De garage van Clank

Je gaat dus een "kasteel" renoveren :+ . Hoop dat er geen bijzonderheden boven water komen. Weet dat dynamoproblemen veel sleutelwerk opleveren (en vraag niet hoe ik het weet)

Enne de vraag: opknappen voor het opknappen of heb je plannen om er zelf lang op te rijden of voor een speciale vakantie ver weg ?
 
Ik denk dat het goed is om de staat van de distributieriemen te bekijken als eerste werk.
Het zou jammer zijn als ze knappen als de motor de eerste keer rond gaat
 
Je gaat dus een "kasteel" renoveren :+ . Hoop dat er geen bijzonderheden boven water komen. Weet dat dynamoproblemen veel sleutelwerk opleveren (en vraag niet hoe ik het weet)

Enne de vraag: opknappen voor het opknappen of heb je plannen om er zelf lang op te rijden of voor een speciale vakantie ver weg ?
Opknappen voor het opknappen. Maar als het leuk rijdt rij ik er misschien wel wat langer op.

Ik denk dat het goed is om de staat van de distributieriemen te bekijken als eerste werk.
Het zou jammer zijn als ze knappen als de motor de eerste keer rond gaat
Nja, dat is dus niet gebeurd. Net heeft hij al wat plofjes gedaan. Distributieriemen zal ik morgen eens bekijken.

Is de bandiet al weg?
Nee, daarvoor is het laatste onderdeeltje onderweg. Ik hoop dat ergens deze week te kunnen afronden.
 
Prachtig om te zien dat jij “ook” geen nee kan zeggen :+ *O*
Nja, dat. En ik zit eigenlijk al een tijdje naar de GL1200 te kijken. Dat is zo'n beetje begonnen toen ik vorig jaar in frankrijk door had hoe lekker het is om met volle bak comfort onderweg te zijn. De goldwing is natuurlijk de overtreffende trap van de K100 in dat opzicht.
 
Dan ken je mij nog niet. Café racers zijn hier verboden.
C818EE9F-F628-48BC-A594-49C60075FFE0.jpeg
 
Dat werd inderdaad beweerd maar bij 190 echte kilometers hield het echt wel op.
De 1100 is de snelste van alle Wings voor de 1800,deze haalde met gemak over de 190,en dat klopt ook heb het zelf ooit uitgeprobeerd vele jaren geleden. 🤪;)
 
Laatst bewerkt:
Deze is leuker,de Z1300voyager,
Bekijk bijlage 1791974
Maar in deze staat kost die wel behoorlijk wat knaken.

En overigens; ondanks dat ik een kawa-fan ben, vind ik de goldwing dan leuker. Dat is toch een beetje de motor die ook echt de naam had van een rijdend bankstel. En dat gecombineerd met zo'n boxer motor waarbij de koppen er helemaal uit komen lijkt het nog breder.
 
Maar in deze staat kost die wel behoorlijk wat knaken.

En overigens; ondanks dat ik een kawa-fan ben, vind ik de goldwing dan leuker. Dat is toch een beetje de motor die ook echt de naam had van een rijdend bankstel. En dat gecombineerd met zo'n boxer motor waarbij de koppen er helemaal uit komen lijkt het nog breder.
Ja de ultieme Honda vrachtwagen :Y ;),overigens is de mijne nog zwaarder met 386kg en met mij erbij gaan we vlotjes
over de 500kg heen:$,alleen de Boss Hoss is nog zwaarder met 500kg droog.
 
Laatst bewerkt:
Ja de ultieme Honda vrachtwagen :Y ;),overigens is de mijne nog zwaarder met 386kg en met mij erbij gaan we vlotjes
over de 500kg heen:$,alleen de Boss Hoss is nog zwaarder met 500kg droog.
We hadden ook 3 mensen nodig om hem deftig de aanhanger op te duwen. Eraf met z'n 2en was net aan te doen. Oprijden doe ik meestal met 2, eraf in m'n eentje.
 
We hadden ook 3 mensen nodig om hem deftig de aanhanger op te duwen. Eraf met z'n 2en was net aan te doen. Oprijden doe ik meestal met 2, eraf in m'n eentje.
Ja ik ben blij dat de 1500 een achteruit heeft,scheelt soms heel wat getob.
 
We hadden ook 3 mensen nodig om hem deftig de aanhanger op te duwen. Eraf met z'n 2en was net aan te doen. Oprijden doe ik meestal met 2, eraf in m'n eentje.
Dr af is toch niet zo'n drama. Is een mooi lage motor op een lage kar. In de 1, dr naast lopen en op de koppeling af laten remmen.

Alle motoren die lopen rij ik altijd alleen op de kar, motoren die ik moet drukken en ruim op de 200 zitten meestal met z'n 2en inderdaad. Er af eigenlijk altijd alleen.
 
Ja ik ben blij dat de 1500 een achteruit heeft,scheelt soms heel wat getob.
Ik kreeg de tip van mn pa al: check hoe je parkeert. Niet met de neus naar beneden.
Dr af is toch niet zo'n drama. Is een mooi lage motor op een lage kar. In de 1, dr naast lopen en op de koppeling af laten remmen.

Alle motoren die lopen rij ik altijd alleen op de kar, motoren die ik moet drukken en ruim op de 200 zitten meestal met z'n 2en inderdaad. Er af eigenlijk altijd alleen.
Dr af is meestal niet zo'n probleem nee, maar het is echt een enorm lomp gevaarte. Er naast lopen betekend een meter er naast lopen.

En er op; ding weegt niet ruim 200 kg, maar schijnbaar weeg zo'n ding rijklaar 356kg.
 
Ja,1x je evenwicht verliezen en je gaat,ff tegenhouden kan je wel vergeten,ik gleed ooit uit met m,n voet op een plekje zand toen ik wou stoppen,
ik moest al m,n kracht gebruiken om de motor tegen te houden,het lukte wonderwel,maar heb wel een aantal dagen spierpijn gehad😬
Ik heb ooit ook klem gezeten tussen de CBX die ik toen had en de garagemuur,dat was ook een heel gedoe om daar tussenuit te komen,
dat is wel een nadeel van die zware hokken.;)
 
In het ergste geval had de aanhanger trouwens een lier. De bandit schoot tijdens het opladen in de versnelling en we kregen die er niet uit. Daar hebben we uiteindelijk de lier gebruikt om hem met blokkerend achterwiel en al de aanhanger op te trekken. Kan dus wel.
 
In het ergste geval had de aanhanger trouwens een lier. De bandit schoot tijdens het opladen in de versnelling en we kregen die er niet uit. Daar hebben we uiteindelijk de lier gebruikt om hem met blokkerend achterwiel en al de aanhanger op te trekken. Kan dus wel.
Koppeling inknijpen was geen optie?
Oprechte vraag, soms is dat bij motoren die jij en ik naar binnen trekken geen optie _O-
 
Laatst bewerkt:
Koppeling inknijpen was geen optie?
Oprechte vraag, soms is dat bij motoren die jij en ik naar binnen trekken geen optie _O-
Je kunt hem inknijpen, maar er gebeurt weinig in het blok _O-

En het ging ook over een stuk balans wat je niet hebt met zo'n breed gevaarte.
 
Terug
Bovenaan Onderaan