De hoogste kilometerstand

Kilometerstand van je motor (de hoogste)?

  • < 10.000

    Stemmen: 116 5,2%
  • 10.001-20.000

    Stemmen: 159 7,2%
  • 20.000-40.000

    Stemmen: 453 20,4%
  • 40.000-60.000

    Stemmen: 515 23,2%
  • 60.000-80.000

    Stemmen: 333 15,0%
  • 80.000-100.000

    Stemmen: 260 11,7%
  • 100.000-150.000

    Stemmen: 252 11,4%
  • >150.000

    Stemmen: 132 5,9%

  • Totaal aantal stemmers
    2.220
Wat is die rare angst voor hoge km standen eigenlijk onder veel motorrijders?
...
Tja, het is een mentaliteit die ik ook nooit begrepen heb, maar we zitten er dus wel mee opgescheept.

Zoals je zegt, blijf gewoon genieten van je motor :t :]

Mijn vorige is voor de 90.000km total loss door een in slaap vallende koekblikker. Was dat niet gebeurt, zat ik nu ook kort bij de 100.000km 99.999km, en ik had al geld opzij staan om naar NL te rijden om de teller te laten resetten daarna.

Nu dus noodgedwongen op een andere motor, gekocht met 18.328km. Beter dan ene met pakweg 75.000km of zo? Nee, zeker niet. Integendeel, heb er wat werk aan gehad met ontroesten van de tank, en de uitlaat vervangen. Dat kwam door het lange stilstaan. 5 jaar ongeveer heeft die gewoon niet meer gereden, en volgens mij, in tegenstelling tot wat de verkoper zei, lang niet altijd binnen gestaan.

Ach, nu rijdt ze gelukkig weer als een naaimachientje, betrouwbaar, weinig lawaai, en zuinig. Wel jammer genoeg niet zo zuinig als mijn vorige GSX F.
 
Ik merkte bij verkoop van mijn scoot ook dat de meesten klaagden over de km stand (53k) voor een 250

Nou bij de bezorg brommer ( ja 49cc ) staat de teller met ongeveer een week op 52k, en die dingen worden redelijk mishandeld, mijn scoot had et veel beter

Dus als die brommer met die stand nog als een nieuwe rijdt, zal mijn scoot zeker afgeschreven zijn, ja right
 
Wij hebben 49cc scootertjes lopen op het werk (post bezorgen in de buitengebieden),
Één daarvan, een Kymco, heeft al meer dan een ton gedraaid en loopt nog als een kogel.
Ik moet wel zeggen dat die betreffende collega zeer zorgvuldig met dat ding omgaat (hoort ook zo).
 
Leuk dat er uitzonderingen zijn met hoge kmstanden, maar buiten het motorblok slijt alles eromheen ook lekker mee. Dat ding wordt gewoon gebruikt en daar komt de noodzakelijke slijtage. Dingen als doffe lak, verkleuringen of krassen. In geval van een auto dat je heel interieur uitgewoond wordt en dat de niet-slijtageonderdelen ook aan vervanging toe zijn. Kleine dingetjes als rubbertjes slijten ook mee.

Een voertuig met minder kilometers heeft minder geleden gehad. En ook jouw voertuig met een hoge stand was ooit een voertuig met minder kilometers en je kan me met droge ogen niet beweren dat hij met een lagere stand slechter aan toe was dan nu.

Een auto met een ton op de teller kan je er van uit gaan dat je vaak alleen klaar bent met de reguliere onderhoud.
Zit er 2 ton op, dan komen je schokdempertjes, remschijven en de koppelingsplaat ook aan. We hebben het hier over een kostenpost van 2000+. Als de auto's met 1 ton en 2 ton op marktplaats voor dezelfde prijs aangeboden worden, dan moet je het niet gek vinden dat ik toch even eerst een kijkje neem naar degene met minder kilometers op de teller.

Anders koop je even een ex-taxi. Mercedes met een miljoen op de teller })
 
Laatst bewerkt:
rij een daytona 675 gekocht met 6.000km staat inmiddels 87.000km op, ben benieuwd of er nog meer 675 rijden met rond deze km-standen? nu op naar de ton!
 
Leuk dat er uitzonderingen zijn met hoge kmstanden, maar buiten het motorblok slijt alles eromheen ook lekker mee. Dat ding wordt gewoon gebruikt en daar komt de noodzakelijke slijtage. Dingen als doffe lak, verkleuringen of krassen. In geval van een auto dat je heel interieur uitgewoond wordt en dat de niet-slijtageonderdelen ook aan vervanging toe zijn. Kleine dingetjes als rubbertjes slijten ook mee.

Een voertuig met minder kilometers heeft minder geleden gehad. En ook jouw voertuig met een hoge stand was ooit een voertuig met minder kilometers en je kan me met droge ogen niet beweren dat hij met een lagere stand slechter aan toe was dan nu.

Een auto met een ton op de teller kan je er van uit gaan dat je vaak alleen klaar bent met de reguliere onderhoud.
Zit er 2 ton op, dan komen je schokdempertjes, remschijven en de koppelingsplaat ook aan. We hebben het hier over een kostenpost van 2000+. Als de auto's met 1 ton en 2 ton op marktplaats voor dezelfde prijs aangeboden worden, dan moet je het niet gek vinden dat ik toch even eerst een kijkje neem naar degene met minder kilometers op de teller.

Anders koop je even een ex-taxi. Mercedes met een miljoen op de teller })


Daar heb je ook zeker een punt. Maar ik vertroetel mijn exterieur en interieur dan ook wat bovengemiddeld })

Een uitgeleefd interieur en doffe lak, zover laat ik niet komen. Koppeling niet onnodig laten slippen en dan gaat ie opeens veel langer mee.

Toch merk ik dat inderdaad de onderhoudsbeurten wat duurder uitvallen bij meer kilometers, maar vanaf dan telt emotionele waarde mee. Voor de economische (rest)waarde hoef je het niet meer te doen. Het gaat mij meer om de herinneringen die ik met de auto/motor beleefd heb, je bouwt er een soort van band mee op.

Ik smul dan ook van de verhalen als ‘klokje-rond’ en marathonmotor, maar dat is mijn steekje los denk ik ;)
 
Ik ben ondertussen ook weer een stukje verder...

full
 
De Strom staat ruim over de 98K. Dit is de ZRX. Deze heb ik in februari opgehaald met net iets onder de 50K (exacte stand heb ik toen niet bekeken maar na een paar dagen ging de teller naar 50K volgens het keuringsrapport 49.893).

Ik wilde vandaag eigenlijk de Strom pakken naar ik heb er iets teveel olie in gegoten gisteravond dus daar wil ik een beetje van aftappen voordat ik er 80km mee ga rijden. :)
 
Laatst bewerkt:
full

Vandaag de 250.000 km aangetikt. De motor oftewel het gele monster draait nog als een zonnetje, Gisteren grote beurt gehad en op naar de 300.000 km.
 
Leuk ook dat de teller doorloopt! Die van mij begint elke ton opnieuw, dan ziet het er toch wat minder extreem uit.
Wees blij dat hij weer opnieuw begint :t

De mijne blokkeert op 99.999km, en ook beide tripmeters blijven dan staan op de stand die ze op dat moment hebben -O-

Reset kost 80€, en kan alleen maar bij (illegale) merkonafhankelijke zaken. Bij geen enkele Suzuki dealer doen ze het.
 
Dat is wel bijzonder...
Ik heb nog een oldskool analoge teller, die begint gewoon weer bij 0
Een GSX F vanaf '98 had al een digitale teller. Maar het is het enige waarvan men met zekerheid weet dat die blokkeert op 99.999km. Een andere digitale teller gaat gewoon weer naar 0 (indien maar 5 digits, bij 6 digits moet je daarvoor "iets" langer doorrijden).
nog 100.000 km te gaan om een mooi oplopend rijtje cijfers te krijgen

[afbeelding]
Gaat goed :t

Nog voor het einde van het jaar? :+

Oei ... ik zit intussen alweer iets boven de 23.800km :P

Maar ja, woon-werk is 103km per werkdag (zonder omwegen uiteraard ...).
En dan nog vele malen kinesist per week, dokter, controledokter, hospitaal ... pfffffff ...

Gelukkig zijn de woon-werk km's 100% terugbetaald, en al de "medische afstanden" ten gevolge van mijn ongeval worden belastingvrij terugbetaald aan 0,2479€/km door de tegenoartij :t

Binnenkort, nog een 2 tal maand, is het kinesisten bezoek afgelopen, dan een abonnement nemen om 2 a 3 x per week te gaan zwemmwn, en ook dat abonnement, en de heen en terugritten naar het zwembad worden doorgerekend naar de tegenpartij, want de kinesist en dokter hebben besloten dat ik dit nodig heb voor mijn schouder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee dat was ik niet. Ik maak mijn tochtjes of alleen of met een paar vrienden. Meestal niet in georganiseerd verband.

Ah okay. Daar waren namelijk twee r1150gs’en met nota bene 2,5 ton ervaring mee, én zo’n boxer-chopperachtig model met die stand. Kom ik aan met een stand van slechts 130k , dacht dat dit al veel is _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan