De hoogste kilometerstand

Kilometerstand van je motor (de hoogste)?

  • < 10.000

    Stemmen: 116 5,2%
  • 10.001-20.000

    Stemmen: 159 7,2%
  • 20.000-40.000

    Stemmen: 453 20,4%
  • 40.000-60.000

    Stemmen: 515 23,2%
  • 60.000-80.000

    Stemmen: 333 15,0%
  • 80.000-100.000

    Stemmen: 260 11,7%
  • 100.000-150.000

    Stemmen: 252 11,4%
  • >150.000

    Stemmen: 132 5,9%

  • Totaal aantal stemmers
    2.220
Vlak voordat ik mijn Vectrix inruilde voor een Brammo Empulse heb ik nog even de 50.000 kilometer aangetikt.

tumblr_n5xs8fbQie1qzlryio1_1280.jpg


Uiteindelijk 4,5 jaar op gereden en inclusief afschrijving, brandstof (elektra), onderhoud, wegenbelasting, verzekering (All-risk+diefstal), KNMV lidmaatschap en accessoires (zoals laadkabels) waren de kosten 18 cent per kilometer. En ik krijg 19 cent van de baas *D
 
Vlak voordat ik mijn Vectrix inruilde voor een Brammo Empulse heb ik nog even de 50.000 kilometer aangetikt.

[afbeelding]

Uiteindelijk 4,5 jaar op gereden en inclusief afschrijving, brandstof (elektra), onderhoud, wegenbelasting, verzekering (All-risk+diefstal), KNMV lidmaatschap en accessoires (zoals laadkabels) waren de kosten 18 cent per kilometer. En ik krijg 19 cent van de baas *D

:}
Nog iets gemerkt van degradatie van het accupakket? Hoeveel kwh vebruikte de Vectrix op 100km?
 
Laatst bewerkt:
:}
Nog iets gemerkt van degradatie van het accupakket? Hoeveel kwh vebruikte de Vectrix op 100km?

Een van de redenen dat Vectrix failliet is, is omdat ze brakke software en batterij management systemen gebruikte. Dus ja, de batterij liep behoorlijk terug in de eerste 2 jaar. Daarna heb ik er "custom" firmware ingezet en sindsdien was het stabiel. Alleen in de winter gaat het flink achteruit (ik schat zo'n 10-15%). Maar in het voorjaar krijg je dat weer terug gelukkig.

Over al die jaren heb ik 110Wh per kilometer gemeten (ik heb alles vrij nauwkeurig bijgehouden) dus 11 kWh per 100 km (=2,50 aan elektra) :)
 
Yamaha XT 1200 05-05-2012 70.000 km
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn fazer heeft nu 60000 heb er in 8 maanden 15k bijgezet. Aan de ene kant vind ik het rijden heerlijk aan de andere zonde dat ik deze motor er zo snel 'doorheen' jaag. Zie vaak wel dat mensen zeggen met 80k is een fazer wel op. Nou dan kan ie nog maar een jaartje mee :-(
 
Mijn fazer heeft nu 60000 heb er in 8 maanden 15k bijgezet. Aan de ene kant vind ik het rijden heerlijk aan de andere zonde dat ik deze motor er zo snel 'doorheen' jaag. Zie vaak wel dat mensen zeggen met 80k is een fazer wel op. Nou dan kan ie nog maar een jaartje mee :-(
maak je geen zorgen, het dubbele van 80k haal je ook makkelijk, al zal je heus wel wat onderhoud krijgen. Maar versleten is ie heus niet bij 80.
bij normaal gebruik tenminste ;).

ik heb in maart een TDM900 van 2003 gekocht met nog maar 36k op de klok :).
Wel in 3 maanden 6500 bij gezet nu!
 
Laatst bewerkt:
Mijn neef heeft laatst zijn Honda NTV650 uit 1990 verkocht met 220.000km erop
Liep nog als een zonnetje.
Geen olieverbruik.
Nooit is blok open geweest voor reparatie.
Alleen banden en remblokken en normaal onderhoud.
( hij was enig en eerste eigenaar. )
Wat een kwaliteit !!!
 
Mijn neef heeft laatst zijn Honda NTV650 uit 1990 verkocht met 220.000km erop
Liep nog als een zonnetje.
Geen olieverbruik.
Nooit is blok open geweest voor reparatie.
Alleen banden en remblokken en normaal onderhoud.
( hij was enig en eerste eigenaar. )
Wat een kwaliteit !!!
jammer om weg te doen! Levert toch niet veel meer op..
of had ie een andere reden..
 
Mijn Honda Deauville uit 1999 heeft sinds deze week 50.000 op de teller. In gebruik genomen in februari 2014 met 40.000 op de teller. *O*

Mijn fazer heeft nu 60000 heb er in 8 maanden 15k bijgezet. Aan de ene kant vind ik het rijden heerlijk aan de andere zonde dat ik deze motor er zo snel 'doorheen' jaag. Zie vaak wel dat mensen zeggen met 80k is een fazer wel op. Nou dan kan ie nog maar een jaartje mee :-(

Mijn GPZ500 is weggegaan met 125.000 op de teller. :Y
Dus als die dat kan, dan moet dat met een Fazer zeker lukken!

Deed het overigens ook gewoon nog, die GPZ.
 
maak je geen zorgen, het dubbele van 80k haal je ook makkelijk, al zal je heus wel wat onderhoud krijgen. Maar versleten is ie heus niet bij 80.
bij normaal gebruik tenminste ;).

ik heb in maart een TDM900 van 2003 gekocht met nog maar 36k op de klok :).
Wel in 3 maanden 6500 bij gezet nu!

Oke, normaal gebruik...? Ik vind t wel mooi om vaak vrij fors weg te trekken bij stoplichten etc. Beetje mn drag / schakeltechniek oefenen. Valt dat onder normaal gebruik? :P
 
Mijn nieuwe GSA uit februari dit jaar is aan de voet van de Stelvio de 10.000 km gepasseerd.

tumblr_n7kxbbsd7G1rkh6mco1_1280.jpg


Inmiddels is dat twee weken geleden en staat er bijna 14.000 km op de teller.
 
Ik heb vorige week na een tijdje klussen de stilstand - CBR van het laatste onderhoud voorzien.

Nu de eerste goeie 1000 km erop zitten aan woonwerk en plezierritten, en de teller begint te lopen vanaf de 53.500 vorige week. Nu 54.500 en dat gaat nog wel wat verder oplopen nu. Report back over een half jaartje ;)
 
10.000 km in 5 maanden vind ik aardig wat, tenzij het ook woon-werk verkeer is natuurlijk.
Even een sommetje.

Stel, je woont 50km bij je werkgever vandaan.
50km x 2x per dag = 100km/dag
100km/dag x 5 werkdagen = 500km/week
500km/week x 4 weken = 2000km/maand

Toen ik mijn motor net had, reed ik 2000km in een week, waarvan slechts 250km woon-werk. De rest was voor de fun. Ik heb het ook al klaar gekregen om in mei de motor een onderhoudsbeurt te geven, waarna ik in september (15.000km verder) weer op de stoep van de motorzaak stond.

Echt veel kan ik die 10k in 5 maanden niet noemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan