De hoogste kilometerstand

Kilometerstand van je motor (de hoogste)?

  • < 10.000

    Stemmen: 116 5,2%
  • 10.001-20.000

    Stemmen: 159 7,2%
  • 20.000-40.000

    Stemmen: 453 20,4%
  • 40.000-60.000

    Stemmen: 515 23,2%
  • 60.000-80.000

    Stemmen: 333 15,0%
  • 80.000-100.000

    Stemmen: 260 11,7%
  • 100.000-150.000

    Stemmen: 252 11,4%
  • >150.000

    Stemmen: 132 5,9%

  • Totaal aantal stemmers
    2.220
Ik was dit topic eigenlijk een beetje uit het oog verloren ... :$

Afgelopen dinsdag 15 10 2019 de 65.000km aangetikt:
20191014_170851.jpg


Al stelt dat niet veel voor als je voorgaande km'standen ziet!

Laatste stand die ik hier gepost heb:
12 mei, 50.000km
15 okt, 65.000km
= 156 dagen á 96,15km/dag
In 365 dagen maakt dat 35.096km.
Komt er dus op neer dat ik, statistisch gezien, volgend jaar rond deze tijd de km-teller zal moeten laten resetten ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wegwezen Oma!



En inmiddels verdubbeld.

Bekijk bijlage 1456414
Nice!
Maar ik heb een vraagje, als ik zie dat je nog 39km kan rijden met 37% lading, tel ik uit dat je met een volle batterij slechts 105km kan doen. Klopt dat?

Beetje off topic: dinsdag 21 januari ga ik een testritje maken met een full electric VW Golf. Als ik door de saloncondities genoeg korting krijg, EN nog genoeg krijg voor mijn huidige auto, zou ik graag overschakelen. De Golf heeft, in laagste uitvoering een actieradius van om en bij de 239km dacht ik. Niet erg veel, maar als de totaalkost niet boven mijn huidige auto uitkomt, kan ik daar mee leven :t
 
Nice!
Maar ik heb een vraagje, als ik zie dat je nog 39km kan rijden met 37% lading, tel ik uit dat je met een volle batterij slechts 105km kan doen. Klopt dat?

Die 39km is een berekening gemaakt over het verbruik op de laatste kilometers.
39km zegt nu eigenlijk dat ik nog 39km over de snelweg had kunnen jagen met deze lading. (had net +/- 40km snelweg achter de kiezen).
 
Die 39km is een berekening gemaakt over het verbruik op de laatste kilometers.
39km zegt nu eigenlijk dat ik nog 39km over de snelweg had kunnen jagen met deze lading. (had net +/- 40km snelweg achter de kiezen).
Had idd gezien dat op je vorige foto nog 41km tegen 31% stond, dus theorethisch 132km. Ik zou voor woon-werk toch een theoretische 150km nodig hebben, kwestie van een beetje reserve.
(Woon werk is tussen 116 en 121 km per dag. Maar als ik ern betaalbaar huis korter bij het werk vind, wil ik dat wel. Ben de lange afstanden beetje beu :$ )

Nou, dat bestaat al, electro motoren met 150km+ actieradius, maar nu nog betaalbaar worden. Maar ik durf erop te hopen dat dat er gaat komen :t
 
Gixxer 600 uit 2010, gekocht met 10.800 en staat nu volgens mij op 13000. Heb haar sinds eind juni. Het is dat ik naar pajic moest, anders stond ‘ie op 12600 en was het klaar voor het seizoen.
 
Gixxer 600 uit 2010, gekocht met 10.800 en staat nu volgens mij op 13000. Heb haar sinds eind juni.
Het is dat ik naar pajic moest, anders stond ‘ie op 12600 en was het klaar voor het seizoen.
Dus maar 2200km gedurende (vrijwel) HELE zomer......................;(
In het verleden deed ik al aanmerkelijk meer met de fiets!
 
Net zoals ik vind dat er ook wel een categorie had mogen zijn voor >200.000 en >300.000km. Mijn FZ begint net ingereden te raken!

zou wel moeten.
het moet mogelijk zijn die mechanieken (en het plastic) te bouwen en te onderhouden tot ver over de 300K

heb ooit twee autos tot over de 300K gereden: een Toyota Celica 82 en een Honda Accord 87.
ik hoop ( tegen beter weten in ?) mijn bmw f800gt-tje minstens tot 200K te rijden
maar de vorige (een st) viel bij 180k uit elkaar.... (zie draadje F800 uit April 2017).

ik heb sinds een paar maanden ook het gevoel dat deze nu pas lekker ingereden is.
en oja: de kuipruimte voor plakvignettes is helaas op...
ik haat vignettes..

*kruist vingers*
 
...
heb ooit twee autos tot over de 300K gereden: een Toyota Celica 82 en een Honda Accord 87.
...
Is dat alles? En dat voor een Toyota? :P

Heb nog bij Toyota gewerkt. Garage Gordons in Tienen. Toyota Carina's met +300k was geen uitzondering.
We hadden een klant die had een beetje een verzameling Toyota's, waaronder zijn 2 pareltjes, Toyota Crown's.
Eentje had er +800k, onderhoudspapieren van begin tot eind, veel meer dan onderhoud is er nooit aan gedaan. De andere ging ook al naar 400k toe. Waren beide taxi's geweest.
 
zou wel moeten.
het moet mogelijk zijn die mechanieken (en het plastic) te bouwen en te onderhouden tot ver over de 300K

heb ooit twee autos tot over de 300K gereden: een Toyota Celica 82 en een Honda Accord 87.
ik hoop ( tegen beter weten in ?) mijn bmw f800gt-tje minstens tot 200K te rijden
maar de vorige (een st) viel bij 180k uit elkaar.... (zie draadje F800 uit April 2017).

Na het lezen van dit bericht heb ik er wel vertrouwen in dat mijn R1100 blokje nog even mee kan. (en dat was vijf jaar geleden, zou me niks verbazen als ie inmiddels de 600.000 miles, oftewel 1 milioen km, wel gepasseerd is)
 
Laatst bewerkt:
.............heb ooit twee autos tot over de 300K gereden: een Toyota Celica 82 en een Honda Accord 87.
Het is bij Japanse motoren al niet anders als bij de Japanse auto's. 300k mag geen probleem zijn! Het is niet een product uit Beieren!
Ik had een Mazda 626 die bijna op 4 ton stond waarvan vrijwel alles zelf gereden. Liep nog als een zonnetje en op LPG!
Alleen de lak begon na 16 jaar wat flets te worden. ROOD! :X Maar daarvoor zou die bij mij niet weg hebben gehoeven. Van binnen nog netjes!
Helaas dacht een andere automobilist daar toch anders over. Die parkeerde zijn auto flink in mijn zijkant. Toen was het game-over............;(
 
Is dat alles? En dat voor een Toyota? :P

Heb nog bij Toyota gewerkt. Garage Gordons in Tienen. Toyota Carina's met +300k was geen uitzondering.
We hadden een klant die had een beetje een verzameling Toyota's, waaronder zijn 2 pareltjes, Toyota Crown's.
Eentje had er +800k, onderhoudspapieren van begin tot eind, veel meer dan onderhoud is er nooit aan gedaan. De andere ging ook al naar 400k toe. Waren beide taxi's geweest.

Tja, bij de Celica vielen de ramen uit de deuren (vooral links) en het non-standaars zonnedakje begon te lekken (plastic eh).

en die Honda, een 2.0 Accord met LPG, hield zich ook Prima, hoewel wat prijzig bij beurten.
Is helaas herfst 1994 opgeblazen door een (leasrijdende-)collega die er koud mee wegtrok (LPG...) tot richting de 200/u van Utrecht naar Rotterdam. Ai.
Daar kon de cylinderkop niet tegen.
ik reed toen proef in zijn lease-accord.
ik was niet blij... (heb die vent ook nooit meer sympathiek gevonden, hoewel het verder geen slechte jongen was, maar beetje te popie, en te macho - sinds dien, 1994 dus, leen ik vrijwel nooit meer materieel uit)

Affijn, Toen ben ik dus overgestapt naar een lease-accord, dat kon toen vrij makkelijk. Was ook Lekkere Wagen, maar moest van de lease bij 150K ingeleverd worden.
 
Bedoel je dat het tijd is om al deze zaken te gaan checken.....................?
Het zal toch niet zijn dat alles op de foto op zelfde moment vervangen gaat worden? En als ja, dan lijkt dat toeval.
Dat kan natuurlijk, dan doe je aan preventief onderhoud. Maar dan gooi je wrs ook 50% goede onderdelen weg!

Zoals ik zelf het onderhoud doe................ Dat is voor mij vooral een update dat ik weet hoe alles erbij staat.
De onderdelen/ vloeistoffen op de foto komen bij mij ook in beeld bij jaarlijkse winter-onderhoud.
Vervangen olie iedere keer. Remvloeistof meestal. (als ie bruin is en/ of sponzig begint te voelen)
Remschijven met blokken ter beoordeling en daarom meestal niet. Blokken soms, schijven vrijwel niet. (schijf achter zit er al 100k op)
Kettingset inspecteren vwb overmatige slijtage en check op 'vaste' schakels.
Als nodig iets opspannen. (maar betekent: Eind in zicht) Effe spray met de spuitbus en klaar.
Ik weet vrij nauwkeurig de status van de slijtdelen. Daarom pas vervangen net vóór werkelijk overlijden.
Tsja, en bij een heel grote trip natuurlijk al vooraf te slechte delen al verwisselen.

Vorig voorjaar de Blackbird 2e-hands gekocht. Ben nu pas aan het onderhoud-sleutelen gegaan.
Afgelopen zomer beviel het me eigenlijk niks dat ik niet in beeld had wat was de status van onderhoud van de slijtdelen.
Komende zomer ga ik wat dat betreft een stuk prettiger rijden!

Maar wrs kijkt eenieder verschillend naar de manier van onderhoud. :?
Je kan ook de motor naar de dealer brengen en 'grote beurt' laten geven. (maar wat is een grote beurt???)
Je steekt de pinpas in de sleuf en je bent klaar.
Dan weet je dus HELEMAAL niks! De dealer zegt dat ik weer een jaar kan rijden......... 8)7
 
Laatst bewerkt:
Nice!
Maar ik heb een vraagje, als ik zie dat je nog 39km kan rijden met 37% lading, tel ik uit dat je met een volle batterij slechts 105km kan doen. Klopt dat?

Beetje off topic: dinsdag 21 januari ga ik een testritje maken met een full electric VW Golf. Als ik door de saloncondities genoeg korting krijg, EN nog genoeg krijg voor mijn huidige auto, zou ik graag overschakelen. De Golf heeft, in laagste uitvoering een actieradius van om en bij de 239km dacht ik. Niet erg veel, maar als de totaalkost niet boven mijn huidige auto uitkomt, kan ik daar mee leven :t

Is het een echte? Of een e golf?
Dus op basis van een golf benzine motor en dan omgebouwd door de fabriek. Want dat is een mislukt project.
 
Bedoel je dat het tijd is om al deze zaken te gaan checken.....................?
Het zal toch niet zijn dat alles op de foto op zelfde moment vervangen gaat worden? En als ja, dan lijkt dat toeval.
Het is idd wel een beetje toeval ja :Y

Want ...
Dat kan natuurlijk, dan doe je aan preventief onderhoud. Maar dan gooi je wrs ook 50% goede onderdelen weg!

Zoals ik zelf het onderhoud doe................ Dat is voor mij vooral een update dat ik weet hoe alles erbij staat.
De onderdelen/ vloeistoffen op de foto komen bij mij ook in beeld bij jaarlijkse winter-onderhoud.
Vervangen olie iedere keer. Remvloeistof meestal. (als ie bruin is en/ of sponzig begint te voelen)
Remschijven met blokken ter beoordeling en daarom meestal niet. Blokken soms, schijven vrijwel niet. (schijf achter zit er al 100k op)
Kettingset inspecteren vwb overmatige slijtage en check op 'vaste' schakels.
Als nodig iets opspannen. (maar betekent: Eind in zicht) Effe spray met de spuitbus en klaar.
Ik weet vrij nauwkeurig de status van de slijtdelen. Daarom pas vervangen net vóór werkelijk overlijden.
Tsja, en bij een heel grote trip natuurlijk al vooraf te slechte delen al verwisselen.

Maar wrs kijkt eenieder verschillend naar de manier van onderhoud :?
Dat is dezelfde ziens- en handwlwijze die ik toepas.
Met het enige verschil, de achterste remschijf is eigenlijk nog goed, maar voor de prijs extra heb ik een set van 3 schijven gekocht. Maar voor de rest zijn al deze delen wel degelijk aan vervanging toe.
De ketting/tandwielen hebben 40.000km dienst gedaan.
De remblokken alle 6 ook 40.000km. (Veel snelweg, dus weinig remmen op de remmen, meer op de motor).
Het is dus echt toeval dat ketting/tandwielen en remblokken wéér samen vervangen dienen te worden.
En nog toevalliger dat de schijven ook mee vervangen dienen te worden. De voorste schijven zijn een beetje krom. Hadden ze al toen ik ze kocht, maar werd me nu toch te erg. De motor is bij de vorige eigenaar niet al te best verzorgd geweest.

Ik ben al blij dat het luchtfilter en de bougies nu ook niet aan de beurt zijn.

En ook de banden, maar mijn huidige kunnen naar schatting nog een 5.000km mee. Nee, dan vervang ik die nog niet.

Edit: het is voor mij ook de eerste keer dat ik schijven mee vervang. Ik was nog aan het twijfelen, maar het effect van kromme schijven is verre van leuk. Heb al wel eens gehoord dat ze die kunnen richten, maar dat klinkt mij niet erg vertrouwelijk :$
 
Het is idd wel een beetje toeval ja :Y
En ook de banden, maar mijn huidige kunnen naar schatting nog een 5.000km mee. Nee, dan vervang ik die nog niet.
Dat is bij mij komend voorjaar aan de hand.
De banden kunnen nog mee tot het voorjaar en de kettingset is nu ook bijna aan het eind.
Dus ik verwacht apr/ mei die tesamen te gaan vervangen. Het achterwiel is er dan toch al uit.
Mijn plan is in zomer rit naar Rusland. Dan moet alles wel goed in orde zijn!
 
Dat is bij mij komend voorjaar aan de hand.
De banden kunnen nog mee tot het voorjaar en de kettingset is nu ook bijna aan het eind.
Dus ik verwacht apr/ mei die tesamen te gaan vervangen. Het achterwiel is er dan toch al uit.
Mijn plan is in zomer rit naar Rusland. Dan moet alles wel goed in orde zijn!
Dat snap ik, grote tour, dan wil je dat alles goed zit.

Zelf zou ik de neiging hebben, als ik een tour als dat gepland heb, en mijn huidige band kan nog 5.000km mee, nieuwe erop voor de tour, als die weer versleten is, die vorige er terug op om op te rijden ... :$

Anderzijds probeer ik door mijn remgedrag juist wel beide banden gelijkmatig te doen slijten. Indien het verschil niet te groot, worden ze samen vervangen.

Mijn laatste set was Michelin Pilot Raod II. De achterband staat er nu 30.000km op, de voorband is na 20.000km vervangen (het verschil was te groot dit keer), door een Continantal Road Attack II, en staat er nu dus 10.000km op.
Beide banden kunnen naar schatting nog een 5.000km mee, ik schat dus half maart. Dan komen er sowieso 2 nieuwe op. Ik denk aan Michelin Road 5.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb voor mijn FZ 2 sets wielen. Er staat al een wiel met nieuwe achterband klaar!
Voorband is bijna gaar. Die moet ook binnen paar 1000km worden vervangen.

Dus in mei straks voor- en achterband nieuw. Ook nieuwe kettingset erop.
Daar moet ik die trip wel dan wel mee kunnen gaan doen!

Trouwens wel opvallend! Lijkt precies andersom.....?
Bij mij gaat voorband ca 2x zo lang mee als de achterband. (voor ca 35k en achter ca 17k)
 
Terug
Bovenaan Onderaan