de gele (cb400f)

roestendoenze

MF veteraan
28 feb 2002
21.874
5.800
omg.Helmond
It's alive! ... ALIVE!
full


Via dit forum laatst de gele cb400f op de kop getikt: Te Koop:Twee CB400F bj 77/78 veel extras koopje

Na een aantal avonden van hobby-en aan de bedrading & opbouwen van ontbrekende delen, heb ik gisteren leven gekregen in het blokje van 'de gele'. 8-)


Wat minpuntjes om op te lossen, maar dat moet ook. Dees is m'n sleutelmotor 'voor d'rbij' dus die moet ook niet perfect. :P

Een paar minpuntjes zijn wel nog een beetje te erg, want ik wil natuurlijk wel een beetje verantwoord het verkeer in.
- drup - 5sec niks - drup -5sec niks - drup - enzovoort ---> ff nieuwe pakking op de carterpan

- plofstilplofplof - plofstilplofplof - enzovoort ---> ff cilinder 2 ook laten ploffen

- voorrem is van spons ---> nieuwe remvloeistof erin & ff blokjes + cilinder bekijken

- meer rook voor bij de kop dan achter uit de demper ---> bevestiging van uitlaat beter passend maken



Verder liep ie eigenlijk binnen 10 seconden. *D Maar dat hoort zo bij dit type motor. 8-) Mag gerust 2 jaar in een hoekje staan, om vervolgens binnen 10sec aan te springen. :}

Is 't geen plaatje? O-)
full


update 8-) :
full


En verder gaat 't in de zijspan rubriek... *D
61e1883a460e65c8d1a0ac7123aa6355


(Zie ook de rooie (cb400f))
ss_banner.jpg
 
Laatst bewerkt:
Toppie!! Pics please!!
Ik zal nog wel eens een piccie posten van het rode tweelingzusje van de gele van RDZ.
(en dan vooral van de vloer waar het ding staat. Elke week dweilen :) )
Ach, het heeft zijn charme. Ding loopt wel met gemak 140 op het klokkie.
 
1
Toppie!! Pics please!!
2
Ik zal nog wel eens een piccie posten van het rode tweelingzusje van de gele van RDZ.
3
(en dan vooral van de vloer waar het ding staat. Elke week dweilen :) )
Ach, het heeft zijn charme. Ding loopt wel met gemak 140 op het klokkie.
1
Helaas heeft Sint geen digicam achtergelaten. Ik zal binnenkort wat op een rolletje schieten. ;) (lees: binnen nu en 'n week of 6 O-) )
2
pssst... de gele van mij is tijdelijk ook rood. Heb namelijk tank&kapjes geruild vanwege verschil van tankinhoud (minder vuil& meer benzine in de rooie)
3
De mijne staat nu naar rechts geleund met 't handvat tegen de muur. :)
 
Ziet er goed uit jah!
Het geeft wel hoop dat 'ie zo snel liep. We zijn zelf bezig om een CB200 aan de praat te krijgen...
Keep us posted :) .
 
Leuk mn oude motortje weer te zien!
Hier de vorige eigenaaresse, vrouw van brandweerman.
Ik had niet anders verwacht dan dat tie snel zou lopen, hij is me altijd trouw geweest.
succes met het opknappen, dat heeft tie wel verdiend!
groetjes!
 
1
Leuk mn oude motortje weer te zien!
2
Hier de vorige eigenaaresse, vrouw van brandweerman.
3
Ik had niet anders verwacht dan dat tie snel zou lopen, hij is me altijd trouw geweest.
1
Alleen jammer dat ik geen recente foto heb, waar ze in geheel gemonteerde toestand op is te zien. Ik ben iig van plan dit topic te blijven gebruiken als ik wat te melden heb. Foto's komen er dan ook nog wel. :)
2
Leuk dat je hier reageert. 8-)
3
Ik ook niet, was alleen bang over hoe & hoe lang. Eerste impressie is in ieder geval goed. (alhoewel ik in het oliefilterhuis & carterpan wel eea aantrof wat me zorgen heeft gebaard)
 
Terug
Bovenaan Onderaan