De Fireblade niet zo geliefd op het Forum?

Ik heb de indruk dat de Honda Fireblade door bezoekers van MF niet zo vaak wordt uigekozen dan als de Kawa, SOEFSOEKie en de R1. Zijn Bladerijders eigenlijk niet zo supersportief? Of komt het alleen doordat die anderen betere cijfers hebben!
Valt me op dat een artikel over een R1 of een soefsoekie hierveel beter wordt gezocht.

Hier een bericht dat eerder in de topic stond...Dit zegt genoeg over de Blade. (heb zelf een RR uit 93, die nog aadig met de nieuwere racers meekomt. HONDA :} dat zeg ik...

Blade tops world first group test


3 Feb 2004





MCN’s world’s first group test of three of the most exciting bikes of all time has a clear winner – Honda’s new CBR1000RR FireBlade has taken the crown as king of the latest litre-class superbikes.

That’s our initial verdict after performance testing on closed roads, riding the Kawasaki ZX-10R, Suzuki GSX-R1000 and Blade back-to-back on British roads and getting them all on the dyno.

Our test team place the Blade at the top for: " Having a truly sorted package that any rider of any skill can make use of. "

Our bhp shootout gave top spot to Kawasaki’s ZX-10R… and the bike with the biggest torque remains the GSX-R1000.

It is incredibly close at the top of this superbike tree. For example, the standing quarter acceleration times of the three bikes are all within .05 of a second of each other.

Read the full and exclusive story and check out all the figures, from standing quarter to top speed and braking times only in MCN out on Wednesday, February 4, 2004.




http://www.motorcyclenews.com/news/detail?sectionID=212131&documentID=191909







_______________
 
gefeliciteerd quintyxxx...welk model is het geworden..??

even on-topic...

denk dat de aandacht al beter wordt, al blijft ie nog steeds achter bij de anderen. zouden ze er achter komen dat de blade in het echt toch mooier en beter is dan mensen vooraf dachten..??? : -)
 
gefeliciteerd quintyxxx...welk model is het geworden..??

even on-topic...

denk dat de aandacht al beter wordt, al blijft ie nog steeds achter bij de anderen. zouden ze er achter komen dat de blade in het echt toch mooier en beter is dan mensen vooraf dachten..??? : -)

is zo, de eerste maal ik de blade zag vond ik hem ook niets, nu vind ik em al :9~
 
Ik vind de kleurstellingen van de Hondas nou niet bepaald mooi maar het model is prachtig.

Smaken verschillen gelukkig. Ik houd het bij Suzuki. Kom we gaan NU rijden het is mooi weer !! :]
 
het gaat niet om wat voor fiets je rijdt :(
en of die snel genoeg of power zat heeft :Z
het gaat altijd om de rijder wie er op zit :]
een stuurhoofd of een patser |(
 
als ik ooit opa ben wil ik nog best op een blade gevonden worden hoor..!!
dan ben ik de stoerste van het bejaardenhuis ; -)
 
Ik rij zelf een fireblade en nog maar pas nieuw hiero, heb overigens dat idee helemaal niet op dit forum dat we minder geliefd zouden zijn dus snap de post niet zo :?

Maar wil toch even wat kwijt: laat iedereen in zijn waarde, iedereen vind iets mooi/lelijk om wat voor redenen dan ook. Als we allemaal dezelfde dingen mooi/lelijk zouden vinden wat zou het dan saai zijn op deze aardkloot zeg B|
 
Hmmm,

Ik heb nu al een tijdje een fireblade 98' maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet de snelste motor vindt. Ik had meer verwacht van een 900cc.

Weelies maken, dat is nog een hele kunst op de blade. Die gaat zeker niet op het gas alleen omhoog. Daar baal ik wel van. Ik ga maar een groter tandwiel achter monteren, misschien snapt dat ding dan dat ie onhoog moet komen als ik gas geef.

Of misschien moet ik dat ding eens laten tunen, het kan toch niet zo zijn dat een 900cc racer zo tam is, er moet meer uit te halen zijn.

Gelukkig is mijn RD500 al een aardig eind op weg: Het RD500 Project!

Wat vinden jullie ervan?

GR Bas :]
 
Hmmm,

Ik heb nu al een tijdje een fireblade 98' maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet de snelste motor vindt. Ik had meer verwacht van een 900cc.

Weelies maken, dat is nog een hele kunst op de blade. Die gaat zeker niet op het gas alleen omhoog. Daar baal ik wel van. Ik ga maar een groter tandwiel achter monteren, misschien snapt dat ding dan dat ie onhoog moet komen als ik gas geef.

Of misschien moet ik dat ding eens laten tunen, het kan toch niet zo zijn dat een 900cc racer zo tam is, er moet meer uit te halen zijn.

Gelukkig is mijn RD500 al een aardig eind op weg: Het RD500 Project!

Wat vinden jullie ervan?

GR Bas :]


Zo, na 3 jaar weer een reaktie :+ _O-

Maarreh, ik heb zelf een '99 Blade gehad en die klom gewoon met z'n voorwiel omhoog hoor als ik hard op het gas ging :Y
was niet getuned
 
Hmmm,

Ik heb nu al een tijdje een fireblade 98' maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet de snelste motor vindt. Ik had meer verwacht van een 900cc.

Weelies maken, dat is nog een hele kunst op de blade. Die gaat zeker niet op het gas alleen omhoog. Daar baal ik wel van. Ik ga maar een groter tandwiel achter monteren, misschien snapt dat ding dan dat ie onhoog moet komen als ik gas geef.

Of misschien moet ik dat ding eens laten tunen, het kan toch niet zo zijn dat een 900cc racer zo tam is, er moet meer uit te halen zijn.

Gelukkig is mijn RD500 al een aardig eind op weg: Het RD500 Project!

Wat vinden jullie ervan?

GR Bas :]
Dan doe je toch echt iets fout |( Heb zelf ook zo'n fiets gehad, en die ging echt wel op het gas omhoog :Y Gewoon een kwestie van bij 6000rpm ineens volgas geven })
 
Hmmm,

Ik heb nu al een tijdje een fireblade 98' maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het niet de snelste motor vindt. Ik had meer verwacht van een 900cc.

Weelies maken, dat is nog een hele kunst op de blade. Die gaat zeker niet op het gas alleen omhoog. Daar baal ik wel van. Ik ga maar een groter tandwiel achter monteren, misschien snapt dat ding dan dat ie onhoog moet komen als ik gas geef.

Of misschien moet ik dat ding eens laten tunen, het kan toch niet zo zijn dat een 900cc racer zo tam is, er moet meer uit te halen zijn.

Gelukkig is mijn RD500 al een aardig eind op weg: Het RD500 Project!

Wat vinden jullie ervan?

GR Bas :]

Doe je idd iets niet goed!! De mijne ('98 Blade) kwam met gemak van het gas omhoog in zijn twee. Dusssss, zou nog maar flink aan het gas gaan hangen! :Y Desnoods even het gas dicht (inveren) en dan in één keer vol open; wedden dat je hem overeind trekt! :Y

Heb hem nog wel uitgerust met dyno stage III en seatpipes en dat deed het ding wel goed!! Ding gaf daarna veel meer het gevoel van een snelle motor. Enfin, voor een wheelie hoef je het iig niet te doen.
 
Laatst bewerkt:
Heb al 2 Hondas gehad. Alleen vind ik dat Honda soms te braaf blijft in zijn modellen.
Slechts met de 600RR zijn ze andere weg ingeslagen.

Ondanks feit dat K5 heb nu en R6 gehad in verleden blijft Honda toch beetje mijn merk.

Hoop dat Honda nog eens een echt speciaal ding uitbrengt.
Of dat ze de blade aan dezelfde kuur onderwerpen als de 600RR. Zeker de knapste 600 die er op dit moment is naar mijn mening ...
 
Ik ben nog steeds tevreden met mijn CBR900RR uit 1997. Het is mijn eerste motor, en kan er redelijk mee uit de voeten. En ja, het voorwiel komt gewoon los, echt vreemd dat anderen dat niet lukt.

Mijn neef is inmiddels overgestapt van een 95'er Tiger naar een een 2005 Repsol CBR1000RR. Wat een machine, ik ga daar snel eens een stukje mee sturen, eens voelen wat de verschillen zijn.
 
Denk dat het topic wel wat achterhaald is intussen, getuige deeltje 22 alweer van het 1000RR topic :P :9
 
shiiiiiiiiiiiiit wat een oud topic zeg !!
stomme blades ook ,die oude bakken krijg je alleen maar op het achterwiel als je de kofferruimte volgooid met beton ! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan