Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
1 ton = 1.000
100 ton = 100.000
Nooit begrepen dat 100.000km als een "ton" bestempeld wordt.
Kwestie van blijven rijden, dan blijven de carberateurs over het algemeen ook het beste schoon / goed. Bij mij al 242.000 met dezelfde carbs. En blijven rijden lukt wel aan die km-stand te zien.Met het originele ongereviseerde blok 650 cc twin
En nog nooit storing aangehad.
Ook de carburateurs nooit uitelkaar gehaald gereinigd of afgesteld.
ja tikfout 1.100.000101.000 is bij lange na nog geen miljoen... tikfoutje?
Vorig jaar 800.000km, en nu 1.100.000km? 300.000km in één jaar?ja tikfout 1.100.000
Vorig jaar had de motor 800.000 gelopen. Voordeel in Duitsland is dat je de kilometers daar makkelijk kunt maken als je op de autobaan rijd.
Ik ken mensen die de 300.000 km met de auto makkelijk halen. Zelf maak ik ook veel kilometers niet zoveel maar afstanden tussen de 150 en 250 km per toerrit met de motor dit doe ik gemiddeld 4 a 5 x per week dan met de auto 400 km rij op 3 verschillende motoren.Vorig jaar 800.000km, en nu 1.100.000km? 300.000km in één jaar?
Dat zijn ruim 800km's per dag, gerekend dat er élke dag van het jaar (of een jaarspan) mee gereden is. Dat blijft toch erg veel.
Soort testmotor? Om te zien hoever die loopt? Bereden door meerdere bestuurders om de motor bijna continue aan het rijden te houden?
Als particuliere motor, enkel in gebruik door één bestuurder (de eigenaar), is dit immers zo goed als onmogelijk. Zelfs als het een bedrijfsmotor is, is dat quasi onhaalbaar.
Ja dat red je denk als taxi-chauffeur, of (privé-/directie-)chauffeur ook niet. En dan is je werk alleen rond rijden. Misschien sommige koeriers, of internationale vrachtwagen chauffeurs?Maar voor die mensen zal drie ton per jaar wel hun werk zijn en dan nog is het bizar veel. Als je buiten die drie ton nog ergens op lokatie echt je geld moet verdienen dan kan dat helemaal niet. Al helemaal niet als je nagaat dat er ongeveer 200 werkdagen in een jaar zitten. Dat zou 1500km per dag zijn. Geloof je het zelf?
Samen rijden. Dan kan zo'n busje of vrachtwagen dat wel redden. Maar op die motorfiets is wel heel gezellig 300.000 met een passagier achteropDie overtreden dan wel de rijtijdenwet....
Ik zie enkel bij dezen enigszins de mogelijkheid 3 ton per jaar bij elkaar te rijden. Als taxi of prive/directiechauffeur haal je dat niet.Ja dat red je denk als taxi-chauffeur, of (privé-/directie-)chauffeur ook niet. En dan is je werk alleen rond rijden. Misschien sommige koeriers, of internationale vrachtwagen chauffeurs?
Ben het volledig met je eens hoor, dat 300.000 per jaar echt belachelijk is. Beetje te brainstormen hoe het eventueel zou kunnen, maar ook dan kom ik / komen we er niet uitIk zie enkel bij dezen enigszins de mogelijkheid 3 ton per jaar bij elkaar te rijden. Als taxi of prive/directiechauffeur haal je dat niet.
300.000 / 365 is 821,92km per dag. géén vrije dagen dus. Dat kan met een vrachtwagen als die door meerdere bestuurders (bijna) dagelijks bestuurd wordt, EN rij- en rusttijden gerespecteerd worden.
Reken je aan 220 werkdagen per jaar, worden het 1 363,63km per dag. Dat wordt al een stuk moeilijker.
In dat tweede geval, zoals @Woekie zegt, dan moet je toch rij- en rusttijden gaan overtreden.
Zulke aantal km's per jaar kunnen enkel behaald worden door een beroep dat voor 95% uit rijden bestaat, en waar meerdere bestuurders het voertuig gebruiken.
Vrachtwagens dus, en koeriers busjes ... maar het zal volgens mij ook daarbij in de lijst der extremen staan.
Ik heb ooit wel eens iets gelezen over 2 motorfietsen die als een soort test gebruikt werden, door meerdere bestuurders ze bijna constant aan het rijden te houden, om op korte termijn een langeduurtest uit te voeren. Dacht dat het met twee identieke BMW's was, de ene werd nauwkeurig onderhouden en verzorgd (tussen de ritten door dus, steeds tijdig en correct onderhoud), de andere werd bewust verwaarloosd. Beurten overslaan en zo, om een vergelijking te maken in slijtage en betrouwbaarheid tussen beide na x aantal km. Dus wanneer de ene motor "pauze" had wegens onderhoud of herstelling, of nodige verzorging, stond de andere gewoon stil. Ze reden samen, zelfde traject en aantal km's. Ging niet om een miljoen km's, maar toch enkele ton, die op korte termijn behaald moesten worden. Dat heb ik eens ergens gelezen, lang voor ik op MF zat (en MF zelfs nog niet bestond, laat staan internet).
Daarom dat ik aan een gelijksoortig "test" dacht die Yamaha misschien uitvoerde.
Bij vrachtwagens lijkt het mij enigszins niet uitzonderlijk, toch als het om internationaal gebruikte vrachtwagens gaat, al dan niet door meerdere bestuurders gebruikt. En rij- en rusttijden worden natuurlijk nog steeds veelvuldig genegeerd. *Ben het volledig met je eens hoor, dat 300.000 per jaar echt belachelijk is. Beetje te brainstormen hoe het eventueel zou kunnen, maar ook dan kom ik / komen we er niet uit
Ik denk dat je de verzekeringspremie een tikkeltje te laag inschat. 80% van de privé verzekeringen zijn op max 25k afgestemd. Als je verzekeraar erachter komt dat je dat probeert te vertwaalfvoudigen dan gaat ie je ook het twaalfvoudige rekenen. Als ie je al wil verzekeren want de kans op schade is veel meer dan het twaalfvoudige... maar moest iemand ergens een fout in mijn berekeningen zien, tell me