De GT750 van Dunsz

Ik had op m,nGT een digitale gemonteerd bij van Maanen vandaan werkte super en super makkelijke montage,
is helaas niet meer te koop voor een GT.
Die van mij was ook digitaal en was idd makkelijk af te stellen maar hij heeft toch de geest gegeven. De huidige ontsteking ziet er zeer robuust uit. De 3 blokjes werken als contactpunten en condensatoren maar dan elektronisch en zonder slijtage. Je kunt ze afstellen als contactpunten met het lampje. Op de blokjes zitten ledlichtjes. Dus als het controlelampje tegelijk gaat branden met het ledlichtje op de aangegeven timing-streep is het perfect. De "streepjes" heb ik eerst gekalibreerd met de micrometer.
 
Tja blijkbaar moet je maar hopen dat het heel blijft met after-market spul,originele elektronica is en blijft wat dat betreft
het meest duurzame,ik heb al de nodige ellende meegemaakt met after-market elektronische ontstekingen,meest voorkomende
oorzaak was oververhitting en slechte massa of door trillingen.
 
Die van mij was ook digitaal en was idd makkelijk af te stellen maar hij heeft toch de geest gegeven. De huidige ontsteking ziet er zeer robuust uit. De 3 blokjes werken als contactpunten en condensatoren maar dan elektronisch en zonder slijtage. Je kunt ze afstellen als contactpunten met het lampje. Op de blokjes zitten ledlichtjes. Dus als het controlelampje tegelijk gaat branden met het ledlichtje op de aangegeven timing-streep is het perfect. De "streepjes" heb ik eerst gekalibreerd met de micrometer.
Deze ziet er inderdaad behoorlijk kogelproef uit.
 
Zo dat starten ging niet van een leien dakje ;( Ik kwam niet uit met de opgegeven "kleurtjes" :N Na veel meten en weer meten en proberen bleek dat de magneetjes de verkeerde kleur hadden. Het zou allemaal moeten gaan om het rode magneetje die dus achteraf zwart was gekleurd.
Na deze ontdekking ging het allemaal wel heel voorspoedig *D en startte de kokert heel voorbeeldig en bleef heel mooi lopen op zo'n 1200 toertjes per min. *O**O**O*. Binnenkort nog even controleren met een stroboskoop en dan een serieuze rit plannen als het droog blijft en een beginnetje maken met het inlopen van de nieuwe zuigers.
 
Gelukkig dat je het zo snel gevonden hebt.
Ik weet inmiddels dat het zomaar meer dan een jaar kan duren....
Dat moet wel een nieuw wereld record zijn,zelfs Sammie vind normaal gesproken sneller een probleem:+
Overigens heb ik wel eens iemand geholpen die al een maand bezig was,iedere keer schoot de zekering er uit,
ik zei wil je de snelle oplossing of moet ik ook gaan zoeken,hij koos de eerste }) ,dus ik de zekering pooltjes van een ijzerdraadje voorzien en een autoaccu er op gezet,binnen een paar seconden begon z,n stuurschakelaar te roken,draad in de schakelaar maakte sluiting,en
probleem dus heel snel gevonden🤭
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig dat je het zo snel gevonden hebt.
Ik weet inmiddels dat het zomaar meer dan een jaar kan duren....
Nou Erik, dit was natuurlijk wel een heel korte en eenvoudige weergave van de werkelijke zoektocht :+ Maar met de multimeter op de weerstandsmode en bijhouden welke combinaties je hebt gemeten en 4 keer de accu bijna leeg starten :X was dit eigenlijk nog de enige mogelijkheid. Omdat het vanmiddag lekker droog bleef even bij "Pieter" langs geweest voor een stroboskooppitstoppie en de streepjes zuiver gesteld. Blok loopt nu nog mooier *O* en alvast de eerste zuigerinloopkilometers :]gemaakt.

Volgens mij staat de kokert er wel weer fris en fruitig bij (werd wel eens tijd :+)

P5071874.JPG


P5071876.JPG


Binnenkort is hij te koop !
 
Laatst bewerkt:
Ha din het Suzuki 2T topic een link gepost van een Duits restauratie bedrijf wat een GT750 te koop heeft. Advertentie is inmiddels weg zie ik net maar vroeg er 32000 euro voor. Geen typefout! Die van jou is minstens net zo mooi afgaande op de foto's.
 
Ha din het Suzuki 2T topic een link gepost van een Duits restauratie bedrijf wat een GT750 te koop heeft. Advertentie is inmiddels weg zie ik net maar vroeg er 32000 euro voor. Geen typefout! Die van jou is minstens net zo mooi afgaande op de foto's.
Tja, aparte prijs voor een GT750A. Ik zit wel eens via Joetjoep livestream te kijken naar veilingen van motorfietsen in USA en zulke prijzen heb ik nog niet voorbij zien komen, zelfs niet voor de Honda 6 cilinders die heel veel geld opbrengen daar. Meestal als iets te mooi is om waar te zijn is dat ook zo..................:Y😰
 
Laatst bewerkt:
Ik kan mij ook niet voorstellen dat hij echt voor dat bedrag is weg gegaan.
Zal er toch niet ff 20000,- vanaf gedaan hebben lijkt mij,er zijn nu eenmaal mensen die achterlike bedragen betalen voor 2 takten,
ik heb RG500,s in de USA voor meer dan 40000,- verkocht zien worden,een bedrag waar ik niet eens aan zou denken om dat
er voor te geven,maar ja wat voor mij veel geld is kan voor een rijke stinker peanuts zijn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan