De gevaarlijkste snelweg van Nederland

en nogmaals, als iedere mon...l met een mobiele telefoon dat ding nu eens in zijn broekzak laat zitten (of handtasje) dan zouden er ws. al de helft minder ongelukken gebeuren denk ik zo. Iedere week wel een paar malloten die druk aan het frutsboeken, whatsappen of wat dan ook aan het doen zijn terwijl ze een koekblik besturen.

De concentratie telefoonzendmasten in die hoek schijnt ook erg hoog te zijn :)

Benno
 
en nogmaals, als iedere mon...l met een mobiele telefoon dat ding nu eens in zijn broekzak laat zitten (of handtasje) dan zouden er ws. al de helft minder ongelukken gebeuren denk ik zo. Iedere week wel een paar malloten die druk aan het frutsboeken, whatsappen of wat dan ook aan het doen zijn terwijl ze een koekblik besturen.

De concentratie telefoonzendmasten in die hoek schijnt ook erg hoog te zijn :)

Benno

Jonge, dat zal nooit gebeuren. Als de smartphone begint te piepen dan moet er even gekeken en gemiept worden.
Het zijn net kleine kinderen, het is echt levensgevaarlijk, ze weten het en doen het toch |(

Enigste wat helpt is meer politie op de weg maar dat zal ook nooit gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
Jonge, dat zal nooit gebeuren. Als de smartphone begint te piepen dan moet er even gekeken en gemiept worden.
Het zijn net kleine kinderen, het is echt levensgevaarlijk, ze weten het en doen het toch |(

Enigste wat helpt is meer politie op de weg maar dat zal ook nooit gebeuren.
Als die zich nou eens bezig zouden houden met debiel rijgedrag zoals met telefonisch spelen, vluchtstrook rijden bij afritten omdat het stilstaat (op hetzelfde stuk waar ze ELKE OCHTEND stilstaan!!!), spookrijden (a9 vandaag), last minute vanaf helemaal links naar rechts over een puntstuk heen. Etc etc etc
Maar nee.... Hardrijden is het gevaarlijke.... :')
 
Als die zich nou eens bezig zouden houden met debiel rijgedrag zoals met telefonisch spelen, vluchtstrook rijden bij afritten omdat het stilstaat (op hetzelfde stuk waar ze ELKE OCHTEND stilstaan!!!), spookrijden (a9 vandaag), last minute vanaf helemaal links naar rechts over een puntstuk heen. Etc etc etc
Maar nee.... Hardrijden is het gevaarlijke.... :')


En dat is nu het enigste wat ik graag doe :?
 
Ik rijd dat stuk nu dagelijks, gelukkig 's avonds laat en niet in de spits.
De afslag is ver van te voren aangegeven en er zijn niet bijster veel op- en afritten daar.
Volgens mij is een van de grootste problemen daar de limiet van 100km/h. Je kan daar makkelijk harder, en dat doen veel mensen dus ook. Met als probleem dat mensen laat invoegen en van helemaal links naar rechts schieten.
Ja het ligt aan mensen zelf dat ze te ongeduldig zijn om een stukje minder hard te rijden, maar daar hebben we allemaal wel eens last van, toch? })
Maar er zijn ook wel eens (bijna elke avond) mensen die heel laat nog van de meest rechter baan naar links moeten, omdat ze niet willen uitvoegen. Ben blij dat als ik daar rijd ik altijd een baantje tussen mij en een koekblikker kan houden..

En daarnaast; er word schijnbaar relatief veel onschuldige blikschade gereden :? Ik dacht dat dit een forum was voor mensen zonder blik om zich heen :+
 
...

En daarnaast; er word schijnbaar relatief veel onschuldige blikschade gereden :? Ik dacht dat dit een forum was voor mensen zonder blik om zich heen :+
... en daar wil ik als motorrijder niet tussen zitten. Dus helemaal links 130 rijden voor rechtdoor of helemaal rechts 80 rijden voor afslaan.
(Of helemaal links 130 rijden en op het laatste moment 4 banen oversteken en hem er rechts tussen drukken)
 
Hier ben ik het 100% mee eens.

Een camera die kleine filmpjes kan vastleggen en op basis van het filmpje een mooie acceptgiro uit Leeuwarden versturen.

Zorgt voor meer veiligheid en het brengt geld in het laatje. De gekte betreffende de snelheidscontrole heeft al aangetoond hoe veel dat op kan brengen, de businesscase ligt er al...

Ik niet. Er wordt al genoeg gefilmd op de weg.

Wat mij betreft voeren ze de rijkspolitie weer in met hun Porsche's.
Het valt mij altijd op dat iedereen ineens roomser is dan de paus qua autorijden als er een opvallende politiewagen in de buurt is.
Niets mis met wat snelle dienders die als het nodig is gewoon ingrijpen.

En voor wat betreft die afrit, niets mis mee, staat netjes aangegeven wat er gaat gebeuren. Ja het begint 2, jij als kwetsbare motorrijder doet er verstandig aan om ff te wachten en dan de 3e te nemen, of braaf de 1e.
full


Er zijn er meer met een korte 2e of 3e uitvoegstrook, ik maak er vaak gebruik van zeker als ik weet dat ik daarna toch links moet aanhouden omdat rechts een nieuwe uitvoegstrook begint.
 
Het valt mij altijd op dat iedereen ineens roomser is dan de paus qua autorijden als er een opvallende politiewagen in de buurt is.

Daar heb je een punt. Levensgevaarlijke situaties veroorzaken dat soort billenkussers. Gisterochtend 6:30 op de A1, rijdt er gewoon een politiebusje voorbij, trappen 3 van de 10 auto's spontaan op de rem terwijl ze niet eens te hard rijden.

Maar dat is een logisch gevolg van operante conditionering, met dank aan:

- Flitscontroles en trajectmetingen op plekken waar 10kmpu te hard geen enkele afname in de verkeersveiligheid betekent.
- Absurde boetebedragen die door mensen met een modaal of beneden-modaaal inkomen bijna onbetaalbaar geworden zijn.

Je ziet het verkeer ook inslapen op die nieuwe 4,5,6 baans wegen. Allemaal treintje rijden met de cruisecontrol aan, niet inhalen en niet van rijstrook wisselen, waar je ook rijdt. En dan is het "op eens" tijd om uit te voegen... Ruk aan het stuur en daarna een overbodig knippertje ;)
 
Als die vangrail er staat gaat dat niet meer. Dan kan je doorrijden tot de volgende afslag.
En ja mensen moeten opletten, maar ik durf te wedden dat jij ook wel eens een afslag gemist heb
Nee joh, bij de oprit even erna kun je er met een scherpe bocht toch ook gewoon af? })
 
Dat is een Taper Uitvoeger.

Dor een taper uitvoeger kan men een relatief zeer korte en goedkope uitvoeger realiseren en zo de verkeerscapiciteit te verhogen voor het stuk. Door dit toe te passen op wegen waar er een grote stroom aan uitvoegende bewegingen zijn kan men voorkomen dat er file ontstaat op het uitvoegstrook, maar ook op het doorgaande rijbaan omdat er er toch nog een uitvoeger aanwezig is die de o.a "snelle automobilist" kan nemen. en dus file op het doorgaande rijbaan voorkomt.

ach, als je het niet begrijpt, ga vooral niet rijden. zo moeilijk is het niet, er zijn gevaarlijkere tapers. zoals A4 den haag -> a9 Haarlem als een klein voorbeeldje.
 
Ge
BS, niets gevaarlijks aan.

Je kan er zelfs met motorlaarzen op trappen, tegenaan schoppen, met een mes erin steken... hij doet niets terug, blijft gewoon stil liggen, echt niets gevaarlijks aan.
Echt wel. :( :(



Het best gevaarlijk om midden op de snelweg tegaan staan :+
 
en nogmaals, als iedere mon...l met een mobiele telefoon dat ding nu eens in zijn broekzak laat zitten (of handtasje) dan zouden er ws. al de helft minder ongelukken gebeuren denk ik zo. Iedere week wel een paar malloten die druk aan het frutsboeken, whatsappen of wat dan ook aan het doen zijn terwijl ze een koekblik besturen Aan het rijden zijn

De concentratie telefoonzendmasten in die hoek schijnt ook erg hoog te zijn :)

Benno

Doe ik nou nooit! Veel te omslachtig, net als bellen.
Eerst handschoenen uit, achter je op de buddy leggen, maar ze waaien eraf, dus je moet terug tegen het verkeer in om ze weer op te halen. Dan de jas los, broek los, gaan staan telefoon uit de broekzak en terug gaan zitten. Telefoon in de rechter zak, dus ook ff gas los. Heb je dat ding eindelijk vast, dan nog appen ofzo?? :? :? Veel te lastig, voor bellen moet die bots muts ook nog af, en waar laat je die dan weer -O-
Nee hoor, mij niet gezien, kloten met die telefoon onderweg, veel te veel gedoe :Y :Y

P.s. met de auto uit principe niet, ben geen vrouw die 2 dingen tegelijk kan
sorry dames, niet denigrerend bedoeld, zie het als compliment dat jullie sommege dingen beter kunnen dan wij ik :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan