De ergste hoerige schijt klussen

Dan trek je de draadboom er uit. Wat is jouw foefje om de nieuwe weer precies zo te leggen als de overleden draadboom?

Ja, dat loopt precies onder de tank door, daarom haal ik die er af.

Bij een nieuwe fiets als ik geen referentie heb dan zet ik een streepje met een lakstift.
BMW handleidingen geven netjes aan waar je de boom vastzet met kabelbandjes.
 
De vraag is, zijn ze veel verlopen?

Mijn Fz1 heb ik ook gecontroleerd rond de 40.000km en was allemaal nog.perfect binnen tolerantie.
Meeste kleppen verlopen niet zo veel na de eerste 40.000km.
Dat is ook zeer afhankelijk van de gemiddelde en piek belasting van de motor.
Een rustige rijder zal zn kleppen veel minder vaak regelen dan iemand die circuit rijdt bijvoorbeeld.
 
Vandaag weer een wijze les geleerd.
Herstellingen uitvoeren met B of C kwaliteit onderdelen omdat je wat geld kunt sparen kan je zeer veel tijd kosten en geld doen verliezen.
Op een gegeven moment gooi ik de handschoen in de ring. Bestel merkonderdelen en na ontvangst was de klus in 20minuten geklaard.

Maar ik ben beïnvloed door een meester tovenaar sleutelaar. Heel zijn leven heeft hij gesleuteld met zelfgemaakte of aangepaste of herstelde onderdelen. Als hij al iets koopt is het vaak geen A merk.
En het lukt hem verdomme steeds om alles goed te herstellen.
Hij heeft die gave en materiaalkennis om goed in te schatten waar je kunt beknibbelen en waar niet.
Al 50jaar!!!
26 of 27 lange afstandsraces met hem gereden. Allen uitgereden door zijn goede kennis en voor een schijntje tov de concurrentie.
Ik ben zijn eeuwige leerling, maar kom niet aan zijn knieën . Ik moet meer premium kopen, want ben nog niet goed genoeg in sleutelen.
En dat wordt een gewone klus al snel een schijtklus. :Y ;)
 
Gisteren een MT-07 voor een grote beurt.
Komt de klant na 3 minuten alweer terug omdat zijn knipperlichten het niet doen.
Tijdens het zoeken valt hem op dat er een verkeerde band is gemonteerd (foutje van mijn stagiair, kan gebeuren).
Vandaag bijna de hele dag op zoek geweest naar de storing in de knipperlichten, en dat bleek uit de achterknippers te komen. Daar waar we niet eens in de buurt zijn geweest..... De knippers waren na controle prima, alleen waren er meerdere weerstanden per kant geplaatst. En doordat de accu niet geweldig was blijkt de weerstand te groot te zijn om de led-knippers nog te laten branden.

Wat zijn nu de sleutelblunders?
1. Verkeerde band
2. Geen controle op de verlichting voordat de motor aan de klant wordt meegegeven.
3. Onvoldoende controle op de staat van de accu/laadstroom

Wiens schuld is dat?
De mijne. Ik had de stagiair beter moeten controleren.

Wie gaat het betalen?
Ik grotendeels (ruim 5 uur arbeid). Het nieuwe (weerstandsonafhankelijke) knipperlichtrelais en mogelijk een andere accu is voor rekening van de klant.
 
Gisteren een MT-07 voor een grote beurt.
Komt de klant na 3 minuten alweer terug omdat zijn knipperlichten het niet doen.
Tijdens het zoeken valt hem op dat er een verkeerde band is gemonteerd (foutje van mijn stagiair, kan gebeuren).
Vandaag bijna de hele dag op zoek geweest naar de storing in de knipperlichten, en dat bleek uit de achterknippers te komen. Daar waar we niet eens in de buurt zijn geweest..... De knippers waren na controle prima, alleen waren er meerdere weerstanden per kant geplaatst. En doordat de accu niet geweldig was blijkt de weerstand te groot te zijn om de led-knippers nog te laten branden.

Wat zijn nu de sleutelblunders?
1. Verkeerde band
2. Geen controle op de verlichting voordat de motor aan de klant wordt meegegeven.
3. Onvoldoende controle op de staat van de accu/laadstroom

Wiens schuld is dat?
De mijne. Ik had de stagiair beter moeten controleren.

Wie gaat het betalen?
Ik grotendeels (ruim 5 uur arbeid). Het nieuwe (weerstandsonafhankelijke) knipperlichtrelais en mogelijk een andere accu is voor rekening van de klant.
Als de knipperlichten origineel yamaha waren kloppen de weerstanden.
Ik had het ook bij mn mt09, led knipperlicht van yamaha besteld en ze leverden er ook 4 weerstanden bij.
Ik heb zelf direct een Weerstand onafhankelijk relais gemonteerd want ik ben geen fan van weerstanden bij knipperlichten.
 
is dat sneeuw van icoontjes en van mijn pagina verwijderen ook zo een schijtklus?
 
Er zijn bedrijfjes die leven van de VW diesel blokken. Die monteren nieuwe zuigers met bredere schraapveren die niet dichtkolen.
Ze monteren eigenlijk een 3-delige olieschraapveer combinatie IPV de 1-delige gegoten schraapveer met een paar kleine gaatje erin.
Verstopte-schraapveer-motorrevisie.jpg


Filmpje uitleg.
 
De vraag is, zijn ze veel verlopen?

Mijn Fz1 heb ik ook gecontroleerd rond de 40.000km en was allemaal nog.perfect binnen tolerantie.
Meeste kleppen verlopen niet zo veel na de eerste 40.000km.

Ja, van een hele goede kennis heeft toevallig ook rijschool woont beetje verder maar deze motor is lesmotor.
Heb motor al kan deze weekend eraan beginnen als ik luister met stethoscoop hoor ik 6 stuks al buiten marge.

Dat is ook zeer afhankelijk van de gemiddelde en piek belasting van de motor.
Een rustige rijder zal zn kleppen veel minder vaak regelen dan iemand die circuit rijdt bijvoorbeeld.

Lesmotor :)

Vandaag weer een wijze les geleerd.
Herstellingen uitvoeren met B of C kwaliteit onderdelen omdat je wat geld kunt sparen kan je zeer veel tijd kosten en geld doen verliezen.
Op een gegeven moment gooi ik de handschoen in de ring. Bestel merkonderdelen en na ontvangst was de klus in 20minuten geklaard.

Maar ik ben beïnvloed door een meester tovenaar sleutelaar. Heel zijn leven heeft hij gesleuteld met zelfgemaakte of aangepaste of herstelde onderdelen. Als hij al iets koopt is het vaak geen A merk.
En het lukt hem verdomme steeds om alles goed te herstellen.
Hij heeft die gave en materiaalkennis om goed in te schatten waar je kunt beknibbelen en waar niet.
Al 50jaar!!!
26 of 27 lange afstandsraces met hem gereden. Allen uitgereden door zijn goede kennis en voor een schijntje tov de concurrentie.
Ik ben zijn eeuwige leerling, maar kom niet aan zijn knieën . Ik moet meer premium kopen, want ben nog niet goed genoeg in sleutelen.
En dat wordt een gewone klus al snel een schijtklus. :Y ;)

Je moet weten wat je koopt. Met motorfiets doe ik OEM of beter. Dit zijn vaak race onderdelen die meer dan oem kosten.
Bespaar je die ellende om niet passende onderdelen passend te maken nieuw al.

Met autos moet je het weten wat je koopt. Ik zeg altijd experimenteren.
Er zijn veel B merken die A merken onderdelen leveren in andere verpakking voor minder.

Bijvoorbeeld: ik had een set remschijven besteld voor een Yaris uit 2011. Dit merk is Herth and Buss.

Ik maak doos open, zitten Jurid schijven in zonder Jurid erop. De inslagletters,verpakkingsafmeting zijn exact hetzelfde.

Hij rijdt eral 3 jaar rond 62000km intussen bij geen kromming erin.
 
Oud topic maar ik moest er ineens aan denken. Uiteraard kick ik met een schijtklus.

Transalp gekocht met het blok er los naast (wel compleet gemonteerd). Enfin met een boel gedraai er in gekregen...
Wil alles aansluiten, wil de carter ontluchting slang nergens op. WTF, zoeken, kijken... Ah de kleppendeksels omgedraaid, geen probleem, zetten we die toch over. Kunnen er echt net niet af gelift worden, maar dan ook net niet. Enfin carburateurs er af, nog neeeeeet niet. Zitten de waterpijpen in de weg. Die er af. Nog neeeeeet niet. 2 blokbouten en uit kantelen. Voorste kan er af, achterste nog steeds neeeeet niet.
Je moet dus goddomme het hele blok los maken en laten zakken en dan past het nog maar net. Voor het fijne werken moet dus het hele blok er uit. Wat een schijtklus....
 
Ja, van een hele goede kennis heeft toevallig ook rijschool woont beetje verder maar deze motor is lesmotor.
Heb motor al kan deze weekend eraan beginnen als ik luister met stethoscoop hoor ik 6 stuks al buiten marge.



Lesmotor :)



Je moet weten wat je koopt. Met motorfiets doe ik OEM of beter. Dit zijn vaak race onderdelen die meer dan oem kosten.
Bespaar je die ellende om niet passende onderdelen passend te maken nieuw al.

Met autos moet je het weten wat je koopt. Ik zeg altijd experimenteren.
Er zijn veel B merken die A merken onderdelen leveren in andere verpakking voor minder.

Bijvoorbeeld: ik had een set remschijven besteld voor een Yaris uit 2011. Dit merk is Herth and Buss.

Ik maak doos open, zitten Jurid schijven in zonder Jurid erop. De inslagletters,verpakkingsafmeting zijn exact hetzelfde.

Hij rijdt eral 3 jaar rond 62000km intussen bij geen kromming erin.
:t
 
Terug
Bovenaan Onderaan