De Grote Oude Brikken Foto Gallerij

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Ik vond dat het tijd werd voor dit topic, ben zeer beniewd naar de foto's van de oude brikken die meerijden 2 juni! :)

Als we allemaal ff een piccie plaatsen met wat extra info zoals bouwjaar, en olie verbruik/per kilometer ;)

Mijn brik:

Bouwjaar '75 edit: speciaal voor AJK: Olieverbuik onbekent. Huidige status brik: defect ;)

Volgende!!
 
Laatst bewerkt:

DaFoolio

Die hard MF'er
3 sep 2001
972
0
42
Warnsveld
Ze is nog niet zo heel erg oud, en verdient eigenlijk helemaal de titel 'oud brik' niet zo. Het is meer een 'miss motorfiets 1986' :P



Helaas heeft ze een klein deukje in de tank. Met dank aan de vorige eigenaar.







De plaatjes zijn klikbaar om een grotere versie te zien :)
 

jkoehorst

MF veteraan
5 dec 2001
6.667
1
40
Hengelo (ov.)
Ik heb gisteren wat foto's gemaakt met een digitale camera zodat ik ze hier kan posten zie ik net dit topic verschijnen.





Mooi paars is niet lelijk.

Het is een Suzuki GSS550 uit 1979 in de kleuren rood/blauw/rood/metallic-blauw/beige/paars (paars boven de rest er onder). Omgebouwd met laser sportuitlaat en open filters.
76Mm gelopen en het olieverbruik ligt ergens rond de 1 liter op 800km (20W50, lekker dik verdwijnt niet zo gauw :P ). Benzineverbruik tussen de 1:12 (snelweg planken) en 1:22 (leuke 80 weggetjes + rotondes), normaal 1:19.

Gr. Jeroen

(EDIT: bedankt voor plaatjesplaatswerk! Kan ik er ook twee toevoegen?)

Bijlage: gs550 paars9.jpg
 
Laatst bewerkt:

Hellraiser

MF veteraan
25 nov 2001
1.151
0
44
Uden
De mijne is nog niet zo heel oud (15 jaartjes jong) en ik heb helaas nog geen (ontwikkelde) foto's, maar dit is dezelfde;
 

Niels

MF veteraan
Donateur
21 mei 2001
19.812
6
het model van mij stamt uit 1984 , heeft alleen wat verbouwingen ondergaan



benzine 1 op 10 , olie 1 liter op 4000 km , bouwjaar 1997
 
Laatst bewerkt:

jkoehorst

MF veteraan
5 dec 2001
6.667
1
40
Hengelo (ov.)
Op dinsdag 14 mei 2002 22:49 schreef Niels Saarloos het volgende:
...olie 1 liter op 4000 km...
1liter op VIERDUIZEND kilometer?! dan is het zeker geen oud brik. Daar moet wat aan gedaan worden }) ;) (Ik stel voor: 100km met zilverzand door de olie en voortaan rijden zonder oliebijvuldop :P ). Je kwam toch bij de ouwebrikkentoer?
Wel mooi kleurtje overigens maar wat zijn al die interressante knopjes en metertjes onder het stuur?

* Jeroen houd van veel knopjes en metertjes op motoren
 

Niels

MF veteraan
Donateur
21 mei 2001
19.812
6
1liter op VIERDUIZEND kilometer?! dan is het zeker geen oud brik. Daar moet wat aan gedaan worden }) ;) (Ik stel voor: 100km met zilverzand door de olie en voortaan rijden zonder oliebijvuldop :P ). Je kwam toch bij de ouwebrikkentoer?
Wel mooi kleurtje overigens maar wat zijn al die interressante knopjes en metertjes onder het stuur?

* Jeroen houd van veel knopjes en metertjes op motoren
het zijn geen knopjes
maar mn knipperlicht zit er, grootlicht
olie en benzine indicator (hij zuipt nogal, gaat ie aan, dan heeeeel snel naar de pomp )
heeft maar 15 L benzine aan boord en dan te bedenken 1 op 10 te lopen

de 2 meters : links temperatuur en rechts toerenteller
bovenop het stuur zit de Mijlenteller met km's in het klein

enne voor sjaap, hij weegt ook maar 285 KG

met een lekkere fabrieks 145 PK en 127 Nm koppel :9 :9 :9
maar is al wat meer geworden })
 
Laatst bewerkt:

roestendoenze

MF veteraan
28 feb 2002
16.654
513
omg.Eindhoven
Nog maar eens 't fotootje met de twin op four...


Type: Honda CB400F
Bouwjaar: 1975
Olieverbruik: Als peil op maximum en geparkeerd op zijstandaard, even later peil op minimum.
Benzineverbruik: onlangs 1:22 *D

(Binnenkort heeft Reetje een foto beloofd van onze 3 brikken tesamen.)
 
Laatst bewerkt:

Ralfie

MF veteraan
10 jan 2002
13.277
11
Ik vind Nortons ontzettend mooi. Komt dat ik hiermee de eerste motorervaring heb... :)

Ik vind Nortons ook ontzettend mooi. Nul komma nul ervaring maar wat een vet geluid uit die dingen!!!!! Norton RULES!!!!!

Hiero me brik:







Benzine ca. 1:19, olie 1:2000 (denk ik), is deels gereviseerd, maar wel met roestplekken op de tank en meestal erg vies, dus brik. Rammelt ook naar behoren.. :P :P :P

Bouwjaar is waarschijnlijk 1979, op het kentekenbewijs staat jan. 1981, maar vergelijking framenummer met een lijstj evan BMW zegt dus '79. Hoe dan ook, oud genoed i.i.g.!! Inmiddels in ieder geval 94.000 km gereden, mogelijk meer. De laatste 37.000 zijn er door mij opgereden, dus die zijn wel echt..
 
Laatst bewerkt:

JohnK6

MF veteraan
24 apr 2002
5.696
0
49
zwolle
hmmmm morgen ook maar ff een digifotoapparaat lenen, en ff wat posten hier :9 , ziet er allemaal goed uit wat ik tot nu toe heb gezien, maar morgen eerst maar weer eens een stukkien :]
 

NitroMax

MF veteraan
Donateur
benzine 1 op 10 , olie 1 liter op 4000 km , bouwjaar 1997
1:10 ?? Mazzelaar !! Olie 1:4000 ?? Harder rijden !! Als je een VMax echt berijdt zoals het hoort gaat'ie olie lekken uit het overdruksysteem !! ( BTW, die van jou lekt olie langs het "see through cover, dus eeeehh.... ;) )

[edit] oeps, foto van mijn klassieker vergeten toe te voegen[/edit]


Vmax uit '85 met Mustang Sally aan boord
 
Laatst bewerkt:

Ralfie

MF veteraan
10 jan 2002
13.277
11
1:10 ?? Mazzelaar !! Olie 1:4000 ?? Harder rijden !! Als je een VMax echt berijdt zoals het hoort gaat'ie olie lekken uit het overdruksysteem !! ( BTW, die van jou lekt olie langs het "see through cover, dus eeeehh.... ;) )
That's the spirit!!! :P :P
 

jveg

MF'er
13 mrt 2002
40
0
Bezoek site


Hierzo een niet zo'n scherp plaatje van mijn Suzuki GSX750-ES uit 1983. Verbruik 1:1000 (bij brikken praat je niet over benzine maar over olie). Maar zou nog minder moeten gaan worden, omdat kleppendekselseal vernieuwd is.
Rechteruitlaat is recent aan de binnenkant een plaat opgelast, begon toch wat teveel herrie te maken. Omdat de druk zich nu intern weer wel opbouwt, en het intern natuurlijk ook is weggeroest, ligt de demper nu los in de megafoon. Alstie teveel herrie maakt moet ik gewoon even schudden tot het restant demper op de juiste plek ligt.
Heb deze motor sinds 1 maart, eigenlijk alleen kleine klussen aan hoeven doen, koppelings-platen was de grootste klus. Nokkenasketting zal waarschijnlijk als eerstvolgende aan de beurt zijn, maar daar laat ik 2 juni de experts wel naar luisteren.
Ik zoek nog een goedkope 4-1 pijp. Ophanging van de demper is wel te bouwen, als de bochten maar een beetje op een normale manier en hoogte onder het blok komen te hangen. Tips welkom op [email protected]
Tot 2 juni.
cu,
John
 
Laatst bewerkt:

Jochem - SOHC4

MF veteraan
24 apr 2002
4.288
1
en die van mij nog maar eens:


Ontzettend brakke foto van een nog niet opgepoetste (en op dat moment ook nog niet in mijn bezit verkerende) K7.

Inmiddels ide de uitlaat vervangen door een CB750F1 supersport uitlaat. (als iemand de originele 4in4's nog heeft liggen?) Ook is m'n rechterzijkapje gejat (wederom als iemand wat weet...). Verder zijn de keerringen in de voorvork vervangen, olie ververst, nieuwe originele spiegels bevestigd, chromen sierstrips onder aan de tank geplaatst. Verder helemaal origineel, op de dubbele schijfrem voor.

Zo ziet 'ie d'r binnenkoprt als het goed is uit:

(mits ik aan de uitlaten kan komen)
 
Laatst bewerkt: