De Fazerrijders (V/M) Hangplek - Deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heren,

Ik heb absoluut geen idee wat ik zou moeten kiezen:

MRA vario touring scherm of Puig Double bubble ... :(

Ik heb een MRA vario touring scherm echter op een FZ6 Fazer S2 en heb een lengte van 1.83. Ben er goed tevreden mee; rijwind is minder, maar belangrijker turbulentie is voor mij weg.
Wat mooier is is een kwestie van smaak.
 
Ik wil graag mijn buddy van m'n fazer 600 opnieuw laten bekleden. Nu ben ik lang Kommermotorparts in Garderen geweest omdat ik daar goede verhalen over had gehoord en gelezen. Nu geven ze een prijs op van €150,- voor het bijvullen/verstevigen van de vulling het opnieuw bekleden met anti slip sky-leer en een gekleurd biesje rond de hoeken/naden. Naar mijn idee lijkt me dit een mooie prijs voor zoiets. Maar ik vroeg me af of er iemand hier is die ook zoiets heeft laten doen en dan voor welke prijs:-)

Op het forum vind je ook HawkGT (z'n naam weet ik niet helemaal meer, misschien dat anderen dat weten), die heeft mijn Fazerzadel destijds opnieuw gevuld en bekleed.
Keurig werk en m.i. een stuk goedkoper, al is dat biesje wat meer werk. Misschien is dat iets?
 
Ik krijg na een uurtje ofzo ook last van mn achterwerk, maar ik had ooit ergens gelezen dat de standaard buddy's van de fazer te zacht zijn gevuld. Dus als ik deze opnieuw laat vullen zal ik er dan minder last van hebben?

Klopt. Ik dacht in eerste instantie ook dat het aan mijn zitvlees lag, maar het is ondanks vele lange ritten niet overgegaan. Het zachte zadel zorgt er voor dat je in één vaste houding komt te zitten, wat je ook doet.
De eerste twee uur ging het nog, maar daarna was het niet meer uit te houden. Soms moest ik na een half uur al weer een stop maken, dan verging ik van de pijn.
Ik heb het zadel wat steviger laten vullen en een nieuw dekje er overheen, kostte destijds iets van 60 Euro, daarna nooit meer last gehad.
 
Ik denk dat ik voor de Puig ga voorlopig, staat hij mij niet aan dan koop ik de MRA Vario ...
Ik plan namelijk een lang weekend Normandië, een lang weekend Ardennen en natuurlijk dde 1000 bochten. Dit zijn telkens langere ritjes dus ik wil beter windbescherming.
Vorig jaar bulderde de wind storend langs mijn hoofd toen wij terug kwamen van Mont Saint-Michel.
 
Mijn Fazer.
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan