De garage van Clank

Meet eens met een voelermaat wat je er tussen krijgt als die goed remt, dus druk erop.
Ga dan een stukje rijden en bedien de voorrem niet maar gebruik alleen de achterrem, Meet dan weer eens of de blokken nog aan liggen of dat er significante speling tussenzit..
 
In je garage blokken tegen de schijf zetten, rem los, afstand blok-schijf meten met voelermaten tussen schijven en blokken.

Stukje rijden. Stilzetten met de achterrem, nog een keer afstand blok-schijf meten. Dan weet je of de blokken verder van de schijf staan na het rijden dan ervoor.

Dan oorzaken zoeken.

Edit: wat hierboven staat dus
 
Luitjes, ik loop een beetje vast op de voorrem (en de motor niet jammergenoeg).

Ik krijg hem prima op druk in de garage. Spul loopt dan ook gewoon vrij als ik alles los laat. Ik kan hem dan zoveel ik wil in de garage rond duwen. Ik kan hem ook langer laten staan en dan werkt alles zoals je zou verwachten.
Echter als ik dan ga rijden heb ik al voor ik de wijk uit ben bijna geen remdruk meer.

Zitten nieuwe seals in
Remklauwen zijn binnen helemaal spik en span
Bij stilstand komt alles gewoon netjes terug
Remleidingen zijn nieuw

Iemand een idee hoe het zou kunnen komen?

1 van de wiellagers defect? Waardoor het wiel scheefgedrukt wordt onder belasting?
 
Wiellagers zijn nog goed, zit geen speling op.
Afstand remschijf = klauw gemeten, dat gaat ook goed.

Wat ik me nog bedacht: zou het kunnen zijn dat dit geklooi komt door de hoofdremcilinder? Daar heb ik niks aan gedaan. Het ding lekt niet, maar het is het enige wat niet nieuw is en volgens het werkplaatshandboek is het mogelijk dat het hier door komt ("If the master cylinder is leaking fluid or the brake lever does not produce a firm feel when the brake is applied, and bleeding the brakes does not help, and the hydraulic hoses are iall in good condition, then master cylinder overhaul is recommended.").

Die proberen?
 
Ja dat zou ik zeker doen, is vaak een ondergeschoven kindje bij onderhoud, en is niet veel werk om te reviseren.
 
Setje van @Deeffox gisteren binnen, hoofdremcilinder nieuwe seals in enzo, ontluchten, nachtje laten staan en nog steeds hetzelfde probleem. Nog eens gaan zitten om goed naar de remklauwen te kijken..
1659860067992.png

Ondergetekende mag nooit meer remblokken even gauw installeren. Ik weet nog niet precies hoe ik dit verknalt heb, maar ik denk dat ik het probleem heb gevonden :+

Overigens werkt de rem zonder zit plaatje er nu in zoals verwacht; maar ik ga toch even een nieuwe halen.
 
Clank vertelde laatst dat hij toch wel van plan was het wat rustiger aan te doen met projectjes.

Kijkt allen naar wat ik nu weer gekocht heb:
WhatsApp Image 2022-08-08 at 11.00.23 AM.jpeg


M'n eerste Honda!

WhatsApp Image 2022-08-08 at 3.19.27 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-08-08 at 3.19.27 PM (1).jpeg


WhatsApp Image 2022-08-08 at 3.19.26 PM (2).jpeg


Ding is relatief gezien pas net neergezet. Staat nu zo'n 5 jaar stil. Vorige eigenaar wilde er toch wel mee gaan rijden, dus had al wel een nieuwe accu gekocht, maar het zuur er nog niet eens in gedaan.

Vriend van mij komt vanavond even helpen met het ding van de aanhanger afhalen, want meestal doe ik dat zelf, maar dat durf ik nu toch niet helemaal.
 
Wat een gevaarte, ziet er op het oog wel netjes uit
Hij is schappelijk, maar (nog) niet extreem netjes. Moet vooral eens gepoetst worden. Maar zag dat bij de striping op de tank en de koffers de blanke lak heel lokaal los laat, het zadel moet gefixt worden en de chrome delen rond de speakers zijn aan het roesten. Oh en de randjes van de kuip vooraan mag weer wel eens nieuwe lak tegenaan.

Nieuwe accu staat in elk geval aan de lader. Eens kijken vanavond wat het allemaal nog wel doet.

Overigens las ik net dat deze dingen 356kg rijklaar wegen _O- Ik heb motoren gereden van de helft.
 
Maar als je er alle onnodige onderdelen afhaalt dan weegt ie ook de helft. Is best een leuke caféracer achtig iets van te maken…._O-
 
Clank vertelde laatst dat hij toch wel van plan was het wat rustiger aan te doen met projectjes.

Kijkt allen naar wat ik nu weer gekocht heb:
Bekijk bijlage 1791280

M'n eerste Honda!

Bekijk bijlage 1791281
Bekijk bijlage 1791282

Bekijk bijlage 1791283

Ding is relatief gezien pas net neergezet. Staat nu zo'n 5 jaar stil. Vorige eigenaar wilde er toch wel mee gaan rijden, dus had al wel een nieuwe accu gekocht, maar het zuur er nog niet eens in gedaan.

Vriend van mij komt vanavond even helpen met het ding van de aanhanger afhalen, want meestal doe ik dat zelf, maar dat durf ik nu toch niet helemaal.
Gaaf ding! :} Ben heel benieuwd naar het eindresultaat straks:Y
 
Maar als je er alle onnodige onderdelen afhaalt dan weegt ie ook de helft. Is best een leuke caféracer achtig iets van te maken…._O-
Dan ken je mij nog niet. Café racers zijn hier verboden.
En een radio is wel nodig, voor je tunes bij het stoplicht.
Net als een topkoffer waar 2 helmen in kunnen. Is ook nodig.

Ik denk ongeveer 35 jaar oud. ziet er niet verkeerd uit.
Uit 1984, 38 jaar oud dus. Je zat er niet ver vanaf.

Overigens is deze niet de oudste in de garage. De BMW is een paar maandjes ouder.

Gaaf ding! :} Ben heel benieuwd naar het eindresultaat straks:Y
Ik ook. Ben ook vooral heel benieuwd naar hoe het rijdt.
 
Maar als je er alle onnodige onderdelen afhaalt dan weegt ie ook de helft. Is best een leuke caféracer achtig iets van te maken…._O-
hier, een foto van de mijne nadat ik alle overbodige onderdelen had verwijderd...
1659974111586.jpeg

en stiekem zou ik best een keer willen proberen of ik zo’n apparaat met de koffers aan de grond krijg op een circuit_O-
 
hier, een foto van de mijne nadat ik alle overbodige onderdelen had verwijderd...
Bekijk bijlage 1791335
en stiekem zou ik best een keer willen proberen of ik zo’n apparaat met de koffers aan de grond krijg op een circuit_O-
Kan makkelijk. Wheely is ook geen probleem.Ik had een GL 1000 met 2 persoons zijspan en met het spelen op een parkeerplaats kreeg ik de uitlaat aan de grond met bakkie optillen tijdens het rondjes draaien.

Er staan op Youtube zat filmpjes hoe je kan vegen met een Goldwing, zoek maar ff.
 
Een Goldwing lijkt me toch een beetje een Rolls-Royce -equivalent. Daar ‘hoor’ je dus statig mee over de weg te zoeven. ‘Vegen’ met een Goldwing..het zal best kunnen..maar lijkt me pure mishandeling voor deze prachtmotor.
 
Crossen lukt sowieso :+
pooh, je moet er maar zin in hebben...

Een Goldwing lijkt me toch een beetje een Rolls-Royce -equivalent. Daar ‘hoor’ je dus statig mee over de weg te zoeven. ‘Vegen’ met een Goldwing..het zal best kunnen..maar lijkt me pure mishandeling voor deze prachtmotor.
Exact. Hoewel ik van de week ergens las dat zo'n GL1200 240km/h moet kunnen. Is dan toch best comfortabel autobahn cruizen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan