De Fazerrijders M/V hangplek deeltje 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, gisteren een "nieuwe" topkuip besteld. Mist wel een hoekje, maar hopen dat het niet te veel opvalt.

Ik hoop met de motor volgend weekend weer een blokje te kunnen rijden. Is al weer veel te lang geleden '(
 
dickr, da's ook mooi zuur. Hoe lang had je die Suzuki toen je erachter kwam?

Tja, wel zuur maar volledige eigen schuld dikke bult. Heb de GSR kleine 2 maanden gehad en er 650KM op gezet.

Nadat ik op de Fazer heb gereden was het direct duidelijk: GSR eruit, Fazer erin. Jammer van het geld, maar leven is te kort om je ergens aan te irriteren zeg ik altijd....
 
dat vind ik ook het nadeel van een naked. in de zomer op 80km weggetjes is het ok, maar als je de motor ook in de regen gebruikt op de snelweg wordt het al gauw minder. de kuip zorgt er toch voor dat je heel wat droger zit en ook comfortabeler.

Dure manier om er achter te komen, maar de GSR heeft geen gekuipte variant maar is toch een gave machine. snap je initiele aankoop, snap je overstap ook. welkom bij de club met de stemvorken...
 
Dank je! GSR is inderdaad een erg mooie fiets om te zien. 80KM weggetjes zijn perfect geschikt, maar op de snelweg hang je vanaf 120KM/h vang je gewoon teveel wind en is het niet prettig rijden. Zal overigens niet snel in de regen rijden, is voor mij puur recreatief.

Vind het blok van de Yamaha ook prettiger, minder trillingen en voor mijn gevoel ook sterker in het midden gebied. Kortom.... ben erg blij met de Fazer!
 
Tja, wel zuur maar volledige eigen schuld dikke bult. Heb de GSR kleine 2 maanden gehad en er 650KM op gezet.

Nadat ik op de Fazer heb gereden was het direct duidelijk: GSR eruit, Fazer erin. Jammer van het geld, maar leven is te kort om je ergens aan te irriteren zeg ik altijd....

Allereerst natuurlijk: Welkom :W


Grappig, ik denk er serieus over na om de Fazer weg te doen en een Naked te kopen :)

Maar twijfel een beetje of dat gezien de dagelijkse 100 km woon-werk wel zo'n goed plan is.
Tijdens proefritten viel het snelwegrijden me alleszins mee, maar dat was wel met mooi weer.
 
Ik zou dan even een naked voor bv een weekend huren, bij voorkeur dan met wat minder mooi weer. De eerste 200-300KM vielen mij ook mee tot dat je ineens wat langer op de snelweg rijd en er meer wind staat.

Dat is mij toen flink tegen gevallen. Maar blijft natuurlijk een persoonlijke keuze.
 
Daar dacht ik inderdaad ook al aan.
Ben al een beetje aan het rondkijken waar ze wat leuks te huur hebben (bij voorkeur rond de 1000cc of meer).
Maar desnoods een lichtere motor, blijft naked :)

Turbulentie van het kuipruitje word ik ook gestoord van na een tijdje. Hogere ruit werkt ook niet perfect, tenzij je een dikke toerbak o.i.d. neemt ( :r ).
 
Heb vroeger een CBR1000F gehad en die had onderin de ruit 2 luchtgaten zitten. Hierdoor was er geen turbolentie. Volgens mij heeft de nieuwe Fazer S2 dat nu ook.

Misschien moet je die eens proberen?
 
Die CBR1000F wordt niet meer gemaakt toch?

Had van de week een CBF1000 mee toen m'n Fazer een beurt kreeg.
Maar vond het een saaie fiets, het verstelbare ruitje hielp geen moer -O-

Fazer S2 is een leuke fiets, maar wil wat meer koppenl :)
 
Laatst bewerkt:
Naked rijden is ook heel leuk :)

Rijd af en toe een blokkie rond op de Hornet van mijn vriendin. Dit is ook een hele leuke motor vind ik, lekkere korte wielbasis, kun je flink mee sturen. De Hornet vind ik ook net wat feller dan de FZ6, die komt er zo laat in (pas rond de 8000 toeren). De Hornet daarentegen begint al bij zo'n 6000 toeren, en dan gaat hij ook snel van zijn plaats!

Maar toch heeft de Hornet niet het comfortabele wat mijn Fazer heeft, waardoor ik het lekker lang vol kan houden op de motor. Je zit echt vol in de wind, krijg je dan wel weer gespierde bovenarmen van boven de 200
 
Toen ik mijn GS voor erbij had gekocht moest ik ook weer even erg wennen, aan een naked fiets.

Voor het eerst er mee op de snelweg was even een 'o ja' moment :/
Maar ach, spaart weer een beetje boetes uit :')
 
Denk maar niet dat ik met die koffer en het kofferrek blijf rijden, het rek is er met 6 boutjes weer in een paar minuten af te halen.
Dus het rek zit er alleen op als ik een weekendje ofzo wegga of als ik met mijn vriendin achterop op vakantie ga.

Rest van de tijd ligt het rek in de schuur, dan zie je niet aan de motor dat er een rek op heeft gezeten.

Netjes gedaan hoor :}

Zo stukje bij beetje ga je steeds meer zelf aan je motor doen.

Wel praktisch hoor zo'n topkoffer, inderdaad ontsiert het de kont wel heel erg.
Ik heb hetzelfde bij mijn BMW, maar het is o zo praktisch.

Wel eens aan een FJR1300 gedacht :?
Met zoveel reisplannen is dat toch wel de motor om mee op stap te gaan.
Uit de Yamaha stal, ook nog een vierpitter en best sportief te rijden.

Of wordt het uiteindelijk toch een GS O-) ?
 
Woooeeehooeeee het is gelukt met de wheel striping. Kosten: 12,95. Resultaat: mooie gepimpte velgen :D Tnx voor de tips! Heb er ook een mooie tankpad op gekocht en al het onderhoud van mn motor gedaan, dus ik ben klaar om naar de Eifel te vertrekken binnenkort!

Mag deze foto in de OP in plaats van die er nu staat?

GroteFoto-ZCU3NK73.jpg
 
Laatst bewerkt:
Woooeeehooeeee het is gelukt met de wheel striping. Kosten: 12,95. Resultaat: mooie gepimpte velgen :D Tnx voor de tips! Heb er ook een mooie tankpad op gekocht en al het onderhoud van mn motor gedaan, dus ik ben klaar om naar de Eifel te vertrekken binnenkort!

Mag deze foto in de OP in plaats van die er nu staat?

[afbeelding]

Ziet er netjes uit. Heb je die van segmenten gekocht of die op een rol?
De volgende pimpactie worden de spiegels van het 2002 model *D
Enne hij staat in de OP
 
Woooeeehooeeee het is gelukt met de wheel striping. Kosten: 12,95. Resultaat: mooie gepimpte velgen :D Tnx voor de tips! Heb er ook een mooie tankpad op gekocht en al het onderhoud van mn motor gedaan, dus ik ben klaar om naar de Eifel te vertrekken binnenkort!

Mag deze foto in de OP in plaats van die er nu staat?

[afbeelding]

Khad je al gehyvet maar ziet er mooi uit, kom je mij helpen met mn rimstriping? :9
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan