De garage van Clank

Voor:
WhatsApp Image 2022-11-13 at 12.48.39 (1).jpeg

Na;
WhatsApp Image 2022-11-16 at 19.34.12.jpeg

Wederom hartelijk dank @DAF400 !

Ondertussen zit het achterlicht ook weer terug en ligt het bij de stapel "nog te monteren".

Vandaag ook nieuwe brandstofslangen en benzinefilter erop gezet:
  • Ding start zoals iedereen zegt dat een Honda hoort te starten (knoppie drukken en gaan) Zoals normaal voor een Kawa
  • Dynamo laadt de accu netjes bij
  • Tank was al niet verroest, maar hij haalt nu ook netjes daar z'n benzine uit
  • Benzinemeter is okay lijkt het (5 liter zit er nu in en de benzinemeter komt netjes uit z'n hoekje
  • Ding rookt nog enorm. Binnenkort eens naar buiten rijden en een keer warm laten draaien. Dan zal de meeste zooi ook uit de uitlaat zijn.

Enige wat nog wel een ding wordt is de linker uitlaat. Die is helemaal goed, tot het sierstukje achter de demper. Daar kijk je vanaf een paar meter verder ook nog doorheen..

Volgende punt voor nu is de remklauwen. Zijn er allemaal af en met wat overtuigingskracht kwamen de remzuigers er ook uit. Nieuwe verf is onderweg, want het ziet er niet meer uit. Kreeg nog de volgende foto van de Zephyr opgestuurd:
WhatsApp Image 2022-11-10 at 12.35.16.jpeg

Dus dat gaan we op dezelfde manier doen.

Als de remklauwen weer okay zijn trouwens, dan is het plan om een rondje door de straat te doen. Enige wat daarna nog moet gebeuren is nieuwe banden en vering. Daarna zou het geheel rijdbaar moeten zijn. Dat ga ik alleen niet halen voor december, dus ik ga de tijd tot Maart ook gebruiken om hier en daar wat met een lakstift bij te werken, zadel weer netjes te maken, radio weer goed te krijgen, dat soort dingen. 1 Maart mag het ding weer naar buiten.
 
Okay, het leven is te kort om daadwerkelijk slim na te denken over dingen. Ik was te lui om het bankstel weer terug te duwen de garage in, dus ondanks het gebrek aan remklauwen heeft ie dat zelf mogen doen vorige week. Meteen even een keer goed warm laten draaien. Alle rook is er nu wel zo'n beetje uit.
Remklauwen zijn lakvrij, alleen nu nog tijd vinden om het te spuiten.

Het leven is tevens te kort om maar 3 motoren te hebben.
1670104331333.png

We hebben weer eens wat opgehaald. Vriend van mij (huidige eigenaar van de Zephyr van heel wat pagina's terug) had deze nog in de tuin staan. Zelf wel ooit aan begonnen, maar kreeg het ding nooit lopend. Soort sinterklaascadeautje gekregen zegmaar. Het is een ZZR600, dus hij kan meteen al vrienden maken hier in de garage.

Meteen al even lopen klooien aan het ding, krijgt vonk, komt ook benzine in de carburateurs, dus ik snapte er geen hol van. Carburateurs uit elkaar halen en wat blijkt: ze zitten verkeer in elkaar.

1670104463848.png

16187 was door 16007 heen gestoken. Verklaart dus ook wel redelijk de kleur van de bougies. Heb ze nu goed terug gemonteerd, maar de startpoging moet wachten tot morgen. De accu was ver leeg en ik heb weinig zin om zo een nieuwe te moeten kopen. Beetje fingers crossed dat hij stationair loopt daarna, zou een mooie vliegende start zijn.
Overigens heb ik het kuipwerk er ook bij gekregen. Dat ligt nu in de woonkamer te wachten tot ik zin heb om alles op zolder te leggen bij de Goldwing onderdelen.
 
Net voor vertrek nog even geprobeerd de zzr te starten.. geen geluk. Maar als ik kijk hoe gisteren de bougies er uit zagen ga ik die van de week even vervangen. Ze zijn door de vorige eigenaar vervangen, maar hebben niet bepaald onder goede omstandigheden gelopen..
 
Volgende project: isolatie van de deur fixen!
1670421880177.png



Gisteren liep ik er eens langs en in een vlaag van baldadigheid het startknopje in gedrukt.. Hij krijgt benzine, en ook ooit vonk, alleen niet op de juiste plek _O- Enorme knal die een stuk van de isolatie van de deur erachter mee nam.
 
Daar worden ze inderdaad wat baldadig van uit de uitlaat.
Goedkope fiks of...?
Ik denk allemaal erin gelegd, 1 aandraaien, dan wat anders doen, terug komen en dan de andere 2.

Dat schroefje bij de vlotterbak is standaard.
 
Snap ik, maar bedoel mee, makkelijk gefikst nu of zit er nog meer werk aan het rijdend maken?
Rijdend maken sowieso. Krijgt de volledige Clank behandeling. Ding staat al 6-7 jaar buiten stof te vangen.

Maar vandaag lekker in het nieuwe bad geweest:
WhatsApp Image 2022-12-09 at 21.23.33.jpeg


Nieuwe bougies, nieuwe gas/choke kabels en verder alles correct in elkaar gezet en jahoor:


En dan nu de standaard dingen. Remmen, vering, ketting, nieuwe banden..

Dan het kuipwerk terug en rijden.
 
Wazige telefoonfoto's incoming!!

WhatsApp Image 2022-12-22 at 23.06.03.jpeg


Wielen eruit, nieuw rubber er omheen:
WhatsApp Image 2022-12-22 at 23.06.15.jpeg


Road 5, vind ik zelf erg fijne bandjes. Nog even overwogen om het op m'n eigen ZZR te leggen, maar daar zijn de banden nog te goed.
WhatsApp Image 2022-12-24 at 12.23.34.jpeg

Nieuw tandwieltje
WhatsApp Image 2022-12-24 at 15.51.38.jpeg

Ketting erbij
WhatsApp Image 2022-12-24 at 21.21.11.jpeg

Remklauwen in de frituur!
WhatsApp Image 2022-12-25 at 12.35.38.jpeg

En die remklauwen zitten ondertussen ook alweer in elkaar. Liggen alleen nog wel naast de motor. Een nieuwe voorvork is nog onderweg (deze had te veel roest in de binnenpoten zitten). Dan Kan ik echt alles weer opbouwen.
Hopelijk is het morgen nog een paar uurtjes droog, dan kan ik verder met de staalborstel op de uitlaat en de hele handel mooi zwart spuiten.
Tank is ondertussen ook al roestvrij en behandeld.
Al met al ga ik proberen of ik dit jaar nog het eerste rondje met de ZZR kan doen. Leuke uitdaging.

Overigens staat de Goldwing er niet verlaten bij. Daar heb ik onlangs de remklauwen fatsoenlijk kunnen spuiten. Als het morgen blijft regenen zet ik die weer terug in elkaar. Het geen wat daar nog te doen staat is dan: Vering, banden, cardanas en heel veel puntjes op de i. Ik wil daar eigenlijk de logo's ook weer netjes gaan maken, verder moet de radio er nog goed in, dat soort dingen.
 
Zo te lezen nog veel werk tussen Kerst en Oud en Nieuw. Veel plezier ermee (en laat ons soms even meegenieten met wat foto's) *D
 
Een dag is 24 uur he!
(Zei ooit een chef tegen mij, week later was hij mijn chef niet meer 😊)
Klopt, maar het lijkt meer werk dan het is. Zodra de voorvork binnen is en nieuwe seals heeft is het kwestie van monteren. Alle onderdelen liggen klaar en de achterkant van de motor is al klaar.
 
WhatsApp Image 2022-12-26 at 14.21.02.jpeg

Lekker buiten kliederen. Roest er netjes af gehaald en weer in de hittebestendige lak gezet.

Begin er langzaam van te balen dat deze er straks beter uit ziet dan mijn eigen ZZR. En waarchijnlijk beter rijdt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan