De garage van Erwin

Erwin P

Crashtest dummy
22 aug 2011
6.807
4.985
Lemelerveld
In navolging van @Clank die had besloten een gebundeld topic te maken van zijn projecten/motoren leek mij dat ook wel wat.
Ook heb ik topics over probleem gevallen die ik graag terug wil kunnen vinden dus die plaats ik hier onder:
(Ontsteking) Probleem Suzuki Intruder 800
BMW F650 Strada start niet
Bonkend lopen BMW F650 Funduro
Aprilia Pegaso '95 elektra uitval
Honda XL125 1977 vragen (ontsteking)

Waar het voor mij ooit begon was eind 2008 toen ik 16 werd en een brommer kocht.

Een Aprilia RX 50 welke ik nog steeds in bezit heb en eigenlijk nodig eens op kenteken moet.
Inmiddels voorzien van een leuke setup, 85cc lange slag TPR, 21mm carburateur en een relatief laagtoerig rvs Technigas Enox pijpje. Op motorkenteken zou hij nog aardige boetes kunnen opleveren op de snelweg overdag dus loopt lekker door.
Altijd mee naar school geweest, off-road gereden en een aantal uurs crosses mee gedaan.
Uiteraard liep hij kapot, uiteraard moest ik dat zelf repareren, uiteraard ging het weer kapot tot ik het goed genoeg kon om het heel te houden.

De eerste stap in de motorwereld was een BMW F650 ST 1998. Weinig aan gesleuteld behalve het standaard onderhouds werk en vooral plezier en woonwerk ritten mee gemaakt.
c982fb9d-792a-4760-bd8b-9f19b3ea197a.jpg


Daarna werd het serieuzer, een KTM 990 Adventure uit 2007.
Ook nog steeds in bezit als vlaggenschip van de vloot. Veel aan gesleuteld, veel injectie gerelateerde elektra problemen mee gehad. Wel mooie reizen mee gemaakt zoals retourtje Marokko en de TET Noorwegen/Zweden.
IMG_20190602_111824_3.jpg


Daarna begonnen de project motoren.

Voor wisselgeld een Suzuki GSXR 600 uit 1999 gekocht. Had wat schuifschade waar we niet gek veel aan gedaan hebben, maar ook een ratel in het rijwiel en in het blok.
Bleek niet veel aan de hand. de voorremschijven waren ''zwevend'' geworden als in die konden enkele mm's bewegen tov het center. De nokkenas bleek te slap te staan. Handmatig kettingspannertje paar slagen aangedraaid (wist de vorige eigenaar niks van) en liep als een zonnetje.
bc1ae2d3-359b-4046-b108-ea4c4b5d981d.jpg


Maargoed, eenmaal gevangen met het virus van N +1 en de lol van af en toe wat anders rijden was wel toegeslagen.

N +1 gold niet alleen voor motoren, maar ook het huishouden, Madame was dr begin 2019 inmiddels bij in komen wonen, maar dat is een project van een heel andere orde.
Wat ze tevens meebracht was een Kawasaki Versys-X 300 uit 2017.
Weinig sleutelwerk zou je zeggen. Viel in den beginne inderdaad mee, wat valbeugels en rekjes monteren en dat was het. Tot ze besloot m met ca 120 km/h tegen het asfalt te gooien in Spanje. Ding op transport terug. Oa moest er gebeuren valbeugels, kofferrekken, hele voorpartij, voorvorken en wat plaatwerk vervangen. Ander plaatwerk hebben we gelast om het enigsinds betaalbaar in gareel te krijgen.
IMG_20190602_113613_7.jpg


Wat een vriendin ook mee brengt zijn schoonouders. Nu reden deze ook motor, maar hadden dat in geen jaren gedaan. Wat resulteerde in een Intruder 1400 1998 en een Intruder 800 1992 die niet meer liepen, remmen vast enz enz.
Na verwoede pogingen van schoonpa zelf waren er een aantal kisten met vermengde onderdelen en 2 motoren die helemaal niks meer wilde. Hebben ze op de kar geladen, bij ons gedropt ''veel plezier ermee'' en toen waren ze van ons...
Dit was het eerste echt grote project.
De 1400 was te veel aan kapot en zou een enorme geldpit worden dus die hebben we direct maar opgegeven, wel een tijd aangehouden als donor voor de 800.
De 800 loopt inmiddels en heeft ook aardig wat ritjes beleefd weer, blijft ook in bezit gezien Madame dr niet van af wil.
b0bc6766-2216-4acc-b9c4-dd54ef7827ea.jpg


Toen hadden we besloten dat er maar eens een enduro moest komen, met elektrische start er (Madame is niet zo groot) bij en niet te duur.
Er stond in de buurt een EXC 520 uit 2001 te koop. Hoog en laag zadel, elektrisch + kickstart, wat wil een mens nog meer.
Nouja de e-start blijkt meer een hulp te zijn op die motoren dus Madame had er nog niet gek veel aan. Verder had het ding al veel ellende meegemaakt natuurlijk dus weer netjes aan de loop gemaakt, vervolgens het ding met mezelf er op tegen een boom gegooid bij OTR Staphorst eind 2019. Hersteld en niet veel later verkocht omdat hij toch wel erg lomp was.
5f0f25a5-db5d-4cce-9740-9debbac80150.jpg


Toen weer terug bij een oude liefde, een BMW F650 ST uit 1998. Stond voor weinig te koop bovenin Friesland omdat hij niet meer aan wilde slaan.
Bleek een lekke koppakking te zijn icm veel te krappe kleppen. Alles technisch (incl remmerij etc) weer netjes gemaakt en te koop gezet. Voor verkoop nog wel even een goede testrit gemaakt, de hele TET NL. Daarna wilde een kameraad van mij wel hebben. Die heeft hem inmiddels van walgelijk donker paars naar een mooi witte motor gemaakt.
c8df0506-781f-49ab-a900-371fe42c3b5f.jpg


Terwijl ik met deze bezig was was ik op zoek naar onderdelen, ik werd benaderd door iemand die een verlaagde zwartgespoten BMW F650 Funduro uit 1995 die hij voor een vriendelijk bedrag weg wilde doen. Er was ook een andere kameraad van mij welke verticaal ietswat beperkt is. Die had daar wel belang bij. Inmiddels is die fiets alweer een eigenaar verder.

Toen deze 2 de deur uit waren begon het al snel weer te kriebelen. @Dutchmann Verkocht zijn gecrashte GSX-F 600 uit 1999 mooie was dat deze voor 35kW op papier stond (m'n reet, ding liep veel harder). Mocht voor €100 weg met de belofte dat hij een proefrit mocht maken als hij weer reed. Zo gezegd zo gedaan.
De voorvorken, voorwiel en het voorspatbord vervangen, evenals een aantal blokdeksels, stuurhelften, wat elektra en natuurlijk een grote beurt gegeven.
874c6ee1-ead0-434d-b035-dda1dbaa4d98.jpg


Hoewel ik altijd gezegd had dat de enige Honda die er ooit in zou komen een grasmaaier was was deze deal toch te goed. Een Honda CB650 uit 1981 aangekocht, liep niet door een aantal jaar stilstaan.
Grote beurt gegeven, aantal vlotters en naalden vervangen en liep weer, ook even de grote deuk in de tank uitgedeukt (zit er op de foto nog wel in, 2e foto na uitdeuken) en de remmen gereviseerd. De vrouw van een maat van mij bleek later heel specifiek op zoek te zijn naar een fel blauwe oude Honda, kwam dat even mooi uit!
3d9f9a05-96a2-4be2-ad00-e5526e61966a.jpg

790085ba-b1f5-421b-9ce2-1df9ab37ec62.jpg


Toen deze weer plaats had gemaakt breide het snel uit. Via MF bij @WappietheWolf via een combideal een niet rijdende ER5 uit 2001 en een Qingqi QM200GY (Suzuki DR200 kloon) uit 2013 opgehaald.
De ER5 hebben we een grote beurt gegeven, de waterpomp hersteld enz. Toen verkocht.
De Qingqi was echt een geinig ding, ging niet hard, maar had een heel hoge brommer achtige fun factor. Op een beurtje en een kapje vervangen na weinig aan gedaan. Ik zou er een 21' voorwiel in bouwen, maar tijdens de levertijd al verkocht.
964ea2fa-7ba7-449a-8687-a7bec42040ce.jpg


Inmiddels hebben we beide een echte enduro gekocht. Madame een Beta RR 125 2T 2018 en ik een Beta RR 250 2T 2019. Gewoon gave machines voor eigen gebruik.

fa6e3f41-5747-4c48-a9ef-7a839e27ba40.jpg

17566b2b-5433-4793-8c13-99477a3b3948.jpg


Later kwam er een Aprilia Pegaso met elektra problemen. Work in progress, maar het lijkt er op dat de spoelen de schuldige zijn, gaat uiteraard wel weer lopen.
504e43bd-8d36-4619-ba0d-ae492e474370.jpg


In de tussentijd zijn er ook 2 brommers geweest en staat er nog een extra, maar die zijn minder relevant.

Ook een plaatje van de garage uiteraard:
0f94c4c3-ab9b-46f5-a550-dea51f3f0fbb.jpg

83cde056-2d49-4480-80ce-cd493582bef7.jpg


Zo loopt het hier een beetje door. Eigenlijk is hier altijd wel een project fiets om wat van te leren die hopelijk achteraf de hobby ook nog een beetje sponsort.

Vragen over projecten mag je altijd stellen, ik houd vrij gedetailleerd bij wat er allemaal gebeurd is en wat er aan de hand was.
Mocht je het volgende project hebben staan hoor ik het ook graag!
 
Laatst bewerkt:
Thanks!

De werkbank is een stelling van 4 meter breed. Het bedrijf dat ze verkocht deed er al een witte ''werkbank'' blad bij van pulp met 2 laagjes wit. Mooi en stevig, maar zuigt natuurlijk olie op en gaat uit elkaar vallen.

2 platen RVS gekocht bij de lokale RVS boer en 4cm om laten knikken aan de ene kant en het reststuk omhoog. Paar meubelplaten tegen de achterkant gemaakt en daar m'n gereedschapborden die ik had van de oude schuur op. De muren kan ik nl niks serieus aan hangen.
Origineel werd de werkbank geleverd met een legstelling aan de onderkant, maarja dr moest wat anders onder. Ik had altijd een werkbank van 50cm diep van HBM, daar heb ik de achterwand af getrokken en lagere wieltjes onder gemaakt. Die rolt nu op enkele mm's dr onder.
Als we hier met een paar man aan het klussen zijn kan ik die er nog onder uit trekker voor een extra werkbank van 50 bij ik meen 220 cm.

Schuur is 6 bij 7,60m. Altijd net te klein natuurlijk. Staat nu aardig vol met 6 motoren en 2 brommers.
 
Een schuur is altijd te klein, zeker als je ten prooi gevallen bent aan de N+1 regel.

Mooie ruimte!
Helemaal waar :') Ben naar 2.5x zo groot gegaan. Na 2 maand dacht ik alweer....shit, te klein. Zodra er ruimte was, kwam er nieuw gereedschap :9

Maar, dat is een mooi werkhok hoor :t
 
Wederom weer even met de Pegaso aan het werk geweest

Om de motor zo ver te krijgen de startmotor rond te draaien moeten er een aantal functies doorgelust worden die er origineel niet waren.
- Koppelingsschakelaar
- Zijstandaard schakelaar

Hij wil nu in principe alleen in de vrij rond, maar verwacht dat hij afslaat als je hem in de versnelling zou zetten omdat hij de zijstandaard OF de koppeling schakelaar wil zien.
De motor heb ik nog niet gestart gezien ik de olie heb afgetapt en daar nu op wacht. Hij gaat wel rond op de startmotor en ik heb vonk, dus alles lijkt wel te werken in de vrij :t

Ook mis ik de kabelboom naar het achterlicht. Nu zou ik daar natuurlijk aan het hobby'en kunnen gaan, maar eigenlijk zoek ik daar gelijk de goede tegenstekker voor (niet meer te bestellen bij Aprilia) als we dan toch bezig zijn dan ook gelijk mooi contra stekker voor het doorlussen van de zijstandaard en koppeling hevel.
Deze stekkers zoek ik: Stekkers (oa Aprilia)
 
In navolging van @Clank die had besloten een gebundeld topic te maken van zijn projecten/motoren leek mij dat ook wel wat.
Ook heb ik topics over probleem gevallen die ik graag terug wil kunnen vinden dus die plaats ik hier onder:
(Ontsteking) Probleem Suzuki Intruder 800
BMW F650 Strada start niet
Bonkend lopen BMW F650 Funduro
Aprilia Pegaso '95 elektra uitval

Waar het voor mij ooit begon was eind 2008 toen ik 16 werd en een brommer kocht.

Een Aprilia RX 50 welke ik nog steeds in bezit heb en eigenlijk nodig eens op kenteken moet.
Inmiddels voorzien van een leuke setup, 85cc lange slag TPR, 21mm carburateur en een relatief laagtoerig rvs Technigas Enox pijpje. Op motorkenteken zou hij nog aardige boetes kunnen opleveren op de snelweg overdag dus loopt lekker door.
Altijd mee naar school geweest, off-road gereden en een aantal uurs crosses mee gedaan.
Uiteraard liep hij kapot, uiteraard moest ik dat zelf repareren, uiteraard ging het weer kapot tot ik het goed genoeg kon om het heel te houden.

De eerste stap in de motorwereld was een BMW F650 ST 1998. Weinig aan gesleuteld behalve het standaard onderhouds werk en vooral plezier en woonwerk ritten mee gemaakt.
Bekijk bijlage 1700130

Daarna werd het serieuzer, een KTM 990 Adventure uit 2007.
Ook nog steeds in bezit als vlaggenschip van de vloot. Veel aan gesleuteld, veel injectie gerelateerde elektra problemen mee gehad. Wel mooie reizen mee gemaakt zoals retourtje Marokko en de TET Noorwegen/Zweden.
Bekijk bijlage 1700132

Daarna begonnen de project motoren.

Voor wisselgeld een Suzuki GSXR 600 uit 1999 gekocht. Had wat schuifschade waar we niet gek veel aan gedaan hebben, maar ook een ratel in het rijwiel en in het blok.
Bleek niet veel aan de hand. de voorremschijven waren ''zwevend'' geworden als in die konden enkele mm's bewegen tov het center. De nokkenas bleek te slap te staan. Handmatig kettingspannertje paar slagen aangedraaid (wist de vorige eigenaar niks van) en liep als een zonnetje.
Bekijk bijlage 1700134

Maargoed, eenmaal gevangen met het virus van N +1 en de lol van af en toe wat anders rijden was wel toegeslagen.

N +1 gold niet alleen voor motoren, maar ook het huishouden, Madame was dr begin 2019 inmiddels bij in komen wonen, maar dat is een project van een heel andere orde.
Wat ze tevens meebracht was een Kawasaki Versys-X 300 uit 2017.
Weinig sleutelwerk zou je zeggen. Viel in den beginne inderdaad mee, wat valbeugels en rekjes monteren en dat was het. Tot ze besloot m met ca 120 km/h tegen het asfalt te gooien in Spanje. Ding op transport terug. Oa moest er gebeuren valbeugels, kofferrekken, hele voorpartij, voorvorken en wat plaatwerk vervangen. Ander plaatwerk hebben we gelast om het enigsinds betaalbaar in gareel te krijgen.
Bekijk bijlage 1700139

Wat een vriendin ook mee brengt zijn schoonouders. Nu reden deze ook motor, maar hadden dat in geen jaren gedaan. Wat resulteerde in een Intruder 1400 1998 en een Intruder 800 1992 die niet meer liepen, remmen vast enz enz.
Na verwoede pogingen van schoonpa zelf waren er een aantal kisten met vermengde onderdelen en 2 motoren die helemaal niks meer wilde. Hebben ze op de kar geladen, bij ons gedropt ''veel plezier ermee'' en toen waren ze van ons...
Dit was het eerste echt grote project.
De 1400 was te veel aan kapot en zou een enorme geldpit worden dus die hebben we direct maar opgegeven, wel een tijd aangehouden als donor voor de 800.
De 800 loopt inmiddels en heeft ook aardig wat ritjes beleefd weer, blijft ook in bezit gezien Madame dr niet van af wil.
Bekijk bijlage 1700146

Toen hadden we besloten dat er maar eens een enduro moest komen, met elektrische start er (Madame is niet zo groot) bij en niet te duur.
Er stond in de buurt een EXC 520 uit 2001 te koop. Hoog en laag zadel, elektrisch + kickstart, wat wil een mens nog meer.
Nouja de e-start blijkt meer een hulp te zijn op die motoren dus Madame had er nog niet gek veel aan. Verder had het ding al veel ellende meegemaakt natuurlijk dus weer netjes aan de loop gemaakt, vervolgens het ding met mezelf er op tegen een boom gegooid bij OTR Staphorst eind 2019. Hersteld en niet veel later verkocht omdat hij toch wel erg lomp was.
Bekijk bijlage 1700147

Toen weer terug bij een oude liefde, een BMW F650 ST uit 1998. Stond voor weinig te koop bovenin Friesland omdat hij niet meer aan wilde slaan.
Bleek een lekke koppakking te zijn icm veel te krappe kleppen. Alles technisch (incl remmerij etc) weer netjes gemaakt en te koop gezet. Voor verkoop nog wel even een goede testrit gemaakt, de hele TET NL. Daarna wilde een kameraad van mij wel hebben. Die heeft hem inmiddels van walgelijk donker paars naar een mooi witte motor gemaakt.
Bekijk bijlage 1700148

Terwijl ik met deze bezig was was ik op zoek naar onderdelen, ik werd benaderd door iemand die een verlaagde zwartgespoten BMW F650 Funduro uit 1995 die hij voor een vriendelijk bedrag weg wilde doen. Er was ook een andere kameraad van mij welke verticaal ietswat beperkt is. Die had daar wel belang bij. Inmiddels is die fiets alweer een eigenaar verder.

Toen deze 2 de deur uit waren begon het al snel weer te kriebelen. @Dutchmann Verkocht zijn gecrashte GSX-F 600 uit 1999 mooie was dat deze voor 35kW op papier stond (m'n reet, ding liep veel harder). Mocht voor €100 weg met de belofte dat hij een proefrit mocht maken als hij weer reed. Zo gezegd zo gedaan.
De voorvorken, voorwiel en het voorspatbord vervangen, evenals een aantal blokdeksels, stuurhelften, wat elektra en natuurlijk een grote beurt gegeven.
Bekijk bijlage 1700155

Hoewel ik altijd gezegd had dat de enige Honda die er ooit in zou komen een grasmaaier was was deze deal toch te goed. Een Honda CB650 uit 1981 aangekocht, liep niet door een aantal jaar stilstaan.
Grote beurt gegeven, aantal vlotters en naalden vervangen en liep weer, ook even de grote deuk in de tank uitgedeukt (zit er op de foto nog wel in, 2e foto na uitdeuken) en de remmen gereviseerd. De vrouw van een maat van mij bleek later heel specifiek op zoek te zijn naar een fel blauwe oude Honda, kwam dat even mooi uit!
Bekijk bijlage 1700164
Bekijk bijlage 1700165

Toen deze weer plaats had gemaakt breide het snel uit. Via MF bij @WappietheWolf via een combideal een niet rijdende ER5 uit 2001 en een Qingqi QM200GY (Suzuki DR200 kloon) uit 2013 opgehaald.
De ER5 hebben we een grote beurt gegeven, de waterpomp hersteld enz. Toen verkocht.
De Qingqi was echt een geinig ding, ging niet hard, maar had een heel hoge brommer achtige fun factor. Op een beurtje en een kapje vervangen na weinig aan gedaan. Ik zou er een 21' voorwiel in bouwen, maar tijdens de levertijd al verkocht.
Bekijk bijlage 1700156

Inmiddels hebben we beide een echte enduro gekocht. Madame een Beta RR 125 2T 2018 en ik een Beta RR 250 2T 2019. Gewoon gave machines voor eigen gebruik.

Bekijk bijlage 1700203
Bekijk bijlage 1700158

Later kwam er een Aprilia Pegaso met elektra problemen. Work in progress, maar het lijkt er op dat de spoelen de schuldige zijn, gaat uiteraard wel weer lopen.
Bekijk bijlage 1700160

In de tussentijd zijn er ook 2 brommers geweest en staat er nog een extra, maar die zijn minder relevant.

Ook een plaatje van de garage uiteraard:
Bekijk bijlage 1700161
Bekijk bijlage 1700162

Zo loopt het hier een beetje door. Eigenlijk is hier altijd wel een project fiets om wat van te leren die hopelijk achteraf de hobby ook nog een beetje sponsort.

Vragen over projecten mag je altijd stellen, ik houd vrij gedetailleerd bij wat er allemaal gebeurd is en wat er aan de hand was.
Mocht je het volgende project hebben staan hoor ik het ook graag!
Had ik even gemist dat "mijn" concept gejat was.

En dan oook meteen concurrentie met zo'n garage. Daar kan ik niet tegenop!
 
Haha nu komen de copyright claims 😅

Jij hebt ook lang geen gekke sleutelruimte hoor. Stukken strakker dan hoe het hier begon.
Was dezelfde oppervlakte, maar dan verdeeld in 3 bakstenen hokjes met een platdak en zo'n 30x30 tegelvloer die ieder boutje, moertje, ringetje en veertje opvrat.
Oja en een garagedeur waar je telkens net met je voorhoofd tegenaan liep en je met flinke spierkracht omhoog moest kantelen.

bc955374-b4d9-4649-ab1f-05b0427fe9ed.jpg


Foto van een MRT brommer, maar vooral om te laten zien dat je vanuit het grote hok strak de hoek om 2 kleine hokjes in ging. De tuin in komen was een gemartel. Nu rij ik vanaf de achterkant door de garagedeur zo door de dubbele deur de achtertuin in met de auto, aanhanger, motor of alles tegelijk.
8dcff383-50b9-41aa-bada-083f2041d81a.jpg
 
Haha nu komen de copyright claims 😅

Jij hebt ook lang geen gekke sleutelruimte hoor. Stukken strakker dan hoe het hier begon.
Was dezelfde oppervlakte, maar dan verdeeld in 3 bakstenen hokjes met een platdak en zo'n 30x30 tegelvloer die ieder boutje, moertje, ringetje en veertje opvrat.
Oja en een garagedeur waar je telkens net met je voorhoofd tegenaan liep en je met flinke spierkracht omhoog moest kantelen.



Foto van een MRT brommer, maar vooral om te laten zien dat je vanuit het grote hok strak de hoek om 2 kleine hokjes in ging. De tuin in komen was een gemartel. Nu rij ik vanaf de achterkant door de garagedeur zo door de dubbele deur de achtertuin in met de auto, aanhanger, motor of alles tegelijk.
Ik zal de factuur nog wel sturen haha.

Maar het hok hier is wel een dusdanig formaat dat ik voor mezelf niet meer dan 3 motoren tegelijk wil hebben. Anders kun je er niet meer met goed fatsoen omheen lopen.
 
Gezien een collega kleiner gaat wonen morgen maar eens op visite.

Ik neem de aanhanger vast mee...
IMG-20220123-WA0018.jpg

Een XL125 uit 1977.

Is voor wat ik er van begreep in 2004 rijdend onder een motorkleed in de schuur geraakt en is 2x per jaar even rond gekickt icm wat olie door t bougiegat (deed ie met meer motoren en auto's die in opslag waren).

Maar eens inspecteren en op zoek naar onderdelen. Grote beurt, alles even nalopen, zadeldekje vervangen, uitlaat even in de hittebestendige lak en kijken wat er nog bij komt.
 
Neehoor, we zijn al een stuk verder dan het afslijpen van de achterkant ;p
Mijn grootste punt waar ik tegen aan loop is het opnieuw opbouwen van het (nog niet gecoate) blok ;)
 
dit dus.. maar dan met een open liggende 2e blok omdat de huidige is vastgelopen
 

Bijlagen

  • IMG_6155.jpg
    IMG_6155.jpg
    631,6 KB · Weergaven: 74
Als ik de Pegaso en XL125 weg heb kijk ik weer verder, maar ik heb het niet zo met café racers. De beste manier om daar honderden euro's voor te krijgen is er duizenden in stoppen heb ik het gevoel.

Een café racer lijkt me opzich wel geinig, maar dan een 1 cilinder. Misschien een twin, maar wel laag in de cc's zodat je m lekker uit moet melken.
 
  • Haha
Waarderingen: dgr
Over de XL125 gesproken...

35429769-9820-4cea-9f87-d95c31f90bb2.jpg


Is binnen, het nalopen en speuren naar onderdelen kan beginnen. Wat ik tot nu toe al weet of van plan ben of vragen over heb:
- Zitten wat pitjes in de voorvork binnenpoten. Eens kijken of ik vervangende kan vinden. Weet iemand of er moderne modellen zijn met dezelfde poten?
- De tank is 99% roestvrij buitenkant echt minimaal, binnenin niks gezien.
- Carburateur en tank schoonmaken, gelijk even in de ultrasoon met de carburateur.
- Zadel dekje is slecht. Op zoek naar een andere of misschien zelfs eens een poging wagen tot bekleden.
- Accu is zo goed als zeker dood.
- Remmen werken tsja, als modelbouw trommelremmen die het ook zijn.
- Banden lijken goed. Al zijn ze wel oud.
- Rondom wat roest, ook op de velgen.
- Blok is goed vrij. Net als de wiellagers en eigenlijk alle scharnier delen.

Ik twijfel nog over bepaalde upgrades...
- Een anker voor achterop als ik een noodstop moet maken.
- Even langs de boekenhandel voor een setje balpenveren.
 
Echt een geinig ding!
Zadeldekje maken is niet moeilijk hoor, gewoon een beetje patroontje overtrekken van het oude dekje, deeltjes aan elkaar stikken en klaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan