De 'fun' is eraf...

Het is een feit dat die Superduke niet echt een goede keuze was. Te veel motorfiets en te veel tierlantijntjes om gewoon eens 'een toertje' te doen.
Die RE 650 van in het begin was 'eenvoudig' maar de zithouding beviel me niet.

Nu, in België moet de motor nu ook gekeurd worden alvorens hem te verkopen, net zoals bij een auto. En ik zie het niet zitten om die particulier te verkopen, door een onbekende te laten testrijden, enz.
Ik ga dus naar mijn dealer gaan (KTM, Kawasaki, Ducati) en vragen of hij hem zo overneemt zonder dat ik een nieuwe koop. Ziet hij dat niet zitten dan ga ik de GT misschien inruilen voor een Kawasaki Vulcan S 650, een gewoon lichte cruiser, eenvoudig, heel comfortabel met de ergo fit blijkbaar, gewoon zoals jullie zeggen, casual motorjeans, casual motorjas, leren handschoentjes, eenvoudige jethelm. Wellicht zal dat me beter liggen.
Of als hij het wel ziet zitten, laat ik de GT gewoon over en kijk ik later misschien nog wel eens voor een motor...
 
Een maat van mij heeft vorig jaar weer een motor gekocht. Hij woont in een appartement, waar de motor ook nergens echt lekker kan staan. Die staat nu dus 5 minuten fietsen bij 'm vandaan in een opslagbox. Gister nog met 'm gereden en toen begon hij er ook over en zei eigenlijk precies hetzelfde als jij: het is een opgaaf geworden om motor te kunnen rijden. Dat haalt het plezier voor hem er een beetje vanaf. Je deur uitlopen en direct op je motor stappen is echt het beste. Wanneer je terugkomt van een rit, kan je direct met een koud biertje op de bank ploffen.
Moraal van het verhaal: ik denk niet dat het voor jou het type motor is, maar het feit dat je het motorrijden moet 'plannen' ervoor zorgt dat je er geen plezier uit haalt en net zo makkelijk deze laat staan om die reden. Een ander model of type zal daar waarschijnlijk weinig aan veranderen, maar de situatie dus wel. Ik begrijp ook dat niet iedereen daartoe in staat is om dat te kunnen veranderen, maar wellicht dus wel iets om over na te denken.
 
2 jaar op de motor, Duke 1290... Tsja. Eerlijk is eerlijk: met zo weinig rijervaring kan je bijna net overeind blijven en koopt een machine die harder knalt dan een DTM race wagen. En dan maar klagen dat de lol eraf is... Als je serieus bent met je hobby, dan dient je bij het begin te beginnen, en dat is een 500 cc motortje kopen. Die volgas leren rijden (en niet alleen op lange rechte stukken ook) en in alle omstandigheden de baas te zijn, op het circuit, droog, nat, parkeerterrein met het stuur tot de begrenzer, maar ook onverhard. Dan pas kan je in mijn ogen naar iets anders overschakelen. Maar dat ga jij niet doen, want dat is slecht voor je ego en dat vereist veel werk en oefenen, en soms belachelijk eruit zien. Verkopen dan maar, het was al vooraf voor niets.
 
2 jaar op de motor, Duke 1290... Tsja. Eerlijk is eerlijk: met zo weinig rijervaring kan je bijna net overeind blijven en koopt een machine die harder knalt dan een DTM race wagen. En dan maar klagen dat de lol eraf is... Als je serieus bent met je hobby, dan dient je bij het begin te beginnen, en dat is een 500 cc motortje kopen. Die volgas leren rijden (en niet alleen op lange rechte stukken ook) en in alle omstandigheden de baas te zijn, op het circuit, droog, nat, parkeerterrein met het stuur tot de begrenzer, maar ook onverhard. Dan pas kan je in mijn ogen naar iets anders overschakelen. Maar dat ga jij niet doen, want dat is slecht voor je ego en dat vereist veel werk en oefenen, en soms belachelijk eruit zien. Verkopen dan maar, het was al vooraf voor niets.
wat een partij onzin zeg
 
2 jaar op de motor, Duke 1290... Tsja. Eerlijk is eerlijk: met zo weinig rijervaring kan je bijna net overeind blijven en koopt een machine die harder knalt dan een DTM race wagen. En dan maar klagen dat de lol eraf is... Als je serieus bent met je hobby, dan dient je bij het begin te beginnen, en dat is een 500 cc motortje kopen. Die volgas leren rijden (en niet alleen op lange rechte stukken ook) en in alle omstandigheden de baas te zijn, op het circuit, droog, nat, parkeerterrein met het stuur tot de begrenzer, maar ook onverhard. Dan pas kan je in mijn ogen naar iets anders overschakelen. Maar dat ga jij niet doen, want dat is slecht voor je ego en dat vereist veel werk en oefenen, en soms belachelijk eruit zien. Verkopen dan maar, het was al vooraf voor niets.
Ik ben begonnen op een 2 cilinder van 1000 cc.
Een kleine zaak waar we gingen kijken adviseerde om gelijk wat zwaarders te nemen, anders ben je binnen een jaar weer terug staan omdat het te licht is. Het zit in je rechterhand, je hoeft niet altijd vol gas te rijden.
 
Mja, die passie heb ik duidelijk niet. Vroeger ook een brommer gehad toen ik 16 was, een 50cc Yamaha DT voor wie dit nog kent. Leuk ding, opgevoerd, kon er 85 mee, mocht niet, maar ik was jong en ja, dan wil je wel wat...

Nu ben ik er 52 en, hoewel het rijden met een motor op zich wel leuk is, beleef ik er minder plezier aan dan aan auto's. Ik ben dus veel meer autoliefhebber dan motorliefhebber. En daar heb ik wél die passie. Maar ik denk dat ik vooral nieuwsgierig was naar motoren en dat ik er gewoon één moest hebben. Het weinige plezier dat ik er aan heb, weegt niet op tegen het gedoe om mij telkens weer om te kleden en na te denken over waar ik nu weer eens naartoe wil rijden. En zoals gezegd, ik rijd regelmatig wel met de motor maar dan alleen omdat lang stilstaan gewoon niet goed is voor de motor en de batterij.
En de tijd ontbreekt gewoon. Te veel hobby's, neem ik aan. Te veel hooi op m'n vork soms en dan moet je keuzes gaan maken.

Ik wil niet klinken alsof ik nu afkerend naar motorrijden kijk, absoluut niet, hoor. Maar ik verkoop hem beter dan dat hij staat te verkommeren mijn ouders' garage...
Doe gewoon lekker wat je hart je ingeeft.
Als het jou meer energie kost dan dat het oplevert, so be it.
Als de motor maar staat te verstoffen dan heb je er ook niets aan.
Lekker in de auto met open dakje en airco in de korte broek rondcrossen als je daar zin in hebt.

Ik ben ongeveer even oud en heb ook een crossbrommer gehad toen in 16 was, ik ben echter bij 18 meteen doorgegaan met de motor en eigenlijk altijd blijven rijden. Als het er in zit, zit het er in, als dat niet zo is, is dat ook prima.

Succes met de verkoop.
 
Het is een feit dat die Superduke niet echt een goede keuze was. Te veel motorfiets en te veel tierlantijntjes om gewoon eens 'een toertje' te doen.
Die RE 650 van in het begin was 'eenvoudig' maar de zithouding beviel me niet.

Nu, in België moet de motor nu ook gekeurd worden alvorens hem te verkopen, net zoals bij een auto. En ik zie het niet zitten om die particulier te verkopen, door een onbekende te laten testrijden, enz.
Ik ga dus naar mijn dealer gaan (KTM, Kawasaki, Ducati) en vragen of hij hem zo overneemt zonder dat ik een nieuwe koop. Ziet hij dat niet zitten dan ga ik de GT misschien inruilen voor een Kawasaki Vulcan S 650, een gewoon lichte cruiser, eenvoudig, heel comfortabel met de ergo fit blijkbaar, gewoon zoals jullie zeggen, casual motorjeans, casual motorjas, leren handschoentjes, eenvoudige jethelm. Wellicht zal dat me beter liggen.
Of als hij het wel ziet zitten, laat ik de GT gewoon over en kijk ik later misschien nog wel eens voor een motor...
bestaat er in België niet iets zoals Motor verkopen? Veilig en vertrouwd online wat hier in NL bestaat?

Edit: Ik zie dat ze ook een .be site hebben. Probeer het daar eens, hoef je ook niets terug te kopen.
 
bestaat er in België niet iets zoals Motor verkopen? Veilig en vertrouwd online wat hier in NL bestaat?

Edit: Ik zie dat ze ook een .be site hebben. Probeer het daar eens, hoef je ook niets terug te kopen.
Dan weet je tenminste dat je weinig terug beurt
 
Mja, die site in de stijl van 'ikwilvanmijnautoaf' en 'ikwilvanmijnmotoraf' zijn niet echt betrouwbaar denk ik. Ze geven je online een prijs en dan komen er een paar louche types ter plaatse kijken die er dan nog een heel stuk van de prijs willen afdoen.
Liever bij de dealer verkopen dan. Ga ik ook minder voor krijgen dan dat ik hem privé verkoop maar dan is het tenminste allemaal in orde en ben ik zelf ook gerustgesteld dat ik effectief mijn geld ga krijgen. Ik ken die mens, hij is betrouwbaar en dan doe ik hem liever een plezier.

2 jaar op de motor, Duke 1290... Tsja. Eerlijk is eerlijk: met zo weinig rijervaring kan je bijna net overeind blijven en koopt een machine die harder knalt dan een DTM race wagen. En dan maar klagen dat de lol eraf is... Als je serieus bent met je hobby, dan dient je bij het begin te beginnen, en dat is een 500 cc motortje kopen. Die volgas leren rijden (en niet alleen op lange rechte stukken ook) en in alle omstandigheden de baas te zijn, op het circuit, droog, nat, parkeerterrein met het stuur tot de begrenzer, maar ook onverhard. Dan pas kan je in mijn ogen naar iets anders overschakelen. Maar dat ga jij niet doen, want dat is slecht voor je ego en dat vereist veel werk en oefenen, en soms belachelijk eruit zien. Verkopen dan maar, het was al vooraf voor niets.
Zo overtuigd van je eigen skills dan op de motor ?
Zoals gezegd door een ander forumlid, je rijdt niet overal vol gas. Doe ik nooit, trouwens. Ik heb die GT niet voor het vermogen gekocht, maar voor het koppel. Het is leuk dat je bij normale en toegelaten snelheden altijd de toerentallen laag kan houden en juist nooit vol gas hoeft te rijden. Dit gezegd zijnde, die 175pk is wellicht overkill voor wat ik ermee wou doen...

Ik zie er genoeg voorbij 'vol gas' voorbij razen, de 'hooligans'. Ik zeg niet dat jij zo bent, begrijp met zeker niet verkeerd, maar mensen die constant 'vol gas' rijden met de gedachte van 'kijk eens naar mijn dikke motor en wat ik ermee kan' zijn net die motorrijders die het verpesten voor de rest en de 'motards' in een slecht daglicht stellen.

Back on topic : dat mijn motor niet bij mij thuis gestald staat, heeft er zeker mee te maken en dan zal veranderen van stalen ros geen verbetering brengen. Mijn 'goesting' is niet helemaal weg, maar ik moet het misschien anders aanpakken en ervoor zorgen dat een motorritje spontaner kan gebeuren.
Ik ga wellicht 'het lot' laten beslissen. Als de dealer de motor gewoon zo wil overnemen zonder een nieuwe aankoop, dan gebeurt het zo. Ziet hij dat niet zitten dan neem ik wel een kijkje in de winkel en ga ik voor iets dat meer bij mij past als 'incompetente' motorrijder :+
 
Laatst bewerkt:
Mja, die site in de stijl van 'ikwilvanmijnautoaf' en 'ikwilvanmijnmotoraf' zijn niet echt betrouwbaar denk ik. Ze geven je online een prijs en dan komen er een paar louche types ter plaatse kijken die er dan nog een heel stuk van de prijs willen afdoen.
Liever bij de dealer verkopen dan. Ga ik ook minder voor krijgen dan dat ik hem privé verkoop maar dan is het tenminste allemaal in orde en ben ik zelf ook gerustgesteld dat ik effectief mijn geld ga krijgen. Ik ken die mens, hij is betrouwbaar en dan doe ik hem liever een plezier.

<knip>
Dat is ook hun verdienmodel.
Een zo groot mogelijk verschil tussen de inkoopprijs en de verkoopprijs onderhandelen.

De site is slechts een intermediair waar de dealers en handelaren een bod kunnen doen op het aanbod.
Als ze naast je staan, gokken ze er op dat als ze met cash zwaaien, dat je wel overstag gaat voor een lager bod.
 
Heb je wel doelen dan, als je gaat rijden? Ik moet wel een doel hebben om ergens heen te gaan. Doelloos rondrijden is heel af en toe leuk, maar elke keer doelloos ben ik ook wel klaar mee. Zonder mijn website en dus over motoren schrijven, zou ik een stuk minder rijden. Nadeel hier weer is dat ik op mijn eigen spul ook te weinig kilometers zet, die gaan weer op de demo's.
 
Heb je wel doelen dan, als je gaat rijden? Ik moet wel een doel hebben om ergens heen te gaan. Doelloos rondrijden is heel af en toe leuk, maar elke keer doelloos ben ik ook wel klaar mee. Zonder mijn website en dus over motoren schrijven, zou ik een stuk minder rijden. Nadeel hier weer is dat ik op mijn eigen spul ook te weinig kilometers zet, die gaan weer op de demo's.
Ik rijd altijd doelloos met de motor. Niet helemaal natuurlijk, want mijn doel is lekker rijden, al 41 jaar lang.
 
Neem een tamme, die comfortabel is. Die pak je omdat het handig is (en leuk). Nut + fun = lol.
Andere optie is een tourbuffel: FJR, RT, NT, …
 
Ik rijd altijd doelloos met de motor. Niet helemaal natuurlijk, want mijn doel is lekker rijden, al 41 jaar lang.

Dat ben ik echt zat. Misschien moet ik eens verhuizen. :+
Maar, volgende week ga ik wel naar Gran Canaria. In feite doelloos rondrijden. Nou ja, ik wil bepaalde wegen rijden (bijv. de GC-200, een van de gevaarlijkste wegen van Spanje, naar het schijnt) en bepaalde vergezichten zien (of nog weer eens zien, want ben vorig jaar ook geweest). Hier in de buurt ben ik het in elk geval zat om doelloos te rijden, dus dan moet ik het een stuk verderop zoeken, maar Nederland an sich is weinig aan als je het buitenland hebt gezien.
 
Mja, die site in de stijl van 'ikwilvanmijnautoaf' en 'ikwilvanmijnmotoraf' zijn niet echt betrouwbaar denk ik. Ze geven je online een prijs en dan komen er een paar louche types ter plaatse kijken die er dan nog een heel stuk van de prijs willen afdoen.
De site is slechts een intermediair waar de dealers en handelaren een bod kunnen doen op het aanbod.
Als ze naast je staan, gokken ze er op dat als ze met cash zwaaien, dat je wel overstag gaat voor een lager bod.
ervaring met deze partij? (stiekem vermoed ik van niet).
heb destijds mn fazer (en later via hun brommer tak ook mn tomos brommert) via hen verkocht.
en de prijs die ik op de site aangeboden kreeg, heb ik ook zonder dat ze ook maar iets zeiden om af te dingen gekregen.
sterker nog: het aanbod was vrijblijvend; als ik t te laag vond, mocht ik de verkoop afblazen.

Dat is ook hun verdienmodel.
Een zo groot mogelijk verschil tussen de inkoopprijs en de verkoopprijs onderhandelen.
helemaal waar, en de bieders zullen altijd beginnen met een zo laag mogelijk bod.
maar het zijn de bieders die weten wat je te koop hebt die uiteindelijk ook t hoogste bod doen.
daar komt enerzijds voor jou het risico op een laag bod bij, maar anderzijds voor hen het risico dat de motor minder mooi is als dat ze van de foto's gezien hebben.
als jij foto's plaatst van je ex-pekelfiets, toen ie nog fonkelnieuw was, kan ik me voorstellen dat ze gaan morren als ze m komen ophalen.
plaats je foto's die zoveel mogelijk overeenkomen met de werkelijke staat van de motor, krijg je (naar mijn ervaring) ook een redelijker bod.

natuurlijk zitten er altijd wel etters tussen die je een habbekrats willen geven, maar dat kun je dan via dezelfde website gewoon afwijzen.
ik had geen zin om het risico te lopen dat een potentiële koper er tijdens de testrit met mijn motor vandoor zou gaan, met alle sores van dien.
daar had ik a.g.v. de sores die de oorzaak was dat de motor weg moest geen tijd/energie voor.

just my 2 cents
 
Heb ook wel een tijdje gehad dat ik motorrijden even zat was (ook door inname rijbewijs), toen een tijdje alleen een Mazda MX-5 in bezit gehad ,maar na minder als een jaar wel weer een motor gekocht. Een cabrio geeft absoluut niet hetzelfde gevoel als een motor dat doet.

Heb wel aardig wat verschillende motoren in bezit gehad (en ook daadwerkelijk op gereden), nu bezig met mijn 15de geloof ik in krap aan 11 jaar tijd. Nu een nieuwe Ténéré in bezit, een alleskunner waarmee je ook daadwerkelijk offroad mee kan. Dus i.p.v. altijd maar op het asfalt te blijven kun je onderweg ook de zandpaadjes opzoeken. Maakt het motorrijden voor mij in Nederland een stuk leuker.

Mijn CB500 heb ik nu 3 jaar, gekocht om ook vooral in de buurt mee te knallen. Sportbandjes, verbeterde vering etc. Maar die begint nu na 3 jaar wel op zijn eind te lopen qua fun. Zit eraan te denken die te vervangen voor een MSX125, of misschien iets oud en 2 takt. In ieder geval iets brommer achtig om een nieuwe dimensie aan het motorrijden te geven, en wat makkelijker te pakken is. Niet iedereen zal het er mee eens zijn maar op bijvoorbeeld een MSX125 doe ik niet steeds een volledig motorpak aan.
 
Ik ben begonnen op een 2 cilinder van 1000 cc.
Een kleine zaak waar we gingen kijken adviseerde om gelijk wat zwaarders te nemen, anders ben je binnen een jaar weer terug staan omdat het te licht is. Het zit in je rechterhand, je hoeft niet altijd vol gas te rijden.
Men zegt dat het veel leuker is om een trage motor snel te rijden dan een snelle motor traag te rijden. En ik zweer erbij. Zelf heb ik een Suzuki V-Strom 650XT, waarop ik regelmatig met een passier rijd, ook op grote afstanden en ook onverhard, en nooit gevoel gehad, dat ik een zwaardere motor nodig heb. Dus nee, over een jaartje kom ik niet terug voor een snellere motor. Het zit in je rechterhand inderdaad, dus waarom zou je een motor kopen waarvoor je bang bent en die je tot zijn capaciteit niet kunt gebruiken?
 
Men zegt dat het veel leuker is om een trage motor snel te rijden dan een snelle motor traag te rijden. En ik zweer erbij. Zelf heb ik een Suzuki V-Strom 650XT, waarop ik regelmatig met een passier rijd, ook op grote afstanden en ook onverhard, en nooit gevoel gehad, dat ik een zwaardere motor nodig heb. Dus nee, over een jaartje kom ik niet terug voor een snellere motor. Het zit in je rechterhand inderdaad, dus waarom zou je een motor kopen waarvoor je bang bent en die je tot zijn capaciteit niet kunt gebruiken?
Men zegt dat.
Dat boeit me echt niet, het gaat erom hoe mijn beleving is.
Ieder zijn meug, zou raar zijn als je zegt dat je huidige motor een klote ding is.
Of je moet op een 3 wieler rijden, dan begrijp ik dat.
 
Moraal van het verhaal: ik denk niet dat het voor jou het type motor is, maar het feit dat je het motorrijden moet 'plannen' ervoor zorgt dat je er geen plezier uit haalt en net zo makkelijk deze laat staan om die reden.
Eens, ik had in het verleden ook een 'obstakel' met het uit de garage rijden (een fors hoogteverschil) en kon niet in de garage keren. Dus moest altijd of er lastig in of lastig eruit rijden. Vervolgens was door dit gedoe dat ik vaak dacht van 'laat maar'. Dan ga je niet een kort ritje maken.

Huren komt toch niets van.
Dat klopt in de praktijk vaak ook. Ook dan moet je datum 'plannen' beschikbaarheid checken en de motor ophalen.

Ergo: zou zorgen dat je iets koopt wat je vlak bij huis kan zetten, zonodig op de openbare weg. Of toch af en toe een tripje weg plannen met de motor, lekker hotelletje pakken etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan