Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja wel interesse, maar ehm ik heb er nog 4 staan en nog eentje soortvan onderweg. Als ik droog loop qua projecten en hij is er nog meld ik me welDe XL125 kom ik gewoon niet aan toe en staat in de weg, loopt en alles doet het. Maar de ontsteking valt regelmatig weg. Ik ben totaal niet thuis in die 6V circuitjes uit de jaren 70 en merk gewoon dat ik er geen lol aan heb. Dan pak ik liever wat anders op. Iemand die heil ziet in het project?
Anders maak ik hem ooit een keer af.
Ben zelf meer van de USD, dit staat zo iel. Al denk ik wel dat ik voor mijn woon werk nog van die vorkpoot rubbers ga plaatsen.Moet zeggen dat die conventionele vork beter vind staan dan zo'n blingnling Chinese opzijnkop vork
Leuk projekt ja.Sinds gister avond in bezit van een Suzuki Freewind 650 uit 1997!
De algehele staat is niet verwaarloosd, maar wel heel nodig toe aan algeheel onderhoud. Bij bezichtiging was de accu grotendeels leeg, kreeg het blok maar net aan rond. Verder stond de voorband ook plat. Geen proefrit gemaakt en niet horen lopen. Om de spanning er in te houden om het zo maar te zeggen.
Gister avond thuis even gestart met de jumpstarter. Wilde wel starten, maar bleef niet echt lekker lopen beetje stotteren en ploffen, vooral zonder choke. Maarja al 21:00 geweest, niet te lang draaien en de standaard kon niet uitgeklapt tijdens het lopen (kom ik zo op terug).
Aan de accu lader gezet en een nachtje laten staan.
Vanochtend lucht in de voorband (wat er wel redelijk in lijkt te blijven), bungelende voorknipperlichten er af en starten. Zelfde gesputter en gepruttel. Niet aanstellen, stukje rijden. Na een km of 3 nog eens gekeken, bleef prima lopen, zij het wat hoog stationair, maar niks schokkends. Trok ook wel redelijk door. Nog niet vol aan het gas gehangen, want het is natuurlijk wel een koude motor.
In totaal een km of 5 gereden, nog een keer stoppen/starten, nu start hij ook perfect, de schuur in en het demonteren/inspecteren is begonnen.
Tot nu toe op de lijst om te gaan doen:
- Algemene beurt (olie, oliefilter, kleppen stellen)
- Carburateurs synchroniseren en reinigen.
- Remschijven voor en achter vervangen.
- Uitlaat in de hittebestendige zwarte lak.
- Die walgelijke Zebra print er af (1 kap heb ik al kaal)
- Bepalen welke kleur de kappen gaan krijgen. Zwart maakt een kleine motor nog kleiner en een oude motor nog ouder.
- Middenbok monteren.
- Neutraal stand lampje gaat niet aan, hierdoor slaat hij af zodra je hem op de zijstandaard zet. Kabels lijken netjes en heel...
- Snelheid wordt niet aangegeven, kabel lijkt netjes. Is een elektronische dus ik kan niet even draaien aan het mechaniek helaas. Hij ziet er vrij nieuw uit dus ik ben bang dat iemand er al een keer moeite in heeft gestoken, maar het niet heeft kunnen vinden.
- Knipperlichten, OEM of vervanging ben ik nog niet helemaal uit.
- Laag spatbord. Lijkt nu een KTM spatbord op te zitten, maar dat doet geen goed aan de verhoudingen van de motor.
- Banden zijn niet alles meer. Nu dus op zoek naar een setje, misschien ook gelijk wat all-road waardigers.
Wat hoeft er niet of heb ik al klaar:
- Luchtfilter is vrijwel nieuw en perfect schoon.
- Laadspanning al even gemeten gister avond. 13,5V, moet 13 - 16V zijn, niks mis mee dus.
Sjit, moeilijk woord....ga het proberen.Die caps?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb een Freewind zelf ook overwogen. Mooi project Erwin!Ik vind m gaaf!
Lijkt me ook best een leuke TET motor
Kun je m vergelijken met een BMW F650?
Wat ga je synchroniseren?Ik heb er natuurlijk max 5km mee gereden en het gas niet vol open gehad.
Een heel voorzichtig vergelijk met de F650 kan ik al wel maken.
Hij voelt wat minder krachtig en wat instabieler. Kwa sta houding is hij wel echt tig keer beter. Zit ook fijn, al is het voor mij wel een wat klein motortje, maar dat is de F650 ook wel.
Hecht hier vooral nog niet te veel waarde aan, het was natuurlijk een waardeloze proefrit op nat wegdek, maar ik wilde vooral even weten of als het blok een keer warm was geweest hij dan wel goed liep, wat hij dus wel redelijk doet.
Vanavond met een koude motor ook even gestart vanwege een testje vwb de neutraal schakelaar. Sloeg direct aan en startmotor ging soepel rond. De accu lijkt dus nog wel goed en de algehele staat niet verkeerd. Alsnog gaan we gewoon kleppen stellen, synchroniseren en grote beurt natuurlijk.