de harz, wie is er geweest

klinkie

Die hard MF'er
4 aug 2005
437
0
assen
ik ga 8 juli naar de harz met een paar collega's, maar ben eigenlijk wel benieuwd naar wat ik daar van moet verwachten. wie heeft er ervaringen of foto's van dit gebied? is het de moeite waard om daar twee dagen te gaan sturen?
 
Nope! :N Is alleenmaar rechtdoor daar!!! Echt vreselijk!!


:+
Nee schijnt paradijs te zijn daar! Schroef wel ff je orginele pijpen eronder! Want anders kan je nog wel eens gezeik krijgen!
 
Ben er een paar weken geleden een dagje geweest. Erg mooi, in het algemeen goede wegen alhoewel er vooral in het Oost-Duitse deel ook nog wel bagger tussenzit. Kan je zeker 2 dagen lekker rondrijden :)
 
Was er afgelopen weekend en het was er KOUD daarboven :X

Maar verder mooie omgeving en veel bochten :P
Wel veel automobidozen die niet kunnen rijden en van elke bocht schrikken.
 
harz roels!
Nu 4x een weekend geweest en steeds weer leuk.
en idd wel ff een db killertje erin.
15 juli voor het eerst naar de eifel.
Die heeft 1 voordeel: er is iets in de buurt zoals "de Nordschleife" *O* *O*
 
Ze moeten met een bulldozer al die heuvels daar platwalsen B| Tering bochtjes en op en neer... ik zeg het je: één doffe ellende! Bespaar je de moeite :Y

[me]Galloper was er dit weekend met Niels en GirlR1100S *O* [/me]

Ik moet wel effe de B242 aanbevelen voor het snellere bochten werk :Y
 
Laatst bewerkt:
Was er afgelopen weekend en het was er KOUD daarboven :X

Maar verder mooie omgeving en veel bochten :P
Wel veel automobidozen die niet kunnen rijden en van elke bocht schrikken.


mietje...

full


:+

De Harz is erg leuk, op zich goede wegen, goede hotels en lekker eten! :9~

:]
 
ik hoor het al wel, niet heen gaan dus :Y
we gaan vrijdag middag weg en zaterdagavond retour assen.
wel kort maar ja. wie weet nog een keer.
ga btw wel naked, is dit te doen over de highway.
heb begrepen dat het van de grens ong. 350km sturen is?
 
ik hoor het al wel, niet heen gaan dus :Y
we gaan vrijdag middag weg en zaterdagavond retour assen.
wel kort maar ja. wie weet nog een keer.
ga btw wel naked, is dit te doen over de highway.
heb begrepen dat het van de grens ong. 350km sturen is?
Zo iets, maar er is niks mis mee hoor.
Overal staan borden , Let op de motorrijder !
En de motorrijder op de automobidingesen die er van schrikken :X
 
Ik ben er een aantal jaren tijdens een vakantie met de brommer (als in bromfiets) in de Harz geweest. Zelfs met een brommer was het daar al fantastsch sturen (al ging het bergop wat langzaam). Zeer mooi gebied met lekkere bochten :]
 
Ze moeten met een bulldozer al die heuvels daar platwalsen B| Tering bochtjes en op en neer... ik zeg het je: één doffe ellende! Bespaar je de moeite :Y

[me]Galloper was er dit weekend met Niels en GirlR1100S *O* [/me]

Ik moet wel effe de B242 aanbevelen voor het snellere bochten werk :Y

Na Bitte..... Die B 242 abrasen macht ja riesenspasse... *O*
 
Haha dat klinkt allemaal goed,ga er het weekend van 18 augustust/m 21 augustus naartoe is een groot Ninja treffen(Stolberg/Harz),maarre heb je daar echt problemen met een blerpijp
 
:} :} :} he he, ben er weer. vrijdag middag om 16.00 uur richting de Harz. was er om ong 20.30 samen met collega hein op zijn zxr400. aantal files gehad, en regelmatig er even af om even te tanken (motor en rijder). half uurtje regen en eindelijk in het pensionnetje aangekomen. pfoe, viel niet mee op een streetfighter met een klein schuimrubber zitje. andere twee collega's waren om 18.30 vertrokken en waren er om 21.30. zij konden redelijk door rijden, de een op een duc 916 en de andere op een bmw gs1200 advanture. de nodige bieren gehad en schweinefilet. :9~ 'smorgens om 9.30 op de brommerts (heintje had zich verslapen)
en toen de bos in. geweldig wegen, soms nog wat nat, en hier en daar wat split op de weg, maar verder is het hier i.d.d. een genot om te rijden. hebben ong 300 km in de harz gereden, en zijn om ong. 4uur weer richting Groningen gereden. onderweg nog hulp gehad van een behulpzame vrachtwagenchauffeur uit turkije oid. waterbuis was losgelopen uit de waterpomp, en hij had het juiste gereedschap bij zich. kwam er bij de pomp achter dat ie lekte. om 21.00 uur was ik weer bij mijn duifje thuis. ondanks dat sommige bochten wat veradelijk nat waren, moet ik toch zeggen dat dit zeer zeker voor herhaling vatbaat is. ga denk ik in september nog een keer met mijn kameraden, maar dan van vrijdag tot zondag. dit was toch iets te kort, en zaterdag toch zo'n 725 km achter elkaar gereden is niet fijn voor de bips.
tot slot: aanrader voor iedereen :W
 
Dit weekeinde (15-16 juli) ook naar de Harz geweest. Zeer de moeite waard. Ook de horeca viel enorm mee. Italiaans voor 2 personen, voorgerecht en hoofdgerecht, 2 bier, 2 spa, 2 sambuca, 1 koffie voor 30 euro. En lekker!

Let wel even op als je de aanrijroute via Apeldoorn/Hengelo neemt. Je komt dan vanaf de A30 op de A2 (in DLD.) Dit is geen prettige aansluiting want je moet dan door het stadje Bad Oeynhausen met veel stoplichten en filegevaar. Op de terugweg daar ook veel polizei gezien. Kan je beter even een stukkie over B-wegen gaan toeren, is net zo snel.
 
Je kunt ook de touristisch weg nemen langs de Wezer.Wij gaan altyd vanaf Winterswijk helemaal binnendoor.Komen er al 15 jaar,2dgn is echt te kort.Lekker sturen daar en lekker eten&lekkere hefes!!! :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan