De Fireblade niet zo geliefd op het Forum?

Mavtri

MF veteraan
24 sep 2002
4.513
221
Barneveld
Ik heb de indruk dat de Honda Fireblade door bezoekers van MF niet zo vaak wordt uigekozen dan als de Kawa, SOEFSOEKie en de R1. Zijn Bladerijders eigenlijk niet zo supersportief? Of komt het alleen doordat die anderen betere cijfers hebben!
Valt me op dat een artikel over een R1 of een soefsoekie hierveel beter wordt gezocht.
 
Wat dacht je van BMW, Guzzi en nog wat andere merken. ;)

[edit] Maakt toch niet uit wat een ander van een motor (merk) vind [/edit]
 
Of Bladerijders zijn zo gelukkig met hun fiets dat ze geen tijd overhouden voor het forum omdat ze aldoor aan het rijden zijn?
 
De nieuwe generatie Blades zijn zo gelikt dat ze waarschijnlijk geen adrenaline mee opwekken bij een groot deel van het MF volk.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij zijn ze constant bezig met reparaties ;)

:o

smiliebasket.gif
 
De nieuwe generatie Blades zijn zo gelikt dat ze waarschijnlijk geen adrenaline mee opwekken bij een groot deel van het MF volk.
ik denk dat daar wel een kern van waarheid in zit. de meeste mf'ers houden van gevaarlijke fietsen??
 
Ik vindt de blade maar een dun fietsje, zo dun en licht dat kan geen lekker gevoel zijn om op te rijden. Als je erop gaat zitten ben je bang dat ie in tween breekt! Geef mij maar een groot zwaar breed sportmodel (gsx :9 ).
 
Ik vindt de blade maar een dun fietsje, zo dun en licht dat kan geen lekker gevoel zijn om op te rijden. Als je erop gaat zitten ben je bang dat ie in tween breekt! Geef mij maar een groot zwaar breed sportmodel (gsx :9 ).


Tja, en dan hebben ze ook nog eens 150 cc meer nodig om een gixxer 750 bij te houden. :] :9
 
Fireblades zijn wel geliefd maar alleen bij echte mannen, en daar zij er
gewoon niet zoveel van. :+











en nu maar die reacties afwachten ;)
 
Toen ik nog geen motor had, wilde ik altijd zo'n vette blade. Tiger-uitvoering met carbon. Dat was helemaal het einde. Nu ik eindelijk zo ver ben (ik rij al een paar jaar nu), vind ik ze niet mooi meer. En die oude.... tja .... ziet er nog steeds mooi uit, maar je gaat natuurlijk nu voor de modernere techniek en dergelijke.

Vinden jullie de eerste blades ook mooier dan de nieuwe? (Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik de laatste nog niet in levende lijve gezien heb...)
 
Ik begin hem al een BEEEEEEEETJE mooier te vinden (moet zijn: minder afschuwelijk lelijk)

Oh ik heb het over de 2004 versie
 
Het is gewoon een walgelijk ding.
Meningen zijn verschillend gelukkig anders zou iedereen de blade laten staan en een R1 rijden. ;)

Nee geintje, maar joost mag weten waarom ze gekozen hebben voor zo'n speelgoed look.
 
Ik heb een Fireblade gehad ongeveer 7maanden en was hem meer dan zat.
Het is een echte allemansvriend ik zou bijna zeggen een vrouwenmotor maar dat is niet netjes.
Het remt niet stuurt niet en is niet vooruit te branden, m'n oude YZF was eigenlijk beter maar ja zo'n fout maak je niet zo gauw meer.
 
Ik heb een Fireblade gehad ongeveer 7maanden en was hem meer dan zat.
Het is een echte allemansvriend ik zou bijna zeggen een vrouwenmotor maar dat is niet netjes.
Het remt niet stuurt niet en is niet vooruit te branden, m'n oude YZF was eigenlijk beter maar ja zo'n fout maak je niet zo gauw meer.


wat heeft die motor niet wat jouw motor nu dan wel heeft?
 
ik heb niets te klagen. Mooie fiets (2002); rijdt lekker; en nooit problemen mee (Cobain zoekt ff een stukje ongelakt hout op).
Smaken verschillen. Misschien zijn de jongens die op blades rijden wat minder van die zeikers die je hier soms ziet, die niets liever doen dan andermans motor afzeiken.

Cobain
 
Ik heb een Fireblade gehad ongeveer 7maanden en was hem meer dan zat.
Het is een echte allemansvriend ik zou bijna zeggen een vrouwenmotor maar dat is niet netjes.
Het remt niet stuurt niet en is niet vooruit te branden, m'n oude YZF was eigenlijk beter maar ja zo'n fout maak je niet zo gauw meer.


Nu zal ik niet zo snel reageren op "welke fiets is beter" maar dit
vind ik een toch wel er vreemde reactie. Mijn vorige fiets was ook
een YZF en nu dus ook een Fireblade 2001. Maar het verschil tussen
die twee is dus echt wel enorm en enkel in het voordeel van de Blade.
Die laatste remt beter, stuurt beter en is ook nog een flink stukje
sneller. Daarbij is het een hele comfortable sportfiets.

Voorlopig ligt het bij dit soort fietsen nog altijd aan het ventje
dat erop zit, wie er het snelste rondgaat. En als ik dan niet op het
ciruit zit hoeft het voor mij niet allemaal zo extreem, dan zit ik
liever nog een klein beetje lekker ook.
 
Ik vindt de blade maar een dun fietsje, zo dun en licht dat kan geen lekker gevoel zijn om op te rijden. Als je erop gaat zitten ben je bang dat ie in tween breekt! Geef mij maar een groot zwaar breed sportmodel (gsx :9 ).

zijn dit dezelfde mensen die in de topics pk/kg verhouding altijd de hoogste verhouding willen hebben?? Of je hebt het natuurlijk over een wat oudere gsx :?

Kan ook zijn dat de blade kwa uiterlijk niet zo erg een eigen gezicht meer heeft en een beetje een mengelmoes word van yamaha, kawa en suzuki (en dus een beetje achter de feiten aanlopen qua looks...) Da's overigens bij de nieuwe fireblade een stuk minder ziet er veel meer eigenstijl uit :}
 
Gewaagt onderwerp....... Ieder zijn merk zullen we maar zeggen......
Er zijn mensen die zweren bij hun merk en type... De een ze GSX en de ander ze R1.

Maar om ff on-topic te blijven, ik denk dat er gewoon "weinig" te vinden is over de Fireblade. Dat is net zoiets als dat er weinig te vinden in over een Goldwing bijv. in het tour-forum. Terwijl er genoeg mensen zijn die op zoon ding rijden. (niet dat ik een Fireblade vergelijk met een Goldwing, maar het gaat er om dat er ook veel mensen zijn die er op rijden.)
Ik denk dat er genoeg mensen zijn hier op het Forum die op een Fireblade rijden. Anyhow, het was mij nog niet opgevallen dat de Blade ondergewaardeert wordt door MF gebruikers.
 
Ik heb na m'YZF een '97er Fireblade gehad
Het is geen slechte motor een Fireblade maar hij is te beschaafd geen "agressief"
rijgedrag hij is nergens subliem in.
M'n YZF en later een '98er GSX-R en m'n Mille hadden allemaal net ff meer karakter.
Ik vind het samengevat een karakterloze fiets en voor z'n 128pk lui.
Laten we het hier maar op houden anders word het zo'n eindeloze discussie
 
Terug
Bovenaan Onderaan