De gevaren van motorrijden

[offtopic]
Ja, die 25kw-regeling zouden ze ook bij (snelle) auto\'s moeten doorvoeren als de bestuurders jonger dan 21 zijn...ik zie ZO veel van die jonge gasten in Corrado\'s en VR6én rondracen...terwijl ze maar net hun rijbewijs hebben...en in ons dorp zijn er al verscheidene auto\'s helemaal platgereden door van die balletjes die denken dat ze kunnen rijden...

Tja, dat bewijst maar weer eens dat die hele 25kw regeling nergens op slaat. Ik vind 2 jaar sowieso te lang, 1 jaar is voldoende, misschien al eens eerder gezegd, maar 1 van de redenen dat ik mijn GS500e ook weg deed was omdat ik 25kw zat was, maar niet onverzekerd rond wilde rijden. Ik had geen zin meer om te \'timen\' op de weg, wanneer ik een auto in kon halen.

Verder moet je zo\'n verminderd-vermogenwet ook doorvoeren op de auto\'s, je ziet zat sukkels inderdaad met CRXjes, Corrado\'s, Golf GTI\'s en 205 GTI-tjes gevaarlijk rijden. OK, CRX valt er een beetje buiten, maar die domme dingen zie je af en toe ook nog rijden en dan rijden ze ook niet zachtjes.
Je mag op je 18e ook meteen in een Porsche 911 stappen, slaat ook nergens op, zo\'n auto is ietsje lastiger te besturen dan een gewone auto.

Limiteer de jeugd gewoon tot een 1.4 liter. :)
Ik zit zelf nog in die periode van jonge broekkies en auto\'s, maar ik heb geen GTI gekocht, 2e hands GTI\'s moet je nooit kopen, zijn altijd afgeragde bakken met problemen. Heb een 1.6 liter met 92 pk ofzo. Das ruim voldoende om mee voor de dag te komen. Heb hiervoor een 1.4 gehad, das toch te weinig ;)

Nog even voorbeeldje met Corrado ; vriend van me heeft van de week een Corrado geruild voor een andere auto van \'m, en dezelfde dag (of die erna) al van de weg afgevlogen omdat ie niet oplette. En met de nodige schade. Die is weer leker aan het klussen aan dat ding :)

Maargoed, voor meer autogelul ga ik naar www.auto-forum.nl :)
 
Nou, ik weet dat het gevaarlijk is omdat veel autobestuurders de motorrijders niet zien, maar ik rij dus beide... en ik zie ook heel wat idioten op motoren rijden hoor! Die gewoon levensgevaarlijk bezig zijn!
Maar ik vind ook dat je pas leeft als je de gevaren aandurft. Maar wel op een veilige manier.
Ik rij voor een meisje geloof ik ook nogal hard, zowel met auto als met motor.. Niet bij nadenken dus. Ik hoop dat ik meteen dood ben als ik een ernstig ongeluk krijg. Liever dood dan met een zware dwarslaesie te zitten denk ik...
 
Ik hoop dat ik meteen dood ben als ik een ernstig ongeluk krijg. Liever dood dan met een zware dwarslaesie te zitten denk ik...

Een dwarslaesie niet, maar \"enormzwaargewond\" mag van mij wel hoor... ;)

Limiteer de jeugd gewoon tot een 1.4 liter.

Das het zelfde zeggen als maximaal 250cc ipv 25kw. Dat werkt dus niet als je de RS250 kent...
Ik denk meer aan een 74kw grens voor jonge automobilisten. })
 
Laatst bewerkt:
Ik race rond in een Astra met een 60 PK diesel erin, zit geen gang in dus maar ik weet wel precies wat er wel een niet mee kan, weet goed hoe hard ik elke bocht kan nemen }) , dus van een langzamer voertuig leer je denk ik beter rijden, als ik gelijk op een R6 of in een Corrado VR6 oid was gestapt, dan kom je niet in de buurt van de grenzen van dat voertuig maar loop je wel tegen je eigen grenzen aan.
 
Das het zelfde zeggen als maximaal 250cc ipv 25kw. Dat werkt dus niet als je de RS250 kent...
Ik denk meer aan een 74kw grens voor jonge automobilisten. })

Nee je moet een auto gewoon op een aantal liter begrenzen ;) Een auto met 100pk in handen van een 18-jarige is hetzelfde als een uzi in de handen van een peuter. Levensgevaarlijk !
Bij motoren vind ik een grens van 600cc/100pk voldoende. De bedenker van 25kw heeft blijkbaar nog nooit op een 25kw gereden om mee te maken dat dat gewoon levensgevaarlijk is op de snelweg en provinciale wegen (als je wilt inhalen).

Ach, wat boeit het me ook, laat de jeugd maar lekker rossen in snelle auto\'s, hoe meer zich er tegen bomen aan jagen, hoe minder gevaarlijk het wordt op de weg.
 
Ik rij voor een meisje geloof ik ook nogal hard, zowel met auto als met motor.. Niet bij nadenken dus.

VOORBEELD! :) Laten zien! :) Nu zit je eigenlijk zelf te generaliseren dat meisjes niet hard rijden ;) Ok, er zitten er zat bij die langzaam rijden, maar ik ken er ook zat die het gaspedaal weten te vinden hoor. :)

Ik ken persoonlijk helaas nog geen vrouwelijke motorrijders, maar dat komt vanzelf wel goed.
 
Een ongelukje schuilt in een klein hoekje,en dat is voor ons allemaal.
Geniet van het leven,hoe je het ook invult.
Ik ben zelf werkzaam bij een motordealer ziet dus best veel schade\'s binnenkomen,maar dit weerhoud mij niet ervan om opnieuw het komend weekend weer lekker te knallen.
 
Ok, er zitten er zat bij die langzaam rijden, maar ik ken er ook zat die het gaspedaal weten te vinden hoor. :)

Zo ken\'k er ook eentje (voorbeeldje van met auto wel).. gassen kan ze wel.. maar dan ging ze op 1 meter achter een vrachtwegen rijden (die links reed) op een drukke weg met een heleboel zijstraten en dan werd ze kwaad als ik haar idioot gestoord onveilig noem :? Noujah, vrouwen! :(

Ik rijd ook hard (reed, golf gaat niet hard meer) en ik plak ook graag, maar doe dit wel met redelijk wat inzicht in het verkeer. Doe\'t dus ook enkel als ik alles en iedereen kan zien, maar daar zo achter een vrachtwagen = |(
 
Op Donderdag 01 november 2001 20:16 schreef poohbeer het volgende:ik plak ook graag, maar doe dit wel met redelijk wat inzicht in het verkeer. Doe\'t dus ook enkel als ik alles en iedereen kan zien, maar daar zo achter een vrachtwagen = |(

Ja uh dan mag ik jou dus niet }) . Ik HAAT bumperklevers, ook al kan je alles zien, remmen kan je niet meer op tijd als je dicht achter een auto of motor zit. Ik las op de tuftufclub over een bouwlamp op bijv de hoedeplank. MIsschien dat ik dat ook maar moet maken bij bumperklevers, en dan eventjes aan }) , anders verblindt je ze te erg en kunnen ze nog eens dodelijk verongelukken, en dat is niet best. Maar bumperklevers kunnen de :j van me krijgen.
 
Ik zal mezelf niet vrijpleiten, ik hou me dus ook niet aan alle verkeersregels.

Ik rij te hard, rij te dicht (vind het zelf wel kunnen) volgens de agentjes op andere auto\'s en haal met de motor wel rechts in (op klaverbladen vooral).

Maar aan de andere kant, in 3 jaar geen enkel ongeluk gehad, terwijl ik best veel km\'s maak.(dik 20.000 per jaar)
 
Ik zal mezelf niet vrijpleiten, ik hou me dus ook niet aan alle verkeersregels.

Ik rij te hard, rij te dicht (vind het zelf wel kunnen) volgens de agentjes op andere auto\'s en haal met de motor wel rechts in (op klaverbladen vooral).

Maar aan de andere kant, in 3 jaar geen enkel ongeluk gehad, terwijl ik best veel km\'s maak.(dik 20.000 per jaar)

Ja ik ook, ik rij ook overal te hard, haal ook veel rechts in (als ze links traag rijden) enz. maar ik ga dus NIET bumperkleven.
 
Wereldwijd vallen er in het verkeer gemiddeld meer dan 1350 doden per dag. Bij de meeste van die ongelukken (70 procent) is een auto betrokken. Als de auto nu geintroduceerd zou worden als medicijn zou de FDA (American Food and Drug organisation) \'m nooit toelaten. Alles is dus relatief en in relatie tot. Als er geen auto\'s waren geweest waren de motorfietsen in de meerderheid geweest? Zo\'n 600 miljoen dus. En dan?
Zou de infrastructuur (vangrails etc) wel goed zijn aangepast? Hoe lang heeft de auto in zijn huidige vorm nog? Je moet er toch niet aan denken dat iedereen een auto heeft straks. 6 miljard auto\'s ipv 600 miljoen. De uitputting van de grond die dit met zich mee brengt is gigantisch. Het is niet eens zozeer het engergie verbruik als de auto zijn rijdende leven in gaat. Er is nl. al een veelvoud aan energie ingestoken voor dat elk vierwielertje de lopende band verlaat. Dit alles doet overheden langzaamaan besluiten de auto terug te dringen. Is de motorfiets dan een alternatief? Sommige automobilisten zou ik nooit op een motor willen zien. Die zijn al ongeschikt voor vierwielen, laat staan voor twee. Ik ben ook zeer sterk van mening dat er in de toekomst een tussenvorm moet komen. Daarmee bedoel ik dat er een voertuig moet komen dat zo smal en behendig is als een motor veel zuiniger is en overdekt is. Eind jaren tachtig kwam een ingenieur bij General motors op het idee om een dergelijk voertuig te maken. De leanmachine genaamd. Dit driewielige voertuigje was inderdaad zo smal als een motorfiets. Een laagzitter, net als een skelter of kart. Kan fabelachtig snel een bocht nemen. Hangt mee in de bocht, je wordt dus niet wagenziek. en is makkelijk op een halve parkeerplaats te zetten. Verbruikt 2 liter (1 op 50) Accelereert in 7 sec naar 100. Heeft het nooit gehaald. Soms denk ik dat de machtige auto industrie dergelijke ontwerpen onmiddelijk van de kaart veegt. Want er valt nou eenmaal meer te verdienen aan een ontwerp van 1200 kg dan aan 300 kg hightech. Wat dat betreft is men zo conventioneel als de pest. Toch zou het in de toekomst wel eens moeten gebeuren. Nu al is er rapport verschenen dat de autoindustrie hekelt, dat zij wederom in het laatste decennium niet in staat is gebleken zuinigere auto\'s te maken. Bovendien worden auto\'s steeds zwaarder, dus gevaarlijker voor hun omgeving. Je zit als je in een bocht van een landweg woont niet eens meer veilig in je huis want de auto\'s zijn zo veilig geworden (?) dat ze een de hele gevel van je slaapkamer er uit rijden terwijl je s\'nachts ligt te pitten. Let wel, dit is al meerdere keren gebeurd. Met een Simca 1000 uit de jaren 60-70 van de vorige eeuw was zoiets een zelfmoord actie geweest. Thans met auto\'s als de Volvo 850 is dit voor de bestuurder te overleven met weinig letsel.

Mevrouw Netelenbos, u allen bekend, was enige dagen geleden weer op tevee. Het ging deze keer om de introductie van de kilometerheffing. Wederom wordt er alleen maar over auto\'s geleuterd. Hoe fijn het bedrijfsleven het wel niet zou vinden om met die heffingen schoon schip op de weg te maken. Gebroederlijk zaten Netelenbos en een van de ontwerpers van het nieuwe kastje in een (veel te grote) auto. In 2004 moet het een en ander klaar zijn. Naar mijn mening de zoveelste zinloze actie. Veel beter zou het zijn als er een voorzichtige toelating zou zijn voor automobilisten naar twee wielen. Veel beter zou het ook zijn om voor automobilisten een getrapt rijbewijs in te voeren. En last but not least: \" Moeten we niet aan psychologische tests gaan denken alvorens we mensen gemotoriseerd het verkeer in sturen. Dan kunnen we ook veel regels vereenvoudigen, want wie de moeite wel eens genomen heeft op de eur-lex site van de EU te kijken en de regelgeving ten aanzien van gemotoriseerd verkeer onder de loep neemt, zal schrikken en zich afvragen of er straks nog wel ruimte is voor motorfietsen. Omdat ze zo anders zijn.
 
Toen ik vanmorgen naar m\'n werk reed, lagen er 2 fietsen vermolmd op straat, fietsers lagen iets verderop en weer 50m verder lag een Suz in de berm. Zag er allemaal niet echt lekker uit, ambulance erbij en 3 copcars (waarom altijd zoveel?).

De berijder zag ik niet, hoop niet het ie er ernstig aantoe was. En nog erger, ik hoop niet dat het een voor mij bekende motor was. Ken wel iemand met zo\'n type GSX-R hier in de stad :(
 
Ik zal mezelf niet vrijpleiten, ik hou me dus ook niet aan alle verkeersregels.

Ik rij te hard, rij te dicht (vind het zelf wel kunnen) volgens de agentjes op andere auto\'s en haal met de motor wel rechts in (op klaverbladen vooral).

Maar aan de andere kant, in 3 jaar geen enkel ongeluk gehad, terwijl ik best veel km\'s maak.(dik 20.000 per jaar)
Misschien krijg jij maar 1 ongeluk in de vier jaar. :? Als ie goed hard is is het ook meteen he laatste.
Ik rijd 100.000 per jaar en heb ook nog geen ongeluk meemgemaakt maar dat zegt nog niet dat ik goed kan rijden.
 
25 kw regel stelt niets voor...als je 21 bent mag je afrijden op zwaardere klasse..ze kunnen veel beter invoeren dat je verplicht ongeacht je leeftijd na 2 jaar pas onbeperkt mag rijden.
Het zou ook niet verkeerd zijn om voordat het rijbewijs veranderd word naar onbeperkt om een soort test te doen zodat men kan zien of je wel kunt motorrijden,dit ziet een instructeur echt wel(anders krijg je dat mensen twee jaar geen motor rijden om dan alsnog het rijbewijs te laten veranderen)

gr.

niek
 
Zag er allemaal niet echt lekker uit, ambulance erbij en 3 copcars (waarom altijd zoveel?).

Omdat ze geen ruk te doen hebben, en ook maar gaan kijken. Ramptoeristen. Of ze komen met zoveel omdat ze anders bang zijn. In dit geval niets om bang voor te zijn, maar moeten ze een kampje op, dan komen ze met ME :)

Anyway, vandaag weer een domme motorrijder gezien. Haalt een auto in op een kruispunt met aan alle kanten auto\'s. LEVENSGEVAARLIJK, als ik harder kwam aanrijden had ik nu een chopper op m\'n motorkap gehad. Een snelle blik naar de motorrijder liet zien dat de motorrijder al een aardige oude man was, in de 40 schat ik zo. Dan ben je toch verstandiger? Inhalen NA een kruispunt. niet OP.
 
Mijn vriendin werkt in een ziekenhuis en komt geregeld thuis met verhalen over binnengebrachte motorrijders. Ik krijg dan altijd een beetje een weeïg gevoel in mijn buik, soms hoor ik verhalen dat ik mij afvraag waarom ik eigenlijk nog motor rij. Ook zal ik nooit meer de blik in de ogen van mijn moeder vergeten toen ik haar beteuterd vertelde dat ik een paar uur eerder mijn motor in de prak had gereden. Toch rij ik de laatste tijd pittiger dan ooit. Alleen wordt veel van het plezier verknalt door dat ik 90% van de tijd bezig ben met het opletten op m.n. koekblikken :r
 
Mijn vriendin werkt in een ziekenhuis en komt geregeld thuis met verhalen over binnengebrachte motorrijders. Ik krijg dan altijd een beetje een weeïg gevoel in mijn buik, soms hoor ik verhalen dat ik mij afvraag waarom ik eigenlijk nog motor rij. Ook zal ik nooit meer de blik in de ogen van mijn moeder vergeten toen ik haar beteuterd vertelde dat ik een paar uur eerder mijn motor in de prak had gereden. Toch rij ik de laatste tijd pittiger dan ooit. Alleen wordt veel van het plezier verknalt door dat ik 90% van de tijd bezig ben met het opletten op m.n. koekblikken :r

en volgens mij is het dan weer tijd om er even bij na te denken en weer een stapje terug te doen. ff wat rustiger rijden... anders gaat het zeker mis, let maar op. ff wat relaxter doen, even niet het gas open, en dan langzaam weer wat verder, of niet? (zo do ik het vaak als ik merk dat ik wel erg hard ga de laatste tijd)
 
Met pittig bedoel ik niet mijn (top)snelheid, maar meer de wijze van acceleren en sturen. Zo vind ik het heerlijk om lekker over rotondes te knallen, alleen haal ik vaak niet het maximale uit een rotonde omdat ik in mijn ooghoek een auto zie naderen en die goed in de gaten hou. Zodra ik niet 100% zeker ben dat hij stopt, draai ik het gas dicht. Meestal betekent dat dat ik voor niks het gas dichtdraai, maar geregeld komt het voor dat ik maar wat blij ben dat ik het gas dicht heb. Er zijn van die gasten die bijna blindelings een rotonde opsturen |( :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan