De Eifel is echt toppie!

Titoturbo

Die hard MF'er
7 mrt 2003
364
0
De Meern
Ben in het weekend van 13 t/m 16 juni in de Eifel wezen toeren....
God allemachtig wat is het daar gaaf zeg! De wegen zijn over het algemeen zeer goed mag ik wel zeggen...
Je kunt er je hart ophalen wat betreft bochten...De een in nog mooier als de andere. Wat me opviel was dat er eigenlijk geen echte snelheidsduivels waren. Ik was zelf op pad met een maatje die op een Harley rijdt. Zelf heb ik een ZX9R. Staan mensen vaak stom van te kijken. Ach ja het ging mij niet om snelheid maar om het onder de knie krijgen van bocht technieken. Volgend jaar absoluut weer een reisje boeken!!
De Eifel :}
 
Ken het idee...! Heerlijk rijden is het daar!!

Kun je je daarom voorstellen dat ik ongelooflijk zat te balen - vorige week met koekblik en ZONDER motor in de Eifel op vakantie... *ZUCHT*... :(
Was dus echt balen...
 
Ik ben net een paar uur terug. prachtig rijden, heel veel mooie bochten en soms wel wat hobbels maar ach... Gelukkig weinig scheurders. En als extra attractie de Nordschleife. Nog nooit zoveel maniakken op een baan rond zien boenderen. En als toeschouwer mag je dat alles gratis aanschouwen. Wel heel erg veel motoren langs de Moezel, maar wie iets verder weg rijdt waant zich in het paradijs. Gaan zeker vaker. En volgens de hoteleigenaar bijna nooit controles. (polizei freies zone)


:] :] :] 8-)
 
Im ben ook net terug. Heb gereden rond Monschau en Schleiched (of zoiets).
Inderdaad heerlijk rijden. We zijn vertrokken vanuit Eupen.
Daar draai je de (ik geloof) N265 op richting Monschau. Nou een slechter begin kun je je niet voorstellen.
18km alleen rechte weg gemaakt van die tankplaten met het ene gat na het andere....... Die 18 km heeft mijn motor meer geleden dan heel 2003 in Nederland, en mijn polsen en ballen ook..........
Maar als je dan eenmaal de grens over bent is het smullen geblazen.

En wat je zegt: echt hard wordt er niet gereden. Massa's motoren gezien maar ze reden allemaal vrij rustig.

Heb ook in Zuid Limburg gereden, Mergelland route. Is leuk voor "landschapkijken" maar niet om sportief te rijden. Te druk en de meeste bochten zijn te langzaam.
In de Eifel zijn de bochtjes precies goed. Lekkere 2e 3e versnellingsbochten jammie jammieeeeee

Kan niet wachten op het volgende weekendje Eifel.
 
Ik wordt gek van die berichten over de Eiffel, ik wil ook! Ik ga dit jaar naar Zwitserland op vakantie, maar dan wel even via/door de Eiffel denk ik :]
 
Ik wordt gek van die berichten over de Eiffel, ik wil ook! Ik ga dit jaar naar Zwitserland op vakantie, maar dan wel even via/door de Eiffel denk ik :]

Probleem is alleen dat als je in Zwitserland bent geweest je de Eifel ineens niet meer zo geweldig vindt....
Nee hoor, blijft geweldig en mooi voor weekendtrips. Zit er zelf elke maand (weekend, juni 2 keer tot nu toe) en as. weekend weer (nee, TT komt ook op TV) en dat al een jaartje of 10.
Mooi te lezen dat mensen die er voor de eerste keer komen ook weer enthousiast zijn :}
 
Probleem is alleen dat als je in Zwitserland bent geweest je de Eifel ineens niet meer zo geweldig vindt....
Nee hoor, blijft geweldig en mooi voor weekendtrips. Zit er zelf elke maand (weekend, juni 2 keer tot nu toe) en as. weekend weer (nee, TT komt ook op TV) en dat al een jaartje of 10.
Mooi te lezen dat mensen die er voor de eerste keer komen ook weer enthousiast zijn :}

Hmmm, volgens mij zijn de meningen daarover verdeeld! Maatje waarmee ik in de Eifel reed had in de Ardennen, Tjechie (!) en Zwitserland gereden en vond dit toch echt de mooiste.
Ach misschien als je hetzelfde trippie vaker maakt, dit op een gegeven moment wel "gewoon" wordt. Dan is iets heel anders zowieso leuker, toch?
 
Ben in het weekend van 13 t/m 16 juni in de Eifel wezen toeren....
God allemachtig wat is het daar gaaf zeg! De wegen zijn over het algemeen zeer goed mag ik wel zeggen...
Je kunt er je hart ophalen wat betreft bochten...De een in nog mooier als de andere. Wat me opviel was dat er eigenlijk geen echte snelheidsduivels waren. Ik was zelf op pad met een maatje die op een Harley rijdt. Zelf heb ik een ZX9R. Staan mensen vaak stom van te kijken. Ach ja het ging mij niet om snelheid maar om het onder de knie krijgen van bocht technieken. Volgend jaar absoluut weer een reisje boeken!!
De Eifel :}

he titotovenaar :+
geen snelheidsduivels :?
ik ben ook 14 en 15 juni door de eifel geweest en lekker door de bochten geblazen.
ik heb nog nooit zo,n mooie rit gehad prachtig gewoon 1 groot circuit :]
wij hebben in luxemburg overnacht in een hotel in viandel,met 9 man.
terug weg weer helemaal eifel route.
heb de 14 wel 2 vette regenbuien gehad ,jij ook??
maare de eifel is prachtig vooral in kochem.
 
Hmmm, volgens mij zijn de meningen daarover verdeeld! Maatje waarmee ik in de Eifel reed had in de Ardennen, Tjechie (!) en Zwitserland gereden en vond dit toch echt de mooiste.
Ach misschien als je hetzelfde trippie vaker maakt, dit op een gegeven moment wel "gewoon" wordt. Dan is iets heel anders zowieso leuker, toch?

Helemaal mee eens. Alleen ga je niet snel ff 2 daagjes (weekend) naar Oostenrijk/zwitserland. Als de baas nou eens wat meer mee wilde werken.......
Dus als kort alternatief is en blijft de Eifel geweldig, zeker vergeleken met ons kikkerlandje...
Geef er de voorkeur aan boven Sauerland, Ardennen, Teutoburgerwald en noem maar op maar das inderdaad persoonlijk.
Btw. de Vogezen zijn ook niet verkeerd!
 
Nope, ben geen echte uitschieters tegengekomen. Wel van die opgeschoten mannetjes in opgevoerde BMW's en Mercedessen :r
Wij hebben overnacht in Heimbach Hasenfeld...een leuk pension dat door een echtpaar wordt beheerd....zijn zelf ook motorfreaks :}

Volgend jaar een ritje zonder vriendin plannen!! Dan kan er beter gegumd worden 8-)
Wij hebben een keer regen gehad bij Nurnbergring, ongeveer een uurtje, daarna op nat wegdek teruggereden (Pirelle Diablo's hebben trouwens prima grip op nat wegdek) daarna nog ff op een terrasje gezeten.....

he titotovenaar :+
geen snelheidsduivels :?
ik ben ook 14 en 15 juni door de eifel geweest en lekker door de bochten geblazen.
ik heb nog nooit zo,n mooie rit gehad prachtig gewoon 1 groot circuit :]
wij hebben in luxemburg overnacht in een hotel in viandel,met 9 man.
terug weg weer helemaal eifel route.
heb de 14 wel 2 vette regenbuien gehad ,jij ook??
maare de eifel is prachtig vooral in kochem.
 
Ik wordt gek van die berichten over de Eiffel, ik wil ook! Ik ga dit jaar naar Zwitserland op vakantie, maar dan wel even via/door de Eiffel denk ik :]

Dan heb je ze niet goed gelezen, Eiffel is diegene van de toren in Parijs :+ .

Waarschijnlijk waren er zo weinig scheurende motorrijders omdat die op de Nordschleife waren, er wordt namelijk behoorlijk gecontroleerd rond Nürburg/Eifel omdat veel idioten denken dat het een verlengde van de Nordschleife is. Je kunt dus beter een kaartje kopen, rijdt in elk geval iedereen in dezelfde richting :} .
 
Terug
Bovenaan Onderaan