De hoogste kilometerstand

Kilometerstand van je motor (de hoogste)?

  • < 10.000

    Stemmen: 116 5,2%
  • 10.001-20.000

    Stemmen: 159 7,2%
  • 20.000-40.000

    Stemmen: 453 20,4%
  • 40.000-60.000

    Stemmen: 515 23,2%
  • 60.000-80.000

    Stemmen: 333 15,0%
  • 80.000-100.000

    Stemmen: 260 11,7%
  • 100.000-150.000

    Stemmen: 252 11,4%
  • >150.000

    Stemmen: 132 5,9%

  • Totaal aantal stemmers
    2.220
Ik sta er nu pas bij stil, maar in 19 dagen van 98.088 naar 100.000km, dat is een stevig tempo, dat is aan ruim 36.000km/jaar.
Bewust wat meer gereden om die 100.000 te hebben? Of doe je gewoon veel km's?

Edit: in 18 dagen denk ik? Dan maakt het zelfs ruim 38.500km/jaar.

Bij mij zijn de km's wat afgenomen nu ik (voorlopig) niet meer naar de Antwerpse haven moet.
Dat klopt inderdaad. De Versys is van juli 2020 dus jaarlijks rijden we gemiddeld iets meer als 42.000 km.

Ik gebruik hem bijna elke dag. Woon-werk, toeren en vakantie's. Vandaar de ferme stand voor zijn leeftijd. Gek eigenlijk, want er zit nog een jaar fabrieksgarantie op de motor.

Volgende maand wordt de Versys-X trouwens gekeurd. Daar komt een uitgebreid 6 pagina tellend rapport van in de Moto73 als "marathonmotor".
 
van de week weer een mooie stand 5x2 (+36.000 wegens nieuwe teller). +/-12.000 sinds aanschaf in Februari.

1671783516595.png
 
van de week weer een mooie stand 5x2 (+36.000 wegens nieuwe teller). +/-12.000 sinds aanschaf in Februari.

Bekijk bijlage 1833040
Wist je dat je op je nieuwe teller de km-stand had kunnen laten corrigeren naar de werkelijke stand van de motor?

Enfin ja, het kost wel ongeveer 80€, dus als je er niet zo wakker van ligt of er een exacte stand op staat, is het een dure kost natuurlijk.

Bij mij ligt het probleem eerder bij mijzelf, mijn dwangneurotisch brein wil dat daar de juiste stand op staat :P

Daarom ook dat ik mijn onderhoud telkens op exacte standen doe, zoals laatst op exact 150.000km :X
 
  • Leuk
Waarderingen: KvM
Alle standen die in het topic worden vermeld, komen terecht in de database. De top tien van hoogste kilometerstanden worden in de openingspost bijgehouden.
Hoe staat het hiermee?
Houd je het nog bij?
Want laatste aanpassing van de OP is ergens in 2017 ;)
 
Oef en ik me al bijna schamen dat ik dit jaar net niet de 9k heb gehaald. Valt dus nog mee in vergelijk met jouw 1209km.
In mei met georganiseerde vakantie en teruggekomen met corona. Daarna 1 maand lang zo slap als vaatdoek en vrijwel nix gereden.
Vervolgens zomervakantie in NL zonder motor.
In aug-sept-okt wel heel veel ingehaald! (o ja, dan had ik ook nog bromfiets-ritten)
 
Oef en ik me al bijna schamen dat ik dit jaar net niet de 9k heb gehaald. Valt dus nog mee in vergelijk met jouw 1209km.
In mei met georganiseerde vakantie en teruggekomen met corona. Daarna 1 maand lang zo slap als vaatdoek en vrijwel nix gereden.
Vervolgens zomervakantie in NL zonder motor.
In aug-sept-okt wel heel veel ingehaald! (o ja, dan had ik ook nog bromfiets-ritten)
Met de VFR veel meer kilometers mee gemaakt……. ;) , ik schat dit jaar 4k km’s….:]
 
Volgende week toch naar is een keer de begin stand noteren en hopelijk bij houden🤔
 
Wist je dat je op je nieuwe teller de km-stand had kunnen laten corrigeren naar de werkelijke stand van de motor?

Enfin ja, het kost wel ongeveer 80€, dus als je er niet zo wakker van ligt of er een exacte stand op staat, is het een dure kost natuurlijk.

Bij mij ligt het probleem eerder bij mijzelf, mijn dwangneurotisch brein wil dat daar de juiste stand op staat :P

Daarom ook dat ik mijn onderhoud telkens op exacte standen doe, zoals laatst op exact 150.000km :X
Nee dat wist ik niet, interessante overweging. De teller was al gewisseld. Kreeg de oude teller en facturen erbij toen ik hem tweedehands kocht.
 
ivm woon-werk iedere dag 100 km en voortaan in dagdienst waardoor je echt de enorme drukte op de wegen merkt. Een Honda nc750s aangeschaft met een maagdelijke 8000km nog . Moet nog 10jr a min.20.000 km per jaar en volle vertrouwen dat zo,n Honda dat fluitend doet zoals KvM zijn Honda…..
 
ivm woon-werk iedere dag 100 km en voortaan in dagdienst waardoor je echt de enorme drukte op de wegen merkt. Een Honda nc750s aangeschaft met een maagdelijke 8000km nog . Moet nog 10jr a min.20.000 km per jaar en volle vertrouwen dat zo,n Honda dat fluitend doet zoals KvM zijn Honda…..
Succes met 100km WW……moet er niet aan denken. Werk van mij was slechts 25km en op de fiets of met slecht weer in de auto. ….en in het weekend plezier kilometers op de motor.

succes met de Honda maar dat moet lukken.
 
ivm woon-werk iedere dag 100 km en voortaan in dagdienst waardoor je echt de enorme drukte op de wegen merkt.
Moet nog 10jr a min.20.000 km per jaar en volle vertrouwen dat zo,n Honda dat fluitend doet
Ik moet er niet aan denken!
De Honda zal 't wrs wel fluitend doen, maar ook z'n baasje?

Iedere dag 100km in de files. Zum Kotsen!!

Ik ben op gegeven moment van werk gewisseld. Ik trok het niet meer.
Nu begint het werk aan de overkant van de straat. Oke, iets minder inkomen, maar een veel beter gemoed.
Verder scheelt per werkdag 2x 1 uur bumpers kijken en ergernis. (mss in jouw geval aapjes kijken/ jouw nick-name zegt 't al)
 
Hoogste die ik gehad heb was 235.000km op de BMW R50/5, dan 100.000 op de Honda ST1100 en nu 70.000km op de CB Sevenfifty
 
100km per dag, dan ga ik even uit van 50 enkele reis, dat is toch niet zo spannend?
Nou, als de collega’s na hun tocht binnenkwamen dan ging het eerste 10 min ofzo over de rit wat ze onderweg wel/meegemaakt hadden. Heel wat ‘ellende’ aangehoord, en ik….heerlijk frisse neus door de bosrijke omgeving fietsen…. :+
 
Voor mij is het ook gemiddeld afgerond 100km per dag, heen en terug dus. Varieert van 98 tot 106 km, afhankelijk van de plaats op de luchthaven.
Ik ben het ook beu, ondanks het niet te veel is.
Toen ik tijdens de Corona jaren veel op de Antwerpse haven werkte, was dat het dubbele, en als overmaat van ramp, elje dag 2x de ring rond Antwerpen ... "da's gene cadeau zene" , om het maar effe op zijn Vlaams te zeggen.
Heb nu een min of meer vaste werkplaats aangevraagd langs de luchthaven, waar ik de mogelijkheid heb met de fiets te gaan.
Ik rijd steeds minder motor trouwens. Vroeger reed ik door weer en wind, maar tegenwoordig als mijn vrouw de auto kan missen, gebruik ik die als het is zoals vandaag.

Met de fiets is het maar 47km enkel naar die ene post.
Wel erbij vertellen, ik fiets graag (racefiets), en wil zo het nuttige aan het aangename koppelen. Doel is 15.000km per jaar te fietsen. In de wintermaanden wat minder, in de zomermaanden wat meer.
Als ik in een jaarspanne 1/3 van mijn shiften per fiets kan doen, heb ik dasr al de helft van. Náár het werk steeds dezelfde korte route, naar huis teljens (lichtjes) aangepast. Dat mag ook bij ons, zolang binnen een bepaalde regio, en aangegeven.

Ondanks dat zoek ik toch ook in stilte naar een job korter bij huis.
 
Nooit een baan gehad waarbij ik de auto nodig had….bij dezelfde baas bijna 40 jaar fietsen…dan maar geen glimmende leasebak op de oprit…_O-…..saai hè.

Voordeel van veel fietsen is wel dat ik geen dikke pens heb en met gemak in/op mijn duc pas want ik heb door de jaren heen diverse mensen zien ‘groeien’….…..:+
 
Je went eraan denk ik. Voor mij is het enkele reis 75km, bij normale verkeersdrukte zo'n 50 minuten rijden. Ik zit alweer 13 jaar op deze plek en ik heb er nooit moeite mee gehad. Enige moment dat het tegenwoordig pijn doet is om de dag aan de pomp...
 
Je went eraan denk ik. Voor mij is het enkele reis 75km, bij normale verkeersdrukte zo'n 50 minuten rijden. Ik zit alweer 13 jaar op deze plek en ik heb er nooit moeite mee gehad. Enige moment dat het tegenwoordig pijn doet is om de dag aan de pomp...
Om de dag aan de pomp?
100km per dag, om de 6 dagen aan de pomp :t

Edit: om de 6 werkdagen he
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je went eraan denk ik. Voor mij is het enkele reis 75km, bij normale verkeersdrukte zo'n 50 minuten rijden. Ik zit alweer 13 jaar op deze plek en ik heb er nooit moeite mee gehad. Enige moment dat het tegenwoordig pijn doet is om de dag aan de pomp...
Wennen deed 't dus (voor mij) nooit.
Het ging steeds meer tegenstaan, vooral ook omdat 't steeds drukker werd, met als gevolg vaak ook stilstaan.
Al die uren dat je achterlichtjes zat te kijken, terwijl er veel leukere en/of nuttigere dingen te doen waren.
Zelfs gewoon met de oogjes dicht op de bank is al beter.

Uiteindelijk kon ik er niet meer tegen!
 
Op zich niet spannend. Wel als je hele stukken stapvoets gaat!
Dan moet je dat ook niet doen, daar hebben ze tweewielers voor uitgevonden, gemotoriseerd wel te verstaan

En we gaan bij woon-werk automatisch uit van file, maar ik heb op mijn route, ondanks dat ik de halve randstad doorkruis nauwelijks file.
 
Wennen deed 't dus (voor mij) nooit.
Het ging steeds meer tegenstaan, vooral ook omdat 't steeds drukker werd, met als gevolg vaak ook stilstaan.
Al die uren dat je achterlichtjes zat te kijken, terwijl er veel leukere en/of nuttigere dingen te doen waren.
Zelfs gewoon met de oogjes dicht op de bank is al beter.

Uiteindelijk kon ik er niet meer tegen!
Heb je het nu over autorijden? Ik hoor stilstaan? Je staat toch juist niet stil met je motor?
 
Je went eraan denk ik. Voor mij is het enkele reis 75km, bij normale verkeersdrukte zo'n 50 minuten rijden. Ik zit alweer 13 jaar op deze plek en ik heb er nooit moeite mee gehad. Enige moment dat het tegenwoordig pijn doet is om de dag aan de pomp...
Jaar lang 240 km op en neer per dag gedaan. S morgens erg vroeg weg om op tijd in Amersfoort te zijn om voor de file weer thuis te zijn. Elke dag tanken en in weer en wind. Het was praktisch, wel leuk maar wennen? Nee, niet echt
 
Terug
Bovenaan Onderaan