De Highlander ook onderuit

De Highlander

MF veteraan
5 sep 2001
2.460
1
Utrecht
Nou na flink wat jaren de motor rechtop gehouden te hebben ben ik gisteren ook plat gegaan.

Mijn vrouw en ik zouden met de kids bij een maatje gaan eten. Daarna wou ik door naar mijn broer die in het ziekenhuis ligt. Dus vrouw en kids in de auto en ik op de motor. Zo kon ik na het eten gelijk door en mijn vrouw naar huis.

Ik reed achter mijn vrouw. Voor haar besloot een automobilist dat hij naar links wou, maar dat lukte niet dus hij ging in de ankers. De auto daarachter ook vol in de ankers, en mijn vrouw ook. Ik ook remmen, maar voorwiel blokkeerde denk ik want de motor viel plat. Ik denk dat ik 70 km/uur reed, afremde en ik met 30 of 40 onderuit ging.

Persoonlijk gelukkig weinig letsel. Een schaafwond op mijn arm. stijve schouder, en een zere heup.
Motor heeft een paar deuken in de tank en de voorvork staat scheef. Ook veel speling op de balhoofdlagers. Ik ben er nog wel rustig mee naar huis gereden, maar met een scheef stuur is raar rijden.

Lichaam zal zich zonder extra werkzaamheden wel herstellen, maar ik zal van de week wel weer met de motor aan de slag moeten.

Zo blijf je bezig.

Grappig feit is wel dat de plaats honderd meter was van de plaats waar ik 14 jaar geleden voor het eerst op mijn plaat ben gegaan. Dus ik denk dat ik die plek maar een beetje moet mijden. Er zullen wel slechte aardstralen ofzo zitten.
 
Je bent lang rechtop blijven zitten op de motor..... volgende motor eentje met ABS ? ;) Ben echt benieuwd of dit goed zal helpen in dit soort situaties...

Suc6 met herstel... en mijd die plek idd :P
 
Sterkte kerel, dis klote! Gelukkig heb je zelf (bijna) niets en ben je zo te lezen in staat em weer op te knappen.

Toch ff vraagje:
Ben je nu onder je eigen auto gekomen?
Was uitwijken geen optie?

Greetz
Martian
 
Één keer per 14 jaar is toch geen slecht gemiddelde.

Succes met de verwerking en afhandeling.
 
Sterkte kerel, dis klote! Gelukkig heb je zelf (bijna) niets en ben je zo te lezen in staat em weer op te knappen.

Toch ff vraagje:
Ben je nu onder je eigen auto gekomen?
Was uitwijken geen optie?

Greetz
Martian

Nee, niet onder mijn eigen auto. Mijn motor lag plat voordat ik mijn auto raakte. Ik heb dus alleen het wegdek geraakt. Uitwijken ging niet, of niet aan gedacht. Ik moest gewoon heel hard remmen. En remde dus blijkbaar te hard.
 
Damn dat is balen zeg B| '( Succes met het opknappen van je motor, ik hoop dat de poten te richten zijn, en natuurlijk met je lijf!
 
Grappig feit is wel dat de plaats honderd meter was van de plaats waar ik 14 jaar geleden voor het eerst op mijn plaat ben gegaan. Dus ik denk dat ik die plek maar een beetje moet mijden. Er zullen wel slechte aardstralen ofzo zitten.


dat had ik vroeger met mijn brommerkes ook voor

bleef altijd iets voor hebben ( tot 4x toe) op een gebied van 500m2 -O-

veel suc6 met het oplappen van beiden.

altijd balen zo'n valpartij...
 
sterkte joh , jouw vrouw en kids zullen wel geschrokken zijn ?
 
Net ff een paar fotootjes voor het nageslacht genomen:

Ik zag dat de kentekenplaathoeder ook een klap heeft gehad. Ik hoop dat allen het ophangpunt is verbogen, en niet de veer en/of achterbrug.

full
 
Klote voor je, Highlander !

Die tank kun je gewoon zo laten, staat cool 8-) echte "StreetCredit" ;)

Voorvork ff helemaal loshalen ( alle boutje en moertjes ), keertje goed "schudden", kijken of'ie zich richt, valt vaak mee, je ging gelukkig niet zo hard !

Succes ook met lijf en leden !
 
Klote voor je, Highlander !

Die tank kun je gewoon zo laten, staat cool 8-) echte "StreetCredit" ;)

Voorvork ff helemaal loshalen ( alle boutje en moertjes ), keertje goed "schudden", kijken of'ie zich richt, valt vaak mee, je ging gelukkig niet zo hard !

Succes ook met lijf en leden !

De tank zit ik ook het minst over in. Met deuken heeft hij uiteraard iets minder stroomlijn, dus de luchtweerstand zal wat vermeerderen. Maar verder zal hij er niet minder om rijden. ;)

Dat je dat zegt over de voorvork geeft me hoop. Ik zat ook al te hopen dat alleen de balhoofdplaten tov van elkaar verdaaid zijn, en dat ik het dus weer terug kan zetten. Laten we het hopen.
 
Ai buitengewoon minder ;)
Gelukkig valt hetallemaal nog relatief gezien erg mee.
Klote blijft het wel natuurlijk.
Sterkte met het gedoe van je motor (eventueel verzekering ellende enzo)

Ik neem aan dat je wel ff ee nbakkie thee hebt gedronken om van de schrik te bekomen :Y :P
 
Ai buitengewoon minder ;)
Gelukkig valt hetallemaal nog relatief gezien erg mee.
Klote blijft het wel natuurlijk.
Sterkte met het gedoe van je motor (eventueel verzekering ellende enzo)

Ik neem aan dat je wel ff ee nbakkie thee hebt gedronken om van de schrik te bekomen :Y :P

Nee, de club waar ik na de crash heen ben geweest had niet eens thee. B|



De barman moppelde nog iets over homofiele scheepslui ofzo. ;)
 
Allemaal de schuld van je vrouw :Z je hebt ze toch een goed pak rammel gegeven :Y

Niet alleen kon je bij je broer op bezoek, je kon er bijna blijven ook.

Ik hoop dat je vlug mag herstellen en niet teveel kosten aan je fiets mag hebben.

Sterkte.
 
Tja, dat harde remmen hè, das nooit goed en dan bedoel ik het koekblik wel te verstaan. iets willen en verkeerd inschatten en dan maar vol op de bremse :r
Gelukkig heb je het er goed vanaf gebracht. Toch wel zonde van die deuken in je tank. Suc6 met alles.
 
Terug
Bovenaan Onderaan