De GT750 van Dunsz

Vandaag kon ik terecht op de plek waar ik kan glasparelen en ultrasonen en heb de carburateurs en de benzinekraan weer een beetje toonbaar gemaakt.

P6171847.JPG
 
Dank u heren............... :W Vanmiddag even aan het Lego-en geweest en van alle onderdelen en kleine piefjes weer iets gemaakt wat op de carburateurs van een GT 750 lijkt. En ik heb geen piefjes overgehouden.............dus het zal wel goed zijn :+
A.s. donderdag gaat de drieling "aan de vacuüm beademing" om ze synchroon te stellen :Y:9

P6231851.JPG
 
Jij bent een tovenaar Hans, ik heb in je werkhok mogen kijken en heb enorm veel respect voor hoe jij dat doet als niet ....techneut zijnde van oorsprong.
 
Even een vraagje omdat ik zelf ook bezig ben een setje carburateurs van mijn GT750 op te kuisen: heb jij ze alleen maar geglaspareld of hierna nog een andere behandeling? Ze zijn erg mooi geworden, maar de ene keer lees ik weer dat natstralen beter is, dan lees ik weer dat een polijsttrommel het beste resultaat geeft en aangezien ik het graag 1 keer goed wil doen zou ik wat ervaringsdeskundigheid op prijs stellen. Ik heb mijn carburateurs inmiddels wel ultrasoon gereinigd. Glasparelen kan ik zelf dus misschien gewoon het beste om dit eerst te doen en afhankelijk van het resultaat verder te kijken.
 
Even een vraagje omdat ik zelf ook bezig ben een setje carburateurs van mijn GT750 op te kuisen: heb jij ze alleen maar geglaspareld of hierna nog een andere behandeling? Ze zijn erg mooi geworden, maar de ene keer lees ik weer dat natstralen beter is, dan lees ik weer dat een polijsttrommel het beste resultaat geeft en aangezien ik het graag 1 keer goed wil doen zou ik wat ervaringsdeskundigheid op prijs stellen. Ik heb mijn carburateurs inmiddels wel ultrasoon gereinigd. Glasparelen kan ik zelf dus misschien gewoon het beste om dit eerst te doen en afhankelijk van het resultaat verder te kijken.

Hoi, ik heb eerst de carburateurs geglaspareld met 100/200 korrels en heb ze hierna geultrasoond in (warme) diesel. Niet met water + toevoeging doen want dan slaan ze wit uit. Met diesel wordt het materiaal van carburateurs en de benzinekraan als nieuw en blijft lang mooi :9 :Y
 
Hoi, ik heb eerst de carburateurs geglaspareld met 100/200 korrels en heb ze hierna geultrasoond in (warme) diesel. Niet met water + toevoeging doen want dan slaan ze wit uit. Met diesel wordt het materiaal van carburateurs en de benzinekraan als nieuw en blijft lang mooi :9 :Y
Bedankt voor de info. Ultrasonen met diesel is nieuw voor me, maar het resultaat is heel mooi.
 
je zegt maar wanneer.......

Heb je (al) vakantie Erik ? Ik zit nog te wachten op pakketjes van CSML, E. Potze en M. Vlaandre. Als ik die binnen heb kan ik het cilinderblok terug plaatsen.
Bij Piet Sr. ga ik nog even kijken voor 2 dikwandige pijpen van 1 meter. Die kunnen dan door de bovenste montage ogen worden geschoven om het blok op te tillen en terug te plaatsen in het frame. Je hoort van me :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan