De GT750 van Dunsz

Ah.....snap ik. Zo een mooi ding verdient het gewoon om regelmatig uitgelaten te worden. Hoop dat zich snel een liefhebber meldt.
 
Toch zonde Hans dat je die mooie X7 weg doet;(,verder kennen ze je blijkbaar niet meer:?,zo zie je maar,
een tijdje niet posten en je ben vergeten.8)7;)
Stoommachientjes was mijn vader ook mee bezig,ik heb er hier nog 1 staan die hij zelf gemaakt heeft.
Zelf vind ik het mooiste wat er is,vooral de oude stoomschepen en treinen zijn geweldig mooi om te zien en
naar te luisteren.
Mooi filmpje

Ach, ik zit niet zonder ....:].......RG-gamma ;). Als het hier niet lukt probeer ik het nog een keer op MP, hij moet niet weg .........maar mag weg en hoop dat 'ie bij een echte 2-takt liefhebber terecht komt die h.e.e.a. op (echte) waarde kan inschatten want hij is echt goed en super compleet.
 
Jammer Hans maar ik snap het.
Hij zou mooi in het rijtje passen naast mijn X7's
Kenteken loopt mooi door van **-**-29 en **-**-30 naar de **-**-32
 
Toch zonde Hans dat je die mooie X7 weg doet;(,verder kennen ze je blijkbaar niet meer:?,zo zie je maar,
een tijdje niet posten en je ben vergeten.8)7;)
Stoommachientjes was mijn vader ook mee bezig,ik heb er hier nog 1 staan die hij zelf gemaakt heeft.
Zelf vind ik het mooiste wat er is,vooral de oude stoomschepen en treinen zijn geweldig mooi om te zien en
naar te luisteren.
Mooi filmpje

Stoomauto's zijn ook leuk :t vooral met de zuiger in BDP :)

 
De X7 is vrij bescheiden O-) als het om het geluid gaat ........................eind jaren 60 wisten ze pas echt wat mooi racegeluid was :9~:9~*O*:+

Ook Honda 4 takten :r.................maarrrrr toch wel leuke geluidjes..........


 
Laatst bewerkt:
Mooi spul ,jammer dat het door allerlei beperkende regels om zeep geholpen is,
die 6 cilinder 250 klinkt het mooiste,maar de echte koning van geluid is de MV 500:}
 
  • Wow
Waarderingen: AWH
Ik ga er heeeeeeeeeeeeel veel plezier van hebben :-) heb zoveel 2 takten gehad de afgelopen jaren. Het begon met een Zundapp 80 cc een jaar of 11 geleden toen ik weer het 2 wielen virus kreeg na een dag quad rijden in de ardennen. Ik dacht yes dat heb ik sinds mn 18e gemist :-) Na de Zundapp verschillende RD's (250 en 350), RG250, GT 500, MZ, Jawa etc.
Wonderlijk genoeg zag ik de X7 wegrijden bij het veteranen treffen en zei tegen een kennis wat een gaaf ding, zoiets wil ik graag. Daarna kreeg ik een vastloper ongeluk met de MZ250 en kwam de X7 te koop. De cirkel is rond :-) Samen met mijn Japanse Honda RC42 heb ik dan 2 redelijk unieke fietsen waar ik de komende decennia van kan genieten.
 
Ik ga er heeeeeeeeeeeeel veel plezier van hebben :-) heb zoveel 2 takten gehad de afgelopen jaren. Het begon met een Zundapp 80 cc een jaar of 11 geleden toen ik weer het 2 wielen virus kreeg na een dag quad rijden in de ardennen. Ik dacht yes dat heb ik sinds mn 18e gemist :-) Na de Zundapp verschillende RD's (250 en 350), RG250, GT 500, MZ, Jawa etc.
Wonderlijk genoeg zag ik de X7 wegrijden bij het veteranen treffen en zei tegen een kennis wat een gaaf ding, zoiets wil ik graag. Daarna kreeg ik een vastloper ongeluk met de MZ250 en kwam de X7 te koop. De cirkel is rond :-) Samen met mijn Japanse Honda RC42 heb ik dan 2 redelijk unieke fietsen waar ik de komende decennia van kan genieten.

:Y:];)
 
Ja Oma ik weet zeker dat ik nog wil reageren :+ Het is idd al weer een tijdje geleden maar de GT750 stond nog steeds onder het dekentje te wachten op een top-end revisie '( Na ruim 49 jaar te hebben gewerkt was de grote vakantie begonnen ......maar op een of andere manier kwam het er maar niet van :N Ik denk dat ik op een of andere manier getroffen ben geweest door een zwaar luiheidsvirus :+

In ieder geval dit is de boosdoener.....................................

P5261836.JPG
 
Ja een bekent verschijnsel die van mij had er ook last van,daarom maar overgestapt op een elektronische ontsteking.
Al lijkt het bij deze een gevalletje lekke koppakking gezien alle roestwater in de kanalen.
 
Tijdens de demontage van de radiateur kwam ik allemaal vreemde oxidatie bloemkooltjes tegen en er zat bijna geen vloeistof meer in het koelsysteem :N
Tijdens het rijden en het moment dat de temperatuurmeter vanuit het niets in het rode gebied schoot en hierna de zuiger plofte .... bemerkte ik daarna een vreemde beige waas over de rest van het motorblok en de carburateurs. Er is in ieder geval een tekort geweest volgens mij van koelvloeistof en de rest is geschiedenis.

Voor alle zekerheid een replica radiateur gescoord via E-bay want de originele vertrouw ik niet (meer) en een nieuw old-stock is/was niet te vinden en nu waarschijnlijk zijn gewicht in goud waard................:X
P5261839.JPG
P5261838.JPG
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan