De EFE van Rednas

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rednas

MF veteraan
12 mrt 2003
3.683
24
Almere-Buiten
Omdat ik nog niet genoeg te doen heb :+ heb ik, dankzij Karsten :} :} , er nog een project bij *O*

full


De bedoeling was om eerst de 1100 en 750 af te maken en daarna aan een EFE te beginnen maar ik kon nu voor een hele leuke prijs aan een frame en verlengde achterbrug komen, dus dan beginnen we maar alvast ;)

Aan het frame zit wat knullig bakwerk (niet van Karsten!) wat er af moet en er moet een nieuwe veerophanging en natuurlijk verstevigingen aan gelast worden.
Ik ben van plan de verlengde (R6) brug te gaan gebruiken voor een lage en lange look, alleen ben ik bang dat de kont te hoog komt te staan omdat de brace van de achterbrug anders tegen het frame aan komt bij het inveren.. Misschien moet ik dus op zoek naar een andere brug of draai ik deze om (als dat gaat)

Voorlopig zullen hier nog weinig updates te vinden zijn, maar ik wil jullie toch op de hoogte houden van de updates die er wel zijn en tevens het topic gebruiken om informatie, foto's en onderdelen te verzamelen :]

het is de bedoeling dat het een lage lange sprinter wordt :Y
 
Dit heb ik al :P

-EFE frame
-verlengde achterbrug
-zijkapjes
-GSXR1100W veer (hopelijk kan ik die gebruiken)


Naar de volgende dingen ben ik nog op zoek:

-EFE tank
-EFE zadels
-EFE achterlicht
-EFE kontkuipjes
-EFE passagiers beugel
-EFE standaard
-GSXR (750w?) voorvork, clipons, remklauwen en wielen (daar ga ik Sandor even lief voor aankijken ;) )
-GSXR 1100 (W??) blok, carbs, kabelboom etc (gaan waarschijnlijk van een schademotor komen)
-en nog veel meer

(voorlopig heb ik alleen interesse als het gaat om scherpe aanbiedingen :9 of zeldzame dingen O-) de duurdere dingen koop ik zodra ik écht ga beginnen met het project, ligt nu anders toch alleen maar in de weg en kan het grote geld goed gebruiken voor de andere projecten :+ )



@ Karsten: de as waarmee de achterbrug in het frame zat, is dat een originele efe? Dan ga ik daar naar op zoek, dan hoef ik daar verder niets meer aan aan te passen.

@ Gixxerron: Kan je die foto's van Karstens nieuwe frame hier posten? zodat ik weet welke beugels er wel en niet origineel op horen? Kan je ook de lengte van jouw gixxer vork van jouw EFE posten? dan weet ik ongeveer hoe lang mijn vork mag/moet zijn. Thanks :)

@ Fred: heb jij toevallig nog onderdelen voor een EFE liggen? O-)
 
Dit vind ik wel een mooi voorbeeld, voor de grote lijnen.

full


Maar dan met dubbel zadel, USD vork, ander kleurtje, gixxer blok en andere wielen (al hoewel ik dit voorwiel wel heel mooi vindt :Y Iemand een idee wat voor een wiel dat is?)


@Karsten: thanks,ik ga ff meten :]
 
Laatst bewerkt:
Neeeeeeeeeeh.... niet nog een EFE....

}) 8-)

En er komt er nog 1 van de winter 8-) . Eerst nog een frame vinden. Heb er mss 1 *O* .

Volgende heb ik ook al:
- GSX-F 750 blok
- GSX-F 600 complete voorkant
- GSX-R SRAD achterbrug
- bovenkuip en kont van een CBR600R met alle verlichting (maar denk niet dat die erop komen).
- CBR stuurschakelaars en handvaten.
- een gixxer 1000 '00 achterveer

Als het zover is open ik hier wel een topic.

Greetz
 
Laatst bewerkt:
Dit vind ik wel een mooi voorbeeld, voor de grote lijnen.

(Afbeelding)

Maar dan met dubbel zadel, USD vork, ander kleurtje, gixxer blok en andere wielen (al hoewel ik dit voorwiel wel heel mooi vindt :Y Iemand een idee wat voor een wiel dat is?)


@Karsten: thanks,ik ga ff meten :]

Volgens mij is dat gewoon een GSX-R wiel, waar ze maar één schijf op hebben gemonteerd....

en volledig gepolijst..
 
@ Karsten: de as waarmee de achterbrug in het frame zat, is dat een originele efe? Dan ga ik daar naar op zoek, dan hoef ik daar verder niets meer aan aan te passen.

@ Gixxerron: Kan je die foto's van Karstens nieuwe frame hier posten? zodat ik weet welke beugels er wel en niet origineel op horen? Kan je ook de lengte van jouw gixxer vork van jouw EFE posten? dan weet ik ongeveer hoe lang mijn vork mag/moet zijn. Thanks :)

@ Fred: heb jij toevallig nog onderdelen voor een EFE liggen? O-)
Weer een GSX-R..uhhh weer een EFE :P Succes Rednas en ben benieuwd wat het gaat worden O-)

Paar dagen verplicht vrij *O* dus zal straks een foto maken van de ogen op het frame...

A:De as is standaard 16mm...
B:Mijn voorvork is van as tot bovenkant 73 cm...

Gr Ron
 
It never stops!!!!!! :+
I sure hope not :N
:)

Volgens mij is dat gewoon een GSX-R wiel, waar ze maar één schijf op hebben gemonteerd....
Wat voor een model dan? Hij lijkt zo groot...

Weer een GSX-R..uhhh weer een EFE :P Succes Rednas en ben benieuwd wat het gaat worden O-)
Thanks, maar duurt wel ff voordat ie klaar is :X

Paar dagen verplicht vrij *O* dus zal straks een foto maken van de ogen op het frame...
Wat een mazzelaar ben je toch ook :P Thanks

A:De as is standaard 16mm...
B:Mijn voorvork is van as tot bovenkant 73 cm...

Thank you :}

Thuis eens de vork van die 750w van Fewture meten, als ie dan een keer niet kijk pik ik mooi die vork in :Y

:+
 
@ Gixxerron: Kan je die foto's van Karstens nieuwe frame hier posten? zodat ik weet welke beugels er wel en niet origineel op horen?
full


Eigenlijk heb je niks aan die maten want waar de rode pijl staat zit een 10mm gat dat is het middelste ophangpunt dus als je daar straks je schetsplaat aan vast schroeft heb je gelijk de onderste en bovenste maten :W

Gr Ron
 
lijkt wel ja, maar als je naar het spatbord kijkt lijkt het toch echt gewoon 17" te zijn.... denk gewoon een orgineel wiel..
Oke thanks :)

Ik zag dat je verkooptopic dicht is, kan ik eventueel die achterklauw met bevestiging nog van je overnemen? of is ie al weg of wil je die houden? (moet eerst nog meten hoor, maar als je 'm niet verkoopt hoef ik ook nog niet te meten :P )
 
(Afbeelding)

Eigenlijk heb je niks aan die maten want waar de rode pijl staat zit een 10mm gat dat is het middelste ophangpunt dus als je daar straks je schetsplaat aan vast schroeft heb je gelijk de onderste en bovenste maten :W

Gr Ron
Daar kan ik wel wat mee :) Bij mijn frame zitten op die plek 2 moeren gebakken en daar een stukje draadeind aan om de stepjes op te monteren :X

Ik ga misschien de remschakelsets monteren van een 1100w, op dezelfde manier als origineel bij die motor (met een plaatje aan het frame gelast waar je de setjes aanschroeft. wordt vervolgd...
Eerst binnenkort maar even de overbodige troep eraf en die gare schokbreker bevestiging.

@Ron heb je nog een foto van de bovenkant/achterkant van het frame? En de schokbrekermontage? Dat is echt een rommel bij mij :X Thanks :}
 
Laatst bewerkt:
Oke thanks :)

Ik zag dat je verkooptopic dicht is, kan ik eventueel die achterklauw met bevestiging nog van je overnemen? of is ie al weg of wil je die houden? (moet eerst nog meten hoor, maar als je 'm niet verkoopt hoef ik ook nog niet te meten :P )

Sorry, die hou ik denk ik nog maar ff...
heb al wat andere plannen.. maar daarover meer zodra ik alles duidelijk heb..
 
leuk om weer een mooie EFE op de weg te zien straks, al kan het een jaartje duren begrijp ik ;)

er zit protentie in met die mooie achterbrug
suc6 met de verbouw
 
Sorry, die hou ik denk ik nog maar ff...
heb al wat andere plannen.. maar daarover meer zodra ik alles duidelijk heb..
Geen probleem! ik zoek rustig verder, heb toch de tijd :]

leuk om weer een mooie EFE op de weg te zien straks, al kan het een jaartje duren begrijp ik ;)

er zit protentie in met die mooie achterbrug
suc6 met de verbouw
Thanks :) kan inderdaad wel een (paar) jaar duren :P Lekker rustig aan, maar zal wel proberen zoveel mogelijk updates te posten :Y
 
nou toch iedereen ineens EFE's of Katana's gaat bouwen zou ik bijna net zo goed aan zo'n afgezaagde gixxer kunnen beginnen :P :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan