De hoogste kilometerstand

Kilometerstand van je motor (de hoogste)?

  • < 10.000

    Stemmen: 116 5,2%
  • 10.001-20.000

    Stemmen: 159 7,2%
  • 20.000-40.000

    Stemmen: 453 20,4%
  • 40.000-60.000

    Stemmen: 515 23,2%
  • 60.000-80.000

    Stemmen: 333 15,0%
  • 80.000-100.000

    Stemmen: 260 11,7%
  • 100.000-150.000

    Stemmen: 252 11,4%
  • >150.000

    Stemmen: 132 5,9%

  • Totaal aantal stemmers
    2.220
Heb je het nu over autorijden? Ik hoor stilstaan? Je staat toch juist niet stil met je motor?
Ik zat ook nog in een carpool met collega's die de baas voor ons had georganiseerd. :X
Lees: Als je alleen wilt reizen mag je 't zelf betalen.
En nee,.............geen zin om meer dan 200km zelf te bekostigen. Eeeeh, en eigenlijk sowieso geen zin in de km's en de files.
Al met al liep het zo hoog op dat ik ben vertrokken bij dat bedrijf.

Zeker de eerste weken met hier heel vlakbij werken voelde bijna alsof ik op vakantie was. Zoveel vrije tijd ineens!:t
 
Jaar lang 240 km op en neer per dag gedaan. S morgens erg vroeg weg om op tijd in Amersfoort te zijn om voor de file weer thuis te zijn. Elke dag tanken en in weer en wind. Het was praktisch, wel leuk maar wennen? Nee, niet echt
Ik rij al jaren dagelijks Hoogeveen<>Arnhem op en neer voor mn werk. 116 km enkele reis. Ik ben er aan gewend, totaal geen problemen mee.
 
hey!
Mijn SMC gaat bij de eerst volgende droge dag de kaap van de 55.000kms halen 8-)
Nog mensen hier met een 1 cilinder die een hoge kilometerstand heeft? :]
 
hey!
Mijn SMC gaat bij de eerst volgende droge dag de kaap van de 55.000kms halen 8-)
Nog mensen hier met een 1 cilinder die een hoge kilometerstand heeft? :]
Mijn Tenere 660 1 pitter op 1 januari:
EA15E777-64F5-4AA3-8AFA-258DF35EA9BE.jpeg


Had wel verwacht om hem in 2022 over de 120k te trekken, maar dat is net niet gelukt
 
Amai dat is straf! 8-)
Waarschijnlijk ook altijd keuring en netjes onderhouden dan ;-)

Ik hoop er ook zoveel mee te doen! :t
Onderhoud altijd zelf gedaan. De tijd dat een eencilinder na 40k versleten was ligt al een tijdje achter ons. Hier in het Tenere topic zijn er al de nodige die over de 100k staan, en er was er in het verleden zelfs een met 150k.
 
Oja? Ik heb toch verschillende collega's die de lange woon-werk afstand tot hun pensioen hebben volgehouden.
Iedereen is anders. Dat is ok. Jij rijd nu minimaal 10u per week verplicht op je motor. Veelal snelweg. Als dat is wat je wilt doen met je tijd is dat helemaal goed toch?

Mijn ervaring is dat ik die 10u liever besteed aan dingen die ik graag doe. Daar is snelweg rijden op de motor niet 1 van. ik werk 76km van huis. Jarenlang dagelijks op de motor gedaan. Maar sinds covid werk ik maar 1 dag p/ week op kantoor. Niet in elk vakgebied is dat mogelijk. Gelukkig in die van mij wel. Sinds ik ben gestopt met het reizen elke dag merk ik pas hoeveel tijd ik nu heb. Tijd die ik niet meer met snelweg rijden laat weglopen. Ik heb ook meer energie. Mijn dagen zijn 9,5u werken. Het is zo fijn niet ook daarna nog een uur te moeten ploeteren in het verkeer. Ik ben weer gaan sporten en heb echt meer fun in t leven gekregen. Meer slaap want ik hoef niet meer om half 6 op te staan om op tijd op kantoor te zijn. Meer tijd met de kids ook: ik ontbijt bijna elke ochtend met ze. En ook erg savonds eet ik weer mee: dat lukte eerder bijna niet. Ik ben liever bij mn gezin dan op de snelweg. Reizen is geestdodender dan ik dacht. Ik heb zelfs de snelwegmotor verkocht en een leuke naked gekocht. Plezierritjes maken en genieten. Die ene dag naar kantoor rijd ik, meestal met de auto, om de files heen, maak een extra korte dag. Heerlijk.

Als iemand nog een leuke werkgever zoekt waar je kunt thuiswerken: PM me: we zoeken nog extra mensen in de IT en Finance. 😁 en nee: ik ben niet van HR maar gewoon blij met mn werkgever.
 
Laatst bewerkt:
Ik had een Suzuki GS500 gekocht met 18.000km op de teller als eerste motor. Dolblij zonder goed te kijken gewoon aangeschaft en thuis bij nadere inspectie was dat toch wel een hele vreemd kilometerstand, met compleet versleten handvatten, voetsteunen, schakelpedaalrubber, rempedaalrubber. Die was ff een klokje rond gegaan volgens mij XD
 
Iedereen is anders. Dat is ok. Jij rijd nu minimaal 10u per week verplicht op je motor. Veelal snelweg. Als dat is wat je wilt doen met je tijd is dat helemaal goed toch?

Mijn ervaring is dat ik die 10u liever besteed aan dingen die ik graag doe. Daar is snelweg rijden op de motor niet 1 van. ik werk 76km van huis. Jarenlang dagelijks op de motor gedaan. Maar sinds covid werk ik maar 1 dag p/ week op kantoor. Niet in elk vakgebied is dat mogelijk. Gelukkig in die van mij wel. Sinds ik ben gestopt met het reizen elke dag merk ik pas hoeveel tijd ik nu heb. Tijd die ik niet meer met snelweg rijden laat weglopen. Ik heb ook meer energie. Mijn dagen zijn 9,5u werken. Het is zo fijn niet ook daarna nog een uur te moeten ploeteren in het verkeer. Ik ben weer gaan sporten en heb echt meer fun in t leven gekregen. Meer slaap want ik hoef niet meer om half 6 op te staan om op tijd op kantoor te zijn. Meer tijd met de kids ook: ik ontbijt bijna elke ochtend met ze. En ook erg savonds eet ik weer mee: dat lukte eerder bijna niet. Ik ben liever bij mn gezin dan op de snelweg. Reizen is geestdodender dan ik dacht. Ik heb zelfs de snelwegmotor verkocht en een leuke naked gekocht. Plezierritjes maken en genieten. Die ene dag naar kantoor rijd ik, meestal met de auto, om de files heen, maak een extra korte dag. Heerlijk.

Als iemand nog een leuke werkgever zoekt waar je kunt thuiswerken: PM me: we zoeken nog extra mensen in de IT en Finance. 😁 en nee: ik ben niet van HR maar gewoon blij met mn werkgever.
Wat een gezonde observatie ..
 
Oja? Ik heb toch verschillende collega's die de lange woon-werk afstand tot hun pensioen hebben volgehouden.
En na daarna nix meer kunnen als afgebrande kneus!
Op TV meermaals oudjes die nauwelijks de pensioen-datum gaan halen. Die slepen zich de laatste jaren door.
Bedenk dat je leven pas begint na je pensioen, juist dan moet je nog FIT zijn. Ik geniet er nu iedere dag van!

Nou ben je lekker mee............ :X

Een collega van mij (van een andere vestiging) werd op een SLECHT moment vanuit Eindhoven iedere dag naar Drachten gestuurd.
Uiteindelijk heeft ie z'n auto total-loss gereden op de Waalbrug. Oorzaak: (over-)vermoeidheid.

Een oud-buurman van mij ging in de laatste jaren voor pensioen iedere dag voor z'n werk van Roermond naar Ede. (op en neer)
Die dacht ook dat ie nog wel effe zou redden. Ineens onderweg een hartaanval en eindigde tussen 6 plankjes.

Moraal: Iedere dag naast je werk en andere beslommeringen nog eens 4uur achter het stuur, dat is niet goed voor een mens.
 
Begint weer zo'n lekkere welles-nietes discussie te worden. Laat iedereen lekker zijn eigen ding doen!

Ik werk liever wat verder van huis waar ik het wel naar mijn zin heb, dan andersom. Ik heb een collega rondlopen die er overduidelijk geen zin meer in heeft, maar blijft zitten omdat het 5 minuten van huis is. Dat is ook niet gezond.
 
Ik zat ook nog in een carpool met collega's die de baas voor ons had georganiseerd. :X
Lees: Als je alleen wilt reizen mag je 't zelf betalen.
En nee,.............geen zin om meer dan 200km zelf te bekostigen. Eeeeh, en eigenlijk sowieso geen zin in de km's en de files.
Al met al liep het zo hoog op dat ik ben vertrokken bij dat bedrijf.

Zeker de eerste weken met hier heel vlakbij werken voelde bijna alsof ik op vakantie was. Zoveel vrije tijd ineens!:t
Motor rijden is zoveel beter.
 
Begint weer zo'n lekkere welles-nietes discussie te worden. Laat iedereen lekker zijn eigen ding doen!

Ik werk liever wat verder van huis waar ik het wel naar mijn zin heb, dan andersom. Ik heb een collega rondlopen die er overduidelijk geen zin meer in heeft, maar blijft zitten omdat het 5 minuten van huis is. Dat is ook niet gezond.
Ik meerdere werkgevers dichter bij huis gehad waar ik het minder goed op m'n zin had. Nu, zit ik al een flinke tijd bij de ANWB, daar wil ik graag mijn werkzame leven afmaken, dat is nog 7 jaar. Zoals ik mij nu voel heb ik de 236 km per dag er graag voor over.
Hoe ik me volgend jaar voel? Geen idee, dat zien we dan wel. Ben flexibel en de ANWB zit in het hele land, mogelijk dan een plekje ergens dichter bij huis. Who knows?
 
Ik meerdere werkgevers dichter bij huis gehad waar ik het minder goed op m'n zin had. Nu, zit ik al een flinke tijd bij de ANWB, daar wil ik graag mijn werkzame leven afmaken, dat is nog 7 jaar. Zoals ik mij nu voel heb ik de 236 km per dag er graag voor over.
Hoe ik me volgend jaar voel? Geen idee, dat zien we dan wel. Ben flexibel en de ANWB zit in het hele land, mogelijk dan een plekje ergens dichter bij huis. Who knows?
Dat is wat ik bij de 1e regel al dacht.
Waarom niet bij ANWB werken dichter bij huis.
Bijna iedere plaats met meer dan 50.000 inwoners heeft een vestiging.
 
ivm woon-werk iedere dag 100 km en voortaan in dagdienst waardoor je echt de enorme drukte op de wegen merkt. Een Honda nc750s aangeschaft met een maagdelijke 8000km nog . Moet nog 10jr a min.20.000 km per jaar en volle vertrouwen dat zo,n Honda dat fluitend doet zoals KvM zijn Honda…..
Kijk een S en geen X, mooie machine!
 
Terug
Bovenaan Onderaan