De geschiedenis van het motor-forum

Lukic

MF veteraan
22 sep 2002
2.032
0
Den Haag
Nu ik zo al een tijdje op het motor-forum kijk zo nu en dan vraag ik mij af hoe het is ontstaan en hoe de organisatie achter het motor-forum in elkaar steekt. Is het motor-forum in particuliere handen en wordt het nu nog steeds geruned door 1 man en op hoeveel servers? Ik ben gewoon benieuwd naar hoe het forum in elkaar zit en hoe het zo tot stand is gekomen. Weet iemand hier wat meer over te vertellen!?
 
Nu ik zo al een tijdje op het motor-forum kijk zo nu en dan vraag ik mij af hoe het is ontstaan en hoe de organisatie achter het motor-forum in elkaar steekt. Is het motor-forum in particuliere handen en wordt het nu nog steeds geruned door 1 man en op hoeveel servers? Ik ben gewoon benieuwd naar hoe het forum in elkaar zit en hoe het zo tot stand is gekomen. Weet iemand hier wat meer over te vertellen!?
Heb je nou echt NIETS te doen?
 
Daar weet ik wel iets meer over te vertellen. Ook wel leuk voor de andere nieuwe leden.

Het is begin vorig jaar allemaal begonnen met een topic op gathering.tweakers.net (GoT), het forum van poohbeer een topic gestart omdat hij wou gaan motorrijden. Dat topic werd erg groot en kreeg ook nog een deel 2. Uiteindelijk zijn die topics na heel veel posts daar op slot gegooid en startte duderuud dit forum, wat op 19 mei 2001 online is gegaan. Eerst nog op een standaard hostingaccountje maar later kregen we onze eigen server, die inmiddels al weer is vervangen voor onze huidige server (die ook al wat upgrades heeft gekregen). Ik weet nog goed dat we ons 100e lid mochten verwelkomen (ikzelf ben 2 weken na het opstarten van het forum geregistreerd hier) en niemand had kunnen vermoeden dat het zo snel zou gaan. Inmiddels zitten we al over de 3500 gebruikers. We hebben onder andere een Motor-Forum circuitdag gehad in mei van dit jaar en hebben een stand gehad op de motorbeurs in Utrecht dit jaar en onlangs de MotoRAI. In de korte tijd dat we bestaan dus behoorlijk succesvol kun je wel stellen. :)

Dit is zo in het kort de historie van MF, die topics op GoT zijn volgens mij door poohbeer bewaard dus die zijn nog wel ergens na te lezen, erg leuk.

Duderuud kan eea. nog wel verder uitleggen.
 
Laatst bewerkt:
Zeg, nog echt niet lang geleden verwelkomde we toch de 1000ste user. En nu alweer 3500!! Man wat gaat dat snel!!

Misschien kan er iemand gelijk uitleggen hoe het zit met forum admin en modjes, voor de mensen die niet snappen hoe of wat. Ik zal het proberen, maar ik ben maar een nietig usertje ( }) ), dus ik kan het fout hebben.

Duderuud: forum admin. Betekend dat hij het heeft opgezet en beheert in de zin van in de gaten houden of de server het trekt.
Bananeman: Doet veel met de software (zat eerst nog iemand anders bij, maar vlgs mij nu vooral Bananeman, ja en Duderuud ook wel dacht ik).
Revolution, Max, DGM, HELLDesker, nog meer van die namen op de voorkant (oja, Niels bijv): zijn modjes en die zijn ervoor om het forum een beetje netjes te houden, zij kunnen bijv. topics dichtgooien en users bannen (als het echt te erg word), maar ruud en banaan kunnen dat vast ook.
 
Laatst bewerkt:
Zeg, nog echt niet lang geleden verwelkomde we toch de 1000ste user. En nu alweer 3500!! Man wat gaat dat snel!!

gaat inderdaad hard, ik heb wel het idee dat er onzettend veel users zijn die zich registeren en vervolgens maar 1 postje aanmaken

ik zou wel eens willen weten hoeveel actieve users er nu eigenlijk zijn

?? gokje stuk of 300 a 400 ??

ps. als ik het me goed heb heeft duruud deze domeinnaam toch gekregen van een vriend
 
Op maandag 04 november 2002 14:05 schreef Skoezie het volgende:
* knip *Zeg dan niets. Sorry hoor, maar van dit soort opmerkingen ga ik zwaar :r

:^ :(

Er wordt een leuke vraag gesteld en gelijk wordt met zo'n kutopmerking geprobeerd Lukic bij de enkels af te breken...
Laag hoor... :r :r :(

:j:j:j (ik neem aan dat je wel weet wat ik bedoel)
 
gaat inderdaad hard, ik heb wel het idee dat er onzettend veel users zijn die zich registeren en vervolgens maar 1 postje aanmaken

ik zou wel eens willen weten hoeveel actieve users er nu eigenlijk zijn

?? gokje stuk of 300 a 400 ??
Als we aannemen dat iemand een actieve user is als hij/zij meer dan 50 posts heeft heb je aardig goed geschoten.

Ruwweg 10% van de geregistreerden is redelijk actief tot zeer actief.
 
hoeveel dagen bestaat het forum precies, ben nl wel benieuwd in hoeverre ik ervan af het begin bij is, of daqt ik maar een nieuweling ben...

(Boefje realiseert zich net, dat ie als ie voorgaande items leest het antwoord al had geweten nl. 513 dagen....)

 
Laatst bewerkt:
er heeft al een keer een stuk gestaan in het motoroccasions blad, interview met duruud geloof ik

volgens mij is dat artikel nog ingescanned, dus ff zoeken zou ik zeggen
 
Daar weet ik wel iets meer over te vertellen. Ook wel leuk voor de andere nieuwe leden.
Mmm, had toch verwacht dat je info iets correcter zou zijn :P
Ik heb dat topic niet gestart, ik was alleen de idioot die er een paar 100 idiote vragen stelde :)
bewijsmateriaal:
http://www.pricewatch.be/history/
http://www.pricewatch.be/history2/

Bij de eerste url zat nog een limiet van 255 posts per topic ofzo ingebouwen. Bij het 2e topic was die er niet meer maar ging het op slot omdat 2000+ posts hen layout een beetje verneukte *D /history2/ is trouwens niet compleet, maar dit was alles dat'k nog kon redden na een gigantische crash bij hun. Die [BC3] duidt erop dat't topic een slachtoffer van Big Crash #3 waardoor een hoop verloren. De data zijn telkens gelijk omdat het op die datum opnieuw is opgebouwd uit hetgeen nog wel beschikbaar was van bij een erg ouwe backup.
 
toch raar dat "we" alweer zo groot zijn. het is idd allemaal begonnen op GoT en daar werden we min of meer verbannen :X maar Duderuud had de oplossing en bood ons een alternatiefje aan voor GoT en drie keer raden waar ik nu bijna nooit meer kom (GoT dus) :P
 
veel (ex) got-ters hiero

nu weet ook iedereen waarom er (met name in het begin) zoveel it-ers rondhangen
 
Sjah, wat kan ik er nog aan toevoegen? Het meeste is al verteld inmiddels!

O ja, die domeinnaam...ik heb een van de eerste artikelen geschreven voor www.virusalert.nl, en in ruil kreeg ik een webaccountje en mocht ik een domeinnaam registreren.
Dat was toen geregeld door Jeroen, de webmaster van virusalert.nl. De laatste tijd spreek ik hem niet vaak meer, hij is erg druk met zijn werk.
Maar zonder hem waren we ook nooit zover gekomen...dus bij deze bedankt Jeroen :)
 
Geinig om te weten allemaal! Het idee dat geopperd was lijkt me zeker leuk en nuttig: Neem het ontstaan van het motorforum op in de FAQ ofzo. Ik moet wel zeggen, wat sommige andere zieden is wel waar. Die 3500 users zullen er een stuk minder zijn als je bekijkt wel nu eigenlijk actief zijn. Thanks voor de uitleg Rev & anderen :}
 
Pooh, had jij die topics van GoT niet ergens bewaard? Zeker leuk om eens na te lezen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan