De hoogste kilometerstand

Kilometerstand van je motor (de hoogste)?

  • < 10.000

    Stemmen: 116 5,2%
  • 10.001-20.000

    Stemmen: 159 7,2%
  • 20.000-40.000

    Stemmen: 453 20,4%
  • 40.000-60.000

    Stemmen: 515 23,2%
  • 60.000-80.000

    Stemmen: 333 15,0%
  • 80.000-100.000

    Stemmen: 260 11,7%
  • 100.000-150.000

    Stemmen: 252 11,4%
  • >150.000

    Stemmen: 132 5,9%

  • Totaal aantal stemmers
    2.220
Bijna op vakantie. Bij terugkeer hoop ik de 265.000 km aangetikt te hebben.
1405229
 
Hey netjes slonzebons! Om daarop in te haken: ik rij zijn oudere broer, de r1100s. Gisteren deze foto’s gemaakt:
Sodeknetter! Dat is nog eens een mooie stand, laat me raden, hij rijdt als een zonnetje? *D Ik heb ook nog hele goeie herinneringen aan mijn 1100S ... daar is het gesodemieter mee begonnen; ineens BMW rijden na al die jaren bijna alleen maar Japanse viercilinders. Mooi man! :t
 
Klopt, herkenbaar, eerst Japans (niks mis mee en superbetrouwbaar natuurlijk) maar toch voor deze sportieve kilometervreter begonnen. Met een vriend doe ik wel eens een etmaal-tocht (ff lunchen op de Grand Ballon bijvoorbeeld) waarin 1600 km wegtikken geen uitzondering is en dan is zo’n ergonomische fiets best fijn! De 1200s blijkt dus ook best bulletproof en lijkt me een mooiere opvolger dan de huidige r1200rs, wat sportiever:) Maar bouw een band op met dit ding en wegdoen doet dan zeer. Wie weet hoever ik ga komen qua kilometerstand 😀
 
Klopt, herkenbaar, eerst Japans (niks mis mee en superbetrouwbaar natuurlijk) maar toch voor deze sportieve kilometervreter begonnen. Met een vriend doe ik wel eens een etmaal-tocht (ff lunchen op de Grand Ballon bijvoorbeeld) waarin 1600 km wegtikken geen uitzondering is en dan is zo’n ergonomische fiets best fijn! De 1200s blijkt dus ook best bulletproof en lijkt me een mooiere opvolger dan de huidige r1200rs, wat sportiever:) Maar bouw een band op met dit ding en wegdoen doet dan zeer. Wie weet hoever ik ga komen qua kilometerstand 😀
Heb lang geleden ook eens een gelijkaardige tocht gereden, in minder dan 24u 1.723km afgelegd. Was voor het petfles spel op dit forum (voor wie dat hier kent). Het is niet dat het niet ging, maar echt voor herhaling vind ik het niet op mijn motor, daar zou ik idd toch ook liever een echte toermotor voor gebruiken.
 
Mijn Honda CBF 500 heeft 112.000 km op de teller staan. Het is een ex-lesfiets, maar ik heb er zelf ook al heel wat kilometertjes op gezet. Onverwoestbaar blok.
 
Vandaag met mijn Diversion 900 uit 1995 de 2 ton aangetikt *O*
Omdat ik voor mijn werk naar een andere locatie verhuisde (75 ipv 20km enkele reis) zocht ik in 2010 een motor met cardan en wat meer windbescherming, dat werd de Div 900. Hondslelijk maar oerbetrouwbaar. Voor 2000 euro met 30.000km op de teller gekocht van de 1e eigenaar, inmiddels 9 jaar en 170.000km verder ging de teller vandaag voor de tweede keer weer naar nul. Heel het jaar rond doorgereden, altijd starten lopen. Afgezien van de normale slijtagekosten nooit gekke dingen mee gehad, en als er wat stuk ging haalde ik voor een prikkie op de sloop een vervangend onderdeel. Onderhoud vrij minimaal uitgevoerd, de laatste keer kleppen stellen was bij 60.000, daarna is het blok nooit meer open geweest. Loopt nog als een zonnetje. Doel was om zo goedkoop mogelijk zoveel mogelijk kilometers te maken, en dat is redelijk gelukt.

Inmiddels komen er teveel grote kosten aan om het nog rendabel te houden. Schijven en blokken zijn op, uitlaat is rot, voorvorkkeering lek, achter schokbreker begint ook steeds meer te zweten, banden zijn op en de pekel heeft ook zijn tol geëist. Allemaal niet onoverkomelijk, maar gaat toch lekker in de papieren lopen en bovendien wil ik ook wel eens wat anders. Daarom onlangs besloten de 2 ton vol te maken en dan afscheid van hem te gaan nemen. Toevallig werd vorige week bij de dealer waar ik veel kom een FJR1300 ingeruild die precies aan mijn wensen voldeed, dus snel een proefritje gemaakt en gelijk de deal gesloten. Moesten nog wat kleine dingetjes aan gedaan worden en vandaag kwamen de benodigde onderdelen binnen dus ik verwacht hem elk moment klaar. Uit 2003 met 55.000km op de teller (met onderhoudshistorie), dus we gaan de komende jaren eens kijken of hij net zo betrouwbaar is als de Div!

IMG_20190731_175037.jpg


IMG_20190731_175231.jpg



En om het bewijs compleet te maken hier nog de eerste keer klokje rond op 4 mei 2014

2014-05-04 14.53.47.jpg


En nee dat is niet toevallig allebei de keren met een lege tank, de tankvlotter was al stuk toen ik hem kocht, is een dingetje bij deze types:+
 
Laatst bewerkt:
Vandaag met mijn Diversion 900 uit 1995 de 2 ton aangetikt *O*
Omdat ik voor mijn werk naar een andere locatie verhuisde (75 ipv 20km enkele reis) zocht ik in 2010 een motor met cardan en wat meer windbescherming, dat werd de Div 900. Hondslelijk maar oerbetrouwbaar. Voor 2000 euro met 30.000km op de teller gekocht van de 1e eigenaar, inmiddels 9 jaar en 170.000km verder ging de teller vandaag voor de tweede keer weer naar nul. Heel het jaar rond doorgereden, altijd starten lopen. Afgezien van de normale slijtagekosten nooit gekke dingen mee gehad, en als er wat stuk ging haalde ik voor een prikkie op de sloop een vervangend onderdeel. Onderhoud vrij minimaal uitgevoerd, de laatste keer kleppen stellen was bij 60.000, daarna is het blok nooit meer open geweest. Loopt nog als een zonnetje.

Inmiddels komen er teveel grote kosten aan om het nog rendabel te houden. Schijven en blokken zijn op, uitlaat is rot, voorvorkkeering lek, achter schokbreker begint ook steeds meer te zweten, banden zijn op en de pekel heeft ook zijn tol geëist. Allemaal niet onoverkomelijk, maar gaat toch lekker in de papieren lopen en bovendien wil ik ook wel eens wat anders. Daarom onlangs besloten de 2 ton vol te maken en dan afscheid van hem te gaan nemen. Toevallig werd vorige week bij de dealer waar ik veel kom een FJR1300 ingeruild die precies aan mijn wensen voldeed, dus snel een proefritje gemaakt en gelijk de deal gesloten. Moesten nog wat kleine dingetjes aan gedaan worden en vandaag kwamen de benodigde onderdelen binnen dus ik verwacht hem elk moment klaar. Uit 2003 met 55.000km op de teller (met onderhoudshistorie), dus we gaan de komende jaren eens kijken of hij net zo betrouwbaar is als de Div!

Bekijk bijlage 1414324

Bekijk bijlage 1414325


En om het bewijs compleet te maken hier nog de eerste keer klokje rond op 4 mei 2014

Bekijk bijlage 1414321

En nee dat is niet toevallig allebei de keren met een lege tank, de tankvlotter was al stuk toen ik hem kocht, is een dingetje bij deze types.

"Hondslelijk maar oerbetrouwbaar." _O- Ik heb er aan (meerdere) gesleuteld, en dus ook proefgereden. Ze rijden ook gewoon best wel erg lekker. :$

Maar ze zijn wel echt lelijk....
 
"Hondslelijk maar oerbetrouwbaar." _O- Ik heb er aan (meerdere) gesleuteld, en dus ook proefgereden. Ze rijden ook gewoon best wel erg lekker. :$

Maar ze zijn wel echt lelijk....

Voor de spanning hoef je hem zeker niet te hebben, maar ze doen wat ze moeten doen en voor een motor van 25 jaar oud rijden ze nog best prima. Ik gebruikte hem puur voor woon-werk, voor fun en vakanties heb ik toch een andere. Ik heb nog even overwogen om er weer een te kopen, er werd me een aangeboden van hetzelfde bouwjaar maar met 70.000 op de teller en nog in nieuwstaat, voor 1500 euro. Financieel gezien was dat waarschijnlijk de betere optie geweest en als de FJR niet op mijn pad was gekomen had ik het ook wel gedaan. Niet dat de FJR nou de meest flitsende motor op aarde is, maar ik weet uit het verleden dat ze erg fijn rijden en ik wilde ook wel weer eens wat anders.
 
Vandaag met mijn Diversion 900 uit 1995 de 2 ton aangetikt *O*
Omdat ik voor mijn werk naar een andere locatie verhuisde (75 ipv 20km enkele reis) zocht ik in 2010 een motor met cardan en wat meer windbescherming, dat werd de Div 900. Hondslelijk maar oerbetrouwbaar. Voor 2000 euro met 30.000km op de teller gekocht van de 1e eigenaar, inmiddels 9 jaar en 170.000km verder ging de teller vandaag voor de tweede keer weer naar nul. Heel het jaar rond doorgereden, altijd starten lopen. Afgezien van de normale slijtagekosten nooit gekke dingen mee gehad, en als er wat stuk ging haalde ik voor een prikkie op de sloop een vervangend onderdeel. Onderhoud vrij minimaal uitgevoerd, de laatste keer kleppen stellen was bij 60.000, daarna is het blok nooit meer open geweest. Loopt nog als een zonnetje. Doel was om zo goedkoop mogelijk zoveel mogelijk kilometers te maken, en dat is redelijk gelukt.

Inmiddels komen er teveel grote kosten aan om het nog rendabel te houden. Schijven en blokken zijn op, uitlaat is rot, voorvorkkeering lek, achter schokbreker begint ook steeds meer te zweten, banden zijn op en de pekel heeft ook zijn tol geëist. Allemaal niet onoverkomelijk, maar gaat toch lekker in de papieren lopen en bovendien wil ik ook wel eens wat anders. Daarom onlangs besloten de 2 ton vol te maken en dan afscheid van hem te gaan nemen. Toevallig werd vorige week bij de dealer waar ik veel kom een FJR1300 ingeruild die precies aan mijn wensen voldeed, dus snel een proefritje gemaakt en gelijk de deal gesloten. Moesten nog wat kleine dingetjes aan gedaan worden en vandaag kwamen de benodigde onderdelen binnen dus ik verwacht hem elk moment klaar. Uit 2003 met 55.000km op de teller (met onderhoudshistorie), dus we gaan de komende jaren eens kijken of hij net zo betrouwbaar is als de Div!

Bekijk bijlage 1414324

Bekijk bijlage 1414325


En om het bewijs compleet te maken hier nog de eerste keer klokje rond op 4 mei 2014

Bekijk bijlage 1414321

En nee dat is niet toevallig allebei de keren met een lege tank, de tankvlotter was al stuk toen ik hem kocht, is een dingetje bij deze types:+

Man man man, netjes gedaan, en dat dwars door de pekel én met minimaal onderhoud }) Je verhaal met de andere Yamaha, richting Griekenland, ga ik straks ook eens lezen. Je maakt zo wat mee. Succes met de FJR!
 
Man man man, netjes gedaan, en dat dwars door de pekel én met minimaal onderhoud })

Maar je wilt dan ook niet weten hoe hij er bijstaat hoor. Optisch is hij niet echt meer in nieuwstaat, en dat is voorzichtig uitgedrukt. Na de winter spoot ik alleen met de hogedruk de ergste pekel er vanaf, maar ik kan me niet herinneren dat ik hem zolang als ik hem heb ooit echt heb gewassen :o Zal met de FJR iets zuiniger proberen te zijn...
 
Vandaag nog even een laatste staatsieportret van mijn verzameling voor de Diversion ten prooi valt aan de slopershamer. Inmiddels druk bezig met demonteren.

IMG_20190804_114525.jpg


Toch bijna 4 ton aan ervaring bij elkaar. 104.000 op de Tenere (nieuw gekocht), 55.800 op de FJR, 200.000 op de Diversion dus, en 33.000 op de teller van de XT500. Geen idee of er bij de laatste iets van klopt trouwens. Zal in ieder geval wel even gaan duren voor er weer kilometers bij gaan komen, want die wacht op restauratie.
 
Man man man wat ‘n stand! Bij de boxermeeting zag ik twee andere boxers (1100tjes) met beiden 2,5 ton zonder open te zijn geweest. Het kan dus wel...
 
Vandaag met mijn Diversion 900 uit 1995 de 2 ton aangetikt *O*
Omdat ik voor mijn werk naar een andere locatie verhuisde (75 ipv 20km enkele reis) zocht ik in 2010 een motor met cardan en wat meer windbescherming, dat werd de Div 900. Hondslelijk maar oerbetrouwbaar. Voor 2000 euro met 30.000km op de teller gekocht van de 1e eigenaar, inmiddels 9 jaar en 170.000km verder ging de teller vandaag voor de tweede keer weer naar nul. Heel het jaar rond doorgereden, altijd starten lopen. Afgezien van de normale slijtagekosten nooit gekke dingen mee gehad, en als er wat stuk ging haalde ik voor een prikkie op de sloop een vervangend onderdeel. Onderhoud vrij minimaal uitgevoerd, de laatste keer kleppen stellen was bij 60.000, daarna is het blok nooit meer open geweest. Loopt nog als een zonnetje. Doel was om zo goedkoop mogelijk zoveel mogelijk kilometers te maken, en dat is redelijk gelukt.

Inmiddels komen er teveel grote kosten aan om het nog rendabel te houden. Schijven en blokken zijn op, uitlaat is rot, voorvorkkeering lek, achter schokbreker begint ook steeds meer te zweten, banden zijn op en de pekel heeft ook zijn tol geëist. Allemaal niet onoverkomelijk, maar gaat toch lekker in de papieren lopen en bovendien wil ik ook wel eens wat anders. Daarom onlangs besloten de 2 ton vol te maken en dan afscheid van hem te gaan nemen. Toevallig werd vorige week bij de dealer waar ik veel kom een FJR1300 ingeruild die precies aan mijn wensen voldeed, dus snel een proefritje gemaakt en gelijk de deal gesloten. Moesten nog wat kleine dingetjes aan gedaan worden en vandaag kwamen de benodigde onderdelen binnen dus ik verwacht hem elk moment klaar. Uit 2003 met 55.000km op de teller (met onderhoudshistorie), dus we gaan de komende jaren eens kijken of hij net zo betrouwbaar is als de Div!

Bekijk bijlage 1414324

Bekijk bijlage 1414325


En om het bewijs compleet te maken hier nog de eerste keer klokje rond op 4 mei 2014

Bekijk bijlage 1414321

En nee dat is niet toevallig allebei de keren met een lege tank, de tankvlotter was al stuk toen ik hem kocht, is een dingetje bij deze types:+

Vraagje....ik rijd inmiddels ook 76km enkele reis naar mn werk elke dag. Nu nog met mn TDM. Maar ik vraag me af of de windbescherming echt scheelt. Merk jij veel verschil tussen de div en de fjr qua wind bescherming?

Bedankt!
 
Vraagje....ik rijd inmiddels ook 76km enkele reis naar mn werk elke dag. Nu nog met mn TDM. Maar ik vraag me af of de windbescherming echt scheelt. Merk jij veel verschil tussen de div en de fjr qua wind bescherming?

Bedankt!

Windbescherming van de FJR is wel iets beter dan de Div, maar het scheelt niet eens heel veel. Ik heb wel een hogere ruit op de FJR, maar dat had ik op de Div ook. Grootste nadeel van de FJR vind ik wel dat deze erg windgevoelig is als je met een topkoffer rijdt. Met de Div had ik daar totaal geen last van, de FJR wordt duidelijk licht in het stuur.
 
20191016_152653.jpg

De foto is van vorige week. Dit weekend met een zijknatte rit door Zuid-Duitsland de 108k aangetikt *O*

BMW R1150R Rockster, onlangs van een kennis overgenomen. Ben zelf pas verantwoordelijk voor 2,5k kilometers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan