De Fazerrijders M/V hangplek deeltje 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hmm kan ik auto wax gebruiken op een blanke lak laag?

Daar ben ik vandaag wel n beetje vanuit gegaan, zal toch wel aardig dezelfde lak zijn??

Kheb vandaag iig de voorkuip en tank gewassen, gekleid en in de quick-wax gezet, moet nog even goede perm wax scoren n keer *D

Vraagje, wat mag n kleur gelijkende (zilver/blauw) voorkuip kosten, tweede hands of nieuw, geen gebruikssporen gaarne, mijn voorkuip heeft n scheurtje, wat krasjes her en der en het kuipruitje is ook niet heel fraai meer, stoor me er n beetje aan :$
 
Over de lak: ik ga gewoon zo voorzichtig mogelijk doen, en dan zien we het vanzelf wel.
Echter, nu iets anders. Ik was toen straks bezig mijn motor lekker rustig in te rijden, en ik rij in de buurt van Vaals een berg met lekkere bochtjes op. Nu komen mij twee SM's tegemoet, en ik zie ze in mijn spiegel omkeren. Niet veel later zitten ze vlak achter me en ik laat ze langs, aangezien ik toch veel zachter ga dan hen. Zij scheuren me lekker voorbij, bedanken, en gaan flink schuin de bocht om. Bovenop de berg zie ik ze draaien, om de berg nog eens terug te rijden. Aangezien ik ook terug moet doe ik hetzelfde. Wederom rij ik niet te hard, lekker sturend omlaag. In een bocht zie ik opeens een vent in groen pak uit de struiken rennen en driftig beginnen te schrijven op een notitieblokje. Na een wtf-moment en een paar bochten later besluit ik om te draaien om te gaan kijken wat dat was. Nu rij ik rustig terug, en in diezelfde bocht zie ik verscholen in een zandpaadje een auto staan en die vent (met geweer, waarschijnlijk een jager dus) achter zijn auto staan. Zodra hij mij ziet komt ie weer naar de weg rennen, en begint weer te schrijven. Nu vraag ik me echt serieus af wat die vent aan het doen was, het lijkt me dat ie kentekens noteerde van "asociale" motorrijders. Echter, ik deed niks verkeerd, dus ik voel me nogal vreemd nu...

Edit: stel hij belt kentekens door naar de politie van "asociale" motorrijders heb je dus wel meteen een melding aan je broek plakken. :S
 
Laatst bewerkt:
Je had die man toch even kunnen vragen waarom hij van alles opschrijft als jij langs rijdt.

Ja, dat was ook mijn gedachte. Maar hij had een geweer omhangen, en als ik stil was gaan staan en hij kwam dichtbij en hij was in een slechte bui tegen motorrijders, dan voelde ik mij (en de motor) toch iets te kwetsbaar...

Edit: niet dat ie zal schieten ofzo met dat geweer, maar een uithaal en kras is snel gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Een motor is toch om te rijden? Waarom dan druk maken om het schoonmaken :]

Ik ben een hele slechte poetser, hooguit 3x per jaar :+
 
Laatst bewerkt:
Voor velen is een motor vertroetelen een deel van het plezier wat bij de hobby hoort.
Ik ben ook trots om op een mooi gepoetste motor te rijden.
 
Ja, dat was ook mijn gedachte. Maar hij had een geweer omhangen, en als ik stil was gaan staan en hij kwam dichtbij en hij was in een slechte bui tegen motorrijders, dan voelde ik mij (en de motor) toch iets te kwetsbaar...

Edit: niet dat ie zal schieten ofzo met dat geweer, maar een uithaal en kras is snel gemaakt.

Hmm, ik had denk ik zelf de politie gebeld! Lijkt me niet normaal om daar zo te staan, met geweer nog om.
 
Hallo Fazerrijders,

Sinds enkele weken heb ik me een blauwe Fazer 1000 van 2005 (laatste bouwjaar van 1ste generatie). Fijne motor!

Ik heb tweedehands een Sebring Twister Carbon gekocht (via dit forum overigens), komende van een 2001 model.

Toen ik die uitlaat wou installeren merkte ik dat de aansluiting van de linkpijp op de kathalyzator net ietsje te klein was :?. Ik weet dat er verschillende types zijn (RN06, en RN14). Een 2001 is een RN06, en een 2005 zou een RN14 zijn, maar op papier (Belgisch gelijkvormigheidsattest) staat type RN06 voor mijn motor.

Bij Sebring kan ik een afzonderlijke linkpijp bestellen (75 euro B|) maar ik wil uiteraard wel eerst zeker zijn dat ik de juiste bestel ;).

Tips? Zijn er hier uitlaatexperten?

Groeten,
Ben
 
ik had n mooie bos demper
vond m alleen n beetje te lang
full
 
Ik wil graag rode striping op de velgen van mijn Fazer (die utieraard dus ook rood met wit en zwart is). Mijn vraag is, waar vind ik de juiste kleur die bij mijn fazer past? Mijn fazer is uit 2000 en is dus echt flink rood! Ik wil graag net zulke velgen als DutchShogun op zijn fazer heeft. Die heeft dezelfde als ik (zie OP).
En dat zelf bestickeren.. is dat een lastig karwei?
 
Hallo Fazerrijders,

Sinds enkele weken heb ik me een blauwe Fazer 1000 van 2005 (laatste bouwjaar van 1ste generatie). Fijne motor!

Ik heb tweedehands een Sebring Twister Carbon gekocht (via dit forum overigens), komende van een 2001 model.

Toen ik die uitlaat wou installeren merkte ik dat de aansluiting van de linkpijp op de kathalyzator net ietsje te klein was :?. Ik weet dat er verschillende types zijn (RN06, en RN14). Een 2001 is een RN06, en een 2005 zou een RN14 zijn, maar op papier (Belgisch gelijkvormigheidsattest) staat type RN06 voor mijn motor.

Bij Sebring kan ik een afzonderlijke linkpijp bestellen (75 euro B|) maar ik wil uiteraard wel eerst zeker zijn dat ik de juiste bestel ;).

Tips? Zijn er hier uitlaatexperten?

Groeten,
Ben

Daar zit toch geen kat op? :?
 
Ik wil graag rode striping op de velgen van mijn Fazer (die utieraard dus ook rood met wit en zwart is). Mijn vraag is, waar vind ik de juiste kleur die bij mijn fazer past? Mijn fazer is uit 2000 en is dus echt flink rood! Ik wil graag net zulke velgen als DutchShogun op zijn fazer heeft. Die heeft dezelfde als ik (zie OP).
En dat zelf bestickeren.. is dat een lastig karwei?


De rode kleur die je in velglinten kan krijgen komt aardig overeen met de rode kleur die jij zoekt.
Plakken is een eitje aangezien je ze in segmenten erop moet plakken. ( 4 stuks per kant)

Je kan ook velglint op de rol kopen maar dat is meer werk.
 
De rode kleur die je in velglinten kan krijgen komt aardig overeen met de rode kleur die jij zoekt.
Plakken is een eitje aangezien je ze in segmenten erop moet plakken. ( 4 stuks per kant)

Je kan ook velglint op de rol kopen maar dat is meer werk.

Ok, dat klinkt prima! Heb je nog tips, waar ik deze velglinten kan kopen (in deze kleur en die zo gemakkelijk te plakken zijn). Heb anderen inderdaad gehoord over een rol, wat een hels karwei zou zijn..
 
@marloes87

www.motorsticker.nl

@FaToPi

Dat dacht ik ook,vandaar verkocht wetende dat de linkpijp gewoon zou passen.


Ok dan! Ik neem aan dat de kleur 'tomaat rood' moet zijn? En hoe breed zou die striping zijn op de fazer die ik als voorbeeld gaf? Ben echt een leek hoor!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan