De (her) introductie van lichte motoren

Leuke is wel dat (bijna) iedereen die hier roept 'je kunt ook fun hebben met een kleine motor / motor met weinig vermogen' zijn eigen kleine motor er bij noemt die 2, 3 of 4x zoveel vermogen heeft als voor het nieuwe rijbewijs toegestaan is.

Wil niet zeggen dat zo'n 11kw motor niet inzetbaar is, maar de mogelijkheden zijn mijns inziens wel heel beperkt en gewoonweg oninteressant.
 
Leuke is wel dat (bijna) iedereen die hier roept 'je kunt ook fun hebben met een kleine motor / motor met weinig vermogen' zijn eigen kleine motor er bij noemt die 2, 3 of 4x zoveel vermogen heeft als voor het nieuwe rijbewijs toegestaan is.

Wil niet zeggen dat zo'n 11kw motor niet inzetbaar is, maar de mogelijkheden zijn mijns inziens wel heel beperkt en gewoonweg oninteressant.
11 Kw = 15pk.

Voor mij is dat 100 km/uur op de snelweg. Dat is heel erg weinig, met het gevolg dat deze motoren alleen als stadsmotoren gebruikt worden. Terwijl de stad juist het gevaarlijkst is om motor te rijden....

De uitspraak "is dit beleid of is hier over nagedacht" komt weer naar boven.

In praktijk zal er dus een 125 cc gekocht worden, die wordt in twee jaar afgetrapt met ritjes naar school en zodra de 35 Kw aangeschaft kan worden, wordt er een zwaardere fiets gekocht.
Ik denk dat heel veel mensen die stapjes overslaan en direct voor het zware willen gaan. Daarmee raak je veel motorrijders kwijt. Oudere pubers kopen geen motor, die hebben dan al een petjesbolide met brulpijp en bodemplaat schrapend over de keien of ze hebben al een huisje, boompje, hypotheekje.

Ook zullen er mensen zijn die een rijbewijs halen (omdat het mocht van Pa) en pas na een paar jaar een oud tweedehandsje kopen. Zodat men begint met een stoffig rijbewijs en een zware fiets. Heropstappers van 24.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan