering ingerist en de winterhandschoenen aangetrokken en op naar huis, 130 aangehouden, moest ik tanken..is op die A59 alles (..lees 2 tankstations..) dicht! :( Grrrr, kutweg..geen tot weinig verlichting, sneeuw, koud (..3 graden..) en waaien!..bwah :r ..ben ik maar wat rustiger gaan rijden en getankt op de A16..
Nou ruim 3 kwartier thuis, lekker aan de hete thee, maar de mooie dagen zijn nu denk ik echt wel voorbij..'t wordt winter..
 
Ik vind het wel wat hebben :)
Ik ben wel eens vaker, ( áls het dan zulk weer was....), met een wit pak thuisgekomen.
Én...altijd ff turen/kijken of er nóg zo'n gek als ik op de motor zit,
....Gáááááááf....
Alleen 70km/u met deze windomstandiheden vind ik gewoon k :+ t, pleur zowat om, dus ga ik toch maar harder rijden......
 
Ik zag gister avond ook al geen kloot voor ogen... en was ook al helemaal zeik..
Nu vanochtend giga hagel bij gehad.. dus het word echt winter :( , ziet er trouwens leuk uit, na zo'n hagelbui is opeens hele snelweg wit
 
En ik kom er maar niet aan toe om die eerste 1000 km op de motor te zetten. Vroeger had ik geen optie maar sinds ik de auto erbij heb laat ik de motor toch wel vaker staan bij pestweer.
 
ik vind die sneeuw alleen lastig bij die achterlijke haarspeld af/opritten en snelweg->snelweg banen... maar op het rechte stuk... heerlijk... zeker als die GROTE vlokken gaan vallen... vol gas erop en dan lijkt het net of je door een heel klein tunneltje rijdt... vet cool :+ zoals ik zou zeggen als ik de helft jonger was. rij je 240 en dan is het net of je bijna stil staat, totdat je naar de zijkanten kijkt.
 
Ik heb het koekblik vs. koekblik kussen uitgeprobeerd.... beviel niet, maar het resultaat is dat ik voorlopig wel weer een vanoudse regenrijder ben ipv een mooi weer rijder zoals de afgelopen 2 jaar...
Bevalt overigens niet!, ik vind het rijden altijd beter dan de auto, maar je kan geen bocht normaal nemen met die kl*te gladheid!
Ik ben bang dat ik toch echt moet posten dat ik uitzie naar de verwarming van mijn koekblikje.. wat een k*tweer! Veel lol weer iedereen :)

Ekkof
 
Vannochtend over de A44 een toch wel een aantal heel spannende moves gezien trouwens...
Driftende auto's die elkaar op centimeters na misten en een afrit waar auto's van af aan het glijden waren. Leek het tikibad wel! Ik check nu gewoon het weer voordat ik op de motor stap... enkwam gisteravond tot de conclusie dat een auto voor vandaag wel een goede optie was :o O-)
 
Tja... als mensen in hun auto's nou eens nadenken met wat voor omstandigheden ze te maken hebben....maar zoals je ze soms kortzichtig ziet rijden....volgens mij denken sommigen dat het warm en droog is, en dat ze op slicks rijden. En volledig vertrouwen op hun esp, abs en andere electronica, oftewel: ik ben onsterfelijk....
 
ik moe vandaag nog op de motor naar limburg(vanuit friesland) en als ik het weerbericht moet geloven, dan word het behoorlijk klote weer. heb niet bepaald veel zin in dat hele eind in de regen/sneeuw rijden, maja ik trek wel een regenpak aan :)

ik zal trouwens wel met de motor moeten, heb nl. geen blik rijbewijs :P
 
ik heb vandaag geluk gehad, alleen een beetje miezerregen op weg naar stage, ik moet ook wel met de motor, geen blik rijbewijs en de aansluiting van het OV is zo slecht, dat ik beter van thuis uit kan gaan lopen (is sneller)
het mooie weer is inderdaad voorbij, zit niets anders op dan de trapfiets pakken met ECHT slecht weer (voor behoud van de motorfiets ;) )
 
Ja, het wordt idd winter '(

Maar mischien troost het je, dat er in de winter ook best wel mooie dagen er tussen zitten om te motor rijden :)

[me]Phr3ak stopt in ieder geval niet met rijden in de winter, al zullen de langere ritjes wel een stuk minder gaan worden ;) [/me]
 
Ik kijk tegenwoordig 's-avonds de weersvoorspellingen en 's-ochtends nog voor de zekerheid naar buiten. En dan beslis ik of ik op de motor ga of met het koekblik. Vandaag zit ik dus ingeblikt. Maar hier schijnt nu de zon B| . Maar ik weet natuurlijk niet hoe het vanmiddag is, als ik naar huis ga. En anders balen.
 
Arckira,

Je bent een held... AadmanZ zit elke dag in het koekblik.. (ohja, mijn wielen liggen uit me brommer)
 
Dankje AadmanZ! ;) :} ..maar toen ik vanmorgen naar mn werk moest en er een fikse hagelbui viel, die in een paar tellen de straat wit maakte, ben ik toch maar gaan fietsen.. :X

:+

Brrr, voor het eerst kouwe klauwen ja. En glibberen in de bochten, maar dat was toch al het geval met al die herfstblaadjes en de trekkerprut. En als je weet dat het glad is, is het ook niet zo erg.

Edit: [me]Pommel rijdt zoveel mogelijk binnendoorweggetjes[/me]
 
Laatst bewerkt:
Euhm, het sneeuwt NU in Eindhoven ;)
[edit]
En 5 minuten later was het al weer gewoon regen. Was wel mooi de vlokken.
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
lullo, waarom kom je dan niet ff langs in breda voor een bak warme koffie :P
Zover is het niet om, ff vanaf de a59 de a27 op en je bent er met een paar minuten :P


Wel respect voor de doorrijder :}
 
zolang ze niet strooien rij ik door

en wordt er gestrooid dan gaat ie helemaal uit elkaar schoon maken paar kleine modificaties en dan van het voor jaar staat ie weer helemaal klaar
 
Ach, het is wel weer eens leuk rijden door het witte landschap, handvatverwarming aan en lekker rustig tokkelend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan