de examinator of ik!

Prospect

MF'er
21 sep 2004
124
0
zeewolde
23ste september gezakt!!!
volgens de examinator nam ik de bocht te ruim naar rechts,
verder totaal geen opmerkingen over m`n rijden.....
okee kan gebeuren zijn wil is wet ja toch
MAAR een kennis van me reed een uur daarvoor af bij dezelfde kerel
en ook gezakt omdat hij de bocht te ruim nam?!
en de dag er voor (hoorde ik) was er nog 1 bij hem gezakt met hetzelfde
probleem.......
vraag: hebben ze geld tekort en laten ze gewoon een stel zakken????
heeft die man problemen thuis???
of reden we alle drie gewoon klote???

al met al ben ik elke zonnige dag pissig want ik had gewoon kunnen rijden. '(
 
Ik ken het gevoel! De eerste keer ben ik gezakt omdat ik met 100 invoegde op een lege (!!!!!) snelweg. Nee, dat had echt 120 moeten zijn. Ze hebben gewoon geld nodig bij het CBR en dit is gewoon veruit de eenvoudigste manier om dat binnen te halen.

Volgende keer gaat het vast beter!
 
Ik ken het gevoel! De eerste keer ben ik gezakt omdat ik met 100 invoegde op een lege (!!!!!) snelweg. Nee, dat had echt 120 moeten zijn. Ze hebben gewoon geld nodig bij het CBR en dit is gewoon veruit de eenvoudigste manier om dat binnen te halen.

Volgende keer gaat het vast beter!

Ja daar zak je voor idd.. Doorstroming van het verkeer, of er nou verkeer is of niet, they don't care..
 
zo hebben ze m'n vriendin ook laten zakken,

nam de bocht te wijd :?

was eenrichting verkeer, en binnenkant van die bocht was vuil (ben zelf gaan controleren) wat blijkt, je kunt helemaal geen bezwaar maken tegen hun uitspraak, al slaat het als een kip op dirk dan nog krijgen ze gewoon gelijk.

je zal zo'n ambtenaar sjagrijn krijgen die net z'n vrouw in bed vond met de hond,
die laat alles zakken wat ie tegenkomt,

erg onredelijk dit.
en kost nog vet veel geld ook zo'n mening.
 
verbazingwekkend dat het slagingspercentage per week wijzigt
de ene week 90%, de week daarop 10, en herhaal dat maar een paar weken achter
elkaar.

misschien toeval bij de rijschool waar ik zat, iemand anders dat ook opgemerkt?
 
Hahahahaha ken het,
tijdens mijn eerste motot examen gezakt op een foutje.
Commentaar van de examinator "Je kan heel leuk rijden, maarja het zat je vandaag niet mee"

maarja je kan niet alles hebben he
 
Zo had ik een voordeel toen ik moest afrijden voor m'n auto-rijbewijs (ik was al in bezit van m'n motorrijbewijs). We rijden het terrein van het CBR af en hij zegt iets, waarop ik reageer dat ik dat wist omdat ik al een motorrijbewijs had, hij vroeg 'ow, wat voor motor heb je?', ik: 'een Ducati', hij: 'wat leuk, ik rij ook liever motor dan auto'... tja, in the pocket dacht ik toen al! En ja, in 1 keer geslaagd :9
 
Zoals vaak is het altijd weer de schuld van de examinator....

Het kan ook zijn dat er echt van die ratten tussenzitten, maar heb ze echt nog niet meegemaakt. Voor auto en motor (motor zowel avb en verkeerdeelneming) hele relaxte examinators die eerlijk hun werk deden.
 
zeker alles in 1x gehaald?

Ik ken het gevoel (alleen dan met auto en motor, hoefde nog geen aparte examens voor motor te doen ;) )
 
zeker alles in 1x gehaald?

Ik ken het gevoel (alleen dan met auto en motor, hoefde nog geen aparte examens voor motor te doen ;) )

Toen ik afreed voor de auto 6 jaar terug vond ik de eerste examinator een klootzak omdat hij mij had laten zakken. De tweede vond ik aardig omdat ik was geslaagd.

Toen ik pas moest afrijden voor de motor was ik in 1 keer geslaagd. Aardige vent die examinator :) .

De waarheid zal wel ergens in het midden liggen. De een laat je onterecht zakken, de ander niet. Terwijl ik als ik om mij heen kijk (op de weg) ook wel eens denk dat sommige mensen hun rijbewijs hebben gekregen i.p.v. gehaald.
 
Had ook een rat de eerst keer voor motor. Damned, hij kon helemaal geen argumenten verzinnen en kreeg zelfs een kleur. :r
Tweede keer andere examinator, was super relaxed, wenste mij van te voren veilige km. en zei: No worries je hoeft niet te laten zien wat je kan, dat zie ik wel als je gewoon normaal rijdt. Dikke prima. Bij terugkomst ook geen geheimzinnig gelul over wel of niet geslaagd. Hij stapte uit de auto en knikte naar mij van het is prima.
Dus ze bestaan wel, maar volgens mij zijn er meer ratten dan normale lui daar. Daarbij, quota bestaan weldegelijk bij het cbr, net als bij de pennenlikkers.
 
Bij m'n auto rbw was ik al binnen voordat ik in de auto zat. Examinator (meest kloterige die je kan hebben bij het CBR Leiden) stond nog ff te praten met m'n instructeur. Toen ging ik maar in m'n eentje de verlichting kontroleren. Dat vond ie bijzonder grappig toen hij dat zag.
Resultaat, geen enkele aanmerking, dus geslaagt ;)
 
Ik zou dezelfde opmerking gaan krijgen van de examinator. Toen m'n collega daarop vermelde dat ik werk als rij-instucteur B, was de einduitslag toch positief. (Vreemde observatie, want ik had m'n bochten echt volgens het boekje gereden en was hierop zelfs gecomplimenteerd door eerdere examinator.)

Je kan wel degelijk de klachtenprocedure in bij het CBR regiokantoor (in casu collectief bv.). Slagingspercentages van afgelopen jaar wijzigen elk kwartaal.

Wat zegt ons de Rijprocedure A (Euro 15,-) over 'het volgen van bochten naar rechts':
Voor de bocht veilig links (in je rijstrook) gaan rijden;
Naar de binnenkant van de bocht insturen;
Op het midden (van je rijstrook) uitkomen.
(Een en ander afhankelijk van wegindeling, tegenliggers en goed zicht door de bocht.)

Over invoegsnelheid:
Nagenoeg gelijk aan die van verkeer op de doorgaande rijbaan zodat invoegmogelijkheid kan worden benut. Bij geen verkeer snelheid zo veel mogelijk afstemmen op wat gebruikelijk is op die weg (op zowel 100 als 120-snelwegen is de modus 111 km/u; bron BVOM/RWS).

Het lijkt soms wel of ze periodiek te intolerant naar 1 aspect kijken.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het zo flauw om altijd de examinator de schuld te geven. Die mannen beoordelen al jarenlang elke dag meerdere afrijders. Die zien echt wel of iemand wel of niet aardig kan motorrijden. Als jij goed rijdt, slaag je bij elke examinator.

Alleen als je een grensgeval bent (en dat moet je niet willen wezen, je moet gewoon goed zijn), dan zou je bij de ene examinator net wel en bij de andere net niet kunnen slagen.
 
als ik zie hoe sommige mensen op het examendag rijden, dan vraag ik me nog af waarom er zoveel slagen :X
 
Vrijwel niemand kan "goed" motorrijden op het moment hij zijn rijbewijs krijgt. Je voldoet alleen aan het aller aller uiterste minimum. Je leert alleen door te rijden, maar iemand buizen voor zijn examen heeft in veel gevallen weinig zin, omdat je toch moet mogen rijden om te leren rijden...

Nu ik ondertussen 4 maanden mij rijbewijs heb (en een jaar een voorlopig rijbewijs) besef ik hoe "slecht" je maar kan rijden wanneer je toch kan slagen voor een examen. Ik bedoel hier niet de manouvres op het terrein (want dat is toch allemaal maar fake) en ook niet het rijden in een drukke stad (want ik heb meer stilgestaan dan gereden in mijn 20 minuten durend examen) maar de algemene feeling met de motor...
 
Ik ken het gevoel! De eerste keer ben ik gezakt omdat ik met 100 invoegde op een lege (!!!!!) snelweg. Nee, dat had echt 120 moeten zijn. Ze hebben gewoon geld nodig bij het CBR en dit is gewoon veruit de eenvoudigste manier om dat binnen te halen.

Volgende keer gaat het vast beter!


leuke grap als je voor 25kw moet afrijden, duurt zon 20 minuten voordat een cb250 een keer op de 120 zit :X ...
ik voegde ook met 100 in anders was de vluchtstrook op.
Ik kreeg ook zon bochtenpraatje toen zei ik ja maar die nam ik voorzichtig want er lag toch wel degelijk grint in. (had ik al geen goede ervaring mee) waarop die zei daar rij je toch gewoon overheen |(
 
Toen ik examen moest doen, in de tijd dat koningin Emma nog regentes was, toen zei mijn instructeur: "die examinator dat is een kl**tz*k, een oud militair, laat bijna iedereen zakken.

Dus ik een begin praatje maken met die examinator, zeg ik:"Bent u soms militair geweest?"
Zegt hij:"Ja, hoe weet je dat."
Ik:"Nou dat dacht ik, u straalt die autoriteit uit."

Eigenlijk hoefde ik niet eens meer te rijden. :)
 
Toen ik examen moest doen, in de tijd dat koningin Emma nog regentes was, toen zei mijn instructeur: "die examinator dat is een kl**tz*k, een oud militair, laat bijna iedereen zakken.

Dus ik een begin praatje maken met die examinator, zeg ik:"Bent u soms militair geweest?"
Zegt hij:"Ja, hoe weet je dat."
Ik:"Nou dat dacht ik, u straalt die autoriteit uit."

Eigenlijk hoefde ik niet eens meer te rijden. :)
Ik zie het voor me... jij onmiddellijk in de houding springen :}
 
hadden jullie mazel.
ik had de zelfde examinator die heb laten staan om zijn racistische opmerkingen.
ben met de blik sleutels lopend teruggegaan.
een klacht in gediend en een nieuw examen gekregen.
tja toen moest ik met de motor.
ik had ook al een keer een verhouding met 1 van de 2 dochters gehad.
dus hij had een probleempje ,zei hij, ik vond van niet.
trala en geslaagd.in een keer
 
Terug
Bovenaan Onderaan