David_ZZR
MF veteraan
Mijn DL 1000 (2004) staat nu op 118.000 maar waarschijnlijk is dat nog niet echt noemenswaardig. In Amerika rijdt er een gast rond die 'm op 4 ton heeft staan (mijlen).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hey, leuk, kom ik mezelf tegen in de lijst..
Update: mijn F800ST uit de lijst was van bouwjaar 2009 en is vorig jaar ingeleverd met 183244km.
pdv_moto in "KM STAND 1/1/2017 - 31/12/2017" (2e foto)
En die lijst zet een mooie uitdaging neer voor de nieuwe motor, waar deze week 55k op kwam.
(maar weet niet of ik zoveel tijd+geduld heb)
Verder: leuk om de meningen over onderhoud, vervanging etc.. weer eens te lezen.
veel fietsen lijken me toch niet meer "engineered" om echt lang mee.
De F800 is een goed voorbeeld, ging best veel stuk.
Sommige garantie-dingen lopen bv maar tot 80K.
Volgende zou toch wel eens een degelijke jap kunnen zijn.
Niet van mijzelf maar wel een collega die ik al heel lang ken. Kwam hem vanmorgen even tegen onderweg naar het werk. De tellerstand: 380000 km. Motorfiets Diversion 900S van 1996. Hij rijdt nooit sneller dan 115 km per uur. Zijn afstand is 65 km heen en weer terug. Heeft de motor nieuw gekocht. Blok en cardan zijn nooit open geweest.
Wat ging er dan allemaal stuk?
Uiteindelijk moet je kijken naar de prijs per kilometer. Ik hou alles netjes bij. Heb je een idee wat het bij jouw fiets was?
zie tourmotoren, F800 draadje.
o.a. alternator, draadbreuk, achteras, multiple riemen ver voor de 40K nominale limit, en bij 180K viel er een stuk plastic af: de veroudering of trilling rond de bevestigingsboutjes had het plastic gewoon versleten.
Kosten: meer dan 25cent/km over de tijd in mijn bezit (was 2ehandsje, en ik heb er zelf 160K mee gereden).
Kosten : iets minder dan 10c/km brandstof, ongeveer 5c/km waardevermindering (want veel kms), en meer dan 10c per km aan garagekosten. De riemen alleen al: meer dan 1 cent/km (350E per riem, en net aan 30K km per riem, 1 c/km aan riemkosten...)
Denk daar eens over na als je de motor pakt van DenHaag naar Apeldoorn: 250km -> 70E kosten...
Niet te lang over nadenken, want In 3 jaar tijd dus 40.000+ euri opgereden.
Zelfs als "zakelijk rijder" vind ik het een dure hobby.
Maar het is wel veel meer Fun dan een koekblik of cattle-class-vliegtuig gedoe.
Belangrijkste tips:
- nooit meer naar een BMW garage.
- degelijker motor zoeken.
- minder kms rijden ??
Gisteren tot de conclusie gekomen dat de 100.000 toch echt wel korter bij begint te komen:
[afbeelding]
Naar schatting september/oktober zou ze daar ergens moeten aankomen.
Laatste 5.000km in 71 dagen. Komt neer op 25.704km per jaar. Mijn aantal km's zijn dus sterk gedaald. Normaal heb ik een "tempo" á 32.000km per jaar. Komt ook wel door een (korte) periode van ziekte waarbij met de motor naar het werk rijden na genezen te zijn de eerste week niet ideaal was, en ook nog een periode dat ik redelijk wat problemen had met de motor.Die kilometers gaan aardig snel zo! Ik heb komende vrijdag een afspraak met moto73 voor de rubriek marathonmotor. Die van mij staat nu op 107.000
Er goed vanaf gekomen.
En jijzelf ??
Ga ik het met mijn verzekeraar nog over hebben.Heel veel sterkte inderdaad! Dat klinkt best heftig allemaal. Heb je al gedacht aan een letselschade advocaat, voor het geval er toch meer met je aan de hand blijkt te zijn?
Tjonge jonge jonge, wat godvergeten droef.Er goed vanaf gekomen.
Diepe wonde aan mijn linker enkel (de voorkant/bumper heeft mijn linker laars opengereten).
Pijn aan de onder rug.
Zware hersenschudding.
Maar het ergste is mijn rechter schouder, niet gebroken, maar zwaar inwendig gekwetst. Volgende week maandag moet ik er terug mee op onderzoek, en de kans beataat dat ze eraan moeten opereren.
Maar ik mag al van geluk spreken dat ik nog leef!
Afhandelen van schade vergoeding verloopt minder vlot. Tegenpartij probeert er goedkoop af te komen, maar mijn verzekering en ikzelf gaan ertegen in, en dat lijkt wel te lukken. Maar het zal de nodige tijd vragen ...
Mooi gedaan!
Wat een mooie km standen allemaal!
En ik ben sinds kort weer moeten beginnen van 18.328 km
[afbeelding]
En veel is er nog niet bij gekomen, een km of 50 denk ik
Mijn schouder laat rijden nu wel toe, maar toch nog niet te lang.Kijk! Daar kun je nog heel wat mooie standen mee tegemoetzien! Ben je alles goed teboven gekomen?
Mijn schouder laat rijden nu wel toe, maar toch nog niet te lang.
De wonde aan mijn linker enkel hindert ook wel, maar die is bijna weg.
Nu alleen nog maar eens zien dat ik snel de einddemper kan (laten) herstellen, of vervangen door een tweedehands exemplaar, zodat ook de motor toelaat langere afstanden te rijden.
De financiële afhandeling gaat lekker aanslepen. Tegenpartij heeft wel netjes aan de politie toegegeven in slaap te zijn gevallen, maar aan de verzekering geeft hij enkel volgende verklaring "plots kwam ik jn aanraking met een motorrijder", wat erop doet lijken dat hij zijn verzekeraar ertoe wil aanzetten te proberen de schuld in mijn schoenen te schuiven.
Nu heeft de politie mijn verzekeraar wel gezegd dat het alleen maar goed kan aflopen voor mij, maar dat het wellicht 3 jaar kan aanslepen omdat zijn onduidelijke en voor interpretatie vatbare verklaring aan de verzekering er een gerechtelijke zaak en onderzoek aan gekoppeld moet worden